Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Klopt niet, in absolute cijfers komen er nu meer gevaccineerden in de ziekenhuizen en hun aandeel blijft stijgen, je kan dus niet meer zeggen dat zorg uitgesteld wordt door de niet-gevaccineerden, zorg wordt uitgesteld door zowel niet als wel gevaccineerden. Het is uiteraard nog wel zo dat vaccinatie de kans op een ziekenhuis opname doet afnemen maar ook die cijfers zijn aan het zakken doordat de vaccinbescherming afneemt met de tijd. Volgens het meest recent RAG-rapport zijn 55% van de 614 opnames afgelopen week gevaccineerden. Zonder vaccinatie zouden we nu in vergelijkbare situatie zitten als vorig jaar september oktober, dus verre van een totale lockdown. Waar we met vaccinatie gaan terecht komen valt nog af te wachten, de piek moet nog komen en bijkomende maatregelen gaan ook nog wel volgen.Nete schreef: ↑7 november 2021, 12:30 De niet gevaccineerden nemen nog altijd een onevenredig aantal bedden in op de IC, waardoor andere zorgverlening in het gedrang begint te komen. Ik heb nog altijd maar één naam voor de anti-vaxxers: dikke egoïsten.
De vaccins houden juist wel het virus een beetje onder controle. Zonder vaccinatie zaten we nu gegarandeerd terug in een totale lockdown.
Ik spreek over het aandeel niet gevaccineerden op IC (intensive care)vortex schreef: ↑7 november 2021, 13:21Klopt niet, in absolute cijfers komen er nu meer gevaccineerden in de ziekenhuizen en hun aandeel blijft stijgen, je kan dus niet meer zeggen dat zorg uitgesteld wordt door de niet-gevaccineerden, zorg wordt uitgesteld door zowel niet als wel gevaccineerden. Het is uiteraard nog wel zo dat vaccinatie de kans op een ziekenhuis opname doet afnemen maar ook die cijfers zijn aan het zakken doordat de vaccinbescherming afneemt met de tijd. Volgens het meest recent RAG-rapport zijn 55% van de 614 opnames afgelopen week gevaccineerden. Zonder vaccinatie zouden we nu in vergelijkbare situatie zitten als vorig jaar september oktober, dus verre van een totale lockdown. Waar we met vaccinatie gaan terecht komen valt nog af te wachten, de piek moet nog komen en bijkomende maatregelen gaan ook nog wel volgen.Nete schreef: ↑7 november 2021, 12:30 De niet gevaccineerden nemen nog altijd een onevenredig aantal bedden in op de IC, waardoor andere zorgverlening in het gedrang begint te komen. Ik heb nog altijd maar één naam voor de anti-vaxxers: dikke egoïsten.
De vaccins houden juist wel het virus een beetje onder controle. Zonder vaccinatie zaten we nu gegarandeerd terug in een totale lockdown.
Welke maatregelen kunnen nog genomen worden? Er is geen draagvlak meer en België is virtueel failliet.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
dat maakt niet uit he, het is de politici hun geld niet, dus geld uitgeven is dan minder hun probleem...
ze maken gewoon nog meer schulden, en dan zeggen ze dat het wel zal opgelost worden door een andere regering
ze maken gewoon nog meer schulden, en dan zeggen ze dat het wel zal opgelost worden door een andere regering
Wel ja, blijf je maar vastklampen aan die laatste strohalm. Dat in september 90% van de corona gevallen op IC niet gevaccineerd waren is een feit, vandaag is dat nog maar de helft en dat zal de komende weken nog afnemen. Blijf maar lekker met het vingertje naar die 8% niet gevaccineerden wijzen, zo kun je blind blijven voor het werkelijke probleem, namelijk dat de vaccinatie campagne ons niet de verlossing van het virus heeft gebracht en het wellicht ook de komende jaren niet zal doen. Zolang er geen vaccin beschikbaar komt dat een betere bescherming tegen besmetting en verdere verspreiding biedt, gaan we met dit virus en de bijhorende miserie blijven zitten. Zelfs met 100% vaccinatie is dit virus niet weg te krijgen en blijven we zonder maatregelen met vol lopende ziekenhuizen zitten. En toch is het de schuld van de niet gevaccineerden hé.
Vortex blijft maar hameren tot de laatste Gidser het snapt. Zoveel energie en tijd heb ik niet. Als 'ze' mijn posts niet willen lezen of ze de inhoud ontkennen, so be it. Ik doe wat opzoekingen en lees wat hier en daar. Is er iets dat me interessant lijkt voor het forum en zijn leden, dan post ik dat. Dat er dan een discussie ontstaat, is ook helemaal geen probleem. Maar als je willens nillens naast de feiten blijft praten en zaken blijft ontkennen die eigenlijk zwart op wit staan ... tja ... doei.
