De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Zo lang de bedrijfswinsten de resultaten ondersteunen zie ik niet echt een probleem , De rente blijft laag zelf al stijgt ze met 2 % dan nog is dit historisch gezien laag er is gewoonweg geen alternatief qua investeringen .
Een ETF opkopen zou ik niet aanraden maar er zijn nog genoeg bedrijven die koopwaardig zijn .
Uw Beta zakken op uw gehele portfolio is wel aan te raden
Ik hoop ook lop dat na de eindejaarsrally niet binnen afzienbare tijd een ontnuchtering volgt. Maar op twitter zijn ook de meeste bulls nu van mening dat er binnenkort toch een correctie volgt. En dan gaan zelfs goed geprijsde aandelen ook mee naar beneden.
Ik weet dat sommige mensen altijd volledig belegd blijven en gewoon van de dividenden leven en dan maakt dat veel minder uit. Dan hoef je eventueel verlies nooit echt te nemen.
Ik laat een flink deel belegd, maar houd ook een substantieel deel cash aan de kant nu.
Maar ik hoor mensen op twitter : ja, ik was uit de markt gestapt omdat alles te hoog stond, maar nu heb ik toch zin om weer vol in te stappen. Tja ...
Ik weet dat sommige mensen altijd volledig belegd blijven en gewoon van de dividenden leven en dan maakt dat veel minder uit. Dan hoef je eventueel verlies nooit echt te nemen.
Ik laat een flink deel belegd, maar houd ook een substantieel deel cash aan de kant nu.
Maar ik hoor mensen op twitter : ja, ik was uit de markt gestapt omdat alles te hoog stond, maar nu heb ik toch zin om weer vol in te stappen. Tja ...
Breek jullie hoofd daar niet over. Uit de markt stappen om nadien weer in te stappen, beide op de juiste moment… je moet het maar kunnen passen. Er zijn voldoende backtesten die aantonen dat je gewoon beter blijft zitten.
Er volledig uitstappen lijkt mij inderdaad niet het beste idee.
Maar ik denk dat iedereen zo'n beetje zijn eigen weg moet zoeken. Er is niet 1 methode die de beste is voor iedereen. Geloof ik niet in elk geval. Er zijn blijkbaar ook genoeg studies die zeggen dat de stockpicker het gemiddeld niet beter doet dan de ETF belegger. Maar in mijn korte ervaring sinds maart 2020 is het bij mij toch duidelijk met individuele aandelen dat ik het meeste geld maak. Je kan een stukje wegdoen als ze te snel te ver doorstijgen en later lager weer aankopen. Je kan bijkopen van je winners en de laggards snoeien of helemaal wegwerken. Bij ETF ben je gewoon afhankelijk van de richting die de hele markt uitgaat. ETF koop ik ook wel ; je hebt er geen omzien naar.
Maar ik denk dat iedereen zo'n beetje zijn eigen weg moet zoeken. Er is niet 1 methode die de beste is voor iedereen. Geloof ik niet in elk geval. Er zijn blijkbaar ook genoeg studies die zeggen dat de stockpicker het gemiddeld niet beter doet dan de ETF belegger. Maar in mijn korte ervaring sinds maart 2020 is het bij mij toch duidelijk met individuele aandelen dat ik het meeste geld maak. Je kan een stukje wegdoen als ze te snel te ver doorstijgen en later lager weer aankopen. Je kan bijkopen van je winners en de laggards snoeien of helemaal wegwerken. Bij ETF ben je gewoon afhankelijk van de richting die de hele markt uitgaat. ETF koop ik ook wel ; je hebt er geen omzien naar.
Een beurscorrectie zou ons nu terug brengen naar het begin van de zomer.
Het is heel moeilijk om zowel de koop als verkoopmomenten goed te timen.
Zij die reeds meer dan 6 maand geld opzij hebben staan voor aankopen tijdens de volgende korrektie zullen nog steeds verlies lijden bij die korrektie; het is dan ook nog wel de vraag of ze wel zullen kopen bij die korrektie, meestal hebben ze te veel schrik (zie 2008, 2011, 2018, 2020).
