Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Misschien hoog tijd om van die vrije keuze een verplichting te maken. De korte pijn weet-je-wel.Popkwiskampioen schreef: ↑2 november 2021, 17:44Uiteraard begrip voor dat persoonlijke standpunt.m-peeters schreef: ↑2 november 2021, 15:45
In de praktijk is het CST eerder een middel om niet-gevaccineerden aan te sporen om zich toch te laten vaccineren dan een certificaat van veiligheid. Op zich ben ik ook niet voor die ganse poespas als 92% wel gevaccineerd is maar als het helpt om de 30% niet-gevaccineerde Brusselaars toch nog gevaccineerd te krijgen, dan ben ik bereid om het erbij te nemen. Is maar mijn persoonlijk standpunt natuurlijk …
Maar in mijn ogen kan het ook niet dat een overheid op dergelijke manier burgers chanteert. Het was een vrije keuze. We gingen niet naar een pasjesmaatschappij. De overheid moest de mensen maar weten te overtuigen. Welnu, blijkbaar is dat redelijk goed gelukt, zeker in Vlaanderen. Voeg dan nu ook de daad bij het woord, zeker in Vlaanderen, en laat de mensen met rust. Wie heeft gekozen voor niet-vaccinatie, loopt een hoger risico. So be it.
In de huidige logica kunnen ze ook meteen alle autowegen afsluiten. Veel te gevaarlijk!
Als ik nu lees dat men pas begin 2022 verpleegkundigen wil verplichten om zich te laten vaccineren dan denk ik dat we hier in België nog heel lang in de shit gaan zitten. Korte maar krachtige maatregelen hebben we nodig. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Tja, misschien wel. Al is dat dan de zoveelste woordbreuk van de regering. Alles beter dan het huidige mossel-noch-visbeleid zeker?
Politiek en woordbreuk, een zeldzame combinatie!Popkwiskampioen schreef: ↑2 november 2021, 20:25 Tja, misschien wel. Al is dat dan de zoveelste woordbreuk van de regering. Alles beter dan het huidige mossel-noch-visbeleid zeker?
Als ik moet kiezen tussen strenge maatregelen maar een korte pijn of halfslachtige maatregelen maar weinig effect, dan weet ik het wel …
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hoezo "woordbreuk van de regering" ?Popkwiskampioen schreef: ↑2 november 2021, 20:25 Tja, misschien wel. Al is dat dan de zoveelste woordbreuk van de regering. Alles beter dan het huidige mossel-noch-visbeleid zeker?
Welke "beloftes" werden er gedaan *door de regering* waaraan niet voldaan wordt ?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik heb ze hierboven opgesomd. Vaccinatie was een vrije keuze, geen verplichting. Geen pasjesmaatschappij. Met 70% (later verhoogd naar 80% denk ik) zouden we in het rijk der vrijheid zijn. En zie ons bezig.
Misschien ben ik fout in mijn redenering, maar als 5 personen ziek worden van de 100 bij niet-gevaccineerden en eveneens 5 ziek worden op 10.000 bij gevaccineerden. Dan kan men toch moeilijk spreken dat vaccinatie niet helpt. Enkel de media brengt zoveel verwarrend en fake nieuws over dat we de bomen in het bos niet meer duidelijk zien.Popkwiskampioen schreef: ↑3 november 2021, 07:51 Ik heb ze hierboven opgesomd. Vaccinatie was een vrije keuze, geen verplichting. Geen pasjesmaatschappij. Met 70% (later verhoogd naar 80% denk ik) zouden we in het rijk der vrijheid zijn. En zie ons bezig.
Iets totaal anders, maar heb zo de indruk dat media totaal onbetrouwbaar is geworden en compleet belust op sensatienieuws. Dit verkoopt misschien goed?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Voor alle duidelijkheid: ik ben pro vaccinatie en ook gevaccineerd. Dat de vaccins goed werken maakt het voor mij des te onbegrijpelijker dat men ons, a fortiori de 92% gevaccineerde Vlamingen, van hogerhand blijft pesten met allerhande regeltjes waarvan niet eens is aangetoond dat ze een significant gunstig effect hebben. Een overheid moet omzichtig omspringen met het ingrijpen in het dagdagelijkse leven van mensen en dat, als het dan toch nodig zou zijn, op een deftige, voorspelbare en proportionele manier doen. Beginselen van behoorlijk bestuur. Blijkbaar bestaan die niet meer sinds corona.