Volledig akkoordvortex schreef: ↑7 november 2021, 15:16Wel ja, blijf je maar vastklampen aan die laatste strohalm. Dat in september 90% van de corona gevallen op IC niet gevaccineerd waren is een feit, vandaag is dat nog maar de helft en dat zal de komende weken nog afnemen. Blijf maar lekker met het vingertje naar die 8% niet gevaccineerden wijzen, zo kun je blind blijven voor het werkelijke probleem, namelijk dat de vaccinatie campagne ons niet de verlossing van het virus heeft gebracht en het wellicht ook de komende jaren niet zal doen. Zolang er geen vaccin beschikbaar komt dat een betere bescherming tegen besmetting en verdere verspreiding biedt, gaan we met dit virus en de bijhorende miserie blijven zitten. Zelfs met 100% vaccinatie is dit virus niet weg te krijgen en blijven we zonder maatregelen met vol lopende ziekenhuizen zitten. En toch is het de schuld van de niet gevaccineerden hé.
Ik heb me laten vaccineren om terug naar het 'oude normaal' te kunnen gaan.
Als ik nu zie hoe de toestand is, ga ik vriendelijk bedanken voor de boosterprik. Het stopt voor mij, ik ga me echt niet elke zes maanden laten vaccineren om uiteindelijk een halfslachtige soort vrijheid te hebben door middel van het CST en mondmaskerplicht in winkels en openbaar vervoer
Covid gaat blijven idd, zo simpel is het en we gaan ermee moeten leren leven de komende jaren
Gelukkig dat er zoveel gevaccineerden zijn. Stel je voor dat de getallen voor de hele bevolking zo hoog zou zijn aan de nog-niet gevaccineerden IVM besmette personen, zieke personen, personen in het ziekenhuis, personen op intensieve en personen die spijtig genoeg overlijden.
Indien er niet zoveel gevaccineerden zouden zijn zouden we nu pas echt in de problemen zijn. Nu dat de vaccinatie graad van de volwassene spijtig genoeg niet echt meer omhoog gaat is het goed dat we de jeugd vaccineren. Niet zo effectief als het vaccineren van volwassenen maar toch weer een stap vooruit.
De enige andere mogelijkheid zou het volledig uitsluiten van de niet gevaccineerden uit het sociale leven zijn, niet echt aanvaardbaar.
Indien er niet zoveel gevaccineerden zouden zijn zouden we nu pas echt in de problemen zijn. Nu dat de vaccinatie graad van de volwassene spijtig genoeg niet echt meer omhoog gaat is het goed dat we de jeugd vaccineren. Niet zo effectief als het vaccineren van volwassenen maar toch weer een stap vooruit.
De enige andere mogelijkheid zou het volledig uitsluiten van de niet gevaccineerden uit het sociale leven zijn, niet echt aanvaardbaar.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Jan Jambon , de man die enkele jaren geleden beweerde dat de huizenprijzen gingen dalen na de afschaffing van de woonbonus , heeft gezegd dat er zeker geen nieuwe lockdown komt. Binnenkort dus terug een lockdown :-) . Wie gelooft de vent nog ?
Is niet moeilijk als de meerderheid gevaccineerd zijn. Als we het procentueel bekijken krijg je een ander verhaal.De niet-gevaccineerde zijn meestal ook zwaarder getroffen en moet (onnodig) langer in het ziekenhuis blijven.
Het nieuws volg ik al meer dan een jaar niet meer.Ik luisteren naar de mensen die ik persoonlijk ken en in de zorgsector werken.
Zo ken ik iemand die in het ziekenhuis van Gent werkt. Heeft alles meegemaakt vanaf het begin. Heeft weken thuis gezeten door mentale en fysieke uitputting.Dan zijn er van die idioten die zeggen dat Corona even erg is dan de griep Nu moet ze weer uren een pak aandoen. En ziet dat het grootste deel mensen zonder vaccinatie zijn, toch in Gent. Ze vraagt zich dan ook af waarom ze het nog doet. Ik zie haar nog ontslag nemen, samen met veel van de Belgische collega's. Kom dan niet klagen dat de kwaliteit van onze gezondheidszorg achteruit gaat.
Zoals B7H4Long zegt,gelukkig dat er zoveel mensen wel hun verantwoordelijk opnamen en lieten vaccineren.
Blijkbaar zijn er veel de situtatie tijdens maart/2020 in Italie vergeten.Ik zal nooit het beeld vergeten waarbij militaire voertuigen de lijken moesten wegbrengen.
https://www.hln.be/buitenland/indrukwek ... ogle.be%2F
Er is nog een andere mogelijkheid. We stoppen met alles om de mensen die gevoelig zijn aan complottheorieën hun zin te geven. En voor degene die mentaal te zwak zijn om verantwoordelijk te zijn en niet een tijd zonder horeca kunnen. Geen vaccinatie, geen mondmasker(want dat is echt zo zwaar om te dragen...), geen andere maatregelen.Dan eindigen we zoals in de 14 eeuw waarbij 50% van de bevolking stierf. Dan zijn we economisch nog slechter gesteld dan nu. Voor de planeet zou het wel veel beter zijn
Alsof de verspreiding van Covid-19 te wijten is aan de horeca.
