Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Als ik een QR-code nodig heb om me uit huis te begeven, dan ben ik geen vrij mens meer. Al die vergelijkingen met politieke partijen of militaire dictaturen of extreem rechts houden geen steek voor wat mezelf betreft. Ik haat alle extreme partijen.
Persoonlijk kan met de huidige maatregelen best leven. Ik ben ook 2x gevaccineerd en zo.
Wat ik wel niet zo goed snap is dat de jeugd <18j persé zou moeten gevaccineerd worden, ik merk in ieder geval dat de druk om dit te verplichten aan het stijgen is.
Waarom moeten zij verplicht een medische handeling ondergaan voor een ziekte waar ze zelf weinig last van hebben? (In de gevallen waar dit toch beter zou zijn daar kunnen hun ouders met de huisarts over beslissen).
Ja, ze kunnen anderen besmetten maar dat is toch hun fout niet? Ik betwijfel ook niet dat de vaccins veilig zijn.
Maar ik zou niet graag hebben dat onze samenleving evolueert naar een verplichte medische behandelcultuur: pakweg iedere 6 maanden een spuitje of je mag niet meer werken of naar school gaan.
Waar zijn we dan mee bezig?
Wat ik wel niet zo goed snap is dat de jeugd <18j persé zou moeten gevaccineerd worden, ik merk in ieder geval dat de druk om dit te verplichten aan het stijgen is.
Waarom moeten zij verplicht een medische handeling ondergaan voor een ziekte waar ze zelf weinig last van hebben? (In de gevallen waar dit toch beter zou zijn daar kunnen hun ouders met de huisarts over beslissen).
Ja, ze kunnen anderen besmetten maar dat is toch hun fout niet? Ik betwijfel ook niet dat de vaccins veilig zijn.
Maar ik zou niet graag hebben dat onze samenleving evolueert naar een verplichte medische behandelcultuur: pakweg iedere 6 maanden een spuitje of je mag niet meer werken of naar school gaan.
Waar zijn we dan mee bezig?
Dramaqueen! Of ik mijn klantenkaart moet laten scannen in een winkel of horecazaak of mijn coronapas, dat maakt voor mij geen verschil uit.
Er is jarenlang aan afbraakbeleid gedaan in de zorg. Door de schuld van druk op de zorg - onterecht bij ongevaccineerden te leggen worden zij niet alleen op kwalijke wijze gestigmatiseerd, maar wordt voornamelijk politiek falen gemaskeerd.
Nu voor mij is de sluiting van de horeca geen probleem daar ik ga overwinteren in Spanje.
Nu voor mij is de sluiting van de horeca geen probleem daar ik ga overwinteren in Spanje.
Probleem zou dus zijn dat er geen ruimte is in Zh voor andere ingrepen omdat bedden ingenomen zijn door niet - gevaccineerden.
Eigen keuze dus niet noodzakelijk.
Dat is waar maar...
Dat geldt ook voor alle obesen, rokers, alcoholgebruikers, junkies, vrouwen voor ivf, plastische chirurgie,motorijders die verongelukken, sportongevallen in risicosporten,etc...
Ik ben gevaccineerd om op reis te kunnen gaan maar vond ook dat dit niet nodig was voor een ziekte waarvoor ik een heel klein risico liep. Ik verzorgde mijn vriendin thuis toen ze corona had en bleef zelf gezond.
Mensen die nu nog steeds niet gevaccineerd zijn geloven in vrijheid, weinig regels en geloven niet zomaar wat media en politiek hun wil opdringen. Eigenlijk kan ik dat wel waarderen.
Welke van bovengenoemde groepen die door eigen levenskeuzes meer kans maken tot Zh opname stigmatiseren we next ?
De maatregelen die we zo verfoeien worden door niet verkozen (VDB en Verlinden) politiekers onder druk van virologen opgelegd, niet door medeburgers.
Eigen keuze dus niet noodzakelijk.
Dat is waar maar...
Dat geldt ook voor alle obesen, rokers, alcoholgebruikers, junkies, vrouwen voor ivf, plastische chirurgie,motorijders die verongelukken, sportongevallen in risicosporten,etc...
