Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Nog ene die zich aan een laatste strohalm vastklampt. Die cijfers zijn moment opnames, kijk liever naar de trend. Voor sommigen bestaat er blijkbaar geen probleem zolang er verhoudingsgewijs meer niet-gevaccineerden op IC liggen, ondertussen blijven ze blind voor het feit dat het aandeel gevaccineerden stevig aan het toenemen is.Dixit schreef: ↑7 november 2021, 20:41
Moeilijk te zeggen. De Standaard heeft daar zowaar een mooi artikel over geplaatst. Jawel, er liggen nu 141 gevaccineerden en 125 niet-gevaccineerden op de IC. Maaaarrrr...
- Van de 125 niet-gevaccineerden zouden er 111 niet op de IC zijn beland als ze wel waren gevaccineerd. De overgebleven 14 hebben extra aandoeningen en zouden waarschijnlijk alsnog op de IC zijn beland. Faire aanname van dS toch ?). Dit zijn dus 111 minder IC-bedden door Coronapatiënten bezet... en laat DAT nu juist het verschil maken tussen zorg uitstellen of niet !
- De 141 gevaccineerde IC-gangers zijn voornamelijk 60-plussers met onderliggende aandoeningen. Hoe goed een vaccin ook is - die categorie is met willekeurig welke ziekte het bokje.
- Acht procent van de bevolking is verantwoordelijk voor ongeveer de helft van de IC-opnames. Nogal een scheve verhouding !
Ja hoor, iedereen die niet het voorgekauwd mainstream riedeltje zingt is anti-vaxxers hé.
Welke trend? De cijfers lijken me toch duidelijk aan te geven dat de vaccins werken (dus maar beter gevaccineerd zijn dan niet-gevaccineerd) maar dat de bescherming van het vaccin afneemt (dus nood aan een bijkomende boosterspuit). Of meen jij iets anders te kunnen afleiden? Zo ja, wat? Enlighten us ...vortex schreef: ↑8 november 2021, 09:18Nog ene die zich aan een laatste strohalm vastklampt. Die cijfers zijn moment opnames, kijk liever naar de trend. Voor sommigen bestaat er blijkbaar geen probleem zolang er verhoudingsgewijs meer niet-gevaccineerden op IC liggen, ondertussen blijven ze blind voor het feit dat het aandeel gevaccineerden stevig aan het toenemen is.Dixit schreef: ↑7 november 2021, 20:41
Moeilijk te zeggen. De Standaard heeft daar zowaar een mooi artikel over geplaatst. Jawel, er liggen nu 141 gevaccineerden en 125 niet-gevaccineerden op de IC. Maaaarrrr...
- Van de 125 niet-gevaccineerden zouden er 111 niet op de IC zijn beland als ze wel waren gevaccineerd. De overgebleven 14 hebben extra aandoeningen en zouden waarschijnlijk alsnog op de IC zijn beland. Faire aanname van dS toch ?). Dit zijn dus 111 minder IC-bedden door Coronapatiënten bezet... en laat DAT nu juist het verschil maken tussen zorg uitstellen of niet !
- De 141 gevaccineerde IC-gangers zijn voornamelijk 60-plussers met onderliggende aandoeningen. Hoe goed een vaccin ook is - die categorie is met willekeurig welke ziekte het bokje.
- Acht procent van de bevolking is verantwoordelijk voor ongeveer de helft van de IC-opnames. Nogal een scheve verhouding !
Lijkt me ook, de conclusie is gewoon:
- Niet gevaccineerd: x% meer kans om zwaar ziek te worden.
- Gevaccineerd: Vaccins nemen af. Hopelijk is men op tijd om de bevolking / risico groepen tijdig te vaccineren met een aangepast vaccin.
Volgens mij is de houdbaarheid van de huidige vaccins ongeveer een 9 maanden. De algemene bevolking is gevaccineerd in de maanden mei/juni/juli/augustus. Reken dus maar uit wanneer de ziekenhuizen gaan vol lopen.
- Gevaccineerd: Vaccins nemen af. Hopelijk is men op tijd om de bevolking / risico groepen tijdig te vaccineren met een aangepast vaccin.
Volgens mij is de houdbaarheid van de huidige vaccins ongeveer een 9 maanden. De algemene bevolking is gevaccineerd in de maanden mei/juni/juli/augustus. Reken dus maar uit wanneer de ziekenhuizen gaan vol lopen.
Klopt, de vaccins geven een afnemende bescherming. Men schat van 6 tot 12 maanden, afhankelijk ook van het vaccin. Trouwens, die afnemende bescherming geldt ook voor wie reeds besmet is geraakt.Predah schreef: ↑8 november 2021, 09:47 Lijkt me ook, de conclusie is gewoon:
Welke trend? Nog steeds niet gesnapt dat de vaccin bescherming een paar maand na de campagne al danig aan het afnemen is en er daardoor meer en meer gevaccineerden besmet en in het ziekenhuis belanden? Dat we er met een jaarlijkse vaccinatie niet gaan komen, dat er jaarlijks minstens twee vaccinaties nodig zijn, dat zelfs een vaccinatiegraad van +90% in de risicogroepen nog steeds niet waarborgt dat ziekenhuizen niet in de problemen komen? Dat zelfs met onze hoge vaccinatiegraad een maatschappij zonder isolatie maatregelen niet meer mogelijk is? Dat de cijfers aangeven dat vaccins een gunstige invloed hebben is evident, maar de cijfers geven ook aan dat we met de huidige vaccins dit virus niet zullen verslaan. Zo, genoegm-peeters schreef: ↑8 november 2021, 09:25 Welke trend? De cijfers lijken me toch duidelijk aan te geven dat de vaccins werken (dus maar beter gevaccineerd zijn dan niet-gevaccineerd) maar dat de bescherming van het vaccin afneemt (dus nood aan een bijkomende boosterspuit). Of meen jij iets anders te kunnen afleiden? Zo ja, wat? Enlighten us ...