Met een bazooka op alles schieten, maar nog altijd niet weten hoe en waar het virus wordt verspreidt .. het zou de virologen sieren om gewoon eens toe te geven dat ze het gewoon niet weten.
Met een bazooka op alles schieten, maar nog altijd niet weten hoe en waar het virus wordt verspreidt .. het zou de virologen sieren om gewoon eens toe te geven dat ze het gewoon niet weten.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
-
- Full Member
- Contacteer:
Helemaal akkoord. Ze weten het nog altijd niet maar blijven regeltjes uitvinden.
En 50% van de wereldbevolking sterven? Kom nou...
En 50% van de wereldbevolking sterven? Kom nou...
Nooit gehoord van de zwarte plaag? Toen was het uit onwetendheid dat er zoveel doden vielen.
Ik ben nieuwsgierig naar de het profiel van de complotdenkers. Het zou mij echt niet verbazen dat een groot deel laaggeschoolde zijn,met in het beste geval een diploma secundair.
Edit:de beelden uit de link in mijn bovenstaande post zeggen genoeg. Als jullie dat er voor over hebben omdat jullie geen maatregelen willen hebben... Zoals Nete al zei,dit is echt wel egoïstisch.
Ik ben nieuwsgierig naar de het profiel van de complotdenkers. Het zou mij echt niet verbazen dat een groot deel laaggeschoolde zijn,met in het beste geval een diploma secundair.
Edit:de beelden uit de link in mijn bovenstaande post zeggen genoeg. Als jullie dat er voor over hebben omdat jullie geen maatregelen willen hebben... Zoals Nete al zei,dit is echt wel egoïstisch.
Is zeker niet de enige maar wel medeveranwoordelijk.
Tja, die booster afwijzen gaat ons ook niet verder helpen hoor, in tegendeel, zeker voor de risico groepen is die booster hard nodig om weer een maand of vier vijf het risico op ernstige ziekte wat te beperken. En mee leren leven lijkt ook geen optie te zijn, van zodra de maatregelen gelost werden zijn de besmettingen en ziekenhuisopnames weer de pan uit gevlogen. Mij ga je niet horen zeggen dat die booster met het huidige vaccin een zalig makende de oplossing is, het is voorlopig wel het enige wat er naast contact beperkingen effect heeft. De oplossing ligt in aangepaste vaccins tegen de delta variant, die reeds op de plank liggen maar waarvoor er nog geen productie noodzaak wordt geacht.Adhemar schreef: ↑7 november 2021, 15:59 Ik heb me laten vaccineren om terug naar het 'oude normaal' te kunnen gaan.
Als ik nu zie hoe de toestand is, ga ik vriendelijk bedanken voor de boosterprik. Het stopt voor mij, ik ga me echt niet elke zes maanden laten vaccineren om uiteindelijk een halfslachtige soort vrijheid te hebben door middel van het CST en mondmaskerplicht in winkels en openbaar vervoer
Covid gaat blijven idd, zo simpel is het en we gaan ermee moeten leren leven de komende jaren
Ik weet niet hoe onze pokitiekers en virologen daar over denken maar mij lijkt het hoog tijd dat die aangepaste vaccins in productie komen. De delta variant is wereldwijd meer dan 99% dominant, is besmettelijker dan alle voorgaande varianten en toch blijven we er met een voorbijgestreefd vaccin tegen vechten.How public-health authorities will determine that a variant has escaped — and therefore the world needs a new COVID-19 vaccine — isn’t yet clear. Pangalos offers one way to measure that: “If we start to see lots of people going into the hospital that have been vaccinated, then we have a problem,” he says. “But right now, we’re nowhere near that.”
Vanaf het moment dat we aan een aanvaardbaar aantal sterfte zitten zoals de griep. En vanaf het punt dat het personeel in de zorgsector niet onnodig onder druk komt te staan. Want deze mensen moeten niet opdraaien voor andere hun nutteloze (wan)gedragingen.
Dit is m.a.w. niet te voorspellen omdat er zoveel variabelen zijn.
Door de verschillende varianten die zich ontwikkelen moeten we wachten tot groepsimmuniteit.Dit kan jaren duren.
Dat politicie eerst zeiden dat we onze vrijheid terug kregen bij 70% was niet slim. Alsof het virus daar rekening mee ga houden.Maar wel begrijpbaar dat ze dit deden. Als ze geen cijfer/datum geven, zijn sommige mentaal te zwak om dit aan te kunnen.