Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
De verzekerde. Net zoals stijgende ongeval-aantallen op de wegen niet leiden tot minder winst bij verzekeraars, zal dat ook niet het geval zijn voor natuurrampen. Wel integendeel: meer rampen = mensen potentiele klanten.
wij... door hogere premies...karine schreef: ↑29 oktober 2021, 12:37Ik stel me de vraag toekomstgericht. Als we meer van die natuurrampen gaan tegenkomen, wie gaat dat blijven betalen ?Jebus4life schreef: ↑29 oktober 2021, 09:39 De verzekeraars die ik volg blijven voorlopig best sexy gewaardeerd. De sector lijkt nochtans goed uit covid als de stormen van 2020 te komen.
Dat vraagt niemand zich af, gewoon meer onverzekerden, zoals in wallonie waar ze nu geld vragen voor de heropbouw.
Unilever lijkt me nog steeds een koopkans, of zie ik iets over het hoofd?
Unilever is kwaliteit, Europees dividendkampioen en staat momenteel zeer goedkoop.
Dat gezegd zijnde zit het de laatste tijd wel in dalende trend, het dividend is verlaagd en heeft dan nog eens te maken met grote spelers die uitstappen omwille van het Israëldebacle. De afstoot van de theedivisie blijft ook maar aanslepen en dan zijn er ook nog de stijgende grondstofprijzen (die ze wel redelijk gemakkelijk hebben kunnen doorrekenen)
Ik maak me nog geen zorgen, morgen ex-dividend van ~3,7% met een payout ratio van ~70%.
Laatst gewijzigd door Bae1 op 3 november 2021, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
24%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
17%IMIE - 16%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
23%Bonds - 2%IEGA - 1%CASH Updated 01/01/2025
17%IMIE - 16%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
23%Bonds - 2%IEGA - 1%CASH Updated 01/01/2025
Even doorklikken naar het draadje van Omnicom. Recente koersdaling geeft ondertussen een aantrekkelijk yield.
omnicom-group-reclame-marketing-pr-t186 ... ml#p526793
omnicom-group-reclame-marketing-pr-t186 ... ml#p526793
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Waar zie jij dat het dividend is verlaagd ? Unilever heeft al 40 jaar zijn dividend laten groeien . De payout ratio is al jaren zo hoog . En de cijfers hebben aangetoond dat het uitstekend in staat is om de stijgende grondstoffen voorlopig door te rekenen .Bae1 schreef: ↑3 november 2021, 06:34Unilever is kwaliteit, Europees dividendkampioen en staat momenteel zeer goedkoop.
Dat gezegd zijnde zit het de laatste tijd wel in dalende trend, het dividend is verlaagd en heeft dan nog eens te maken met grote spelers die uitstappen omwille van het Israëldebacle. De afstoot van de theedivisie blijft ook maar aanslepen en dan zijn er ook nog de stijgende grondstofprijzen (die ze wel redelijk gemakkelijk hebben kunnen doorrekenen)
Ik maak me nog geen zorgen, morgen ex-dividend van ~3,7% met een payout ratio van ~70%.
Het noteert iets onder zijn Fair vallue van 56$ dus is zeker geen miskoop op dit moment .
De verwachte groei is nog steeds 5% dit heeft een gecombineerd rendement van 9,1% op jaarbasis
Als het bedrijf ooit word opgesplitst kan het een goudmijn zijn .
En er word altijd maar meer druk uitgeoefend om het te splitsen
Heeft met wisselkoers te maken denk ik. €0,4268 al vier kwartalen op rij. Dus ook op uitbetaling 1 december.Bae1 schreef: ↑3 november 2021, 16:55Een tijd geleden gelezen
https://finance.yahoo.com/news/unilever ... 48846.html
Portefeuille:
Unilever keert dividend uit in EUR. Als je al die Amerikaanse dividend aristocrats hun track record in EUR bekijkt dan cutten die ook om de haverklap hun dividend maar dat is niet de juiste manier om het te beoordelen natuurlijk.
In het geval van Unilever gaat het dividend sinds 1996 elk jaar omhoog. De dertig jaar daarvoor hooguit eens enkele keren dat er een jaar geen verhoging was.
In het geval van Unilever gaat het dividend sinds 1996 elk jaar omhoog. De dertig jaar daarvoor hooguit eens enkele keren dat er een jaar geen verhoging was.
In dat geval is het wel een heel verwarrende of zelfs slechte verwoording van YahooFinance.
Alvast mijn post aangepast, sorry voor het fake news.
Alvast mijn post aangepast, sorry voor het fake news.
merci voor de feedback, een pakketje UL gekocht op amsterdam
Toen ze de laatste dividend stijgingen bespraken speekten ze ook van een stijging van 6% wat ook niet klopte tenzij je rekent in USD . De werkelijke verhoging was 4% .
Je mag niet alles geloven wat je leest unilever laat zijn dividend al 40 jaar stijgen in Euro.
hallo,
mijn plan is om 36 dividend aandelen te zoeken en er voor te zorgen dat er elke maand 3 zijn die hun dividend uitbetalen. dus 3 aandelen in januari, 3 in februari en zo verder. telkens inkopen om hetzelfde bedrag en dan het aandeel pas verkopen bij koersverdubbeling of bij kopen als koers 20% daalt.
in mijn zoektocht kwam ik uit bij het Britse Toro ltd(TORO) wat vinden jullie van dit dividend aandeel?
thx
mijn plan is om 36 dividend aandelen te zoeken en er voor te zorgen dat er elke maand 3 zijn die hun dividend uitbetalen. dus 3 aandelen in januari, 3 in februari en zo verder. telkens inkopen om hetzelfde bedrag en dan het aandeel pas verkopen bij koersverdubbeling of bij kopen als koers 20% daalt.
in mijn zoektocht kwam ik uit bij het Britse Toro ltd(TORO) wat vinden jullie van dit dividend aandeel?
thx