enlightenment of moet er nog een lampje bij geschroefd worden?
m-peeters schreef: ↑8 november 2021, 10:09Klopt, de vaccins geven een afnemende bescherming. Men schat van 6 tot 12 maanden, afhankelijk ook van het vaccin. Trouwens, die afnemende bescherming geldt ook voor wie reeds besmet is geraakt.Predah schreef: ↑8 november 2021, 09:47 Lijkt me ook, de conclusie is gewoon:
Je vertelt niks nieuw. Lees ook eens de voorgaande berichten vooraleer te reageren. Predah en ik hebben al aangegeven dat de bescherming tijdelijk is en afneemt (ook voor besmette personen trouwens). Maar er is voorlopig niks beter dan de vaccins qua beschermingsmaatregel. Of denk jij daar anders over?vortex schreef: ↑8 november 2021, 10:23Welke trend? Nog steeds niet gesnapt dat de vaccin bescherming een paar maand na de campagne al danig aan het afnemen is en er daardoor meer en meer gevaccineerden besmet en in het ziekenhuis belanden? Dat we er met een jaarlijkse vaccinatie niet gaan komen, dat er jaarlijks minstens twee vaccinaties nodig zijn, dat zelfs een vaccinatiegraad van +90% in de risicogroepen nog steeds niet waarborgt dat ziekenhuizen niet in de problemen komen? Dat zelfs met onze hoge vaccinatiegraad een maatschappij zonder isolatie maatregelen niet meer mogelijk is? Dat de cijfers aangeven dat vaccins een gunstige invloed hebben is evident, maar de cijfers geven ook aan dat we met de huidige vaccins dit virus niet zullen verslaan. Zo, genoegm-peeters schreef: ↑8 november 2021, 09:25 Welke trend? De cijfers lijken me toch duidelijk aan te geven dat de vaccins werken (dus maar beter gevaccineerd zijn dan niet-gevaccineerd) maar dat de bescherming van het vaccin afneemt (dus nood aan een bijkomende boosterspuit). Of meen jij iets anders te kunnen afleiden? Zo ja, wat? Enlighten us ...
enlightenment of moet er nog een lampje bij geschroefd worden?
Je geeft veel kritiek ... maar weinig alternatieven of constructieve voorstellen. Wat stel jij voor in de plaats van vaccins als je morgen minister van Volksgezondheid wordt ? Enlighten me, please!
Meer investeren in de gezondheidszorg. Dat is duidelijk.
- Extra (tijdelijke) COVID ziekenhuizen opstarten.
- Investeren in opleiding/verloning om bijkomende werknemers aan te trekken.
Misschien zijn er wel basistaken die tijdelijk kunnen overgenomen door niet verpleging. Ik zal het in het belachelijke trekken. Een bedpan vervangen, eten rondbrengen, ...
Misschien zijn er wel basistaken die tijdelijk kunnen overgenomen door niet verpleging. Ik zal het in het belachelijke trekken. Een bedpan vervangen, eten rondbrengen, ...
Het is nog steeds ook het enige dat we hebben kunnen uitroeien.
Niks nieuws? Tot voor een paar dagen werd er hier bij hoog en laag volgehouden dat er geen probleem met de vaccinbescherming was en dat het allemaal de schuld van de niet-gevaccineerden was. Blij dat er dan toch een lichtje is aangegaan en dat je de ontoereikendheid van de vaccins begint in te zien.m-peeters schreef: ↑8 november 2021, 10:31 Je vertelt niks nieuw. Lees ook eens de voorgaande berichten vooraleer te reageren. Predah en ik hebben al aangegeven dat de bescherming tijdelijk is en afneemt (ook voor besmette personen trouwens). Maar er is voorlopig niks beter dan de vaccins qua beschermingsmaatregel. Of denk jij daar anders over?
Zoals ik al meermaals geschreven heb. Ik zou in elk geval niet met het vingertje naar de niet-gevaccineerden staan wijzen, dat brengt toch geen zoden aan de dijk. En ook niet de risico groepen een vals veiligheidsgevoel geven door ze met een CST grotere indoor activiteiten te laten bijwonen. Ik ben er vrij zeker van dat het CST meer besmettingen in de hand werkt dan dat er niet-gevaccineerden mee overtuigd worden. Wat ik wel zou doen is meer inzetten op sneltesten bij grotere indoor events in plaats van het waardeloze CST. De risicogroepen versneld die booster geven en hen dringend adviseren om contacten te beperken. Vervolgens net zoals in Duitsland de ganse bevolking eveneens die booster aanbieden. En dat allemaal zo snel mogelijk met terug meer vaccinatie centra, het dus niet zoals nu rustig laten voortkabbelen.
Voorts moeten overheden druk uitoefenen bij het WHO om de aangepaste vaccins in productie te brengen.
Ook niks nieuws hé, geef het nog een paar weken en het wordt allemaal realiteit.
Laatst gewijzigd door vortex op 8 november 2021, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gevolg bestrijding is geen oplossing hé. Beter energie en geld steken in het voorkomen dat er te veel ziekenhuisopnames zijn.
U heeft allicht ergens een artikel gemist. Alle 3 uw voorstellen zijn al in daden omgezet. Ja zelfs datgene dat jij in het belachelijke trekt.Predah schreef: ↑8 november 2021, 10:58 Meer investeren in de gezondheidszorg. Dat is duidelijk.