Integrale in de problemen?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Integrale in de problemen?
Allemaal goed en wel dat verder storten op Integrale 768, maar je betaalt toch ook eerst 2% belasting en 1% instapkosten voor elke nieuwe storting? En je jaarlijks rendement is geen 3,25% meer, maar 0,50% als ik me niet vergis.
Als je genoeg belastingen betaald krijg je 30% van je storting terug voor het fiscaal sparen.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 7 oktober 2021, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Uit een email van september:
Omwille van de aanhoudende daling van de rentevoeten op de financiële markten heeft Integrale beslist om vanaf 1 oktober 2021 haar gewaarborgde rentevoet te laten dalen op individuele levensverzekeringen tak 21 contracten naar 0,10 %.
plus gemeentetaks
zodra ze een aanslag gepleegd hebben- ten vroegste op je 60 jaar- ,kan je het bedrag dat je stort , de dag nadien al afhalen ( en krijg je 30% plus gemeentekas ), wel zorgen dat er altijd minstens 0,01 euro op je rekening blijft staan
bedankt voor de tip- geldt dit ook voor de pensioenspaarfonds bij een bank ? mag je bij een pensioenspaarfonds bij een bank nadat je wat geld hebt afgehaald na jouw 60 jaar, mag je na de afhaling nadien nog verder storten ?
NIET JUIST, als je vandaag stort en je vraagt de dag nadien het gestorte bedrag min 1 euro terug op , dan kan je fluiten naar de 30% terug betaling via het fiscaal sparen of dacht je misschien dat de fiscus onozel en dom is.
Betekent dit zolang je stort voor fiscaaal voordeel , en na de finale belasting en leeftijd van 60 jaar, dat je geen geld kan afhalen of is dit tijds gebonden, dat je wel kan afhalen maar niet direct na storting
En hoe lang moet je de bedragen gestort na je 60ste dan laten staan om van de fiscale aftrek te kunnen genieten ?
Heeft NIKS met onozel en dom te maken, dat is gewoon de wet
( je moet wel plus 60 jaar zijn en er moet reedds een aanslag gepleegd zijn, hdus niet iederreen komt er voor in aanmerking)
Overigens integrale zegt dit zelf
Hooguit de wetgever is dom, de fiscus is enkel het slaafje van de wetgever
------------------------------------
Bericht door landethk » 2 juni 2021, 21:40
Als je voor je 55 bent aangesloten, dan wordt er op je 60 jaar 10% belastingen ingehouden EN kan je nadien elk jaar zoveel afhalen als je wil zonder dat je er belastingen op moet betalen
maw je stort na je 60 jaar bv 2 300 euro en zelfs de dag nadien kan je dat bedrag ( of meer of minder afhalen ), zolang je maar minstens 0,01 euro laat staan.
Je had beter je contract laten lopen tot je 99 jaar.
[/quote]
Paul,
Jij verkondigt dit verhaal hier regelmatig, maar opgepast, niet alle contracten laten dit toe... Sommige contracten laten zelfs helemaal geen (gedeeltelijke) afkoop toe (bv. AG Insurance Toprendement) en deze techniek is dus niet altijd toepasbaar.
Persoonlijk ben ik voorstander om de duur van het contract langetermijnsparen maar 10 tot maximum 15 jaar te laten lopenn (bv. starten op 54 jaar en contract laten lopen tot 65, max. 70 jaar), zoniet vind ik dat het jaarlijks fiscaal voordeel verwaterd en te klein wordt. Als je contract loopt van bv. 50 tot 80 jaar (of nog langer, tot 99 j...), dan heb je de eerste jaren amper 1% fiscaal voordeel (zonder nog rekening te houden met instapkosten en taks); dan zijn er andere, betere beleggingen... Om deze reden starten wij hier pas op 54 jaar (fiscaal voordeliger door belastingsheffing op 60 jaar) en laten het contract lopen tot 70 jaar, met de mogelijkheid om de laatste 5 jaar (dus vanaf 65 jaar) uit te treden zonder enige kost.
te
----------------
Bij integrale kan het dus wel,
Ik ken spaargidsers die dat zo doen, en die staan niet boven de wet
En bij gedeeltelijke afkoop wordt dan de oudste inleg eerst terugbetaald of de laatste inleg, FIFO of LIFO ?
