Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Daar zeg je zoiets. Afgelopen weekeinde moest een dubbel gevaccineerde collega uit eten met dito vrienden. Zij voelde zich de vrijdag wat slapjes en had wel wat symptomen van Corona. Toen iemand suggereerde dat zij zich misschien beter zou laten testen was het antwoord resoluut neen. Want ze vreesde dat bij een eventuele positieve test haar CST zou komen te vervallen. Daar had ze natuurlijk een punt. Vandaag was ze beter, maar misschien heeft ze wel haar bijdrage tot de groepsimmuniteit geleverd
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil
Inhoudelijk hoeven we van jou verder niks meer verwachten zekerZoals ik al meermaals geschreven heb. Ik zou in elk geval niet met het vingertje naar de niet-gevaccineerden staan wijzen, dat brengt toch geen zoden aan de dijk. En ook niet de risico groepen een vals veiligheidsgevoel geven door ze met een CST grotere indoor activiteiten te laten bijwonen. Ik ben er vrij zeker van dat het CST meer besmettingen in de hand werkt dan dat er niet-gevaccineerden mee overtuigd worden. Wat ik wel zou doen is meer inzetten op sneltesten bij grotere indoor events in plaats van het waardeloze CST. De risicogroepen versneld die booster geven en hen dringend adviseren om contacten te beperken. Vervolgens net zoals in Duitsland de ganse bevolking eveneens die booster aanbieden. En dat allemaal zo snel mogelijk met terug meer vaccinatie centra, het dus niet zoals nu rustig laten voortkabbelen.
Voorts moeten overheden druk uitoefenen bij het WHO om de aangepaste vaccins in productie te brengen.
Niet echt wereldschokkend. Ik lees vooral wat we NIET moeten doen: geen CSF, de niet-gevaccineerden niet lastig vallen …vortex schreef: ↑8 november 2021, 18:11Zoals ik al meermaals geschreven heb. Ik zou in elk geval niet met het vingertje naar de niet-gevaccineerden staan wijzen, dat brengt toch geen zoden aan de dijk. En ook niet de risico groepen een vals veiligheidsgevoel geven door ze met een CST grotere indoor activiteiten te laten bijwonen. Ik ben er vrij zeker van dat het CST meer besmettingen in de hand werkt dan dat er niet-gevaccineerden mee overtuigd worden.
Wat ik wel zou doen is meer inzetten op sneltesten bij grotere indoor events in plaats van het waardeloze CST. De risicogroepen versneld die booster geven en hen dringend adviseren om contacten te beperken. Vervolgens net zoals in Duitsland de ganse bevolking eveneens die booster aanbieden. En dat allemaal zo snel mogelijk met terug meer vaccinatie centra, het dus niet zoals nu rustig laten voortkabbelen.
Voorts moeten overheden druk uitoefenen bij het WHO om de aangepaste vaccins in productie te brengen.
Wat we wel moeten doen beperkt zich tot sneltesten bij grote evenementen en boostervaccins op vrijwillige basis aanbieden. Ooit al eens 20.000 bezoekers van het Sportpaleis aan een sneltest onderworpen (incl. de wachttijd op de uitslag)? TOTAAL ONREALISTISCH!
Boostervaccins zijn OK maar of een vrijwillig aanbod volstaat, betwijfel ik.
Slotsom: het is blijkbaar veel gemakkelijker om kritiek te geven op alles en nog wat, maar heel wat moeilijker om zelf met goede voorstellen te komen!
Maar waarom willen jullie meer maatregelen ter vervanging?
Dit is eigenlijk een discussie tussen korte termijn en lange termijn denken: op lange termijn is minimale dingen doen beter, maar op korte termijn wordt het niet echt mooi.
En als je veel doet, is het op korte termijn beter, maar op lange termijn ga je er nog lang van afzien...
Wij hoeven niet verkozen te worden, dus we kunnen voorstellen doen voor de lange termijn
Dit is eigenlijk een discussie tussen korte termijn en lange termijn denken: op lange termijn is minimale dingen doen beter, maar op korte termijn wordt het niet echt mooi.
En als je veel doet, is het op korte termijn beter, maar op lange termijn ga je er nog lang van afzien...
Wij hoeven niet verkozen te worden, dus we kunnen voorstellen doen voor de lange termijn
Is dit niet korte termijn? Ik zou niet wachten tot eind april 2022 en me uitsluitend beperken tot de zorgsector.
Liever harde maatregelen op korte termijn in plaats van al dat halfbakken gedoe.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Denk je werkelijk dat dit hele gedoe zal stoppen eenmaal je aan 100%-vaccinatie zal zitten ? Dream on.
