Ervaringen met Deutsche Bank
TIP
Re: Ervaringen met Deutsche Bank
@Ayhrual. Over welke jaren spreekt u? Jaren geleden trok online banking inderdaad op niets, maar dat is de laatste jaren erg veranderd.
Qua prijzen zijn ze niet overdreven duur. Eerder concurrentieel met andere Belgische brokers.Ayhrual schreef: ↑12 oktober 2021, 09:45 DB is veel te duur geworden in vergelijking met brokers, wat ze niet zijn. DB is een bank en blijft een bank. Om aandelen en fondsen te kopen moet je niet bij een bank terecht. Ik was daar klant en nooit tevereden geweest, altijd prutsers geweest, online banking trok op niets en zullen zeker niet spreken over hun app.
Het nadeel is wel dat je 12 euro/lijn (max. 300 euro) per jaar betaald aan bewaarloon. Tenzij je belegd vermogen groot genoeg is en je Privat Banking hebt (dan worden hun tarieven nog verlaagd !).
Idd, had dit moeten verduidelijken.annetje schreef: ↑12 oktober 2021, 10:29Qua prijzen zijn ze niet overdreven duur. Eerder concurrentieel met andere Belgische brokers.Ayhrual schreef: ↑12 oktober 2021, 09:45 DB is veel te duur geworden in vergelijking met brokers, wat ze niet zijn. DB is een bank en blijft een bank. Om aandelen en fondsen te kopen moet je niet bij een bank terecht. Ik was daar klant en nooit tevereden geweest, altijd prutsers geweest, online banking trok op niets en zullen zeker niet spreken over hun app.
Het nadeel is wel dat je 12 euro/lijn (max. 300 euro) per jaar betaald aan bewaarloon. Tenzij je belegd vermogen groot genoeg is en je Privat Banking hebt (dan worden hun tarieven nog verlaagd !).
Ik ben met gemengde gevoelens over enkele jaren terug vertrokken.
De belangrijkste reden voor mij waren:
- de balans van de bank is een van de meeste risicovolle van Europa
https://www.businessinsider.nl/deutsche ... ol-europa/
- de stijgende kosten ( kwam nog van een gratis verhaal)
- beperkt aantal beurzen en te lange wachttijden als het over mijn brokerage activiteit gaat.
De belangrijkste reden voor mij waren:
- de balans van de bank is een van de meeste risicovolle van Europa
https://www.businessinsider.nl/deutsche ... ol-europa/
- de stijgende kosten ( kwam nog van een gratis verhaal)
- beperkt aantal beurzen en te lange wachttijden als het over mijn brokerage activiteit gaat.
Het artikel waar je naartoe verwijst is wel van 29 juli 2019. Heb je recentere info????
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad.annetje schreef: ↑12 oktober 2021, 10:29Qua prijzen zijn ze niet overdreven duur. Eerder concurrentieel met andere Belgische brokers.Ayhrual schreef: ↑12 oktober 2021, 09:45 DB is veel te duur geworden in vergelijking met brokers, wat ze niet zijn. DB is een bank en blijft een bank. Om aandelen en fondsen te kopen moet je niet bij een bank terecht. Ik was daar klant en nooit tevereden geweest, altijd prutsers geweest, online banking trok op niets en zullen zeker niet spreken over hun app.
DB-Max: 12 EUR per kwartaal (tenzij +25K totale klantwaarde of "actieve" klant) + 12 EUR per lijn per jaar (max 25 lijnen) = max 300 EUR per jaar
DB-Personal: 75 EUR per kwartaal, geen lijnkost, min. 150K klantwaarde
2,30% cost op niet-Belgische dividendinning ongeacht cash/aandelen), min. 2,42 EUR en max. 60,50 EUR
Deeluitvoeringen TK per dag.
En qua transactiekosten hier een beperkt overzichtje:
Code: Selecteer alles
From To DB-Max DB-Pers Keytr MeDir Bolero Saxo Belfius
Brussel 0 2500 7,5 5,03 7,5 7,5 7,5 7,25 3
Brussel 2500 5000 14 9,38 14,95 7,5->10 15 9,75 15
Brussel 5000 10000 24 16,08 24,95 10->20 15 14,75 15
A'dam 0 2500 9,75 6,53 14,95 10 7,5 9,75 6
A'dam 2500 5000 14,75 9,88 14,95 10 15 9,75 15
A'dam 5000 10000 24 16,08 24,95 10->20 15 14,75 15
Parijs 0 2500 9,75 6,53 14,95 10 7,5 9,75 6
Parijs 2500 5000 14,75 9,88 14,95 10 15 9,75 15
Parijs 5000 10000 24 16,08 24,95 10->20 15 14,75 15
Xetra 0 2500 24,75 16,58 24,95 20 15 9,75 25
Xetra 2500 5000 24,75 16,58 24,95 20 30 9,75 25
Xetra 5000 10000 29,75 19,93 24,95 20 30 14,75 50
Milaan 0 2500 24,75 16,58 24,95 20 15 9,75 30
Milaan 2500 5000 24,75 16,58 24,95 20 30 9,75 30
Milaan 5000 10000 29,75 19,93 24,95 20 30->50 14,75 60
Disclaimer: doe echter zelf uw eigen nazicht van de voorwaarden van elke broker
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 13 oktober 2021, 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.
hey, ben al heel lang bij DB
idd betaal nu 300euro per jaar maar de verhandelkosten liggen in lijn met concurrentie
krijg ook een blad 'money expert' per maand gratis
online platform werkt goed : wel niet alle aandelen beschikbaar maar dat is misschien veiliger
ik blijf erbij want zou eerst alle aandelen moeten verkopen
hou een rekening in euro's en één in dollars
een tevreden klant!
idd betaal nu 300euro per jaar maar de verhandelkosten liggen in lijn met concurrentie
krijg ook een blad 'money expert' per maand gratis
online platform werkt goed : wel niet alle aandelen beschikbaar maar dat is misschien veiliger
ik blijf erbij want zou eerst alle aandelen moeten verkopen
hou een rekening in euro's en één in dollars
een tevreden klant!