Ik ben gevaccineerd om op reis te kunnen gaan maar vond ook dat dit niet nodig was voor een ziekte waarvoor ik een heel klein risico liep. Ik verzorgde mijn vriendin thuis toen ze corona had en bleef zelf gezond.
Mensen die nu nog steeds niet gevaccineerd zijn geloven in vrijheid, weinig regels en geloven niet zomaar wat media en politiek hun wil opdringen. Eigenlijk kan ik dat wel waarderen.
Welke van bovengenoemde groepen die door eigen levenskeuzes meer kans maken tot Zh opname stigmatiseren we next ?
De maatregelen die we zo verfoeien worden door niet verkozen (VDB en Verlinden) politiekers onder druk van virologen opgelegd, niet door medeburgers.
Zeer tevreden over de maatregelen genomen door de federale regering en minister VDB in het bijzonder. Alleen onbegrijpelijk dat het thuiswerk alleen maar wordt aanbevolen en niet terug verplicht wordt. Eveneens onbegrijpelijk dat Jan Jambon , burgemeester van Vlaanderen (minister-president klinkt wat belachelijk als je spreekt over een morzel grond dat het Nederlandstalig deel van Belgie tenslotte maar is) meent zich als ondergeschikte te moeten verzetten tegen de beslissingen van zijn meerdere , de federale regering. Ik ondervind totaal geen hinder bij de nieuwe maatregelen.
Hahahaha, je weet toch dat in Spanje een mondmaskerplicht geldt in de horeca (behalve aan tafel) en dat er in vele regio's nog een avondklok geldt voor de horeca? En by the way, de horeca in België sluit NIET.criticus schreef: ↑28 oktober 2021, 01:26 Er is jarenlang aan afbraakbeleid gedaan in de zorg. Door de schuld van druk op de zorg - onterecht bij ongevaccineerden te leggen worden zij niet alleen op kwalijke wijze gestigmatiseerd, maar wordt voornamelijk politiek falen gemaskeerd.
Mondkapjes Verplicht vanaf 6 jaar in alle publieke ruimtes binnen. Bijvoorbeeld in het openbaar vervoer en in hotels, restaurants en bars (behalve aan tafel). Het dragen van een mondkapje buiten is niet meer verplicht, mits er 1,5 meter afstand gehouden kan worden.
Avondklok Dit verschilt per regio. Zo hebben de regio's Catalonië/Costa Brava/Costa Dorada een avondklok van 01.00 tot 06.00 uur. Montoro, Estepona en Marbella hebben een avondklok van 02.00 tot 07.00 uur. De avondklok op de Canarische Eilanden en de Balearen (m.u.v. Mallorca) is geschrapt. Mallorca heeft een avondklok van 02.00 tot 06.00 uur
--KNIP--
Ik ben eind september naar Empuriabrava (Girona - Costa Brava - oranje zone) geweest en inderdaad ze dragen er nog mondmaskers. Ik ben daar niet tegen omdat je dan ook meer beseft dat je best wat afstand hou.
Wat me wel verwonderde was dat ik zowel de FR/BE als de FR/ES grens kon overrijden zonder enige controle en dat ze in het hotel niet eens vroegen naar mijn PCR-test. En ja ik heb braaf mijn PLF ingevuld.
Bijkomend kan je daar Dolquine (HCQ) en andere medicamenten kopen die alhier enkel met voorschrift worden verkocht.
Ik ben eind september naar Empuriabrava (Girona - Costa Brava - oranje zone) geweest en inderdaad ze dragen er nog mondmaskers. Ik ben daar niet tegen omdat je dan ook meer beseft dat je best wat afstand hou.
Wat me wel verwonderde was dat ik zowel de FR/BE als de FR/ES grens kon overrijden zonder enige controle en dat ze in het hotel niet eens vroegen naar mijn PCR-test. En ja ik heb braaf mijn PLF ingevuld.
Bijkomend kan je daar Dolquine (HCQ) en andere medicamenten kopen die alhier enkel met voorschrift worden verkocht.
