Holdings
TIP
Re: Holdings
Na eurazeo nu ook wendel aan portefeuille toegevoegd(allebei hoge holdingkorting)waarschijnlijk volgt ook nog exor,Belgische holdings zijn vrij duur geprijsd.(heb wel gimv-tinc-gbl)
Exor ongeveer er 5% erbij vandaag. We mogen niet klagen.
Blijkbaar praten Exor en Covea opnieuw over de verkoop van de herverzekeraar PartnerRe, transactieprijs zou dicht bij de transactieprijs (9 miljard USD) die vorig jaar werd overeengekomen.
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Velcan Holdings +10% na uitstekende resultaten.
Onderwaardering bedraagt nog steeds meer dan 50%.
Onderwaardering bedraagt nog steeds meer dan 50%.
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
AVI Global Trust over Investor AB :
We view Investor as arguably the best-run holding company in Europe, with exposure to high-quality listed equities, and an increasingly relevant portfolio of private businesses that benefit from structural growth trends, and where we expect significant value creation going forward, in particular through bolt-on acquisitions. We believe the Wallenberg family to be excellent stewards of capital, and that Investor has created significant value through active portfolio management, such as the splitting of Atlas Copco, the spin-off of the Electrolux Pro business, and the listing of EQT. The fact one can align capital with such operators at an effective “ongoing charge” of 8bps is an added bonus.
AGT has earned an IRR of +14% from Investor over a holding period of almost twenty years. We look forward to the next twenty.
We view Investor as arguably the best-run holding company in Europe, with exposure to high-quality listed equities, and an increasingly relevant portfolio of private businesses that benefit from structural growth trends, and where we expect significant value creation going forward, in particular through bolt-on acquisitions. We believe the Wallenberg family to be excellent stewards of capital, and that Investor has created significant value through active portfolio management, such as the splitting of Atlas Copco, the spin-off of the Electrolux Pro business, and the listing of EQT. The fact one can align capital with such operators at an effective “ongoing charge” of 8bps is an added bonus.
AGT has earned an IRR of +14% from Investor over a holding period of almost twenty years. We look forward to the next twenty.
Ferrari vliegt naar omhoog op de beurs van Milaan. EXOR komt al een keertje piepen boven de 80 euro.
Families Frère en Desmarais controleren GBL voor 50,01 procent
GBL : op 22 oktober 2021 bezitten Gérald Frère, Ségolène Gallienne - Frère, Stichting Administratiekantoor Frère-Bourgeois, The Desmarais Family Residuary Trust en Pargesa S.A. 50,01% van de stemrechten van GBL .
Het tempo van de inkoop van eigen aandelen kan binnenkort een tandje lager geschakeld worden.
GBL : op 22 oktober 2021 bezitten Gérald Frère, Ségolène Gallienne - Frère, Stichting Administratiekantoor Frère-Bourgeois, The Desmarais Family Residuary Trust en Pargesa S.A. 50,01% van de stemrechten van GBL .
Het tempo van de inkoop van eigen aandelen kan binnenkort een tandje lager geschakeld worden.
Alphabet Q3 results:Wat een cijfers!
Koers al meer dan 70% gestegen dit jaar.Volgens analisten nog veel potentieel.
Koers al meer dan 70% gestegen dit jaar.Volgens analisten nog veel potentieel.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Ik waande me vorig jaar mei te laat om nog wat stukken op te pikken tegen 1400. Zie nu, dik 100% in iets meer dan een jaar. Allemaal gedreven door earnings beats en fundamentele ontwikkelingen. Wat mij betreft verreweg de mooiste propositie van alle big tech bedrijven.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Helaas heb ik ook in maart 2020 alleen maar zitten kijken zonder te handelen! Ben toch wel een beetje jaloers op uw portefeuille aangezien u in mijn ogen de perfecte portefeuille heeft! Maar wij mogen niet ophemelen hier!
Dus bij deze: u heef toevallig wat geluk gehad! *wink*
Ahum
Geluk dwing je afJozefien1969 schreef: ↑27 oktober 2021, 22:42Helaas heb ik ook in maart 2020 alleen maar zitten kijken zonder te handelen! Ben toch wel een beetje jaloers op uw portefeuille aangezien u in mijn ogen de perfecte portefeuille heeft! Maar wij mogen niet ophemelen hier!
Dus bij deze: u heef toevallig wat geluk gehad! *wink*
Ahum
Wendel
https://www.wendelgroup.com/wp-content/ ... del_en.pdf
Nav is met 16% gestegen sedert 31/12/2020. Oftewel een korting van bijna 40% gisteren tov de nav van 30/09
Rest nog eens rustig lezen.
https://www.wendelgroup.com/wp-content/ ... del_en.pdf
Nav is met 16% gestegen sedert 31/12/2020. Oftewel een korting van bijna 40% gisteren tov de nav van 30/09
Rest nog eens rustig lezen.