Een andere manier is om je portefeuille op te bouwen zodat hij steeds ok is wat er ook gebeurt (je kan de markt toch niet voorspellen). Hou het goede % aandelen aan en hou het juiste % buiten aandelen. Herbalanceer wanneer nodig. Dit geeft je aan portefeuille waar je niet hoeft over na te denken, en die je meer rendement en minder risico geeft dan de meeste van de individuele beleggers.
Zij die reeds meer dan 6 maand geld opzij hebben staan voor aankopen tijdens de volgende korrektie zullen nog steeds verlies lijden bij die korrektie; het is dan ook nog wel de vraag of ze wel zullen kopen bij die korrektie, meestal hebben ze te veel schrik (zie 2008, 2011, 2018, 2020).
Een andere manier is om je portefeuille op te bouwen zodat hij steeds ok is wat er ook gebeurt (je kan de markt toch niet voorspellen). Hou het goede % aandelen aan en hou het juiste % buiten aandelen. Herbalanceer wanneer nodig. Dit geeft je aan portefeuille waar je niet hoeft over na te denken, en die je meer rendement en minder risico geeft dan de meeste van de individuele beleggers.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Obligaties zullen deze keer niet veel beschermen ,als de inflatie oploopt ben je beter met bedrijven met een hoge schuldgraad dan met obligaties . Net zoals de overheid zal profiteren van de hoge inflatie zullen zulke bedrijven ook profiteren . Een extra percentage van 4 à 5 % is niet te onderschatten je moet natuurlijk ook bekijken of desbetreffende bedrijven de inflatie kunnen doorrekenen aan de consument .B7H4long schreef: ↑7 november 2021, 16:17 Een beurscorrectie zou ons nu terug brengen naar het begin van de zomer.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Is EarthNvstr1 weg? Hoe weet je dat?
Nu begin ik al te posten zoals hij:
"Wat bedoel je daarmee?"
"Waarom denk je dat?"
"Ben je daar zeker van?"
"Geef eens een voorbeeld."
Je zou bang worden om een bericht te schrijven.
Nu begin ik al te posten zoals hij:
"Wat bedoel je daarmee?"
"Waarom denk je dat?"
"Ben je daar zeker van?"
"Geef eens een voorbeeld."
Je zou bang worden om een bericht te schrijven.
Ik snap de relevantie van de gequote berichten tot EarthNvstr1 niet. Mogelijks is hij ook gewoon een weekje op verlof? Herfstvakantie en zo...
Zijn posts weet ik zeker te appreciëren, alleen door alles in vraag te stellen kan je tot nieuwe inzichten komen.
Op iedere familiebijeenkomst is er traditioneel trouwens een zatte nonkel of tante. Als alle forumleden hier elkaar blijkbaar kennen of familie zijn, wie is dan onze zatte nonkel/tante ?
Zijn posts weet ik zeker te appreciëren, alleen door alles in vraag te stellen kan je tot nieuwe inzichten komen.
Op iedere familiebijeenkomst is er traditioneel trouwens een zatte nonkel of tante. Als alle forumleden hier elkaar blijkbaar kennen of familie zijn, wie is dan onze zatte nonkel/tante ?
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Gelukkig ben jij hier nog Fientje.Jozefien1969 schreef: ↑7 november 2021, 20:24 UIteraard heeft u helemaal gelijk maar ondertussen is een eerlijk iemand zoals: Earthnvstr helemaal weggepest. Schande!
De link met EarthNvstr1 in bovenstaande quote snap ik niet en waarom Jozefien1969 hem een eerlijk iemand noemt ook niet. Maar goed, dat ze de lof van andere forumleden zingt zijn we al gewoon.
- DeanThe6th
- Verbannen Gebruiker
Die relevantie ontging me ook, eigenlijk. Misschien inderdaad een weekje op verlof, om daarna in alle hevigheid los te barsten en de geleden schade in te halen.
Wat ik al zei, dus.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Si vis pacem, para bellum.
Si vis pacem, para bellum.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kijk, de weggepeste is terug.