De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
en ik die dacht een beetje beursnieuws mee te pikken op dit forum kom ook weer bedrogen uit
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat de topics ‘over klimaat en coronacijfers’ steeds bovenaan staan op een beleggingssite ga ik nooit begrijpen. Wat heeft dit nu met spaargids of financiën te maken?
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het is dan ook in de kroeg/off-topic.
Trouwens, jouw bericht is ook off-topic
Trouwens, jouw bericht is ook off-topic
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ale dan, ik zal iets over de beurs vandaag proberen te zeggen:
Redelijk saaie dag, weinig speciaal te melden,
McAfee wordt overgenomen, toch een old-skool beveiligingssoftware.
Verder is het favoriete aandeel van dit forum, Cameco, weer gestegen met 5%, maar dat zijn we naderhand gewoon geworden.
Tesla is dan weer gedaald met 5% na de honderdste schelmenstreek van Elon Musk, dus ook niks nieuws onder de zon.
Redelijk saaie dag, weinig speciaal te melden,
McAfee wordt overgenomen, toch een old-skool beveiligingssoftware.
Verder is het favoriete aandeel van dit forum, Cameco, weer gestegen met 5%, maar dat zijn we naderhand gewoon geworden.
Tesla is dan weer gedaald met 5% na de honderdste schelmenstreek van Elon Musk, dus ook niks nieuws onder de zon.
Clevere zet nochtans van Musk. Aandelen willen verkopen, en snel even op Twitter een alibi gaan halen.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Argenx: De biotechspeler krijgt een Amerikaanse erkenning voor efgartigimod als weesgeneesmiddel voor de zenuwziekte CIDP
bron: tijd.be/markten
bron: tijd.be/markten
Misdadig vind ik het => https://www.reuters.com/business/autos- ... 021-11-07/
Mijn doelbewuste woordkeuze voor het woord 'alibi' is op dezelfde wijze gekleurdGeorg schreef: ↑9 november 2021, 11:57Misdadig vind ik het => https://www.reuters.com/business/autos- ... 021-11-07/
Doel je op die Billionaires Income Tax?Georg schreef: ↑9 november 2021, 11:57 Misdadig vind ik het => https://www.reuters.com/business/autos- ... 021-11-07/
Musk heeft cash nodig om de belasting op de uitoefening van zijn optiecontracten te betalen.dreamy schreef: ↑9 november 2021, 12:10Doel je op die Billionaires Income Tax?Georg schreef: ↑9 november 2021, 11:57 Misdadig vind ik het => https://www.reuters.com/business/autos- ... 021-11-07/
Maar Musk wil de prijs van TSLA niet kelderen door 10% van zijn aandelen "out of the blue" te verkopen.
Dus, Musk kiest een tweet over miljardairstaksen (zo zijn er elke dag tientallen), en reageert daarop met een poll waarin hij de keuze aan twitter laat.
Twitter beslist dat Musk 10% moet verkopen, Musk blij, hij heeft een 'alibi'.
Vervolgens sluit hij nog af met een ad-hominem seksueel mopje dat compleet misplaatst is, kwestie van de aandacht weg te leiden van zijn marktmanipulatie.
Uit dat artikel :
De 'discount' waarvan sprake is dan een discount van de prijs van 4 dagen geleden of zo
Sta me toe dit een bijzonder grappig bull standpunt te vinden.Tesla bull Gary Black, portfolio manager at The Future Fund, said that Musk's potential stock sale would lead to "1-2 days of modest selling pressure," but said there would be solid institutional demand to snap up the shares at a discount.
De 'discount' waarvan sprake is dan een discount van de prijs van 4 dagen geleden of zo
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Zijn broer Kimbal verkocht zijn stocks de dag voor de aankondiging, wel erg toevallig, niet?dreamy schreef: ↑9 november 2021, 12:10Doel je op die Billionaires Income Tax?Georg schreef: ↑9 november 2021, 11:57 Misdadig vind ik het => https://www.reuters.com/business/autos- ... 021-11-07/
Elon lijkt me genoeg te beseffen wat zijn uitspraken over Tesla- aandelen doen en hij doet zo vaak controversiële uitspraken dat het lijkt dat hij de koers wil manipuleren!
Ik vind de aanpak van Musk eerder intelligent dan misdadig, verder ook nog goed voor de (andere) aandeelhouders.
Misschien is Elon Musk gewoon heel meta in zijn maatschappelijke kritiek?
't kan niet op, de halve en volle procenten blijven er maar bij vliegen de laatste weken!
IWDA +5.6% in 1 maand, +18 % de laatste 6 maand, +31.6% YTD.
Waar en wanneer gaat dit stoppen? Aan het huidige tempo kunnen we toch niet lang meer verderdoen, of we eindingen figuurlijk op de maan.
IWDA +5.6% in 1 maand, +18 % de laatste 6 maand, +31.6% YTD.
Waar en wanneer gaat dit stoppen? Aan het huidige tempo kunnen we toch niet lang meer verderdoen, of we eindingen figuurlijk op de maan.