BITCOIN - wat is jullie mening ?
TIP
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Re: BITCOIN - wat is jullie mening ?
Spannend toch weeral :-) Ik heb vooral spijt dat ik tijdens de zomerdip niet wat meer ETH heb gekocht. Ik denk dat bitcoin naar 100.000 USD gaat voor het einde van het jaar. ETH misschien nog meer potentieel... We shall see!
Ja het piekt, ik weet het ook niet heel goed. Houden, verkopen, deels verkopen, ...
Heb mij vandaag voorgenomen ze te houden, eens er een daling is van 15% t.o.v. de piek (momenteel bij 49.000euro) verkoop ik de helft. Eens 30% lager dan de piek (momenteel bij 40.000euro) verkoop ik ook de andere helft.
Heb mij vandaag voorgenomen ze te houden, eens er een daling is van 15% t.o.v. de piek (momenteel bij 49.000euro) verkoop ik de helft. Eens 30% lager dan de piek (momenteel bij 40.000euro) verkoop ik ook de andere helft.
Dogecoin is een grap. Letterlijk. Het werd gemaakt in 2013 om de draak te steken met het wild gespeculeer van andere cryptocurrencies.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb nog BTC (56%), ETH (22%) en LTC (22%)
(gewicht aankoop)
LTC staat x2,4 tov mijn aankoop, ik verkoop de helft omdat ik niet denk dat LTC "het gaat maken"
ETH staat x19,6 tov mijn aankoop, die hou ik gewoon bij, is onderwogen qua aankoop tov mijn BTC positie maar zit wel iets in denk ik
BTC staat x9,2 tov mijn aankoop, ik verkoop 1/5 om het overgewicht tov ETH wat te verkleinen
Idd. spannend ...
(gewicht aankoop)
LTC staat x2,4 tov mijn aankoop, ik verkoop de helft omdat ik niet denk dat LTC "het gaat maken"
ETH staat x19,6 tov mijn aankoop, die hou ik gewoon bij, is onderwogen qua aankoop tov mijn BTC positie maar zit wel iets in denk ik
BTC staat x9,2 tov mijn aankoop, ik verkoop 1/5 om het overgewicht tov ETH wat te verkleinen
Idd. spannend ...

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
LTC order werd uitgevoerd. Mooi, daar ben ik vanafEarthNvstr1 schreef: ↑20 oktober 2021, 21:17 LTC staat x2,4 tov mijn aankoop, ik verkoop de helft omdat ik niet denk dat LTC "het gaat maken"

BTC order werd niet uitgevoerd en heb ik (dus gezien de redelijke daling) gecancelled.
Ik denk dat er nog een serieuze eindejaarsrally inzit voor BTC. Velen spreken over 100K voor eindejaar.
Die voorspellingen zijn natuurlijk uit de lucht gegrepen maar worden vaak een self-fulfilling prophecy...
mss waag ik dus ook maar eens een gokje.
Aan de cryptokenners hier, wat is de eenvoudigste/veiligste manier om BTC aan te kopen vanuit België ?
alvast bedankt
Die voorspellingen zijn natuurlijk uit de lucht gegrepen maar worden vaak een self-fulfilling prophecy...
mss waag ik dus ook maar eens een gokje.
Aan de cryptokenners hier, wat is de eenvoudigste/veiligste manier om BTC aan te kopen vanuit België ?
alvast bedankt
kraken.com of coinbase.com
VanEck Vectors Bitcoin ETN
Dat weet ik niet. Ik heb die via Bolero gekocht.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bitvavo vind ik ook een mooi (Nederlands) platform
toch vreemd dat waarde van die bitcoin moet worden uitgedrukt in "gewoon" geld.
Er moet toch een belletje rinkelen?
Er moet toch een belletje rinkelen?
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat "moet" helemaal niet uitgedrukt worden in "gewoon" geld, maar is wel handig en in Europa is dat dan handig in EUR.
Gaat er bij jou ook een belletje rinkelen omdat de waarde van je woning in "gewoon" geld bv. 500.000 EUR is ?
Dit is dus een non-argument n.m.i.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 10 november 2021, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar er is niemand die zegt dat een woning een alternatief vormt voor fiat-geld.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ah nee ? vastgoed-als-investering-t23608.html#p320693
Maar het ging erover dat puur het uitdrukken van de waarde in "gewoon"/fiat geld een belletje zou moeten doen rinkelen ...
Stel dat de waarde van bitcoin hetzelfde blijft en de waarde van EUR daalt, dan stijgt de waarde van bitcoin, uitdrukt in EUR.
Dat is net zo voor een woning of voor eender wat waarvan je de waarde uitdrukt in EUR.