Holdings of ETF's als basis van je portefeuille?
TIP
Re: Holdings of ETF's als basis van je portefeuille?
ls je naar spreiding, risico, verhandelbaarheid, transparantie, respect voor aandeelhouders (incl. governance), en rendement-in-het-verleden kijkt is er een duidelijke voordeel voor breed gespreide indexfondsen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik ben maar belegger voor het plezier en testen ervan maar ik ben begonnen met fondsen X maanden geleden en heb deze week mijn eerste echte ETF gekocht.
Mijn beste fonds heeft 12 procent winst op dit moment. De slechtste nog altijd meer dan 1 procent.
Geen enkele heeft verlies (uit 4).
Mijn beste fonds heeft 12 procent winst op dit moment. De slechtste nog altijd meer dan 1 procent.
Geen enkele heeft verlies (uit 4).
Alles is omhoog gegaan de laatste x maanden. Dit zijn de gemiddelden:
1 Maand 4,82
3 Maand 4,88
6 Maand 12,05
begin jaar 25,88
12 maand 39,98
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik was al blij dat alles het beter deed dan mijn spaarrekeningen. Mijn eerste inleg is van april.
Die van 12 procent winst : al eens bijgestort.
Ik behaalde geen schitterend resultaat als ik jouw cijfers zie.
Die van 12 procent winst : al eens bijgestort.
Ik behaalde geen schitterend resultaat als ik jouw cijfers zie.
Het risico is wel veel groter.
De aandelen kunnen de volgende maand met 20% dalen.
Spaarboekje ben je gegarandeerd van je kapitaal.
Er zijn fondsen die gegarandeerd het rendement van de markt halen (met nog altijd het risico van de markt).