Wat met pensioensparen bij veranderen bank?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Wat met pensioensparen bij veranderen bank?
Stel dat je wil veranderen van bank.
Neemt je nieuwe bank dan het bedrag dat op pensioenspaarrekening over?
Neemt je nieuwe bank dan het bedrag dat op pensioenspaarrekening over?
Re: Wat met pensioensparen bij veranderen bank?
Je hebt bij de meeste banken de keuze. Ofwel laat je je pensioensparen bij de oude bank ofwel hevel je dat mee over.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mijn ouders zijn bij Fortis. Heb je daar de keuze?
Zou het bv mogelijk zijn om hun pensioensparen en lening daar te behouden via een gratis beleggersrekening?
Zou het bv mogelijk zijn om hun pensioensparen en lening daar te behouden via een gratis beleggersrekening?
Dat zal je aan Fortis zelf moeten vragen.
Alhoewel bij een lopende lening meestal gevraagd wordt om je loon op de zichtrekening te storten, waardoor je wel nog een zichtrekening moet aanhouden.
Alhoewel bij een lopende lening meestal gevraagd wordt om je loon op de zichtrekening te storten, waardoor je wel nog een zichtrekening moet aanhouden.
mijn vriend doet aan pensioensparen (fonds)bij Fortis maar hij heeft er geen andere rekening meer (buiten effectenrekening met fortisaandelen ).
wat de lening betreft, kijk eens in de papieren die ze ondertekend hebben bij het afsluiten van de lening!
wat de lening betreft, kijk eens in de papieren die ze ondertekend hebben bij het afsluiten van de lening!
lotty schreef: mijn vriend doet aan pensioensparen (fonds)bij Fortis maar hij heeft er geen andere rekening meer (buiten effectenrekening met fortisaandelen ).
Is dat dan wat ze noemen een beleggersrekening?
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Nee, een effectenrekening is waar je stukken gedeponeerd zijn, een beleggersrekening is een soort zichtrekening die je voorbehoudt om financiele transacties te doen (om een onderscheid te maken met de zichtrekening van je huishoudbudget bijv). Maar beiden zijn gratis volgens mij
Enjoy the party, but dance near the door
de effectenrekening is alleen gratis wanneer je er effecten uitgegeven door Fortis op bewaart. fortis-pensioenspaarfondsen worden dus gratis bewaard.