Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Als de Amish in eender welk dorp heel weinig contacten hebben met mensen van buiten de groep en vooral in gezinsverband leven, tegen luide muziek zijn, geen alcohol drinken, etc... Waar zouden ze het dan opdoen ?criticus schreef: ↑24 oktober 2021, 12:34 "De gemeente Urk kent de laagste vaccinatiegraad van Nederland en telt ook weinig besmettingen en ziekenhuisopnamen. Hoe kan dat?"
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/10/18/is ... d-a4062197
ik hoorde over iets heel ergs dat is gebeurd : een paard zijn gat open gescheurd. Ik weet alleen niet of dat paard een vaccin heeft gekregen.
Sinds ik het vaccin kreeg eet ik niet graag wortelsoep meer en vroeger lustte ik dat wel.
Het zal van dat vaccin komen.
Als er morgen biepjes te horen zijn in mijn ene oor, dan is het ongetwijfeld de KGB die op een verkeerde frequentie uitzendt.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 24 oktober 2021, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar zit ik zelf voor niets tussen man.DeanThe5th schreef: ↑23 oktober 2021, 21:09 Ooowww, dat verklaart waarom ik hier voor de vijfde keer buitengeschopt ben. Stel je voor dat dat wijwater in schuim zou veranderen, dat kunnen we hier niet hebben. Beter gewoon preventief censureren.
Niet dat ik die beslissing van de moderator afkeur. Als ik er dan toch kritiek op zou moeten hebben zou ik denken dat het 'too little, too late' is, eerder dan te sterk gereageerd.
Je hebt aan jezelf te danken dat versie 4 buiten is gevlogen. Versie 5 zal ook wel volgen zeker ?
Volgende zondag zou ik naar een feestje moeten van een bedrijf waar ik een band mee heb.DeanThe5th schreef: ↑23 oktober 2021, 21:09Dat is dan ook de enige plek waar ze een verschil maakt, in gedachten. Of m.a.w.: ik (Haelewyn en kliek) lijd aan agorafobie, dus gaan we iedereen verbieden van in open lucht over een plein te lopen. Dat is gewoon beter voor iedereen en in het belang van ieders veiligheid. Goed bezig, jongens.
Binnen, 70 mensen zijn uitgenodigd.
Geen haar op mijn hoofd denkt er aan dat ik zal gaan. Niet moeilijk : ik doe dat niet eens graag.
De rest, die andere 69 ? Doen wat ze zelf willen he man. Wat kan mij dat schelen !
En al de rest is weer slap gelul. Net als zo vaak. Drek.
Mannekes toch. Haelewyn en consoorten willen niet dat ik over een plein loop zonder dat .. etc etc etc..
Waar hebbenwe dat nog gehoord. De kracht van in herhaling vallen. We horen het vaak, het zal wel waar zijn.
Droom eens iets anders. Jouw plein ligt ver van hier. Als ik zelf binnen blijf heb ik verdomd weinig last van mensen die over straten en pleinen lopen zonder masker op hun neus.
Je vindt je eigen werkelijkheid uit a la minute.
Wie zegt nu dat het allemaal over jou ging ? Wie zegt dat je alles letterlijk moet nemen ?DeanThe5th schreef: ↑23 oktober 2021, 21:09Je hebt bijzonder slecht gelezen, man. Nergens, in geen enkele van die plus 1000 posts, heb ik het over vrede gehad. Integendeel! Zoals de gang van zaken nu loopt, denk ik dat we ons zwaar verslapen hebben om eindelijk te doen wat nodig is. In deze heb ik mijn mening hier toch meer dan duidelijk gemaakt.
Er zijn er hier wel nog die dat schoentje past .. Niet alleen jou.
Als het niet past, laat het dan toch staan. Anders is dat pijnlijk aan je tenen.
Oei.. Dat hebben we gemerkt ook.
Ga nu niet zeggen dat jij overloopt van respect voor een andere mening dan de jouwe. Dat is me toch de laatste tijd niet opgevallen.DeanThe5th schreef: ↑23 oktober 2021, 21:09 High roken is aan mij ook niet besteed, ik drink zelfs geen alcohol. Dat is meer voor wie zich laat onderhouden op het zweet van zijn buur. Als dank krijgt die buur dan nog wat bagger over zich heen wanneer zijn mening wat afwijkt. Of m.a.w. a government that robs Peter to pay Paul, can always count on the support of Paul!
Dat je jouw tijdverdrijf eervoller vindt dan het mijne : eigendunk probleempje ?
