BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Gevonden.
Voor de geïnteresseerden: Klik op de 3 puntjes na "Zelf Beleggen" (midden/boven op het scherm). Dan naar details gaan. Daar vindt je de rekening ID (= geen IBAN nummer).
Nog een achteruitgang van Saxo t.o.v. Binck is de weergave van het detail van een dividenduitkering.
Aangezien ik dividenden aangeef in de personenbelasting (wie niet?) download ik de details van de uitkering (valutadatum, wisselkoers, afgehouden buitenlandse of Belgische RV,...) om ze ter beschikking te houden van de fiscus.
Dat kon met een eenvoudige click en save in pdf-vorm bij Binck. Nu staat die info in een pop-up, die volgens mij alleen met een screensaver te saven valt.
Jammer.
Aangezien ik dividenden aangeef in de personenbelasting (wie niet?) download ik de details van de uitkering (valutadatum, wisselkoers, afgehouden buitenlandse of Belgische RV,...) om ze ter beschikking te houden van de fiscus.
Dat kon met een eenvoudige click en save in pdf-vorm bij Binck. Nu staat die info in een pop-up, die volgens mij alleen met een screensaver te saven valt.
Jammer.
Voor PDF dividend:
Poppetje rechtsboven klikken
Overzichten selecteren
dividendoverzicht selecteren
een periode kiezen of zelf selecteren
kies download in PDF ( of exel)
Poppetje rechtsboven klikken
Overzichten selecteren
dividendoverzicht selecteren
een periode kiezen of zelf selecteren
kies download in PDF ( of exel)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Lijkt me toch wel nuttig om de kosten van grotere transacties ook in rekening te nemen, in de veronderstelling dat je als belegger je portefeuille zal zien aangroeien in de toekomst.platin schreef: ↑16 oktober 2021, 12:22Is weer echt wel een mooi vb van toepassing voor hoeveel beleggers?Leontje schreef: ↑12 augustus 2021, 16:28
Is Re=Bel goedkoop?
Zie bijvoorbeeld een investering van 49900 op Euronext Amsterdam, bij Keytrade: 24,95 ==> bij Bolero en Re=Bel het dubbele. En dan hebben we het nog niet gehad over de informatie: orderboek, volume, zoekmotor, keuze van beurzen en producten; daardoor is Re=Bel totaal mislukt (op dit ogenblik).
Of de modale spaargidser met zo een bedragen belegt.
Toch goed om weten de mogelijke kosten en verschillen.
Als je elke maand 1.000 EUR in een ETF belegd gedurende 4 jaar, dan heb je een positie van meer dan 50.000 EUR.
Langs de andere kant, kan je je natuurlijk ook de vraag stellen of het wat uitmaakt of je 25 EUR of 50 EUR of 100 EUR aan transactiekosten betaalt op een transactie van meer dan 50.000 EUR
Bedankt Marc. Zo krijg je inderdaad een lijst van de dividenden.
Maar bij Binck kon je daarenboven ook het detail per dividend gemakkelijk saven. Met inbegrip van de wisselkoers die gehanteerd werd bij het betalen van de RV. Daar heb je bij Saxo het raden naar.
-
- Full Member
- Contacteer:
Was tevreden over Binck.
Heel ontevreden over saxobank
Dividenden die achterblijven, dubbel belastingverdragen niet toegepast, geen reactie op tickets, niemand vast te krijgen op de chat.
1 keer heb ik een respons gekregen. Een boertige.
Bij Binckbank was er een mogelijk om een klacht in te dienen. Nooit gebruik van moeten maken.
Bij Saxo ontbreekt die mogelijkheid, ze zullen wel weten waarom.
Ze evenaren nu het niveau van Keytrade. Had ik niet voor mogelijk gehouden.
Ik zal rap weg zijn. Waarschijnlijk naar Interactive Brokers.
Het zal mij een bom geld kosten maar het is beter zo voor m'n gezondheid.
Dividenden die achterblijven, dubbel belastingverdragen niet toegepast, geen reactie op tickets, niemand vast te krijgen op de chat.
1 keer heb ik een respons gekregen. Een boertige.
Bij Binckbank was er een mogelijk om een klacht in te dienen. Nooit gebruik van moeten maken.
Bij Saxo ontbreekt die mogelijkheid, ze zullen wel weten waarom.
Ze evenaren nu het niveau van Keytrade. Had ik niet voor mogelijk gehouden.
Het zal mij een bom geld kosten maar het is beter zo voor m'n gezondheid.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik kreeg op 13/8 een antwoord via mail, maar eigenaardig genoeg staat dat niet in het ticket dat ik gelogd had (wat nog altijd 'open' staat)Maarten schreef: ↑15 oktober 2021, 02:22 Hier ook overgezet. Ik snap niet dat 6 maanden verder, ze blijkbaar nog steeds niet het dividenden op binckbank probleem hebben aangepakt. Ook bij mij hetzelfde.
