Kapitaliserende dividend ETF's ?
TIP
Re: Kapitaliserende dividend ETF's ?
en hoe is dit een bewijs dat "dividendfondsen moeten onder doen voor IWDA zoals ik aantoonde"; voor zover ik weet is de S&P500 is geen dividend index.lop schreef: ↑21 oktober 2021, 19:33 IWDA is de wereld min of meer , maar er zijn stukken die al meer dan 50 jaar vlugger groeien dan dat . De voorbije 10 jaar was ook geen uitzondering daarom dat een ETF die de S&P volgt interessanter is dan een globale index .
IWDA zit zelf voor 60% in de S&P bedrijven .
Kortweg ik schrap alleen maar de slechte stukken en hou over de S&P
Die toch op zijn eigen al 70% van de wereld beslaat qua spreiding .
Juist zoals je unilever koopt je ook investeert in India en niet alleen in het VK
Laatst gewijzigd door B7H4long op 21 oktober 2021, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
IWDA vs IUSA:
IUSA is geen dividend-gerichte ETF ... het is een uitkerende ETF in een specifiek (maar wel aanzienlijk) deel van de markt.
Edit: zie nu dat B7H4long dat natuurlijk ook al had gespot
IUSA is geen dividend-gerichte ETF ... het is een uitkerende ETF in een specifiek (maar wel aanzienlijk) deel van de markt.
Inderdaad, zoals reeds een paar maal aangegeven is IUSA geen fonds met een dividendstrategie.EarthNvstr1 schreef: ↑21 oktober 2021, 20:03 IWDA vs IUSA:
De SP500 bevat zowel aandelen die dividenden betalen als aandelen die geen dividend betalen.
Dit is dus geen onderwerp voor deze thread.