Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Als we een vergiet op onze kop zetten en zeggen dat dat werkt tegen covid, ga je dan ook oproepen dat we dat moeten dragen uit verantwoordelijkheid en respect?Yaris schreef: ↑29 oktober 2021, 11:12 Ongeacht de effectiviteit en het nut van mondmaskers heeft de mondmaskerplicht het psychologisch voordeel dat ze ons eraan herinnert dat de epidemie nog niet voorbij is en dat we voorzichtig moeten blijven en ons niet alles kunnen veroorloven, om onszelf en de anderen te beschermen. Een mondmasker dragen is ook een blijk van verantwoordelijkheid en respect tegenover degenen met wie je in contact komt.
Als iets niet werkt dan werkt het niet, en dan gebruik je het niet, zo simpel is het...
Je zou ook het voortschrijdend inzicht kunnen erkennen
Het probleem is dat virologen niet willen toegeven als ze fout waren in het verleden, waardoor we nu met verouderde regels zitten opgescheept, waarvan iedereen weet dat ze niet werken, maar die we moeten aanhouden om gezichtsverlies van sommigen te vermijden...
Dat maakt ook dat ze niet meer serieus worden genomen en dat mensen ook niet meer luisteren als ze wel eens gelijk zouden hebben.
We hebben nog nooit maatregelen tegen de griep genomen, waarom is dat plots wel nodig??Timoootjex schreef: ↑29 oktober 2021, 11:18 Ik denk wel hoe dan ook dat de maatregelen voor 3 maanden laten gelden een goede is want het griepseizoen wordt daarmee deels gecounterd.
We moeten mensen de kans geven om hun te beschermen als ze willen, en degene die niet willen, mogen ook terug leven zoals vroeger. Eigen keuze, weet je wel...
Nooit gehoord van tekorten aan griepvaccins pre corona en redelijk massale campagnes om iedereen te vaccineren daartegen vroeger ? Ik anders wel ..
Niet bij 18-jarigen natuurlijk. Daar zal dat minder geleefd hebben.
Dat de vaccins werkzamer zijn dan een vergiet op je hoofd zetten is ondertussen duidelijk genoeg geweest. De werkzaamheid begint te verminderen... Dat klopt.Aerolla schreef: ↑29 oktober 2021, 14:57
Als we een vergiet op onze kop zetten en zeggen dat dat werkt tegen covid, ga je dan ook oproepen dat we dat moeten dragen uit verantwoordelijkheid en respect?
Als iets niet werkt dan werkt het niet, en dan gebruik je het niet, zo simpel is het...
Je zou ook het voortschrijdend inzicht kunnen erkennen
Het probleem is dat virologen niet willen toegeven als ze fout waren in het verleden, waardoor we nu met verouderde regels zitten opgescheept, waarvan iedereen weet dat ze niet werken, maar die we moeten aanhouden om gezichtsverlies van sommigen te vermijden...
Maar de vergiet theorie is ook wel een vorm van het ontkennen van de werkelijkheid en het feit dat sneeuw wit is als er niet op geurineerd werd.
Gezichtsverlies.. wat wel werkt en niet werkt :
Het is weer zoals altijd too little too late ...of geen moeite gedaan om opnieuw en op tijd te vaccineren met een vaccin dat werkt tegen de meest actieve variant.
En dat komt net door de luide stem van de werkelijkheidontkenners.
Natuurlijk zijn vaccins werkzamer, het ging ook over het mondmasker, niet over vaccins.haelewyn schreef: ↑29 oktober 2021, 15:00
Dat de vaccins werkzamer zijn dan een vergiet op je hoofd zetten is ondertussen duidelijk genoeg geweest. De werkzaamheid begint te verminderen... Dat klopt.
Maar de vergiet theorie is ook wel een vorm van het ontkennen van de werkelijkheid en het feit dat sneeuw wit is als er niet op geurineerd werd.
(...)
En dat komt net door de luide stem van de werkelijkheidontkenners.
Ik denk dat de stem van hypochonders veel luider is in de politiek...
Kijk maar eens naar de samenstelling van je expertencommisie's.
maar goed, we will not agree ^^
Wie weet he Aerolla.
Als de stem van hypochonders veel kans maakt om gehoord te worden, dan moet ik het volgens velen hier toch eens gaan proberen.
