Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
… en ook om gevaccineerde volwassenen te beschermen (ook gevaccineerden kunnen nog besmet en ziek worden, zij het dat de kans lager is dan bij niet-gevaccineerden).Predah schreef: ↑26 oktober 2021, 11:55 We zijn anderhalf jaar verder. Men heeft nagelaten de zorg te versterken in de tussentijd.
En ze komen terug af met dezelfde recepten. Mondmaskers en een semi lockdown voor de -12 jarigen.
Enorm triestig dat de jeugd de pispaal van de maatschappij is. De kids worden amper zelf ziek. Maar scholen worden gesloten, vrijetijdsbesteding wordt afgeschaft, dit om voornamelijk niet gevaccineerde mensen te beschermen. Zeer triestig.
Ik heb sterk de indruk dat het virus nu vooral in scholen circuleert. Ik ken al 2 scholen in mijn nabije omgeving die volledig gesloten zijn omdat in verschillende klassen meerdere leerlingen besmet zijn geraakt.
PS: nagelaten de zorg versterken? Zou het virus dan soms stoppen als we meer ziekenhuizen bouwen, meer verpleegkundigen aanwerven of de verpleegkundigen meer verlonen?
De verpleegkundigen meer belonen zal inderdaad niets helpen.
Maar na anderhalf jaar had men misschien andere verplegers/dokters extra bijscholing moeten geven om nog betere COVID zorg te verlenen. En ja misschien de optie om tijdelijk extra plekken te genereren. En dan doel ik niet IC bedden omvormen naar COVID, maar naar echt extra IC bedden, noem het een soort van tijdelijke COVID ziekenhuizen.
COVID gaat niet weggaan. De zorg had versterkt moeten worden. Met enkel mondmaskers in winkels, gaan we de golf niet breken.
Maar na anderhalf jaar had men misschien andere verplegers/dokters extra bijscholing moeten geven om nog betere COVID zorg te verlenen. En ja misschien de optie om tijdelijk extra plekken te genereren. En dan doel ik niet IC bedden omvormen naar COVID, maar naar echt extra IC bedden, noem het een soort van tijdelijke COVID ziekenhuizen.
COVID gaat niet weggaan. De zorg had versterkt moeten worden. Met enkel mondmaskers in winkels, gaan we de golf niet breken.
Je verwart preventieve maatregelen (vooraf) met maatregelen achteraf. Ziekenzorg is heel belangrijk NA de besmetting, nl. voor diegenen die er zwaar ziek van worden. Wat we moeten doen, is meer preventie, nl. er VOORAF voor zorgen dat het virus niet verder verspreid wordt en mensen dus niet ziek worden.Predah schreef: ↑26 oktober 2021, 13:39 De verpleegkundigen meer belonen zal inderdaad niets helpen.
- Of meer IC bedden en/of speciale covidafdelingen helpen? Neen, niet tegen de verspreiding van het virus (maar wel bij de behandeling van zij die zwaar ziek worden van het virus).
- Of mondmaskers daarbij helpen? Vermoedelijk weinig ... maar het is een gemakkelijke en zichtbare maatregel.
- Of het opvoeren van de vaccinatiegraad (al dan niet verplicht) helpt? Vermoedelijk wel, maar het is toch ook niet zaligmakend want zelf bij een vaccinatiegraad van 100% kan het virus nog circuleren bij diegenen die van vaccinatie zijn vrijgesteld (o.a. kinderen).
Op dit moment is de ziekenhuiscapaciteit nog geen groot probleem zoals ook de cijfers aantonen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De enigste preventieve maatregel om terug te keren naar de maatschappij van vroeger, is iedereen verplicht vaccineren (en dan nog, want die vaccins zijn niet 100% zaligmakend)
Welke preventieve maatregelen moeten er dan nog zijn? Wat mij betreft niets.
Geen scholen sluiten voor mij, geen vrijetijds beperkingen.
Dan kom ik enkel nog op extra zorg na besmetting. Dus extra investeringen in gezondheidszorg.
Welke preventieve maatregelen moeten er dan nog zijn? Wat mij betreft niets.
Geen scholen sluiten voor mij, geen vrijetijds beperkingen.
Dan kom ik enkel nog op extra zorg na besmetting. Dus extra investeringen in gezondheidszorg.
Geld lost personeelstekort in de zorg niet op. Wie wil dat beroep nog doen tegenwoordig?