Heb je hier al antwoord op gekregen?Spentita11 schreef: ↑30 juli 2021, 19:56
Bijna 2 maanden sinds mijn simpele vraag over transactiekosten bij gesplitste orders.
En ik zie nu net dat het ticket gesloten is. (!)
Ticket heropend en nogmaals de vraag gesteld. Dit begint echt wel grof te worden, vind ik.
Het antwoord van Saxo:
Ik wacht nog steeds op dat mailtje. Ik heb het in alle eerlijkheid een beetje opgegeven. Hoe kan dat nu dat je over tarieven nog moet discussiëren??! Als het 'nee' is, is het 'nee'. Daar had ik makkelijker vrede mee kunnen nemen dan deze soap. Die uitleg over dat tickets automatisch gesloten worden klopt volgens mij trouwens ook niet, want dit support ticket staat nog steeds open. Al sinds augustus nu. Bovendien zou dat wel heel erg zijn, als je als bedrijf support tickets automatisch sluit zonder verder gevolg.Ik begrijp dat u graag duidelijkheid wenst over betaalde kosten voor transacties.
Tickets worden helaas automatisch gesloten na verloop van tijd, waarvoor mijn excuses.
Voor Binck klanten is het de bedoeling om dezelfde regel aan te houden dan bij Binck nl. Dat er slechts 1x transactiekost dient te worden betaald bij een transactie die meerdere uitvoeringen kent.
Dit wijkt af van de procedure die men kent binnen Saxo, We zijn nog in interne onderhandeling om toepassing van deze regel te bekomen.
We zullen u terug contacteren via e-mail als we een definitef antwoord hebben en de correcte regelingen kunnen treffen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik moet wel zeggen dat ik over andere brokers soms ook dingen lees waarvan ik grote ogen trek. Feit is wslk wel dat velen die jaren bij Binck klant waren, eigenlijk wel tevreden waren over het platform en de duidelijkheid van communicatie en informatie.
Maar of tegenwoordig andere brokers zoveel beter zijn, dat betwijfel ik eigenlijk. Het is altijd wel ergens iets.
Ik mag hopen dat Saxo geleerd heeft uit de fouten die er gebeurd zijn bij de overname van Binck. Alleen hebben ex-Binck klanten nu weinig aan die boodschap wslk.
Maar of tegenwoordig andere brokers zoveel beter zijn, dat betwijfel ik eigenlijk. Het is altijd wel ergens iets.
Ik mag hopen dat Saxo geleerd heeft uit de fouten die er gebeurd zijn bij de overname van Binck. Alleen hebben ex-Binck klanten nu weinig aan die boodschap wslk.
Tja, het lijkt dat een low-cost/low-service/low-profit broker is overgekocht door een low-cost/low(er)-service/somewhat-higher-profit broker.radixconvertor schreef: ↑19 oktober 2021, 12:42 Was tevreden over Binck.
Zij die meer servcie willen, zullen meer moeten betalen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Mij gaat het niet over het platform of de website. Dat is een kwestie van gewoonte
Het uitblijven van reactie op tickets of uren op de chat zonder response daar knap ik op af.
Neem vertrouwen in en betrouwbaarheid van een bank/broker weg en er schiet niets over.
Het uitblijven van reactie op tickets of uren op de chat zonder response daar knap ik op af.
Neem vertrouwen in en betrouwbaarheid van een bank/broker weg en er schiet niets over.
Een week later nog steeds geen antwoord op ticket, sinds toen nog een keer of vier gebeld en telkens na 15min opgehangen...DeZatteNonkel schreef: ↑13 oktober 2021, 13:38Nu nog wachten op iemand die mijn support ticket beantwoordt en mijn rekening sluit. Van mij krijgen ze geen euro meer. Jammer van Binck!
Ik heb 10 dagen geleden zo'n ticket ingevuld,(iets dat niet klopt), maar daarop komt geen antwoord. Te druk zeker.
Bij Binckbank kon men na elke verrichting een mooi pdf- uittreksel bekomen
( kan ook handig zijn voor de fiscale aftrekbare dividenden van ongeveer 240 euro per jaar )
Bij saxo zie ik geen enkele mogelijk om een deftig pdf van een bepaalde verrichting uit te drukken
( kan ook handig zijn voor de fiscale aftrekbare dividenden van ongeveer 240 euro per jaar )
Bij saxo zie ik geen enkele mogelijk om een deftig pdf van een bepaalde verrichting uit te drukken
Paul, probeer eens volgende:paul schreef: ↑27 oktober 2021, 07:45 Bij Binckbank kon men na elke verrichting een mooi pdf- uittreksel bekomen
1) Op het manneke symbool rechtsboven klikken
2) Overzichten selecteren
3) Op Transactieoverzicht klikken
4) Je ziet nu een overzicht van al je transacties, rechts daarvan staat een 'i' symbool, als je daarop klikt voor je gewenste transactie kan je als laatste stap 'exporteren' kiezen en kan je een pdf van die transactie opslaan.