Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ga in de Ardennen in een bos wonen. Dan kan je er daar ook wat nuchterder mee omgaan. In dat bos is er niet vaak iemand die je tegenhoudt om te doen wat je zelf het liefste wil of die je verplicht om dingen te doen die je niet wil doen.
Dat is een betere vergelijking met Zweden tov Vlaanderen.
Zit het in Zweden ook zo tjokvol Jan Modaal deskundigen die alles beter weten ? Zoals hier op Spöörgiedsa ?
Voor wie het weten wil : Zweden heeft een dikke 10 miljoen inwoners. Geen 1,5 miljoen.
Zit het in Zweden ook zo tjokvol Jan Modaal deskundigen die alles beter weten ? Zoals hier op Spöörgiedsa ?
Voor wie het weten wil : Zweden heeft een dikke 10 miljoen inwoners. Geen 1,5 miljoen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dan heeft Zweden 136.000 inwoners ?pukkie007 schreef: ↑31 oktober 2021, 19:49 Uiteindelijk kostte de pandemie tot nu al 15.000 Zweden het leven, dat zijn er ongeveer 11 per 100 inwoners. De slotconclusie van het eerste rapport van de coronacommissie is dan ook niet meteen lovend.
Dit schreef GVA vandaag. Straffe cijfers ... ( of mss toch een zetfout van de journalist? ).
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
11 per 100 besmette personen misschien?
De grafiek hieronder toont waarom jij je vrijheden niet terug krijgtPopkwiskampioen schreef: ↑31 oktober 2021, 20:04 De voorbije twee zomers in Zweden geweest. Zalig hoe nuchter die mensen ermee omgaan. Een verademing tegenover de hysterie hier. PS, ben gevaccineerd maar zou nu ook graag mijn leven terugkrijgen en mijn grondrechten gerespecteerd zien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rare grafiek. Het lijkt of Wallonië zes keer meer positieve testen opbracht terwijl het in realiteit 25 procent meer is.
Zielig, al die demagogie...
Vooral erg zielig !
Zielig, al die demagogie...
Vooral erg zielig !
ik ben er niet in getrapt want ik heb hem juist gelezen. Ik heb goed genoeg gezien wat het LIJKT en wat het IS.
Zelfs dat had je dus niet kunnen opmaken uit mijn antwoord ? Zielig he, dat je niet begrijpend kan lezen als dat je best uitkomt ?
Je hebt de grafiek niet gepost voor de grap zeker he ?
Je meende echt wel met dit staafdiagram mensen te misleiden die niet slimmer zijn dan dat OF je had het zelf niet eens gemerkt en hebt het gepost omdat het plaatje in je kraam paste.
Wat zou het geweest zijn ?
Zelfs dat had je dus niet kunnen opmaken uit mijn antwoord ? Zielig he, dat je niet begrijpend kan lezen als dat je best uitkomt ?
Je meende echt wel met dit staafdiagram mensen te misleiden die niet slimmer zijn dan dat OF je had het zelf niet eens gemerkt en hebt het gepost omdat het plaatje in je kraam paste.
Ik heb die grafiek gepost omdat ik vrij zeker was dat jij daar met twee voeten gelijk zou intrappen, wat dan ook gebeurd ishaelewyn schreef: ↑1 november 2021, 09:36 ik ben er niet in getrapt want ik heb hem juist gelezen. Ik heb goed genoeg gezien wat het LIJKT en wat het IS.
Grapjas !
Geloof je dat nu zelf ?
Welk merk van stiften gebruik jij om je werkelijkheid te kleuren ?
Ik had door wat het lijkt en wat het is. Dat is duidelijk.
Van jou daarentegen is dat niet duidelijk.
Allee .. probleem afgesloten. Wachten op het volgende..
- DeanThe6th
- Verbannen Gebruiker
D-y-s-c-a-l-c-u-l-i-e
Als je niet in de mogelijkheid bent je grondrechten af te dwingen, heb je er gewoon geen. Dat moge ondertussen toch meer dan duidelijk zijn. Zowat ieder burgerrecht is onbestaande gebleken de afgelopen, wat is het, twee jaar.
Daarom dat een aantal visionairen wat mechanismen op papier gezet hebben om het afpakken van de mogelijkheid tot het afdwingen van die grondrechten door de opper-klasse flink te bemoeilijken. We hebben ons flink laten vangen. Wie zijn geschiedenis niet kent, herhaalt de fouten! Wie hiervoor waarschuwde, werd weggezet als een boeman door regimepers, copywriters en moderatie allerhande. Gretig gevolgd door een grote groep dommerikken die graag van zichzelf denken dat ze aan de juiste kant van de geschiedenis staan. Laat nu net die groep beperkte denkcapaciteiten hebben.
Vergeet dat maar. Deze hoax gaat helemaal niet over een, al dan niet, gevaarlijk virus. Ze gaat ook niet over gevaccineerd zijn of negatief getest zijn. Ze gaat over het met voeten treden van de grondrechten van ieder individu in de gepeupel-klasse. Voorlopig geraak je nergens meer binnen zonder pasjes en scannetjes allerhande om te tonen hoe braaf je de absolute en totalitaire bevelen opgevolgd hebt (wat volgens onze grondwet discriminatie is). Uiteindelijk zal voor je beslist worden wat en wanneer je mag eten, waar en wanneer je mag gaan schijten, hoeveel je mag ademen, hoe oud je mag worden. Dit allemaal, uiteraard, om het milieu te redden, om de curve te flatten, om wie weet wat ze nog uit hun duim gaan kunnen zuigen.Popkwiskampioen schreef: ↑31 oktober 2021, 20:04 PS, ben gevaccineerd maar zou nu ook graag mijn leven terugkrijgen en mijn grondrechten gerespecteerd zien.