Anderen hebben hier ook al dat punt proberen maken : Ik heb altijd gelijk want ik ben economisch actiever dan jij.
Trouwens : is dat wel zo ? Ben jij hier de man die ons land economisch er bovenop helpt ?
Doe gerust man.
Aan je beschrijving van je fysieke paraatheid te zien kan je best nog actief genoeg zijn. Je moet het dus zeker niet laten.
Als je daarom altijd gelijk moet krijgen ... Het zal nog niet voor dit jaar zijn.
Voor dat argument van de waarde van een kleine rosse munt moet je zelf maar vallen.
Ooit was er eens een Dean (door anderen ook al gezegd) die nog wat zinnigs te vertellen had.
Ondertussen is het allemaal zure melk uit hetzelfde rotte zakje geworden.
Een kilo slap gelul van : kijk eens hoe goed ik het hier uitleg.
Terwijl het eigenlijk totaal niet spoort.
Als jij je goed voelt, zoveel te beter. Veronderstel alleen niet dat we allemaal jouw mening moeten delen. Loop niet te toeteren dat anderen zeggen dat jij je mening niet mag komen vertolken terwijl je anderen met trucjes van achter 't kastje van Nonkel Amedée het zwijgen probeert op te leggen.
Dat is nou net waarover je zelf altijd klaagt.
Voor de rest : mijn zak chips is op. Het wordt hier ook maar een discussie omwille van de discussie die niemand iets bijbrengt. Laat me met al die fantasieën gewoon gerust en ik beloof jou hetzelfde.
Jij mag denken wat je wil over de staat, de maatregelen, de ziekte, de genezing of niet, het individuele recht om te doen wat je zelf wil, individueel belang versus collectief belang.
Laat mij er gewoon verder over met rust. Mijn gedachten zijn even vrij.
Het boeit mij al zeer lang niet meer.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De bescherming bij 60-plusers stijgt wel sterk na booster met zelfde vaccin :https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2114255vortex schreef: ↑24 oktober 2021, 07:57Er zijn reeds vaccins ontwikkeld en getest of nog in onderzoek tegen de Beta en Delta variant. Volgens dit artikel in Nature zullen die vaccins echter niet op de markt komen, zogezegd omdat het origineel vaccin nog "goed genoeg" werkt.Charlesvdw schreef: ↑23 oktober 2021, 20:29 Wat ik me afvraag: heeft Pfizer nog geen vaccin tegen de Deltavariant ?
Aangezien het toch zeer gemakkelijk is om een mRNA te maken dat codeert voor het Delta-spike eiwit, en niet voor de alfavariant. Dat is net het voordeel van de mRNA technologie, verschil tussen spike van alfavariant en deltavariant is maar een paar gekende mutaties, en het is technisch niet moeilijker om de ene mRNA-streng te maken dan de andere.
Want nu zitten we met de Deltavariant en we worden nog steeds gevaccineerd met een vaccin op maat van de alfa-variant. Beschermt goed tegen ernstige ziekte, maar niet zo goed tegen infectie en transmissie.
Heb daar toch enkele bedenkingen bij. Dat goed genoeg is voor interpretatie vatbaar, in feite zijn ze juist nog goed genoeg om het gezondheidssysteem overeind te houden en dat valt zelfs bij een vaccinatiegraad van meer dan 70% plus maatregelen nog te bezien. Ze zijn in elk geval goed genoeg om de pandemie in stand te houden (mutaties een kans geven) en zo het verdien model van vaccinmakers te verzekeren. Stel je voor dat een aangepast vaccin evengoed werkt als het origineel tegen de reeds verdwenen Alfa variant. Nu valt dat standpunt van de vaccinmakers nog enigszins te begrijpen, zij spreken voor eigen winkel en zolang ze massa's Alfa vaccins kunnen verkopen hebben ze er geen belang bij om de aangepaste versie in productie te brengen. Van de WHO en overheden zou je toch mogen verwachten dat ze de best mogelijke middelen nastreven, onbegrijpelijk dat zij de aangepaste vaccins op de plank laten liggen en de bevolking bijna manu militarie het voorbij gestreefde vaccin blijven inspuiten.
Maar da's nodig ook, want tegen de Deltavariant is er duidelijk minder bescherming:
https://www.washingtonpost.com/health/2 ... ctiveness/
Maar ik blijf bij mijn initiële punt, waar jij dus akkoord mee gaat, Vortex, dat we beter een vaccin tegen Delta zouden toedienen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Blijft de vraag waarom die delta vaccins niet in productie genomen worden.Charlesvdw schreef: ↑24 oktober 2021, 16:36 Maar ik blijf bij mijn initiële punt, waar jij dus akkoord mee gaat, Vortex, dat we beter een vaccin tegen Delta zouden toedienen.