In casu, welke methode past Integrale 786 toe ?
mvg,
In casu, welke methode past Integrale 786 toe ?
mvg,
Paul,paul schreef: ↑9 oktober 2021, 12:37Heeft NIKS met onozel en dom te maken, dat is gewoon de wet
( je moet wel plus 60 jaar zijn en er moet reedds een aanslag gepleegd zijn, hdus niet iederreen komt er voor in aanmerking)
Overigens integrale zegt dit zelf
Hooguit de wetgever is dom, de fiscus is enkel het slaafje van de wetgever
------------------------------------
Bericht door landethk » 2 juni 2021, 21:40
Als je voor je 55 bent aangesloten, dan wordt er op je 60 jaar 10% belastingen ingehouden EN kan je nadien elk jaar zoveel afhalen als je wil zonder dat je er belastingen op moet betalen
maw je stort na je 60 jaar bv 2 300 euro en zelfs de dag nadien kan je dat bedrag ( of meer of minder afhalen ), zolang je maar minstens 0,01 euro laat staan.
Je had beter je contract laten lopen tot je 99 jaar.
Jij verkondigt dit verhaal hier regelmatig, maar opgepast, niet alle contracten laten dit toe... Sommige contracten laten zelfs helemaal geen (gedeeltelijke) afkoop toe (bv. AG Insurance Toprendement) en deze techniek is dus niet altijd toepasbaar.
Persoonlijk ben ik voorstander om de duur van het contract langetermijnsparen maar 10 tot maximum 15 jaar te laten lopenn (bv. starten op 54 jaar en contract laten lopen tot 65, max. 70 jaar), zoniet vind ik dat het jaarlijks fiscaal voordeel verwaterd en te klein wordt. Als je contract loopt van bv. 50 tot 80 jaar (of nog langer, tot 99 j...), dan heb je de eerste jaren amper 1% fiscaal voordeel (zonder nog rekening te houden met instapkosten en taks); dan zijn er andere, betere beleggingen... Om deze reden starten wij hier pas op 54 jaar (fiscaal voordeliger door belastingsheffing op 60 jaar) en laten het contract lopen tot 70 jaar, met de mogelijkheid om de laatste 5 jaar (dus vanaf 65 jaar) uit te treden zonder enige kost.
te
----------------
Bij integrale kan het dus wel,
Ik ken spaargidsers die dat zo doen, en die staan niet boven de wet
[/quote]
ik heb de indruk dat dit NIET gaat voor pensioensparen - volgende heb ik gecopieerd uit : https://financien.belgium.be/nl/particu ... nsparen#q8
"U heeft geen recht meer op de belastingvermindering voor pensioensparen vanaf het jaar waarin spaartegoeden, kapitalen of afkoopwaarden zijn uitgekeerd die in de inkomstenbelastingen in principe afzonderlijk belastbaar zijn tegen een aanslagvoet van 8 % (= uitkering n.a.v. het overlijden of n.a.v. de pensionering op de normale datum of n.a.v. de pensionering in één van de 5 jaren die aan de normale datum van pensionering voorafgaan), behoudens indien de uitkering het gevolg is van uw overlijden."
ik heb de indruk dat dit NIET gaat voor pensioensparen - volgende heb ik gecopieerd uit : https://financien.belgium.be/nl/particu ... nsparen#q8
"U heeft geen recht meer op de belastingvermindering voor pensioensparen vanaf het jaar waarin spaartegoeden, kapitalen of afkoopwaarden zijn uitgekeerd die in de inkomstenbelastingen in principe afzonderlijk belastbaar zijn tegen een aanslagvoet van 8 % (= uitkering n.a.v. het overlijden of n.a.v. de pensionering op de normale datum of n.a.v. de pensionering in één van de 5 jaren die aan de normale datum van pensionering voorafgaan), behoudens indien de uitkering het gevolg is van uw overlijden."
Integrale is langetermijnsparen en het gaat wel