Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Sowieso gaan ze er alles aan doen om de feestdagen te redden
.
Met alle respect maar geloofwaardig is dit al lang niet meer.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Met alle respect maar geloofwaardig is dit al lang niet meer.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Een paar weken geleden was ik met vakantie in Frans- en Spaans- Baskenland.
Daar werd de "pass sanitaire" (coronapass) overal gevraagd.
In hotels, restaurants, bars, winkels, musea, bij evenementen, op terrassen, op de bus. Zelfs om een koffie te mogen drinken, in een wegrestaurant op de snelweg, moesten we kunnen bewijzen dat we coronasafe waren.
Dat waren we na de 1ste dag al gewend, en dat was een kleine moeite, naast het even opzetten van ons mondmasker.
Als ik daarmee mijn kans minimaliseer om op de IC terecht te komen, maak ik daar geen probleem van.
(PS: onze reis was al meer dan een jaar geleden besteld, toen we nog niet wisten dat er nog code oranje zou zijn).
Daar werd de "pass sanitaire" (coronapass) overal gevraagd.
In hotels, restaurants, bars, winkels, musea, bij evenementen, op terrassen, op de bus. Zelfs om een koffie te mogen drinken, in een wegrestaurant op de snelweg, moesten we kunnen bewijzen dat we coronasafe waren.
Dat waren we na de 1ste dag al gewend, en dat was een kleine moeite, naast het even opzetten van ons mondmasker.
Als ik daarmee mijn kans minimaliseer om op de IC terecht te komen, maak ik daar geen probleem van.
(PS: onze reis was al meer dan een jaar geleden besteld, toen we nog niet wisten dat er nog code oranje zou zijn).
Met die corona pass ben je echt niet corona safe hoor, je kan nog steeds een besmetting oplopen en die verder verspreiden en dat geldt ook voor al die anderen die met hun corona pass een koffie drinken in een wegrestaurant. Die corona pass is niks meer dan waardeloos veiligheidsgevoel en een middel om niet gevaccineerden te pesten overtuigen zich te laten inspuiten met een voorbij gestreefd vaccin zodat ook zij met een corona pass in de hand het virus verder kunnen verspreiden.Nefertari schreef: ↑24 oktober 2021, 12:03 Zelfs om een koffie te mogen drinken, in een wegrestaurant op de snelweg, moesten we kunnen bewijzen dat we coronasafe waren.
Ja lap een dag later: de-croo-legt-terugkeer-mondmaskers-op-tafel Zal maar niet voorspellen wanneer we weer aan het raampje moeten zitten of aan de rechterkant van een winkelstraat moeten lopen zekervortex schreef: ↑23 oktober 2021, 10:39Een week later en het is al zover, weer dagelijkse coronacijfers in het nieuws en er word al gesproken over een derde vaccinatie ronde voor alle leeftijden. Doe er nog eens 10 dagen bij om mondmaskers te verplichten en thuiswerk weer in te voeren en over een week of twee drie contact beperkingen, zogezegd "om de feestdagen te redden"![]()
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Net zo voorspelde ik dat die vaccinatie met 1 dosis j&j onvoldoende ging zijn..
Dat 2 dosissen Pfizer beter zouden zijn dan 2x AZ maar beide niet voldoende om voor altijd het probleem uit de wereld te helpen..
Dat er een vierde golf zou komen maar dat er geen draagvlak is om alles weer dicht te gooien, dat er meer op geld zou gelet worden dan op doeltreffendheid..
En net zo denk ik dat alleen de inspanningen (veel groter dan die van ons) om rond 0 besmettingen te blijven vrucht afwerpen maar dat dat hier niet doenbaar noch betaalbaar is..
Dat je in mijn geval het individuele equivalent kan bereiken van die methode maar dat je dan de inspanningen langer moet aanhouden dan dat ze nationaal gedragen worden..
Etc
Alles is nogal redelijk voorspelbaar.
Dat 2 dosissen Pfizer beter zouden zijn dan 2x AZ maar beide niet voldoende om voor altijd het probleem uit de wereld te helpen..
Dat er een vierde golf zou komen maar dat er geen draagvlak is om alles weer dicht te gooien, dat er meer op geld zou gelet worden dan op doeltreffendheid..
En net zo denk ik dat alleen de inspanningen (veel groter dan die van ons) om rond 0 besmettingen te blijven vrucht afwerpen maar dat dat hier niet doenbaar noch betaalbaar is..
Dat je in mijn geval het individuele equivalent kan bereiken van die methode maar dat je dan de inspanningen langer moet aanhouden dan dat ze nationaal gedragen worden..
Etc
Alles is nogal redelijk voorspelbaar.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mij lijkt het toch dat als je je in een massa volk begeeft waar iedereen een coronapass en/of mondmasker draagt, de verspreiding een stuk minder zal zijn en bijgevolg dus ook het risico op besmetting lager zal zijn.vortex schreef: ↑24 oktober 2021, 13:38Met die corona pass ben je echt niet corona safe hoor, je kan nog steeds een besmetting oplopen en die verder verspreiden en dat geldt ook voor al die anderen die met hun corona pass een koffie drinken in een wegrestaurant. Die corona pass is niks meer dan waardeloos veiligheidsgevoel en een middel om niet gevaccineerden te pesten overtuigen zich te laten inspuiten met een voorbij gestreefd vaccin zodat ook zij met een corona pass in de hand het virus verder kunnen verspreiden.Nefertari schreef: ↑24 oktober 2021, 12:03 Zelfs om een koffie te mogen drinken, in een wegrestaurant op de snelweg, moesten we kunnen bewijzen dat we coronasafe waren.