Ik lach vooral met jouw tegenstrijdigheden en gebrek aan kennis van zaken.criticus schreef: ↑28 oktober 2021, 10:27 Peeterkes toch, gij lacht u toch veel zelf uit.
Weg willen uit België om naar het "vrije" Spanje te gaan om te overwinteren ... waar echter veel strengere coronaregels gelden dan hier (vooral inzake mondmaskerplicht en sluitingsuur).
Als klap op de vuurpijl ook nog eens verkeerd melden dat de horeca in België gesloten zou zijn. Nochtans heb ik daar gisterenavond niks van gemerkt ...
Eigenaardig wel dat een antivaxer blijkbaar fan is van het dragen van een mondmasker en administratieve rompslomp.
In landen als USA, France,... moet je zelfs geen id-kaart op zak hebben. La Liberté is daar heilig. Vlamingen snappen dat niet omdat we opgegroeid zijn met regeltjes. Je moest lang geleden zelfs een som geld op zak hebben of je kon de bak invliegen als landloper.
Pas vanaf 1 november zijn restaurants ontoegankelijk voor deze die geen CST hebben. Dat lijkt mij hetzelfde als 'gesloten' tenzij je een spottende muggenzifter bent. Dat zou je moeten weten Peeters, gezien je vaccins geeft aan de mensen en er inkomsten door krijgt.
Vanmorgen overal boodschappen gedaan zonder masker.
Maar als dat anderen ongerust maakt, dan toon ik vanaf maandag mijn sociaal karakter en zet ik een masker op en hou ik afstand. En voor zulk soort van bezoekers zet ik thuis wat vensters open.
De Romeinse veldheer Julius zei ooit dat Belgen de dappersten van alle Galliërs waren. Wat voor verwijfde venten zijn onze politici geworden met hun regeltjes over het ontsmetten van de handen, afstand houden, maskers opzetten, mRNA-vaccins... dit sterk ten nadele van ons natuurlijk immuunsysteem dat erdoor alsmaar verzwakt.
Dokter Carla Peeters schreef dit goed neer:
https://www.hpdetijd.nl/2021-09-09/niet ... ezondheid/
Beste spottende Peeters, je gaf in een vorig bericht superkort toe dat Pakistan niet dezelfde problemen had als Europa omdat hun natuurlijk immuunsysteem sterker was. Ja, hoe zou dat komen???
Inmiddels al een uitgebreide vriendenkring opgebouwd die niet bang is van een wangkus, een knuffel, een warme welkom, ...ondanks dat zij net als mezelf een experimenteel vaccin weigerden. Zij zeggen echter aan anderen dat ze gevaccineerd zijn omdat de overgrote massa blindelings Vivaldi en de extreem linkse Marc Van Ranst volgt. Je kan je echt niet inbeelden hoe zalig het is om close te dansen zonder al die kunstmatig opgevoerde angsten.
Maar ik beloof jullie, dat als ik ernstig ziek word en in het ziekenhuis beland, voor de TV en radio wil getuigen dat jullie dan toch gelijk hadden.
Ik zal dan zelfs duidelijk zeggen dat ik tevergeefs rekende op
mijn dagelijkse vitamines D, K2 en C, alsook op quercetine en zink,
en zelfs op het ontwormingsmiddel Ivermectine en malariamiddel hydroxychloroqui
ne.
Pas vanaf 1 november zijn restaurants ontoegankelijk voor deze die geen CST hebben. Dat lijkt mij hetzelfde als 'gesloten' tenzij je een spottende muggenzifter bent. Dat zou je moeten weten Peeters, gezien je vaccins geeft aan de mensen en er inkomsten door krijgt.
Vanmorgen overal boodschappen gedaan zonder masker.
Maar als dat anderen ongerust maakt, dan toon ik vanaf maandag mijn sociaal karakter en zet ik een masker op en hou ik afstand. En voor zulk soort van bezoekers zet ik thuis wat vensters open.