Novavax zou tegen de Britse variant 93% bescherming beiden. De EU bestelde er al 100 miljoen.
Valneva scoort ook goed. De goedkeuringen zijn er nu nog altijd niet. Deze 2 vaccins zijn traditioneel en werken met een geïnactiveerd Covidvirus en dus minder experimenteel dan een mRNA-vaccin of een Johnson-type.
Sanofi stopt ondanks een dure overname met dit soort van mRNA-vaccins, zogezegd omdat ze toch te laat op de markt zijn ... Mijn god wie gelooft dit?
Dit virus zal net als de griep nimmer verdwijnen en de reden om de ontwikkeling te stoppen vanwege 'te laat' is dus een dwaze smoes. Zelfs al is iedereen gevaccineerd dan nog blijft Covid bestaan want het wordt ook overgezet via zoogdieren en dat had je niet met de 'pokken' 'mazelen', 'bof',...
Valneva scoort ook goed. De goedkeuringen zijn er nu nog altijd niet. Deze 2 vaccins zijn traditioneel en werken met een geïnactiveerd Covidvirus en dus minder experimenteel dan een mRNA-vaccin of een Johnson-type.
Sanofi stopt ondanks een dure overname met dit soort van mRNA-vaccins, zogezegd omdat ze toch te laat op de markt zijn ... Mijn god wie gelooft dit?
Dit virus zal net als de griep nimmer verdwijnen en de reden om de ontwikkeling te stoppen vanwege 'te laat' is dus een dwaze smoes. Zelfs al is iedereen gevaccineerd dan nog blijft Covid bestaan want het wordt ook overgezet via zoogdieren en dat had je niet met de 'pokken' 'mazelen', 'bof',...
Een financiële tip. Als je door een vaccin ooit ernstig ziek wordt, vertel het dan zeker niet of je mag de ziekenhuisfactuur zelf betalen.
Laatst gewijzigd door criticus op 24 oktober 2021, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Hahaha, ik had al mijn twijfels bij het verhaal van de buurman. Criticus is gewoon een doorsnee corona ontkenner die aan alle kenmerken voldoet, zoals bv. Ongeloofwaardige verhalen verspreiden als de waarheid. Zoiets doe je best om te refereren naar iets bekend, zoals “de buurman heeft me gezegd dat …”, maar oncontroleerbaar.Yaris schreef: ↑24 oktober 2021, 12:33 Mythes omtrent Covid:
“ Myth 6: The vaccines cause impotence in men
Fact: This myth has gained a lot of publicity but it is natural Covid infection and long Covid which are associated with erectile dysfunction in men. There have been no reports of impotence linked to vaccination and vaccination is recommended as a protection against this side-effect of Covid infection.”
https://sbuhb.nhs.wales/coronavirus-cov ... ce-in-men/
Mijn buurman zou zoiets niet zomaar verspreiden, denk ik …
Weeral een kritiekloos verhaaltje van Criticus ontkracht.vortex schreef: ↑24 oktober 2021, 13:21Staat in dat artikel; wellicht omdat corona in Urk twee keer stevig heeft huisgehouden, velen zullen daar al een besmetting hebben opgelopen en hebben op de natuurlijke manier antistoffen opgebouwd of zijn er aan gestorven. Aan de ziekhuisopnames te zien zal aantal Urkers dat immuniteit heeft vergelijkbaar zijn met de rest van Nederland, de ene groep heeft die vooral door vaccinatie, de andere grotendeels door besmetting. De Urkers hebben voor eenzelfde bescherming wel een hogere prijs in levens en zwaar zieken betaald.criticus schreef: ↑24 oktober 2021, 12:34 "De gemeente Urk kent de laagste vaccinatiegraad van Nederland en telt ook weinig besmettingen en ziekenhuisopnamen. Hoe kan dat?"
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/10/18/is ... d-a4062197
Valneva geraakte in de UK niet door de testen. En Sanofi heeft de boot gemist, hun interne testresultaten vielen tegen.criticus schreef: ↑24 oktober 2021, 19:11 Novavax zou tegen de Britse variant 93% bescherming beiden. De EU bestelde er al 100 miljoen.