Als je niet in de mogelijkheid bent je grondrechten af te dwingen, heb je er gewoon geen. Dat moge ondertussen toch meer dan duidelijk zijn. Zowat ieder burgerrecht is onbestaande gebleken de afgelopen, wat is het, twee jaar.
Daarom dat een aantal visionairen wat mechanismen op papier gezet hebben om het afpakken van de mogelijkheid tot het afdwingen van die grondrechten door de opper-klasse flink te bemoeilijken. We hebben ons flink laten vangen. Wie zijn geschiedenis niet kent, herhaalt de fouten! Wie hiervoor waarschuwde, werd weggezet als een boeman door regimepers, copywriters en moderatie allerhande. Gretig gevolgd door een grote groep dommerikken die graag van zichzelf denken dat ze aan de juiste kant van de geschiedenis staan. Laat nu net die groep beperkte denkcapaciteiten hebben.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Si vis pacem, para bellum.
Si vis pacem, para bellum.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ooit al van Stockholm, Malmö of Göteborg gehoord? Ook daar: geen hysterie.haelewyn schreef: ↑31 oktober 2021, 21:34 Ga in de Ardennen in een bos wonen. Dan kan je er daar ook wat nuchterder mee omgaan. In dat bos is er niet vaak iemand die je tegenhoudt om te doen wat je zelf het liefste wil of die je verplicht om dingen te doen die je niet wil doen.
Van gehoord, nog niet geweest.
Geen paniek is niet gelijk aan geen probleem.
In mijn gemeente voel ik ook niet echt paniek of hysterie.
Ik zie wel dat er niets gedaan wordt om erger te voorkomen terwijl men wel beweert dat er grote inspanningen geleverd worden.
Dat vaststellen is geen paniek maar realisme.
De verstedelijkingsgraad schijnt in Zweden ook stevig te zijn.
Als we in België kijken waar het grootste probleem ligt : meer bij de Franstaligen die de Franse media volgen dan aan Vlaamse kant. Meer bij de allochtonen dan bij de autochtonen.
Ook in Zweden ?
Misschien speelt dat minder.
Er spelen te veel factoren mee. Onder andere de gekozen tactiek om het probleem te bestrijden.
Of Anders Tegnell het allemaal zo geniaal zag en beter heeft gestuurd dan in België ? Geen idee maar ik denk : eerder niet.
Als hij geloofde in een natuurlijke verspreiding en immuniteit tegen het virus is dat alleszins mislukt.
Als ik eens rondkijk zie ik geen goed, beter, best.
Wel variaties van slecht.
Geen paniek is niet gelijk aan geen probleem.
In mijn gemeente voel ik ook niet echt paniek of hysterie.
Ik zie wel dat er niets gedaan wordt om erger te voorkomen terwijl men wel beweert dat er grote inspanningen geleverd worden.
Dat vaststellen is geen paniek maar realisme.
De verstedelijkingsgraad schijnt in Zweden ook stevig te zijn.
Als we in België kijken waar het grootste probleem ligt : meer bij de Franstaligen die de Franse media volgen dan aan Vlaamse kant. Meer bij de allochtonen dan bij de autochtonen.
Ook in Zweden ?
Misschien speelt dat minder.
Er spelen te veel factoren mee. Onder andere de gekozen tactiek om het probleem te bestrijden.
Of Anders Tegnell het allemaal zo geniaal zag en beter heeft gestuurd dan in België ? Geen idee maar ik denk : eerder niet.
Als hij geloofde in een natuurlijke verspreiding en immuniteit tegen het virus is dat alleszins mislukt.
Als ik eens rondkijk zie ik geen goed, beter, best.
Wel variaties van slecht.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Met je variaties van slecht kan ik akkoord gaan. De maatregelen, zeker de huidige, halen weinig tot niets uit. Landen die geen mondmasker verplichten doen het niet beduidend slechter. Om over dat pasje maar te zwijgen. Toch blijven er ons daarmee lastigvallen en onze grondrechten schenden. Ik vind dat onaanvaardbaar. Vrijheid moet het uitgangspunt zijn. Wie daarop wil ingrijpen, moet dat proportioneel en onderbouwd doen. Sinds corona is dat blijkbaar niet meer nodig en kunnen niet-verkozenen min of meer doen wat ze willen. Een heel gevaarlijke evolutie als je het mij vraagt.
Dat de journalist mis zit, is een feit. Wat hij/zij/x wel bedoelt is een raadsel.Charlesvdw schreef: ↑1 november 2021, 06:59Dan heeft Zweden 136.000 inwoners ?pukkie007 schreef: ↑31 oktober 2021, 19:49 Uiteindelijk kostte de pandemie tot nu al 15.000 Zweden het leven, dat zijn er ongeveer 11 per 100 inwoners. De slotconclusie van het eerste rapport van de coronacommissie is dan ook niet meteen lovend.
Dit schreef GVA vandaag. Straffe cijfers ... ( of mss toch een zetfout van de journalist? ).