Waar ik het dus ook bijzonder moeilijk mee heb, is een regering die om de vijf voet van mening verandert. Het vaccin was een vrije keuze. Sommigen - niet ik - hebben ervoor gekozen om het niet te nemen. Ok, hun keuze. Dat de overheid die mensen dan nadien gaat chanteren via pestmaatregelen als een CST om een koffie te krijgen op café, is onaanvaardbaar in een rechtsstaat.
Met uw opmerking over de media ben ik het volkomen eens. Fear sells.
Waar ik het dus ook bijzonder moeilijk mee heb, is een regering die om de vijf voet van mening verandert. Het vaccin was een vrije keuze. Sommigen - niet ik - hebben ervoor gekozen om het niet te nemen. Ok, hun keuze. Dat de overheid die mensen dan nadien gaat chanteren via pestmaatregelen als een CST om een koffie te krijgen op café, is onaanvaardbaar in een rechtsstaat.
Met uw opmerking over de media ben ik het volkomen eens. Fear sells.
@E10 en Pop, toch 2 die het nu begrijpen
Nu de rest nog.
Nu de rest nog.
Pasjesmaatschappij :
Voor zover ik weet moet iedere Belg al een rijbewijs (als hij een voertuig bestuurt) en een identiteitskaart op zak hebben, verzerkeringsbewijs, ... een bankkaart als je nog op een hedendaagse manier wil betalen, etc.
Als die coronapas veel nut heeft / zou hebben, zou ik er geen seconde aan twijfelen om die op zak te steken (moet dan toch gebeuren), daarover niet te lopen bokken, of als ik het echt niet zie zitten : gewoon nergens naartoe gaan waar ik die pas nodig heb.
Voor zover ik weet moet iedere Belg al een rijbewijs (als hij een voertuig bestuurt) en een identiteitskaart op zak hebben, verzerkeringsbewijs, ... een bankkaart als je nog op een hedendaagse manier wil betalen, etc.
Als die coronapas veel nut heeft / zou hebben, zou ik er geen seconde aan twijfelen om die op zak te steken (moet dan toch gebeuren), daarover niet te lopen bokken, of als ik het echt niet zie zitten : gewoon nergens naartoe gaan waar ik die pas nodig heb.
Ik maak mij ook zorgen of dat we niet op een hellend vlak zitten.
Aan de andere kant is het wel een hele dunne lijn tussen de samenleving zo vrij mogelijk houden en de ziekenhuizen niet nog meer overbelasten.
Op zo’n dunne lijn is het wel heel verleidelijk om naar eventuele schuldigen te wijzen.
Ja, er zijn nog heel veel problemen die moeten opgelost worden. Moesten mensen in het algemeen gezonder leven dan zouden er minder mensen in het ziekenhuis liggen.
Maar je hebt dan net zo goed weer mensen die tegen een strenger kader zullen zijn op gebied van gezondheid. Dan zullen ze zich ook aangetast voelen in hun rechten. Zelfs diegene die al gezond bezig zijn zullen zich beperkt voelen want zij worden gestraft door de beperkingen terwijl ze wel al gezond bezig zijn want stel dat ze eens een dagje geen zin hebben in gezond bezig zijn..
Er zijn hier geen eenvoudige oplossingen voor. Een steeds voortschrijdend debat met alle partijen is het beste wat we mogen verwachten denk ik.
Aan de andere kant is het wel een hele dunne lijn tussen de samenleving zo vrij mogelijk houden en de ziekenhuizen niet nog meer overbelasten.
Op zo’n dunne lijn is het wel heel verleidelijk om naar eventuele schuldigen te wijzen.
Ja, er zijn nog heel veel problemen die moeten opgelost worden. Moesten mensen in het algemeen gezonder leven dan zouden er minder mensen in het ziekenhuis liggen.
Maar je hebt dan net zo goed weer mensen die tegen een strenger kader zullen zijn op gebied van gezondheid. Dan zullen ze zich ook aangetast voelen in hun rechten. Zelfs diegene die al gezond bezig zijn zullen zich beperkt voelen want zij worden gestraft door de beperkingen terwijl ze wel al gezond bezig zijn want stel dat ze eens een dagje geen zin hebben in gezond bezig zijn..
Er zijn hier geen eenvoudige oplossingen voor. Een steeds voortschrijdend debat met alle partijen is het beste wat we mogen verwachten denk ik.
