Tak 21 - overstappen tussen verzekeraars?
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Tak 21 - overstappen tussen verzekeraars?
Ik heb momenteel een contract bij Ethias (First Pensioensparen) en overweeg om over te stappen naar het nieuwe KeyPension Blue product (Keytrade). Weet iemand of het mogelijk is om bestaande reserves van pensioenspaarverzekeringen van de ene naar de andere verzekeraar over te dragen?
Re: Tak 21 - overstappen tussen verzekeraars?
Dat is zeker mogelijk.
Bedenk wel dat:
- er totaal geen historische rendementen beschikbaar zijn voor Keypension. Je hebt er dus het raden naar wat dit ooit gaat opbrengen. Bij Ethias kan je de rendementen van de voorbije 10 jaar vergelijken met andere producten, waardoor je weet dat First pensioensparen gemiddeld beter scoort dan gelijk welk PSV product.
- Ethias geen instapkost rekent, Keypension 1%. Die procent weegt op je rendement.
- Ethias een gegarandeerd rendement van 3% biedt, Keypension 0%.
Bedenk wel dat:
- er totaal geen historische rendementen beschikbaar zijn voor Keypension. Je hebt er dus het raden naar wat dit ooit gaat opbrengen. Bij Ethias kan je de rendementen van de voorbije 10 jaar vergelijken met andere producten, waardoor je weet dat First pensioensparen gemiddeld beter scoort dan gelijk welk PSV product.
- Ethias geen instapkost rekent, Keypension 1%. Die procent weegt op je rendement.
- Ethias een gegarandeerd rendement van 3% biedt, Keypension 0%.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb al lange tijd een pensioenverzekering bij KBC, en dacht er ook over om deze over te hevelen naar de online pensioenformule van Keytrade. Als ik voorgaande lees, doe ik daar geen goede zaak mee. Heeft iemand hier ervaring mee, qua kosten/baten? Blijkbaar is het geen alledaagse zaak om van pensioenformule te veranderen.
(Heb ook info gevraagd bij Keytrade zélf, ben benieuwd naar hun antwoord)
pas ook op voor uitstapkosten. Bij vele is het zo dat je 5% uitstapkosten moet betalen (Argenta, Axa ,....)Sisse schreef: Ik heb al lange tijd een pensioenverzekering bij KBC, en dacht er ook over om deze over te hevelen naar de online pensioenformule van Keytrade. Als ik voorgaande lees, doe ik daar geen goede zaak mee. Heeft iemand hier ervaring mee, qua kosten/baten? Blijkbaar is het geen alledaagse zaak om van pensioenformule te veranderen.
Ik ben destijds van Argenta PSV naar Ethias PSV gegaan. 5% kosten gingen er vanaf. Wel een papier rompslomp.Sisse schreef: Ik heb al lange tijd een pensioenverzekering bij KBC, en dacht er ook over om deze over te hevelen naar de online pensioenformule van Keytrade. Als ik voorgaande lees, doe ik daar geen goede zaak mee. Heeft iemand hier ervaring mee, qua kosten/baten? Blijkbaar is het geen alledaagse zaak om van pensioenformule te veranderen.
* Formulier invullen bij Ethias
* Brief ontvangen van Ethias, invullen en terugsturen
* Brief krijgen van Argenta, invullen en terugsturen
* 2de brief argenta krijgen en invullen
Heeft toch wel 1.5 maand geduurd vooraleer het in orde was.
Ik heb inmiddels het antwoord gekregen van Keytrade zélf : overhevelen van pensioenspaarverzekering KBC naar Keytrade is NIET mogelijk. Kous af
Dit lijkt me raar. Ik ben van een pensioenspaarverzekering van Hamburg-Mannheimer overgestapt naar AXA.
Als het allebei een tak21 verzekering is moet je in principe de reserve gewoon kunnen laten overzetten.
Als het allebei een tak21 verzekering is moet je in principe de reserve gewoon kunnen laten overzetten.
Kan je geen nieuwe opstarten en de oude gewoom laten lopen zonder bij te storten?