Idem, was vroeger niet tevreden over online banking, maar de laatste jaren is hun SW OK.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wordt "DB Account" vanaf 1/1/2022 met:EarthNvstr1 schreef: ↑12 oktober 2021, 19:01 DB-Max: 12 EUR per kwartaal (tenzij +25K totale klantwaarde of "actieve" klant) + 12 EUR per lijn per jaar (max 25 lijnen) = max 300 EUR per jaar
- 5,30 EUR per maand (63,60 EUR /jr) ipv. 12 EUR per kwartaal (48 EUR /jr)
- tenzij +50K totale klantwaarde ipv +25K totale klantwaarde
- "actief" zijn, geeft geen vrijstelling meer
Blijkbaar willen ze nog wat meer van "kleine" klanten vanaf ...
Online banking trekt nog altijd op niets , tarieven zijn marktconform als je er voor betaald via DB personal(waar is dan het voordeel) het kopen en verkopen is omslachtig en nog altijd niet te becvestigen met it's Me.
Conclusie geen goede bank, duur
voor beleggingen goed voor mesen die af en toe aankoopt maar als actieve belegger veel te traag en slecht werkend.
Conclusie geen goede bank, duur
voor beleggingen goed voor mesen die af en toe aankoopt maar als actieve belegger veel te traag en slecht werkend.
Veel opmerkingen hierboven kloppen:
- los van enkele transactiekosten heel duur
- kosten worden regelmatig en significant verhoogd
- service is belabberd
- online platform en app zijn een lachertje
- verwerkingstijden kunnen zeer lang duren
- er gebeuren zeer veel fouten, die je bovendien veel geld kunnen kosten (bv. info/keuzes niet doorgeven)
- het is niet omdat de bank "Deutsche Bank" heet dag het daarom kwaliteit is
Mij heeft (veel te lang) klant blijven veel geld gekost (alsmaar hogere kosten + fouten die vele duizenxen euro gekost hebben), en hoewel een overstap me eveneens zo'n 2000 euro gekost heeft (transfers en verkopen/kopen) was dat zeker money well spent en een echte aanrader (letterlijk: ik raadde het m'n omgeving aan en ze hebben allemaal m'n voorbeeld gevolgd en niemand die het zich beklaagt.
Kortom: de tips bij Deutsche Bank zijn (1) ga er zeker niet heen, en (2) als je er al zit, ga er weg (hou er rekening mee dat ze het je bewust moeilijk maken... in mijn geval heeft het bijna een half jaar geduurd, plus een 15-tal telefoongesprekken en een 70-tal mails, o.a. om de vele fouten, zoals het verkeerde aantal getransfereerd, verkeerde beurs, verkeerde isin-code, enz.)
Deutsche Bank? Caveat Emptor!
- los van enkele transactiekosten heel duur
- kosten worden regelmatig en significant verhoogd
- service is belabberd
- online platform en app zijn een lachertje
- verwerkingstijden kunnen zeer lang duren
- er gebeuren zeer veel fouten, die je bovendien veel geld kunnen kosten (bv. info/keuzes niet doorgeven)
- het is niet omdat de bank "Deutsche Bank" heet dag het daarom kwaliteit is
Mij heeft (veel te lang) klant blijven veel geld gekost (alsmaar hogere kosten + fouten die vele duizenxen euro gekost hebben), en hoewel een overstap me eveneens zo'n 2000 euro gekost heeft (transfers en verkopen/kopen) was dat zeker money well spent en een echte aanrader (letterlijk: ik raadde het m'n omgeving aan en ze hebben allemaal m'n voorbeeld gevolgd en niemand die het zich beklaagt.
Kortom: de tips bij Deutsche Bank zijn (1) ga er zeker niet heen, en (2) als je er al zit, ga er weg (hou er rekening mee dat ze het je bewust moeilijk maken... in mijn geval heeft het bijna een half jaar geduurd, plus een 15-tal telefoongesprekken en een 70-tal mails, o.a. om de vele fouten, zoals het verkeerde aantal getransfereerd, verkeerde beurs, verkeerde isin-code, enz.)
Deutsche Bank? Caveat Emptor!
Uw Online Banking is tijdelijk niet beschikbaar.
Online Banking is momenteel niet beschikbaar.
We doen er alles aan om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Gelieve later opnieuw te proberen.
Wij danken u voor uw begrip.
Het Deutsche Bank-team
Ik kan voor het moment niet inloggen.
Online Banking is momenteel niet beschikbaar.
We doen er alles aan om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Gelieve later opnieuw te proberen.
Wij danken u voor uw begrip.
Het Deutsche Bank-team
Ik kan voor het moment niet inloggen.
Ben enkele maanden geleden gestopt bij Deutsche bank en zit nu bij Keytrade, wat een verademing zat 3 jaar te lang bij DB en zou voor geen gel meer terug willen, eerlijk gezegd heb ik meer service bij deze online bank dan DB waar ik trimestrieel 75€ moest betalen om het zelfde te horen dan wat er als aanbevelingen op hun site stond.
Ik ben zowel bij DB als bij Keytrade. Keytrade biedt toegang tot beurzen waar DB geen toegang tot biedt, maar anderzijds: vooral kleine transacties zijn veel goedkoper bij DB dan bij KT.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."