En ja, mogelijk geraken we niet van het virus af, net zoals we ook niet van het griepvirus af geraken. Maar dan ben ik toch liever beschermd via een vaccin, ook al is het niet voor 100%, dan niet beschermd.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 24 oktober 2021, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien omdat ze nog niet door Europa goedgekeurd zijn.? En ook omdat EMA meent dat de huidige vaccins voldoen indien de volledige vaccinatie met 2 dosissen is gebruikt. Ook voor J&J (1 dosis vaccin) wordt een tweede dosis aanbevolen.vortex schreef: ↑24 oktober 2021, 19:02Blijft de vraag waarom die delta vaccins niet in productie genomen worden.Charlesvdw schreef: ↑24 oktober 2021, 16:36 Maar ik blijf bij mijn initiële punt, waar jij dus akkoord mee gaat, Vortex, dat we beter een vaccin tegen Delta zouden toedienen.
EMA: “Twee dosissen van vaccin onontbeerlijk voor bescherming tegen deltavariant”
De toediening van twee dosissen van een van de bestaande vaccin is absoluut noodzakelijk voor een bescherming tegen de deltavariant van het coronavirus, zo heeft het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) gezegd.
vertaald uit het Engels:
"Uit gegevens die vrijdag door de Centers for Disease Control and Prevention (CDC) zijn vrijgegeven, blijkt dat tussen 14 december 2020 en 15 oktober 2021 in totaal 818.044 bijwerkingen na COVID-vaccins werden gemeld aan het Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS). ).
De gegevens omvatten in totaal 17.128 meldingen van sterfgevallen - een stijging van 362 ten opzichte van de voorgaande week, en een nieuw rapport van een 12-jarige die stierf na het krijgen van het Pfizer-vaccin.
Er waren in dezelfde periode 117.399 meldingen van ernstige verwondingen , waaronder sterfgevallen, een stijging van 5.434 vergeleken met de vorige week.
Exclusief “ buitenlandse rapporten ” aan VAERS, werden tussen 14 december 2020 en 15 oktober 2021 in de VS 612.125 ongewenste voorvallen gemeld , waaronder 7.848 doden en 50.225 ernstige verwondingen ."
"Uit gegevens die vrijdag door de Centers for Disease Control and Prevention (CDC) zijn vrijgegeven, blijkt dat tussen 14 december 2020 en 15 oktober 2021 in totaal 818.044 bijwerkingen na COVID-vaccins werden gemeld aan het Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS). ).
De gegevens omvatten in totaal 17.128 meldingen van sterfgevallen - een stijging van 362 ten opzichte van de voorgaande week, en een nieuw rapport van een 12-jarige die stierf na het krijgen van het Pfizer-vaccin.
Er waren in dezelfde periode 117.399 meldingen van ernstige verwondingen , waaronder sterfgevallen, een stijging van 5.434 vergeleken met de vorige week.
Exclusief “ buitenlandse rapporten ” aan VAERS, werden tussen 14 december 2020 en 15 oktober 2021 in de VS 612.125 ongewenste voorvallen gemeld , waaronder 7.848 doden en 50.225 ernstige verwondingen ."
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Er stond eerder een mail van een bepaalde verzekeringsmaatschappij bij, gelukkig is dat weggehaald (poster zelf of moderator, geen idee en maakt verder niets uit voor mijn part)
Je insinueert voor zover ik het goed begrijp, dat "de gevolgen van *eender welk* vaccin" aanleiding geeft tot uitsluiting van dekking.
Kan je deze "stelling" wat meer toelichten/staven ?
Ik nam de bijlage weg. Inderdaad de naam van de dame die de vraag gesteld had of ziekte na vaccinatie gedekt was door de hospitalisatie, stond er nog bij. Had ik zelf niet opgemerkt. Thanks voor de tip. Privacy zou anders geschonden zijn.
Mail dateerde van maart 2021. Ik heb geen idee of die maatschappij X inmiddels al die uitzonderingsregels wijzigde. Op haar FAQ over de coronavirus-informatie staat die vraag er helaas niet bij.
Mail dateerde van maart 2021. Ik heb geen idee of die maatschappij X inmiddels al die uitzonderingsregels wijzigde. Op haar FAQ over de coronavirus-informatie staat die vraag er helaas niet bij.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zoveelste fake news van criticus, dat niet overeind blijft bij factcheck:
https://www.knack.be/nieuws/factcheck/f ... 1635102914
https://www.knack.be/nieuws/factcheck/f ... 1635102914
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Sinds zijn bericht dat zijn buurman hem verteld heeft dat hij impotent geworden is geloof ik niets meer van wat criticus schrijft. Wat een mop.