Alsof dat die paar procenten die niet-gevaccineerd zijn er voor zorgen dat we weer een rood kleurtje gekregen hebben. Men zoekt een zwarte piet en blijkbaar, gezien jouw reactie, lijkt het hen te lukken. Laten we misschien de niet-gevaccineerden brandmerken of met een armband doen rondlopen. (trouwens ik ben fully-vaccinated)
Alsof dat die paar procenten die niet-gevaccineerd zijn er voor zorgen dat we weer een rood kleurtje gekregen hebben. Men zoekt een zwarte piet en blijkbaar, gezien jouw reactie, lijkt het hen te lukken. Laten we misschien de niet-gevaccineerden brandmerken of met een armband doen rondlopen. (trouwens ik ben fully-vaccinated)
Ondertussen hangen de echte polletiekers weer de aap uit. Vanmorgen in mijn krant.
[quote]
"Nous ne pouvons pas rester dix jours dans une telle situation, a réagi pour sa part François De Smet, président de Défi. Que le Premier ministre prenne l'initiative d'un Codeco plus vite." Dans la majorité, on tempère. "Les décisions du dernier Codeco sont entrées en vigueur il y a moins de 10 jours. C'est trop tôt que pour réellement observer l'effet des mesures prises." Tout en admettant une communication erratique. "Soit la situation n'est pas alarmante et on a raison de faire un Codeco le 19 novembre. Soit Vandenbroucke est alarmiste. Mais les deux ne peuvent pas coexister", objecte une source gouvernementale.
[/quote
Ha, neen ? Waarom kan dat niet tegelijkertijd ?
De situatie is NIET alarmante. En vdb is WEL alarmiste.
We hebben het toch niet anders gekend.
Zie ook: dokter Erika.
[quote]
"Nous ne pouvons pas rester dix jours dans une telle situation, a réagi pour sa part François De Smet, président de Défi. Que le Premier ministre prenne l'initiative d'un Codeco plus vite." Dans la majorité, on tempère. "Les décisions du dernier Codeco sont entrées en vigueur il y a moins de 10 jours. C'est trop tôt que pour réellement observer l'effet des mesures prises." Tout en admettant une communication erratique. "Soit la situation n'est pas alarmante et on a raison de faire un Codeco le 19 novembre. Soit Vandenbroucke est alarmiste. Mais les deux ne peuvent pas coexister", objecte une source gouvernementale.
[/quote
Ha, neen ? Waarom kan dat niet tegelijkertijd ?
De situatie is NIET alarmante. En vdb is WEL alarmiste.
We hebben het toch niet anders gekend.
Zie ook: dokter Erika.
Een verplichte vaccinatie is alles behalve hard. Maar zelfs een verplichting is niet nodig, kijk maar naar Oostenrijk of Portugal.
De situatie in Oostenrijk ken ik niet zo goed, die in Portugal wel. Lovenswaardig dat zoveel Portugezen (98%) zich laten vaccineren terwijl het niet verplicht is. Ook andere maatregelen worden - eveneens op vrijwillige basis - vrij goed opgevolgd door de Portugezen.
Portugal ? Het waren toch de Hollanders die alles beter deden, zaken beter opvolgden, door communicatie alles beter geregeld hadden, daardoor Gidsland waren voor gans Europa ??
Of heeft die illusie maar een paar weken stand gehouden bij enkelen en bij anderen helemaal niet ?
Of heeft die illusie maar een paar weken stand gehouden bij enkelen en bij anderen helemaal niet ?
Portugal werd bijzonder hard getroffen door de eerste 2 golven. Veel harder dan Belgie en Nederland. Maar hun vaccinatiecampage is bijzonder effectief, mede exact daardoor. Maar ook omdat ze daar iemand met gezag, een militair, verantwoordelijk hebben gemaakt voor de vaccinatiecampagne. En niet een brave nonkel zoals Van Ranst.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
MVR is voor mij geen brave nonkel. Een politieke agenda om u tegen te zeggen. En geen fraaie.
Inderdaad, 100% vaccinatie gaat ook niet de oplossing brengen en is trouwens pure utopie. Vaccinatie verplichten kan alleen maar als het gerechtvaardigd is in het algemeen belang, bv om een ernstige pandemie te voorkomen. Hier zit je al twee keer blok, ten eerste slagen de huidige vaccins er niet in om de pandemie te voorkomen of te stoppen en ten tweede is het maar de vraag of deze pandemie ernstig genoeg is om algemene vaccinatieplicht op te leggen.Gebruikersnaam2 schreef: ↑8 november 2021, 20:21 Denk je werkelijk dat dit hele gedoe zal stoppen eenmaal je aan 100%-vaccinatie zal zitten ? Dream on.
Alsof dat die paar procenten die niet-gevaccineerd zijn er voor zorgen dat we weer een rood kleurtje gekregen hebben.