Lenen in buitenland
TIP
Lenen in buitenland
Hey
na heel wat opzoekingswerk (elders op het net, hier op het forum waarvoor dank btw, en bezoekjes bij tientallen banken) hebben we eindelijk een relatief goed voorstel gekregen
- bedrag: 230 000 €
- leeftijd m:26 en v:26
- 25 jaar
- Quotiteit : 60%
- Mandaat : 100 000 €
- Hypotheek : 130 000 €
- rente: 2.6
- 1/1/1 variabel (+2.6)
Nu las ik hier ook af en toe een bericht van mensen die een lening hebben aangegaan in het buitenland. Dus vroeg ik me af of die dan zo voordeliger zijn ?
En bovendien heef tdat nergens implicaties voor je verzekering, ficalitiet, etc.
Of kan je zo'n bank gewoon bekijken als een binnenlandse bank
Groetjes en alvast bedankt voor de nuttige info
ps. mijn excues indien voor het starten van een nieuwe topic als kersverse nieuwe gebruiker maar ik vond niet direct een topic terug die over deze materie handelde
na heel wat opzoekingswerk (elders op het net, hier op het forum waarvoor dank btw, en bezoekjes bij tientallen banken) hebben we eindelijk een relatief goed voorstel gekregen
- bedrag: 230 000 €
- leeftijd m:26 en v:26
- 25 jaar
- Quotiteit : 60%
- Mandaat : 100 000 €
- Hypotheek : 130 000 €
- rente: 2.6
- 1/1/1 variabel (+2.6)
Nu las ik hier ook af en toe een bericht van mensen die een lening hebben aangegaan in het buitenland. Dus vroeg ik me af of die dan zo voordeliger zijn ?
En bovendien heef tdat nergens implicaties voor je verzekering, ficalitiet, etc.
Of kan je zo'n bank gewoon bekijken als een binnenlandse bank
Groetjes en alvast bedankt voor de nuttige info
ps. mijn excues indien voor het starten van een nieuwe topic als kersverse nieuwe gebruiker maar ik vond niet direct een topic terug die over deze materie handelde
Re: Lenen in buitenland
Normaal zijn leningen binnen de EER of zoiets fiscaal aftrekbaar. Zelfs leningen van ouders zijn aftrekbaar.
Wel zien dat je het juiste attest kan te pakken krijgen. Misschien best eens aan de fiscus via mail op voorhand vragen wat er op de éénmalig attest juist moet staan.
Edit : wij gaan terug naar af. Een tijd geleden was het voldoende om een lening in de EER aan te gaan, maar om de WOONBONUS te genieten ( een groter voordeel dus ) moet de lening in belgië aangegaan zijn.
https://www.spaargids.be/sparen/forum/i ... n#msg52738
Wel zien dat je het juiste attest kan te pakken krijgen. Misschien best eens aan de fiscus via mail op voorhand vragen wat er op de éénmalig attest juist moet staan.
Edit : wij gaan terug naar af. Een tijd geleden was het voldoende om een lening in de EER aan te gaan, maar om de WOONBONUS te genieten ( een groter voordeel dus ) moet de lening in belgië aangegaan zijn.
https://www.spaargids.be/sparen/forum/i ... n#msg52738
Laatst gewijzigd door paul op 19 augustus 2009, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.