Ik denk dat het is zoals met BDW een jaar of 6-8 geleden.
Velen vonden dat de pers hem doodzweeg en in een hoekje drumde. Ik vond toen ook het omgekeerde.
Moet kunnen.
De commissies, net zoals zoveel dingen, zijn van ons allemaal. Niets van mij bij.
The people's Kingdom..Of dat zou het toch moeten zijn.
Als de stem van hypochonders veel kans maakt om gehoord te worden, dan moet ik het volgens velen hier toch eens gaan proberen.
Ik denk dat het is zoals met BDW een jaar of 6-8 geleden.
Velen vonden dat de pers hem doodzweeg en in een hoekje drumde. Ik vond toen ook het omgekeerde.
Moet kunnen.
De commissies, net zoals zoveel dingen, zijn van ons allemaal. Niets van mij bij.
The people's Kingdom..Of dat zou het toch moeten zijn.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik werd vies bekeken toen ik begin oktober, praktisch als enigste nog, met een mondmasker ging shoppen… ik ben er dan ook mee gestopt tot een dikke tien dagen geleden, toen zeg je het masker terug vaker in de winkel…Yaris schreef: ↑29 oktober 2021, 11:12 Ongeacht de effectiviteit en het nut van mondmaskers heeft de mondmaskerplicht het psychologisch voordeel dat ze ons eraan herinnert dat de epidemie nog niet voorbij is en dat we voorzichtig moeten blijven en ons niet alles kunnen veroorloven, om onszelf en de anderen te beschermen. Een mondmasker dragen is ook een blijk van verantwoordelijkheid en respect tegenover degenen met wie je in contact komt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Een zwitsers zakmes snijdt langs meerdere kanten, zou ik zeggen
Ik was donderdag in het mondaine Derdermonde City, alwaar ik een "gap" had van 2 uur tussen 2 afspraken in.
Zonder veel hoop op iets goed, ben ik dus naar het centrum gereden alwaar ik bistro "Kommeke Soep" tegenkwam.
Op het terras zaten wat mensen redelijk uit elkaar en binnen was er enigszins, maar niet "al te veel" activiteit.
Ben daar binnengelopen met mijn masker aan en heb me neergezet achteraan waar niemand zat.
Speciaal voor haelewyn: croque monsieur zalm en een cola voor 14,20 EUR ... was goed en vond ik qua prijs niet overdreven.
(een "kommeke soep" was waarschijnlijk voordeliger geweest, maar daar had ik toen geen zin in)
Het viel mij op dat quasi niemand een mondmasker droeg terwijl ze zich verplaatsten.
Niettegenstaande voelde ik mij niet "bekeken" omdat ik wél een mondmasker droeg tijdens mijn verplaatsingen.
Ik denk dat veel van dat "bekeken voelen" afhangt van jezelf, nl. hoe overtuigd je zelf bent van de zin/onzin van wat je doet.
Mooi dat er toch horecazaken open zijn (en ik neem aan dan toch enigszins winstgevend zijn) in deze tijden.
Langs de andere kant vind ik het ook niet erg dat het kaf eens van het koren gescheiden wordt.
Ik was donderdag in het mondaine Derdermonde City, alwaar ik een "gap" had van 2 uur tussen 2 afspraken in.
Zonder veel hoop op iets goed, ben ik dus naar het centrum gereden alwaar ik bistro "Kommeke Soep" tegenkwam.
Op het terras zaten wat mensen redelijk uit elkaar en binnen was er enigszins, maar niet "al te veel" activiteit.
Ben daar binnengelopen met mijn masker aan en heb me neergezet achteraan waar niemand zat.
Speciaal voor haelewyn: croque monsieur zalm en een cola voor 14,20 EUR ... was goed en vond ik qua prijs niet overdreven.
(een "kommeke soep" was waarschijnlijk voordeliger geweest, maar daar had ik toen geen zin in)
Het viel mij op dat quasi niemand een mondmasker droeg terwijl ze zich verplaatsten.
Niettegenstaande voelde ik mij niet "bekeken" omdat ik wél een mondmasker droeg tijdens mijn verplaatsingen.
Ik denk dat veel van dat "bekeken voelen" afhangt van jezelf, nl. hoe overtuigd je zelf bent van de zin/onzin van wat je doet.