Een oplossing begint met het (er)kennen van het probleem en de oorzaken. Het probleem; zijn dat de hoge besmettingscijfers of gaat het om ziekenhuizen die overbelast worden. De besmettingscijfers al zeker niet, al tijdens de vaccinatie campagne is er steeds gezegd dat men voortaan naar de hospitalisatie cijfers zou kijken. Het is dus zinloos om maatregelen op basis van dit cijfer te nemen, ook al omdat gevaccineerden nog gewoon besmet kunnen en zullen worden, meer en meer zelfs. Hospitalisatie cijfers dan maar, hier is er effectief een risico dat de covid bezetting te hoog kan oplopen. De oorzaak of wie verantwoordelijk is voor die covid bedden ligt deels bij niet gevaccineerden maar stilaan gaat het meer en meer om gevaccineerden uit de risico groep. Een oplossing zal dus vooral moeten komen door die risico groepen beter te beschermen, een versnelde uitrol van het booster vaccin maar ook isolatie zoveel mogelijk adviseren, laat met andere woorden de risico groep niet zwaaien met een groen CST, zij zijn immers helemaal niet safe in grotere indoor gezelschappen. De niet gevaccineerden dan, daar moet de vraag gesteld worden of er nog noemenswaardige vaccinatie winst te boeken is met CST pasjes en of dat in verhouding is met gans dat pasjes gedoe, het antwoord gaat twee keer nee zijn. Kortom, dat CST doet misschien meer kwaad dan goed, het geeft mensen een vrijgeleide om basis maatregelen die wel een effect hebben (afstand, geen grote indoor bijeenkomsten, masker, verluchting,...) aan de kant te schuiven.
Het is altijd een verademing om Haelewyns nuchterheid over Belgische zaken te lezen. Helaas zijn de polletiekers niet zo nuchter. Die gaan altijd volle bak vooruit met symboolmaatregelen en ze lijken wel de ingebakken intentie te hebben om mensen af te pissen. Ik ben Cathy Reuzegom niet vergeten die 11 maanden geleden aankondigde op pizzadozenjacht te gaan.haelewyn schreef: ↑3 november 2021, 11:35 Pasjesmaatschappij :
In Duitsland moet je ook overal binnen je mondmasker dragen. Het is daar nooit afgeschaft. En ze hebben ook "2G" en Corona-ausweisse. Maar daar gaat het allemaal toch soepeler en het voelt ook niet aan als nutteloos gezeik.
Nog geen week later Vandenbroucke: 'We moeten onmiddellijk op de rem gaan staan'. Volgende etappe; over maximaal 2 weken ban op nachtleven en indoor evenementen.vortex schreef: ↑30 oktober 2021, 16:30 Ja, zonder vaccins waren we nog slechter af. Maar om nu te zeggen dat we ondanks onze hoge vaccinatiegraad er zo fantastisch voor staan is nog wat anders hé. Eerst maar eens afwachten wat die vierde golf ons nog gaat brengen, ik sluit contact beperkingen en ander ongein over een paar weken niet uit. We zijn nog maar twee maand na het einde van de vaccinatie campagne en het virus is alweer exponentieel aan het toenemen, de stijging is zelfs vergelijkbaar met vorige golven. Het enige verschil is dat voorlopig minder mensen in het ziekenhuis terecht komen, maar ook daar lijkt verandering in te komen. Dus ja, als je het mij vraagt zwaar teleurstellend.
Vortex gaat wederom gelijk krijgen. Dokter Erika is ook weer bezig in De Standaard.
De Belgische authoriteiten trappen gewoon de Belg weer zijn hok in.
Veel gemakkelijker.
Hopsa. Duitsland breekt de vierde golf met Wissenschaft und Gründlichkeit.Duitsland besloot vrijdag om elke volwassene na zes maanden een bijkomende prik aan te bieden. Daarmee wil het land de vierde golf breken. Maar Vlieghe wijst erop dat het effect van de derde prik tijd vraagt. ‘Op korte termijn bereik je veel meer door mensen te laten telewerken, en door minder risicovolle contacten te maken. Dat is ook veel sneller georganiseerd.
Veel gemakkelijker.
Onze federale overheid zal pas tegen april 2022 de verplichte vaccinatie in de zorg proberen te realiseren …Dixit schreef: ↑6 november 2021, 10:14 Vortex gaat wederom gelijk krijgen. Dokter Erika is ook weer bezig in De Standaard.
Hopsa. Duitsland breekt de vierde golf met Wissenschaft und Gründlichkeit.Duitsland besloot vrijdag om elke volwassene na zes maanden een bijkomende prik aan te bieden. Daarmee wil het land de vierde golf breken. Maar Vlieghe wijst erop dat het effect van de derde prik tijd vraagt. ‘Op korte termijn bereik je veel meer door mensen te laten telewerken, en door minder risicovolle contacten te maken. Dat is ook veel sneller georganiseerd.
Veel gemakkelijker.