Niet coronasafe, nee.vortex schreef: ↑24 oktober 2021, 13:38Nefertari schreef: ↑24 oktober 2021, 12:03 Zelfs om een koffie te mogen drinken, in een wegrestaurant op de snelweg, moesten we kunnen bewijzen dat we coronasafe waren.
Met die corona pass ben je echt niet corona safe hoor, je kan nog steeds een besmetting oplopen en die verder verspreiden ...
Maar zoals ik eerder aanhaalde: wél minimaliseer ik de kans om op de Intensive Care terecht te komen.
En dat is toch wat we met z'n allen willen bereiken.
Door je te laten vaccineren minimaliseer je de kans op IC, niet door met een corona safe pasje te zwaaien op plaatsen waar veel mensen samen komen. Dat pasje op zich draagt helemaal niks bij, in tegendeel het geeft een vals veiligheidsgevoel. Bij hoge viruscirculatie kun je als risico persoon beter weg blijven van grote indoor bijeenkomsten, ook al heeft iedereen een pasje.
BTW, je kunt beter in gezelschap zijn van niet gevaccineerden met een recente negatieve corona test dan bij een groep gevaccineerden met een pasje, van die geteste personen weet je zeker dat ze je niet zullen besmetten, in de pasjes groep kunnen wel verspreiders zitten.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Met andere woorden zou men beter inzetten op (snel)testen ipv die zinloze pasjes, zeker nu de vaccin bescherming onder de bevolking zienderogen aan het afnemen is.
Een financiële tip: als je ernstig ziek wordt door een vaccin, ontken dit dan of je mag je ziekenhuisfactuur zelf betalen.
Laatst gewijzigd door criticus op 24 oktober 2021, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als ik u was, zou ik opletten met wat je hier allemaal post.
Dat zou wel eens tegen je kunnen keren met serieuze gevolgen.
Edit: het vervolg van de post waar ik op reageerde, werd weggehaald (door moderator of door poster)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 24 oktober 2021, 20:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Begin me toch veel vragen te stellen over dit circus. Ik werk over de landsgrenzen heen en mondmaskers lijken me toch eerlijk gezegd wel nutteloos. Wordt niet of amper gedragen in Noorwegen, Zweden, IJsland, Nederland maar ik merk dat het gezond verstand daar zegeviert. De Corona maatregelen in België zijn maatregelen op maat van de bedrijven
.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Laatst gewijzigd door GroupB op 24 oktober 2021, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou echt moeten wennen aan getest worden want ben sinds het begin van de pandemie nog niet getest ![Cry :'(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cry.gif)
![Cry :'(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cry.gif)
Hier al enkele herstellingen en installaties moeten doen bij enkele bedrijven in Scandinavië. Zijn er daar maatregelen JA. Worden er mondmaskers gedragen NEEN. Er wordt een full focus op telewerk gelegd en andere sectoren die niet kunnnen thuis werken die werken Covidproof', overal in de horeca en in bedrijven wordt er extra ventilatie geïnstalleerd => mijn werkgever doet gouden zaken.
Met alle respect, maar België heeft gewoon geen Corona beleid. De files op de autostrades de voorbije maanden zeggen al genoeg.
België is steeds verder aan het afglijden naar het niveau van een economie en bestuur van een Mediterraans land.
Met alle respect, maar België heeft gewoon geen Corona beleid. De files op de autostrades de voorbije maanden zeggen al genoeg.
België is steeds verder aan het afglijden naar het niveau van een economie en bestuur van een Mediterraans land.
Je spreekt gewoon voor je eigen portemonneeGroupB schreef: ↑24 oktober 2021, 20:09 Hier al enkele herstellingen en installaties moeten doen bij enkele bedrijven in Scandinavië. Zijn er daar maatregelen JA. Worden er mondmaskers gedragen NEEN. Er wordt een full focus op telewerk gelegd en andere sectoren die niet kunnnen thuis werken die werken Covidproof', overal in de horeca en in bedrijven wordt er extra ventilatie geïnstalleerd => mijn werkgever doet gouden zaken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mooi.GroupB schreef: ↑24 oktober 2021, 20:09 Hier al enkele herstellingen en installaties moeten doen bij enkele bedrijven in Scandinavië. Zijn er daar maatregelen JA. Worden er mondmaskers gedragen NEEN. Er wordt een full focus op telewerk gelegd en andere sectoren die niet kunnnen thuis werken die werken Covidproof', overal in de horeca en in bedrijven wordt er extra ventilatie geïnstalleerd => mijn werkgever doet gouden zaken.
Vraag is volgens mij ... hoe zou het beleid in België dan wel moeten zijn in de *Belgische context* ?