Van alle startende verpleegstudenten studeren slechts 2 op 10 af, rest stopt al tijdens studie. Heeft geld niets mee te maken.
Van alle startende verpleegstudenten studeren slechts 2 op 10 af, rest stopt al tijdens studie. Heeft geld niets mee te maken.
Rare cijfers... Heb je daar een bron voor ?
DKV
22. UITSLUITINGEN VAN DE VERZEKERINGSWAARBORG
De verzekeringswaarborg omvat niet de kosten die verband houden met de
hierna genoemde gevallen, alsook alle gevolgen ervan:
22.6. een preventieve behandeling, een sterilisatie, een contraceptie, een
vaccinatie;
Was die getwitterde mail vals of een hoax zoals jullie zomaar beweerden. Ik heb die wat te vlug verwijderd...
Bijkomend zou ik jullie aanraden ook Budget en Recht van oktober te lezen. Ene Peter zag dezelfde uitzondering staan voor zijn hospitalisatieverzekering. Titel: Complicaties na een vaccinatie.
vaccinatie;
Was die getwitterde mail vals of een hoax zoals jullie zomaar beweerden. Ik heb die wat te vlug verwijderd...
Bijkomend zou ik jullie aanraden ook Budget en Recht van oktober te lezen. Ene Peter zag dezelfde uitzondering staan voor zijn hospitalisatieverzekering. Titel: Complicaties na een vaccinatie.
Laatst gewijzigd door criticus op 26 oktober 2021, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Gelieve eerst uitleg te vragen aan DKV en dat dan terug te koppelen op dit forum ...criticus schreef: ↑26 oktober 2021, 23:34 DKV
vaccinatie;
Blijkbaar was die getwitterde mail geen hoax en heb ik die te vlug verwijderd...
Bijkomend zou ik jullie aanraden ook Budget en Recht van oktober te lezen. Ene Peter zag dezelfde uitzondering staan. Titel: Complicaties na een vaccinatie.
https://biblio.dkv.be/pdfbib.ashx?lang= ... 1635283740
Sommigen zijn slechte verliezers en hanteren o zo vlug scheldwoorden.
Heb ook een printscreen genomen van iemand die schreef dat hij sedert het vaccin beginnende impotentieproblemen kreeg, maar ik kan die niet plaatsen wegens teveel kB.
Sommigen zijn slechte verliezers en hanteren o zo vlug scheldwoorden.
Heb ook een printscreen genomen van iemand die schreef dat hij sedert het vaccin beginnende impotentieproblemen kreeg, maar ik kan die niet plaatsen wegens teveel kB.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Of dit enige waarde heeft, laat ik verder in het midden.RECHT OP UITKERING
25. De verzekeraar, de verzekeringnemer en de verzekerde werken samen
om het recht op uitkering te bepalen, aan de hand van de verstrekte
informatie. De verzekeringnemer en de verzekerde stemmen in dat de
verzekeraar de nodige informatie inwint en verbinden zich ertoe om
samen te werken met het oog op de correcte uitvoering van de vereiste
maatregelen ter onderzoek naar informatie, welke aanleiding geeft tot het
recht op uitkering. De verzekeraar onthoudt zich van elke maatregel die
ontoereikend, niet terzake dienend of overmatig is in het kader van het
onderzoek naar het recht op uitkering.
Aangaande de medische gegevens, kan de verzekerde zijn
behandelende arts vragen om aan de door de verzekeraar aangestelde
raadgevende arts alle medische attesten over te maken die nodig zijn ter
uitvoering van het contract, zich beperkend tot de omschrijving van de
gezondheidstoestand op het ogenblik van het optreden van het
verzekeringsgeval.
De door de verzekeraar aangestelde raadgevende arts heeft dan het recht
om aan de verzekeraar enkel de relevante informatie in verband met het
verzekeringsgeval over te maken.
Bij betwisting van het recht op uitkering, beschikt de verzekerde over de
mogelijkheid om beroep te doen op een arbitrage binnen een termijn van
30 dagen volgend op de betekening van de beslissing van de verzekeraar.
De arbitrage wordt beheerst door de bepalingen opgenomen in een
arbitrageovereenkomst.
Als je vandaag een vaccin krijgt tegen Covid en een maand later krijg je eender wat, dan is er nog altijd geen verband gelegd tussen het een en het ander.
Dus... Of ze dat dan gaan en kunnen weigeren ?
