Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Om van ontbossing en luchtvervuiling nog maar te zwijgen, met een paar miljard kampvuurtjes gaat de aarde op een paar jaar al onleefbaar zijn.
Heet van de naald: "Vlaamse regering zonder akkoord over klimaatplan uiteen"
Ongetwijfeld ook de schuld van de groenen en de sossen!
Ongetwijfeld ook de schuld van de groenen en de sossen!
Je moet het niet zo dramatisch voorstellen, Morgen gaat het over de landbouw.
Er is dus (nog) geen politieke crisis
Er is dus (nog) geen politieke crisis
Aan dit fantastisch resultaat hebben de groenen en de sossen inderdaad niet meegeholpen, dus aub niet proberen om deze pluimen op hun hoed te steken.
Ieder akkoord zal:
1) veel geld kosten aan de belastingbetaler en daarna nog eens aan iedereen persoonlijk (meerdere keren waarschijnlijk)
2) 0,0% impact hebben op het klimaatprobleem
Dus met werkelijk ieder akkoord gaan we er in zijn totaliteit gezien op achteruit.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Niet te vroeg victorie kraaien. Als je hoort welke proefballonetjes er allemaal opgelaten worden
De premier slaagde er zelfs in om de schuld van de doden bij de overstromingen aan 'de klimaatopwarming' te wijten...
Hier fijntjes weerlegd door een Luikse professor:
Damien Ernst: une erreur "colossale" au barrage d'Eupen est la cause de la gravité des inondations dans les localités de la vallée de la Vesdre
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Daar is toch een onderzoekscommisie geweest die tot de conclusie kwam dat er wel degelijk juist was gehandeld met die stuwdam?
Ik geloof toch dat die daar over ging, een paar weken geleden..
Ook als je naar de data kijkt kan het kloppen...
Wat niet wegneemt: de slachtoffers van de overstromingen zijn geen klimaatslachtoffers.
Ik geloof toch dat die daar over ging, een paar weken geleden..
Ook als je naar de data kijkt kan het kloppen...
Wat niet wegneemt: de slachtoffers van de overstromingen zijn geen klimaatslachtoffers.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik ben geen wetenschapper maar mijn intuïtie denkt dat mijn complete "levens-CO2-voetafdruk" nog geen duizendste procent bedraagt van één toeristisch uitstapje richting de dampkring van Elon Musk of één van die andere haantjes. Waar zijn we dan eigenlijk mee bezig.
.. en dan vergeet je nog wat het bijkomend aan de burger gaat kosten
Oei, ik dacht dat we het stadium van klimaatontkenning al voorbij waren...
Niks doen, da's pas vooruitgang!
Sorry, ik zit er inderdaad langs. Als België al deze voorgestelde onbetaalbare maatregelen zal doorvoeren dan zal er een effect van 0,00000001% op het klimaat zijn. Dat is natuurlijk als Duitsland niet een paar kilo extra bruinkool verstookt heeft tegen dan, want dan is ons theoretische effect ook al weer weg. Uiteraard zijn we hier in België dan weer een 10-tal procentjes extra belast op de centen die we durven overhouden na de zo goed als hoogste belastingen ter wereld.
Maar bedankt om een gekend cliché nog eens te bevestigen, namelijk dat je als klimaatontkenner wordt weggezet als je vragen durft stellen bij de ondoordachte, absurde en onbetaalbare voorstellen van het regime.
Een beetje gemakkelijk toch, zeggen dat een ander het maar moet doen? Mag ik daar even op antwoorden met een oud spreekwoord?
"Als ieder voor zijn eigen deur veegt is de hele straat schoon."
Maar verder ben ik blij te horen dat je dan toch geen klimaatontkenner bent. Die eerdere uitspraak liet anders uitschijnen.
"Als ieder voor zijn eigen deur veegt is de hele straat schoon."
Maar verder ben ik blij te horen dat je dan toch geen klimaatontkenner bent. Die eerdere uitspraak liet anders uitschijnen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En, had je nu echt iets anders verwacht?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Dat spreekwoord klopt zeker, maar het impliceert dat iedereen ongeveer een even grote bijdrage kan leveren. In realiteit is de wereld een straat met 10 huizen, waarvan er 9 eigendom zijn van 2-3 eigenaars die niet meedoen met het vegen. Iedereen kijkt nu naar de eigenaar van dat 10de huisje, maar die weigert om een grote borstel te kopen. In de plaats daarvan gaat hij zijn huurders verplichten om heel veel kleine superdure borstels te kopen. Resultaat: huurders heel veel geld kwijt en 0 impact op de straat.
De eigenaar van het 10de huisje gaat wel heel fier verkondigen hoe hij de lat gelegd heeft voor de rest van de straat, terwijl hij zijn huurders in armoede duwt en de andere eigenaars hem in het gezicht uitlachen.
Dus een beetje nuance nodig bij dat spreekwoord denk ik.
Alles komt gewoon neer op 1 conclusie:
We zijn met teveel mensen op de aarde. Er is te weinig voedsel voor iedereen, te weinig hernieuwbare energie, ...
Mensheid beweegt zich gewoon traag maar gestaag richting uitgang.
Enigste oplossing: Geboortebeperking. Hoe men dat in België kan realiseren? Degressief kindergeld. Vanaf 4de kind geen kindergeld meer. Wil je zelf 4 kinderen? Geen probleem, maar de staat geeft geen subsidies meer.
Echter staat dit haaks op economische groei, die gebaat is met elk jaar meer consumenten.
We zijn met teveel mensen op de aarde. Er is te weinig voedsel voor iedereen, te weinig hernieuwbare energie, ...
Mensheid beweegt zich gewoon traag maar gestaag richting uitgang.
Enigste oplossing: Geboortebeperking. Hoe men dat in België kan realiseren? Degressief kindergeld. Vanaf 4de kind geen kindergeld meer. Wil je zelf 4 kinderen? Geen probleem, maar de staat geeft geen subsidies meer.
Echter staat dit haaks op economische groei, die gebaat is met elk jaar meer consumenten.
Wat Predah zegt dus. Ik zal de groene beweging nooit serieus nemen zolang ze deze waarheid niet durven uitspreken.
Kartonnen rietjes, elektrische wagens,… Allemaal goed en wel, maar nutteloos zolang er geen geboortebeperking komt. Ze weten echter goed genoeg dat dit een onaangename waarheid is die hard zal aankomen in bepaalde lagen van de bevolking. Lagen van de bevolking die ze sowieso al moeilijk bereiken.
Blijven inzetten op opleiding, informeren is hiervoor de enige oplossing en misschien ook anti-conceptie gratis maken, maar gaan ze dit ook willen gebruiken….
“Ja maar het verdrag van de rechten van de mens zegt dat…”