De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik ken deze meneer niet, dus even gegoogeld, en vond dit overzichtje met vorige voorspellingen:Yaris schreef: ↑6 oktober 2021, 13:29 Nu we het er toch over hebben: Robert Kiyosaki, auteur van de bestseller 'Rich Dad Poor Dad', voorspelt een gigantische crash van aandelen, vastgoed, goud, zilver en bitcoin, dus zowat alles, deze maand oktober al. Het enige heil is nu veel cash aanhouden en dat na de crash investeren.
Laatst gewijzigd door gpv1 op 6 oktober 2021, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Die Kiyosaki is echt een luchtbel van jewelste. Heb je die man al eens horen spreken? Of moet ik zeggen raaskallen?
Hoeveel keer moet het nu nog gezegd worden:
Niemand kan voorspellen.
Nobody knows anything.
Hoeveel keer moet het nu nog gezegd worden:
Niemand kan voorspellen.
Nobody knows anything.
Zijn doelstelling is (o.a.) om boeken te verkopen en andere inkomsten voor zichzelf te genereren. En daar slaagt hij in zonder dat zijn voorspellingen uitkomen. Op dat niveau heeft hij dus wel "gelijk".
Coucke zit weer eerst aan tafel!!
Coucke hoeksteeninvesteerder bij beursgang Ebusco
De Vlaamse zakenman Marc Coucke investeert een stevig bedrag in de Nederlandse producent van elektrische bussen en laadsystemen Ebusco. Die trekt de komende weken naar de Amsterdamse beurs. Het bedrijf wil 300 miljoen euro ophalen, maar uitsluitend bij institutionele beleggers.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wimpie: Over welke ‘’quatsch’’ heeft u het? Zover ik heb kunnen lezen waren uw dochters Olympische kampioenen, en zouden mannen zoveel als mogelijk gebruik moeten maken van vrouwen of uw dochters. Punt uit.
En ja, graag moderators, grijp in.
Divi; voor mijn gevoel ben ik nog steeds “een domme belegger’’ en wil heel graag weten wie een “slimme beleger” is. Ja, en ik probeer uit te leggen. Niet dat dit altijd lukt. Wanneer gij echt alles had gelezen weet gij ook dat ik B7H4 heb vervloekt. Slaafs volgen doe ik hem of haar niet; maar weet wel na 5 jaar beleggen dat die B7H4 vaak of meestal gelijk had. Tenminste wanneer u veilig wil beleggen.
Gij impliceert nu iets Divi wat ik nooit heb gezegd. Waar het mij om gaat is: dat er veel verteld wordt online . Heb nooit ergens vermeld dat het een duur of chique restaurant moet zijn. Wellicht is dat in uw beleving. Hetgeen voor mij belangrijk is: Laten we eens samenkomen en delen; zien is weten. U doet ermee wat u wilt.
En ja, graag moderators, grijp in.
Divi; voor mijn gevoel ben ik nog steeds “een domme belegger’’ en wil heel graag weten wie een “slimme beleger” is. Ja, en ik probeer uit te leggen. Niet dat dit altijd lukt. Wanneer gij echt alles had gelezen weet gij ook dat ik B7H4 heb vervloekt. Slaafs volgen doe ik hem of haar niet; maar weet wel na 5 jaar beleggen dat die B7H4 vaak of meestal gelijk had. Tenminste wanneer u veilig wil beleggen.
Gij impliceert nu iets Divi wat ik nooit heb gezegd. Waar het mij om gaat is: dat er veel verteld wordt online . Heb nooit ergens vermeld dat het een duur of chique restaurant moet zijn. Wellicht is dat in uw beleving. Hetgeen voor mij belangrijk is: Laten we eens samenkomen en delen; zien is weten. U doet ermee wat u wilt.
Ons favoriet aandeel (Cameco) in onze favoriete grondstof (uranium) staat vandaag op +15%
Toch wel spectaculair voor non-biotech
En ik maar klagen dat dit aandeel te groot wordt in mijn portefeuille
I rest my case, het is nog niet te laat om uranium te kopen mensen
Toch wel spectaculair voor non-biotech
En ik maar klagen dat dit aandeel te groot wordt in mijn portefeuille
I rest my case, het is nog niet te laat om uranium te kopen mensen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Yaris schreef: ↑3 oktober 2021, 10:26 Hebben jullie niet door dat er iets niet klopt?
Geen toestemming om te lezen maar wel om te posten? Zelfs wie niet geregistreerd is kan het forum lezen.Jozefien1969 schreef: ↑1 oktober 2021, 20:42 Jeetje, ik lees zojuist: heb geen toestemming meer om dit forum te lezen?
True, maar is het forum objectief? Zou graag willen weten wie de leiders van dit forum zijn? Alvast dank, en ja, ik leer hier veel.
Niet doorvertellen, maar de leiders van dit forum zijn de Illuminati.
Da's Brecht Coene - https://be.linkedin.com/in/brecht-coene-1a1b3157Jozefien1969 schreef: ↑20 oktober 2021, 21:20
True, maar is het forum objectief? Zou graag willen weten wie de leiders van dit forum zijn? Alvast dank, en ja, ik leer hier veel.
Hij is de manager bij DPG Media verantwoordelijk voor spaargids.be.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dank u RGiskard, aardige man zo te zien met één prachtig CV!RGiskard schreef: ↑20 oktober 2021, 21:58Da's Brecht Coene - https://be.linkedin.com/in/brecht-coene-1a1b3157Jozefien1969 schreef: ↑20 oktober 2021, 21:20
Hij is de manager bij DPG Media verantwoordelijk voor spaargids.be.
Ik vind het altijd zo mooi hoe Jozefien1969 andere forumleden ophemelt.
Het lijkt dat de beurzen vandaag weeral een nieuwe top haalden. De brede markten staan zo'n 70% hoger dan in maart 2020.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Was er geen draadje "De crash van 2021"? Maar ja, kan nog altijd komen natuurlijk.
Ideale economische omstandigheden:
- lage rente
- boven verwachting goede bedrijfsresultaten
- tussen de 2 en de 3% inflatie
Mocht je begin dit jaar een economisch verlanglijstje mogen opstellen was het dit wel.
- lage rente
- boven verwachting goede bedrijfsresultaten
- tussen de 2 en de 3% inflatie
Mocht je begin dit jaar een economisch verlanglijstje mogen opstellen was het dit wel.