Corona-virus.
Re: Corona-virus.
De definitie 'full gevaccineerd' zou een andere omschrijving krijgen. Dit zou niet meer 2x vaccin plus 14 dagen blijven, maar wellicht 3x vaccin plus 14 dagen. Al de rest zou dan ongevaccineerd genoemd worden en dat zou nogal een boost geven in % van de ziekenhuisopnames van ongevaccineerden... ;-)
Ik pleit niet voor een onafhankelijk Vlaanderen, integendeel maar deze langdurige en grootschalige crisis toont wel aan dat ons land 'op' is. Het overheidsapparaat is te grootEarthNvstr1 schreef: ↑24 oktober 2021, 20:41Mooi.GroupB schreef: ↑24 oktober 2021, 20:09 Hier al enkele herstellingen en installaties moeten doen bij enkele bedrijven in Scandinavië. Zijn er daar maatregelen JA. Worden er mondmaskers gedragen NEEN. Er wordt een full focus op telewerk gelegd en andere sectoren die niet kunnnen thuis werken die werken Covidproof', overal in de horeca en in bedrijven wordt er extra ventilatie geïnstalleerd => mijn werkgever doet gouden zaken.
Vraag is volgens mij ... hoe zou het beleid in België dan wel moeten zijn in de *Belgische context* ?
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik pleit ook niet voor een onafhankelijk Vlaanderen, echter ook niet integendeel.GroupB schreef: ↑24 oktober 2021, 21:32Ik pleit niet voor een onafhankelijk Vlaanderen, integendeel maar deze langdurige en grootschalige crisis toont wel aan dat ons land 'op' is. Het overheidsapparaat is te grootEarthNvstr1 schreef: ↑24 oktober 2021, 20:41 Vraag is volgens mij ... hoe zou het beleid in België dan wel moeten zijn in de *Belgische context* ?
Maar mijn vraag was niet bedoeld om er een communautaire kwestie van te maken
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
De vraag was gewoon wat jij vindt dat er anders zou moeten aangepakt worden i.v.m. corona, rekening houdend met onze context.
Geen cowboy gedrag meer. Een federale aanpak van de crisis. Als burgemeesters al individueel kunnen beslissen wat ze op hun grondgebied doen tja. Het Koninkrijk België moet gewoon grondig uitgemest en ontvet worden.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Djezes, daar zijn ze weer met hun kapjes. Samen met de coronapas moet dit de ommezwaai betekenen. Wie gelooft dit nog?
Binnen 10 dagen kunnen ze nog eens een online-meeting organiseren omdat het gewenste effect uitblijft ... Geeuw!![Evil >:D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/evil.gif)
Binnen 10 dagen kunnen ze nog eens een online-meeting organiseren omdat het gewenste effect uitblijft ... Geeuw!
![Evil >:D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/evil.gif)
Dat de corona 'safe' pass er overal zou komen werd door de 'zogezegde doemdenkers' al lang voorspeld. De meest radicale stap is om die pass ook te laten tonen bij voedingswinkels. Safe is hij niet, maar dat is hun geen zorg. Iedereen moet in de lijntjes lopen van een nieuwe dictatuur voor een virus die niet gevaarlijker is dan de griep, maar wel besmettelijker. Studies wijzen uit dat als de bevolking angstig is, ze dat niet eens doorhebben. Het duurt gemiddeld 13 jaar voor ze het door hebben.
Toch vreemd dat de gewone vaccin Novavax die werkt met een niet actief Covid-virus en 93% effectief is nu nog altijd niet is goedgekeurd voor het volk maar er wel al 100 miljoen besteld zijn door de EU, met een optie van nog eens 100 miljoen. Het griepvaccin werkt ook traditioneel en daar heb ik wel vertrouwen in.
Toch vreemd dat de gewone vaccin Novavax die werkt met een niet actief Covid-virus en 93% effectief is nu nog altijd niet is goedgekeurd voor het volk maar er wel al 100 miljoen besteld zijn door de EU, met een optie van nog eens 100 miljoen. Het griepvaccin werkt ook traditioneel en daar heb ik wel vertrouwen in.
Laatst gewijzigd door criticus op 27 oktober 2021, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waw ... het verschil in aanpak tussen Scandinavische landen en België wordt nu plots gereduceerd tot "cowboy aanpak van burgemeesters", als ik het goed begrijp.
Wat "Koninkrijk België moet gewoon grondig uitgemest en ontvet worden" daar vervolgens mee te maken heeft, is mij ook een raadsel.