Mooi dat er toch horecazaken open zijn (en ik neem aan dan toch enigszins winstgevend zijn) in deze tijden.
Langs de andere kant vind ik het ook niet erg dat het kaf eens van het koren gescheiden wordt.
Omdat het dragen van een mondmasker dikke bullshit is en eerder een radeloze paniekreactie. In Duitsland stijgt het aantal besmettingen ook opnieuw en in sommige deelstaten is zelfs een FPP2 verplicht ... Afstand houden en ventileren daar draait het om. Mensen lopen Covid-19 op omwille van dichte contacten en ongeventileerde ruimtes.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Ben zelf werkzaam voor een internationaal gerenommeerd HVAC bedrijf en qua bestellingen/plaatsingen kunnen we nu al niet meer volgen.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Dat is dan ook de meest zinloze regel die ze kunnen verzinnen. Geen probleem om een uur met een tiental mensen in een gesloten ruimte zonder masker te praten en tafelen maar O wee dat je 20 seconden door de zaak loopt richting tafel of toilet, dan ben je een halve crimineel zonder maskerEarthNvstr1 schreef: ↑29 oktober 2021, 19:47 Het viel mij op dat quasi niemand een mondmasker droeg terwijl ze zich verplaatsten.
Nog zo eentje, deze week een vergadering, 15 seconden verplicht masker op om vergaderzaal binnen te lopen, vervolgens 45 minuten in debat met een vrij grote groep anderen zonder masker. Hoe idioot moet je zijn om zoiets te verzinnen?
GroupB schreef: ↑30 oktober 2021, 08:44 Omdat het dragen van een mondmasker dikke bullshit is en eerder een radeloze paniekreactie. In Duitsland stijgt het aantal besmettingen ook opnieuw en in sommige deelstaten is zelfs een FPP2 verplicht ... Afstand houden en ventileren daar draait het om. Mensen lopen Covid-19 op omwille van dichte contacten en ongeventileerde ruimtes.
Je spreekt voor je eigen portemonnee ...
Een derde prik komt er voorlopig niet.
Wel voor de zorgsector, dus zo onnodig zal het niet zijn.
Waarom niet voor iedereen ?
Het aantal vaccinatiecentra is in mijn regio gehalveerd.
Waar het eerst acht maanden geduurd heeft om iedereen te vaccineren (2 vaccinaties meestal) zou het nu dus even lang duren om dat 1x te doen met maar de helft aan locaties beschikbaar.
De centra draaiden op vrijwilligers die in de ene gemeente meer vergoed werden dan in de andere.
Dat vond men nog altijd veel te duur.
Er zijn ondertussen ook geen overvloed aan vrijwilligers meer beschikbaar om hun taak uit te voeren. Hoe zou dat komen ?
Als ik twee gemeentes verder moet rijden dan voorheen mogen ze het van mij ook houden. Ik wil wel meewerken aan vaccinatiecentra maar niet de last dragen van slechte beslissingen.
Ik ben al iets anders aan het doen ondertussen en ben niet meer beschikbaar.
Afdwingen van vermindering van sociale contacten komt er ook niet. Economisch schadelijk dus duur.. en we kijken wel nog even toe tot er weer 20.000 besmettingen per dag zijn. Dan is er weer 'draagvlak'.
Momenteel zitten we op +9000 per dag vastgestelde besmettingen, in werkelijkheid X2 of X3 ?
Wel voor de zorgsector, dus zo onnodig zal het niet zijn.
Waarom niet voor iedereen ?
Het aantal vaccinatiecentra is in mijn regio gehalveerd.
Waar het eerst acht maanden geduurd heeft om iedereen te vaccineren (2 vaccinaties meestal) zou het nu dus even lang duren om dat 1x te doen met maar de helft aan locaties beschikbaar.
De centra draaiden op vrijwilligers die in de ene gemeente meer vergoed werden dan in de andere.
Dat vond men nog altijd veel te duur.
Er zijn ondertussen ook geen overvloed aan vrijwilligers meer beschikbaar om hun taak uit te voeren. Hoe zou dat komen ?
Als ik twee gemeentes verder moet rijden dan voorheen mogen ze het van mij ook houden. Ik wil wel meewerken aan vaccinatiecentra maar niet de last dragen van slechte beslissingen.
