De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
EarthNvstr1 is het forumlid met het grootste aantal berichten per dag: 7,34. Wat natuurlijk niets zegt over de kwaliteit ervan.
Blijkbaar hebben de beurzen nog een serieuze eindspurt geplaatst deze namiddag om de maand heel mooi te beindigen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waarom heb ik het gevoel dat u Nikki hier het allemaal beter weet? Wellicht heeft u uw eigen wetenschap. Denk niet dat het nodig is dat B7H4Long het nodig heeft om uw boek van uw economie te lezen.Nikki01 schreef: ↑26 oktober 2021, 17:29In plaats van hier iedereen de les te willen spellen zou 't ge beter eens naar uw eigen portefeuille kijken.B7H4long schreef: ↑26 oktober 2021, 16:47 Wat is het doel van de IEAG allocatie, ik veronderstel dat dit het tradionele stabiele gedeelte is van de portefeuille; als tegengewicht voor de 80% aandelen waarvan groei wordt verwacht ( maar met grotere volatiliteit). De belegger zal erop toezien dat de proporties van zijn portefeuille blijft overeenkomen met de gewenste verdeling, en eventueel herbalanceren wanneer nodig.
Ge zit voor 40% in VAGF en zit hier nog steeds obligatietrackers te verkopen als "stabiel gedeelte".
Als ik echter naar de prestaties van uwen VAGF kijk dan staat die dit jaar al meer dan -3% in het rood.
Denk dat hier jaar geleden genoeg is uitgelegd waarom dit zou gebeuren cfr. rentebeleid centrale banken.
Iets goed stabiel is bvb. Santander Plus spaarrekening die 0,6% geeft maar dus zeker geen bond trackers meer.
Mss eens eerst een goed boek economie lezen in plaats van hier pseudo wetenschap te blijven verkopen.
En ja ik hemel weer op...voor de nieuwe lezers op dit forum; ik hemel Nikki in dit geval niet op!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- hier zie ik nu eens nergens een ophemeling, ook niet van B7H4longJozefien1969 schreef: ↑29 oktober 2021, 21:01 Waarom heb ik het gevoel dat u Nikki hier het allemaal beter weet? Wellicht heeft u uw eigen wetenschap. Denk niet dat het nodig is dat B7H4Long het nodig heeft om uw boek van uw economie te lezen.
En ja ik hemel weer op...voor de nieuwe lezers op dit forum; ik hemel Nikki in dit geval niet op!
- dat je Nikki01 niet ophemelt, dat lijkt mij zo ook wel duidelijk
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mver, Vosge, Wimble, Nikki zijn familie. Yaris wellicht een kennis. Verder ga ik er geen woorden aan verspillen. Iedereen kan lezen toch?
Alweer aan de drank ja? Stop toch met die nodeloze dwaze posts die alle topics vervuilen ... iedereen is ze hier beu.Jozefien1969 schreef: ↑29 oktober 2021, 21:24 Mver, Vosge, Wimble, Nikki zijn familie. Yaris wellicht een kennis. Verder ga ik er geen woorden aan verspillen. Iedereen kan lezen toch?
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Zeg Jozefien en Wimble... Doe ons allemaal een plezier en voeg elkaar eens toe aan de ignore-list. ('Vijand toevoegen' heet dat hier een beetje ongelukkig).
Ik maak daar zelf uitgebreid gebruik van: maakt het forum rustiger en overzichtelijker.
Ik maak daar zelf uitgebreid gebruik van: maakt het forum rustiger en overzichtelijker.
Dank voor de tip, wist niet dat dit bestond! Intussen gedaan ...troglodytes schreef: ↑30 oktober 2021, 08:23 Zeg Jozefien en Wimble... Doe ons allemaal een plezier en voeg elkaar eens toe aan de ignore-list. ('Vijand toevoegen' heet dat hier een beetje ongelukkig).
Met nog een uur te gaan staan de beurzen op nieuwe recordhoogten, weer een percentje hoger.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Allemaal goed en wel maar geen woord,maar dan ook geen woord, op dit forum over het waarom!?
Wel de Fed heeft gisterenavond openbaar gemaakt om het taperen met zachte fluwelen handschoenen aan te pakken.
Hadden ze één zin teveel gezegd,waarvan de markt schrok, dan hadden we een dieprode dag gehad.
Niet dus. Waarmee de eindejaarsrally nu echt uit zijn startblokken schiet...
Wel de Fed heeft gisterenavond openbaar gemaakt om het taperen met zachte fluwelen handschoenen aan te pakken.
Hadden ze één zin teveel gezegd,waarvan de markt schrok, dan hadden we een dieprode dag gehad.
Niet dus. Waarmee de eindejaarsrally nu echt uit zijn startblokken schiet...
De beurzen staan niet veel hoger, de euro is gewoon gedaald...
Maarja, als je het verschil tussen ETF's en indices niet snapt, kan je het natuurlijk op die manier ook zien
Je ziet dat heel goed als je in andere valuta belegt, dan is het pas feest.
Los daarvan: de beurs wordt ondersteunt door het succes uit het verleden en de goede YTD, wat meer geld aantrekt, zolang iedereen denkt dat we alleen successen boeken, blijven we dat ook doen he
Maarja, als je het verschil tussen ETF's en indices niet snapt, kan je het natuurlijk op die manier ook zien
Los daarvan: de beurs wordt ondersteunt door het succes uit het verleden en de goede YTD, wat meer geld aantrekt, zolang iedereen denkt dat we alleen successen boeken, blijven we dat ook doen he
Wel, als ik naar de grafiek van de SP500 (in USD) kijk zie ik de stijging toch ook. Dus nee, het is niet de Euro die daalde.Aerolla schreef: ↑4 november 2021, 17:10 De beurzen staan niet veel hoger, de euro is gewoon gedaald...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De USD staat op het hoogste punt tov de euro op jaarbasis. Mooi voor wie USD-beleggingen nu wil verkopen en terug naar euro wil gaan. Voor de anderen is het enkel virtuele winst. Valuta handelaars worden ook weer wakker.
Ik ken geen van de andere forumleden anders dan als forumlid. Stop met zomaar iets te roepen. (Alweer !) Geen woorden verspillen : hopelijk geen woorden maar daden. Of iedereen kan lezen, daar zal ik ook maar geen woorden meer aan verspillen. Laat het hier ophouden. Is ook de tijd niet waard.Jozefien1969 schreef: ↑29 oktober 2021, 21:24 Mver, Vosge, Wimble, Nikki zijn familie. Yaris wellicht een kennis. Verder ga ik er geen woorden aan verspillen. Iedereen kan lezen toch?
Helemaal juist. En wie nu nog veel koopt, zal waarschijnlijk straks bij de bagholders zitten.