Holdings
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Holdings
Dat is wel heel zakelijk gezien! En die academische formule noem ik pseudo wetenschap.troglodytes schreef: ↑30 oktober 2021, 09:16 Bij uitbreiding: wist je dat er een academische formule bestaat voor geluk?
H = S + C +V
Blijkt dus dat S (uw onveranderlijke, aangeboren biologische 'set-point') dé belangrijkste factor is. En daar kunnen we niets aan veranderen. Ook Geld en Gezondheid niet."The total level of happiness (H) is the sum of your biological set points (S), the conditions of your life (C) and the voluntary activities (V) that you do."
https://medium.com/coders-do-read/did-y ... b34d2d58e0
Belreca, enig nieuws, wanneer afhandeling?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Iemand “De Tijd’’ gelezen van zaterdag? Er stond een interessant artikel in “Laat het noorderlicht over uw portefeuille schijnen”.
Naast de holding Investor en Kinnevik schreef men ook over de holding Industrivärden waaronder Sandvik(??) en de vrachtwagenbouwer Volvo belangrijke participaties zijn naast nog wat machinebouwers en vastgoed. Latour werd ook besproken. Maar zowel Industrivärden als Latour worden in het algemeen niet ‘hoog’ gewaardeerd. Het is mij niet duidelijk waarom?
Naast de holding Investor en Kinnevik schreef men ook over de holding Industrivärden waaronder Sandvik(??) en de vrachtwagenbouwer Volvo belangrijke participaties zijn naast nog wat machinebouwers en vastgoed. Latour werd ook besproken. Maar zowel Industrivärden als Latour worden in het algemeen niet ‘hoog’ gewaardeerd. Het is mij niet duidelijk waarom?
Sterke kwartaalresultaten van Ferrari (EXOR). Men heeft daar bevestigd dat dit een recordjaar wordt. Op de beurs van Milaan stoomt het aandeel verder naar omhoog.
Latour wordt juist zeer hoog (lees: duur) gewaardeerd. De reden is waarschijnlijk hun track record.Jozefien1969 schreef: ↑1 november 2021, 20:37 Latour werd ook besproken. Maar zowel Industrivärden als Latour worden in het algemeen niet ‘hoog’ gewaardeerd. Het is mij niet duidelijk waarom?
Op dit forum is die hoge waardering juist de reden voor het gebrek aan populariteit van Latour.
Ik heb zelf ook mijn twijfels als ik lees dat de oprichter nu al 83 jaar oud is.
Latour lijkt me een topholding, maar de premie is inderdaad zwaar overdreven.dreamy schreef: ↑3 november 2021, 20:01Latour wordt juist zeer hoog (lees: duur) gewaardeerd. De reden is waarschijnlijk hun track record.Jozefien1969 schreef: ↑1 november 2021, 20:37 Latour werd ook besproken. Maar zowel Industrivärden als Latour worden in het algemeen niet ‘hoog’ gewaardeerd. Het is mij niet duidelijk waarom?
Op dit forum is die hoge waardering juist de reden voor het gebrek aan populariteit van Latour.
Ik heb zelf ook mijn twijfels als ik lees dat de oprichter nu al 83 jaar oud is.
Investor en Kinnevik (laatste tijd ook met een redelijke premie) worden hier wel vaak besproken, maar wat vindt men van Indutrade of Lundbergforetagen (de holding erboven)?
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Lundberg is een topholding, maar Indutrade is de parel. Heb in Indutrade positie.DonDraper schreef: ↑4 november 2021, 12:43Latour lijkt me een topholding, maar de premie is inderdaad zwaar overdreven.dreamy schreef: ↑3 november 2021, 20:01
Latour wordt juist zeer hoog (lees: duur) gewaardeerd. De reden is waarschijnlijk hun track record.
Investor en Kinnevik (laatste tijd ook met een redelijke premie) worden hier wel vaak besproken, maar wat vindt men van Indutrade of Lundbergforetagen (de holding erboven)?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Altijd werk aan de winkel met die Michael!! Verder dank jullie wel voor de uitleg. Dreamy: hoe ouder hoe wijzer zegt men toch?
Als ik me niet vergis heeft Gustaf Douglas geen actieve rol meer binnen Latour? Naast Latour heb ik ook al enige jaren InvestorAB in mijn portefeuille. Geen van beide zou ik momenteel bijkopen ( maar in het algemeen staat er weinig aantrekkelijk genoeg om bij te kopen los van mijn 2 tabaksaandelen in port).
Momenteel geen andere Zweedse holdings in bezit, Kinnevik volg ik wel. Maar nooit geen positie ingenomen.
Mvg,
Geblin
Momenteel geen andere Zweedse holdings in bezit, Kinnevik volg ik wel. Maar nooit geen positie ingenomen.
Mvg,
Geblin
Cie Bois Sauvae
Heeft er iemand een idee waarom de koers van Cie Bois Sauvage met geen stokken vooruit te krijgen is? Mogelijks is dit omdat het niet erg duidelijk is hoe Neuhaus het momenteel doet maar dit is ook maar een gok. Andere participaties van hen doen het toch niet slecht?
CIE BOIS SAUVAGE
U heeft volkomen gelijk,ik heb eerste positie ingenomen,blijft achter op andere holdings.(onzekerheid neuhaus,verkoop recticel, communicatie)
De dood van Guy Paquot en het gaan liggen van de delisting-geruchten zal daar ook wel mee te maken hebben.
de-listing geruchten zouden eerder een positieve invloed moeten hebben op de koers dus dat is volgens mij niet de reden. De coronacrisis zal zeker zijn invloed gehad hebben op de consumptie van pralines … maar behalve de winkels in de luchthavens denk ik niet dat deze sector nu slecht zou draaien.
De korting is momenteel toch bijzonder hoog en aangezien de markt altijd gelijk heeft probeer ik dit te begrijpen.
De korting is momenteel toch bijzonder hoog en aangezien de markt altijd gelijk heeft probeer ik dit te begrijpen.