Edit: niet dat ik niet akkoord ben met "België moet gewoon grondig uitgemest en ontvet worden" *op zich*
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 26 oktober 2021, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Uitbreiding mondmaskerplicht en CST zijn doekjes voor het bloeden en zullen stijgende cijfers coronabesmettingen met ook lichte stijging ziekenhuisopnames en sterftecijfers, hopelijk binnen de perken, niet tegenhouden.
Het enige wat, naast hoge vaccinatiegraad, deze stijgingen halt kan toeroepen, is dat iedereen afstand houdt (1,5 meter), maar daar hoor ik tegenwoordig niets meer over. Geen aanbeveling meer? Niet meer nodig? Ik denk het wel.
Zelf houdt ik me hier nog steeds aan.
Het enige wat, naast hoge vaccinatiegraad, deze stijgingen halt kan toeroepen, is dat iedereen afstand houdt (1,5 meter), maar daar hoor ik tegenwoordig niets meer over. Geen aanbeveling meer? Niet meer nodig? Ik denk het wel.
Zelf houdt ik me hier nog steeds aan.
Tja ... Het zal niemand verbazen : zo denk ik er zelf ook over.
Voor mijn part zijn dit maar pro forma maatregelen.
Voor mijn part zijn dit maar pro forma maatregelen.
Ik had anderhalf jaar geleden voorspeld dat de maatregelen tot eind 2021 zouden duren.
Ik vermoed dat het moment gekomen is dat ik mijn fout moet toegeven en dit moet herzien naar midden/eind 2022.
Mea Culpa, maar mijn inschatting was toen gebaseerd op logica, combinatie van virologische ideeën en politieke realiteit.
Ik ging uit van min of meer een klassieke regering in een klassiek land, wat inderdaad wel fout is, want het blijft België...
Ik vrees dat midden 2022 zelfs eerder een onderschatting is, met deze retoriek denk ik dat we eerder spreken over 2024...
(en zal het herwinnen van onze vrijheid noodzakelijk samenvallen met de verkiezingen...)
En ik doe het nog altijd significant beter dan onze virologen en biostatistici![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Ik vermoed dat het moment gekomen is dat ik mijn fout moet toegeven en dit moet herzien naar midden/eind 2022.
Mea Culpa, maar mijn inschatting was toen gebaseerd op logica, combinatie van virologische ideeën en politieke realiteit.
Ik ging uit van min of meer een klassieke regering in een klassiek land, wat inderdaad wel fout is, want het blijft België...
Ik vrees dat midden 2022 zelfs eerder een onderschatting is, met deze retoriek denk ik dat we eerder spreken over 2024...
(en zal het herwinnen van onze vrijheid noodzakelijk samenvallen met de verkiezingen...)
En ik doe het nog altijd significant beter dan onze virologen en biostatistici
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Regering zou nog stapje verder kunnen gaan in hun dictatuur.
In Italië mag je zonder CSP zelfs niet meer je kost gaan verdienen.
In Oostenrijk zou je geen enkele winkel mogen binnengaan zonder CSP.
In Australië zijn ze ook extreem streng.
In Zweden waren er geen zulke beperkingen en was vaccinatie zelfs geen vereiste. Daar hebben ze in het begin wel meer doden gehad en nu hebben ze er minder dan hier. De bevolking heeft er natuurlijke immuniteit verworven. De totaalsom is er nu beter dan de rest van de EU.
In Italië mag je zonder CSP zelfs niet meer je kost gaan verdienen.
In Oostenrijk zou je geen enkele winkel mogen binnengaan zonder CSP.
In Australië zijn ze ook extreem streng.
In Zweden waren er geen zulke beperkingen en was vaccinatie zelfs geen vereiste. Daar hebben ze in het begin wel meer doden gehad en nu hebben ze er minder dan hier. De bevolking heeft er natuurlijke immuniteit verworven. De totaalsom is er nu beter dan de rest van de EU.
We leven hier nogal in een dictatuur, amai.
Heb je al eens een dictatuur van dichtbij meegemaakt, criticus, type Noord-Korea of Afghanistan? Kust uw pollekens dat ge in België woont. De minste maatregel die de regering oplegt is te veel want oei oei onze vrijheid wordt beperkt.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
En aan de andere kant is in een zogezegde dictatuur als China het probleem veel sneller en veel beter onder controle.
Dictatuur : een argument dat nogal vaak van rechter kant komt. Maar welke partij is er zoal tegen vakbonden en recht op staking... ? De NVA, zogezegd rechts.
Een verschuiving naar rechts zou ons een democratischer land maken ? Laat me niet lachen !
Dictatuur : een argument dat nogal vaak van rechter kant komt. Maar welke partij is er zoal tegen vakbonden en recht op staking... ? De NVA, zogezegd rechts.
Een verschuiving naar rechts zou ons een democratischer land maken ? Laat me niet lachen !