De Romeinse veldheer Julius zei ooit dat Belgen de dappersten van alle Galliërs waren. Wat voor verwijfde venten zijn onze politici geworden met hun regeltjes over het ontsmetten van de handen, afstand houden, maskers opzetten, mRNA-vaccins... dit sterk ten nadele van ons natuurlijk immuunsysteem dat erdoor alsmaar verzwakt.
Dokter Carla Peeters schreef dit goed neer:
https://www.hpdetijd.nl/2021-09-09/niet ... ezondheid/
Beste spottende Peeters, je gaf in een vorig bericht superkort toe dat Pakistan niet dezelfde problemen had als Europa omdat hun natuurlijk immuunsysteem sterker was. Ja, hoe zou dat komen???
Inmiddels al een uitgebreide vriendenkring opgebouwd die niet bang is van een wangkus, een knuffel, een warme welkom, ...ondanks dat zij net als mezelf een experimenteel vaccin weigerden. Zij zeggen echter aan anderen dat ze gevaccineerd zijn omdat de overgrote massa blindelings Vivaldi en de extreem linkse Marc Van Ranst volgt. Je kan je echt niet inbeelden hoe zalig het is om close te dansen zonder al die kunstmatig opgevoerde angsten.
Maar ik beloof jullie, dat als ik ernstig ziek word en in het ziekenhuis beland, voor de TV en radio wil getuigen dat jullie dan toch gelijk hadden.
ne.
De horeca is in jouw logica dus dicht omdat je even je CST moet laten scannencriticus schreef: ↑28 oktober 2021, 14:50 Pas vanaf 1 november zijn restaurants ontoegankelijk voor deze die geen CST hebben. Dat lijkt mij hetzelfde als 'gesloten' tenzij je een spottende muggenzifter bent. Dat zou je moeten weten Peeters, gezien je vaccins geeft aan de mensen en er inkomsten door krijgt.
Geldt dat dan ook als ik mijn klantenkaart laat scannen want daar staat ook mijn naam op
Doe ik ook, maar alleen met mensen die ik ken en vertrouw. Deed ik vroeger trouwens ook alleen maar met mensen die ik ken.criticus schreef: ↑28 oktober 2021, 14:50 Inmiddels al een uitgebreide vriendenkring opgebouwd die niet bang is van een wangkus, een knuffel, een warme welkom, ...ondanks dat zij net als mezelf een experimenteel vaccin weigerden. Zij zeggen echter aan anderen dat ze gevaccineerd zijn omdat de overgrote massa blindelings Vivaldi en de extreem linkse Marc Van Ranst volgt. Je kan je echt niet inbeelden hoe zalig het is om close te dansen zonder al die kunstmatig opgevoerde angsten.
Jij verkeert blijkbaar in bijzondere milieus als zowat iedereen die je kent het vaccin geweigerd heeft. Die behoren dus allemaal tot die 8% niet-gevaccineerde meerderjarige Vlamingen.
Een vaccin dat getest en goedgekeurd is door de EMA weigeren wegens te experimenteel en gevaarlijk voor de gezondheid ... maar wel volop zelf experimenteren met allerlei geneesmiddelen waarvan sommige niet voor de mens maar voor dieren bedoeld zijn. Of heb je misschien last van wormpjes?criticus schreef: ↑28 oktober 2021, 14:50 Maar ik beloof jullie, dat als ik ernstig ziek word en in het ziekenhuis beland, voor de TV en radio wil getuigen dat jullie dan toch gelijk hadden.
ne.
Enfin, genoeg gelachen voor vandaag. Ik wens je nog een prettige vakantie in Spanje. Misschien lopen we elkaar daar nog tegen het lijf want volgende week zit ik daar ook (zij het iets meer naar het Zuiden). Hasta luego !
Onbegrijpelijk dat gekken zoals Criticus zomaar onzin en leugens kunnen posten zonder dat er een moderator ingrijpt....
Vrijheid van meningsuiting veronderstel ik ... maar het moet wel binnen de grenzen van de fatsoenlijkheid blijven en hij moet ook respect tonen voor iemand anders zijn of haar mening. Wat hij elders schrijft over Yaris kan echt niet ...