Integrale in de problemen?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Integrale in de problemen?
Allemaal goed en wel dat verder storten op Integrale 768, maar je betaalt toch ook eerst 2% belasting en 1% instapkosten voor elke nieuwe storting? En je jaarlijks rendement is geen 3,25% meer, maar 0,50% als ik me niet vergis.
Als je genoeg belastingen betaald krijg je 30% van je storting terug voor het fiscaal sparen.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 7 oktober 2021, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Uit een email van september:
Omwille van de aanhoudende daling van de rentevoeten op de financiële markten heeft Integrale beslist om vanaf 1 oktober 2021 haar gewaarborgde rentevoet te laten dalen op individuele levensverzekeringen tak 21 contracten naar 0,10 %.
plus gemeentetaks
zodra ze een aanslag gepleegd hebben- ten vroegste op je 60 jaar- ,kan je het bedrag dat je stort , de dag nadien al afhalen ( en krijg je 30% plus gemeentekas ), wel zorgen dat er altijd minstens 0,01 euro op je rekening blijft staan
bedankt voor de tip- geldt dit ook voor de pensioenspaarfonds bij een bank ? mag je bij een pensioenspaarfonds bij een bank nadat je wat geld hebt afgehaald na jouw 60 jaar, mag je na de afhaling nadien nog verder storten ?
NIET JUIST, als je vandaag stort en je vraagt de dag nadien het gestorte bedrag min 1 euro terug op , dan kan je fluiten naar de 30% terug betaling via het fiscaal sparen of dacht je misschien dat de fiscus onozel en dom is.