Ik ben al iets anders aan het doen ondertussen en ben niet meer beschikbaar.
Afdwingen van vermindering van sociale contacten komt er ook niet. Economisch schadelijk dus duur.. en we kijken wel nog even toe tot er weer 20.000 besmettingen per dag zijn. Dan is er weer 'draagvlak'.
Momenteel zitten we op +9000 per dag vastgestelde besmettingen, in werkelijkheid X2 of X3 ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik weet wel niet hoe het met de geldigheid van de vaccins zit. Bedoel de mijne loopt tot 17/03/2022 en als er tegen dan geen 3rde prik is dan weet ik niet wat er zal gebeuren, me elke dag laten testen?
Het heeft me altijd verbaasd hoeveel vrijwilligers in die vaccinatiecentra werkten, dus hoeveel mensen bereid waren om hun vrije tijd op te offeren om hun medemensen te begeleiden bij de vaccinatie. Hoedje af!
Dat waren er veel maar ondertussen zijn een grote groep terug aan het werk in de horeca en evenementensector.
Nu zijn het er dus ineens een pak minder.
Verpleegkundigen hadden ze al gauw niet echt genoeg. Eerst en daarna voor een groot stuk waren er hier die aan vrijwilligerstarief werkten.
Daarna, bij tekorten, nam men zelfstandige verpleegkundigen of zorginstellingen stuurden hun vpk's.
Dat alles dan wel niet meer aan vrijwilligerstarief.
Nadat de horeca weer aan het werk ging etc, was het beschikbare personeel minder maar werd er ook niet meer 6 dagen per week in drie ploegen gewerkt. Als je dan nog 2 namiddagen moest vullen per week lukte het wel.
Iedereen een derde shot geven zou (bij voldoende beschikbaarheid van vaccins) moeten betekenen dat er op volle kracht moet gewerkt worden en daar is momenteel zeker geen volk genoeg voor.
Nu zijn het er dus ineens een pak minder.
Verpleegkundigen hadden ze al gauw niet echt genoeg. Eerst en daarna voor een groot stuk waren er hier die aan vrijwilligerstarief werkten.
Daarna, bij tekorten, nam men zelfstandige verpleegkundigen of zorginstellingen stuurden hun vpk's.
Dat alles dan wel niet meer aan vrijwilligerstarief.
Nadat de horeca weer aan het werk ging etc, was het beschikbare personeel minder maar werd er ook niet meer 6 dagen per week in drie ploegen gewerkt. Als je dan nog 2 namiddagen moest vullen per week lukte het wel.
Iedereen een derde shot geven zou (bij voldoende beschikbaarheid van vaccins) moeten betekenen dat er op volle kracht moet gewerkt worden en daar is momenteel zeker geen volk genoeg voor.
Is dringend nodig, eigenlijk al te laat, om genoeg personeel over te houden, zorgsector is reeds vroeg in het jaar gevaccineerd, hun bescherming is eerder laag terwijl ze nu vrijwel continu in contact komen met virus verspreiders.
Of nog meer, systeem wordt alweer overrompeld door aantal testen, huisartsen testen enkel nog mensen met symptomen, contact tracing, tja heeft dat ooit gewerkt... Voorlopig wordt het virus maar weinig in de weg gelegd, mondmaskers in winkels en een CST gaan daar niet veel impact op hebben. Maar je kunt het ook positief bekijken, dagelijks worden duizenden mensen op de natuurlijke manier geïmmuniseerd, op langere termijn veel beter voor de groepsweerstand dan een booster met een verlopen vaccinhaelewyn schreef: ↑30 oktober 2021, 12:13 Afdwingen van vermindering van sociale contacten komt er ook niet. Economisch schadelijk dus duur.. en we kijken wel nog even toe tot er weer 20.000 besmettingen per dag zijn. Dan is er weer 'draagvlak'.
Over een paar maand zal het wereldwijd weer zo erg zijn dat die aan de delta variant aangepaste vaccins toch in productie genomen worden. Tegen dat die weer hun effect op de pandemie gaan hebben zal een nieuwe variant weer de kop op steken, de spuitjes makers zijn nog wel een tijd verzekerd van werk.