Het is natuurlijk maar wat je graag wil geloven ook.
Vaccins zijn slecht, want dan betaalt DKV niets van wat je de volgende 6 maanden zou mankeren.
Dat zal er wel een paar van pas komen om het op die manier fout te interpreteren.
Dus... Of ze dat dan gaan en kunnen weigeren ?
Het is natuurlijk maar wat je graag wil geloven ook.
Vaccins zijn slecht, want dan betaalt DKV niets van wat je de volgende 6 maanden zou mankeren.
Dat zal er wel een paar van pas komen om het op die manier fout te interpreteren.
Twitterbericht van Ruben De Herdt
· 15 u
In Vlaamse ziekenhuizen waren tussen 16 en 22 oktober reeds 70% van de covid patienten volledig gevaccineerd! 236 van de 333 opgenomen patiënten!
Ik hoorde de minister VDB heel andere cijfers zeggen op TV. Wie heeft gelijk?
Directrice van kliniek uit Maastricht beweerde dat 80% van haar patiënten gevaccineerd zijn. De dame was er niet goed van.
· 15 u
In Vlaamse ziekenhuizen waren tussen 16 en 22 oktober reeds 70% van de covid patienten volledig gevaccineerd! 236 van de 333 opgenomen patiënten!
Ik hoorde de minister VDB heel andere cijfers zeggen op TV. Wie heeft gelijk?
Directrice van kliniek uit Maastricht beweerde dat 80% van haar patiënten gevaccineerd zijn. De dame was er niet goed van.
Ik zal eens een straffe voorspelling doen:
Eens iedereen gevaccineerd is, zal je zien dat 100% van de Covid-gehospitaliseerden bestaat uit gevaccineerden.
Het ultieme bewijs dat het vaccin voor geen meter werkt!
Het is bijna comedy
Eens iedereen gevaccineerd is, zal je zien dat 100% van de Covid-gehospitaliseerden bestaat uit gevaccineerden.
Het ultieme bewijs dat het vaccin voor geen meter werkt!
Het is bijna comedy
Is het dat wat je uit de cijfers haalt ?
De vaccinatie helpt gewoon niets ?
Ondertussen zitten veel mensen al over 6 maanden na de laatste vaccinatie.
Er zijn varianten waarvoor het vaccin niet gemaakt is.
Geen enkel vaccin gaf 100 procent doeltreffendheid in theorie.
Er zijn veel kinderen ziek onder 12 jaar en die waren niet gevaccineerd.
Maar : ik weet dat ik te lichtgelovig ben. Ik geloof dat een vaccin tegen COVID, Polio, tetanus, griep werkt.
Het is maar als je er wonderen en onfeilbaarheid of eeuwige werking zonder booster van verwacht dat je verkeerd denkt.
Of zoals onze roemrijke leiders : als je nalaat na het ene shot een ander te voorzien, dan ben je vast geen uil, vooral niet als je van de partij van de rad-voor-de-ogen draaiers komt.
Zoals zovelen al eerder probeerden aan te tonen : ik geloof in vaccins omdat ik blindelings de regering steun.
Of omdat ik er voor wil zorgen dat niemand nog vrij op een Vlaams plein zal kunnen rondlopen. Waarschijnlijk wil stouterik Van Ranst dat ook.
De vaccinatie helpt gewoon niets ?
Ondertussen zitten veel mensen al over 6 maanden na de laatste vaccinatie.
Er zijn varianten waarvoor het vaccin niet gemaakt is.
Geen enkel vaccin gaf 100 procent doeltreffendheid in theorie.
Er zijn veel kinderen ziek onder 12 jaar en die waren niet gevaccineerd.
Maar : ik weet dat ik te lichtgelovig ben. Ik geloof dat een vaccin tegen COVID, Polio, tetanus, griep werkt.
Het is maar als je er wonderen en onfeilbaarheid of eeuwige werking zonder booster van verwacht dat je verkeerd denkt.
Of zoals onze roemrijke leiders : als je nalaat na het ene shot een ander te voorzien, dan ben je vast geen uil, vooral niet als je van de partij van de rad-voor-de-ogen draaiers komt.
Zoals zovelen al eerder probeerden aan te tonen : ik geloof in vaccins omdat ik blindelings de regering steun.
Of omdat ik er voor wil zorgen dat niemand nog vrij op een Vlaams plein zal kunnen rondlopen. Waarschijnlijk wil stouterik Van Ranst dat ook.