NIBC - rentedaling
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
NIBC - rentedaling
Beste klant,
Vanaf 3 maart 2021 zal de rentevoet op de NIBC Direct Flex rekening wijzigen naar 0,40% brutorente (0,28% nettorente) op jaarbasis. Vandaag is dit 0,50% brutorente (0,35% nettorente) op jaarbasis.
Deze nieuwe rente zal alleen gelden op spaargeld tot en met 1.000.000 euro. Op spaargeld boven 1.000.000 euro zal de rente, zowel bruto als netto, 0% bedragen.
De tarieven van onze andere spaarproducten, waaronder de NIBC Direct Spaarrekening en de NIBC Direct Getrouwheidsrekening, blijven ongewijzigd.
U kan alle geldende rentes en relevante informatie steeds vinden op onze website (www.nibcdirect.be) onder ‘Documenten en Formulieren’.
Heeft u vragen over deze communicatie? Laat het zeker weten op info@nibcdirect.be of bel ons op het gratis nummer 0800 63 500 (maandag tot vrijdag van 8u30 tot 17u, donderdag tot 19u).
Met vriendelijke groet,
NIBC Direct
Vanaf 3 maart 2021 zal de rentevoet op de NIBC Direct Flex rekening wijzigen naar 0,40% brutorente (0,28% nettorente) op jaarbasis. Vandaag is dit 0,50% brutorente (0,35% nettorente) op jaarbasis.
Deze nieuwe rente zal alleen gelden op spaargeld tot en met 1.000.000 euro. Op spaargeld boven 1.000.000 euro zal de rente, zowel bruto als netto, 0% bedragen.
De tarieven van onze andere spaarproducten, waaronder de NIBC Direct Spaarrekening en de NIBC Direct Getrouwheidsrekening, blijven ongewijzigd.
U kan alle geldende rentes en relevante informatie steeds vinden op onze website (www.nibcdirect.be) onder ‘Documenten en Formulieren’.
Heeft u vragen over deze communicatie? Laat het zeker weten op info@nibcdirect.be of bel ons op het gratis nummer 0800 63 500 (maandag tot vrijdag van 8u30 tot 17u, donderdag tot 19u).
Met vriendelijke groet,
NIBC Direct
Re: NIBC - rentedaling
Op termijn zie ik die flex rekeningen, hoe ze ook noemen, nog wel verdwijnen. Ik blijf het een zinvol product vinden voor de klanten. Zelfs met een rentedaling. Eerder om als soort semi-zichtrekening te gebruiken. Wil je eens wat afhalen, moet je niet beginnen rekenen met getrouwheidspremies.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
NIBC bereidt zich voor om nog meer rente-onheil over ons af te roepen :
Op 2 juli 2021 zullen onze Algemene Voorwaarden wijzigen. De nieuwe voorwaarden kan u hier lezen. We zetten ook even voor u de belangrijkste punten op een rij.
Onze spaarproducten
Zo kan u voortaan onder andere 1 actieve Flex rekening per relatie hebben in plaats van 5. Ook zal een Flex rekening in de toekomst een negatieve rentevoet kunnen hebben, op het volledige bedrag of op bepaalde delen van het saldo dat op uw rekening staat.
U vindt deze wijzigingen terug in artikels 3.2 en 4.1 (incl. de subartikels).
Op 2 juli 2021 zullen onze Algemene Voorwaarden wijzigen. De nieuwe voorwaarden kan u hier lezen. We zetten ook even voor u de belangrijkste punten op een rij.
Onze spaarproducten
Zo kan u voortaan onder andere 1 actieve Flex rekening per relatie hebben in plaats van 5. Ook zal een Flex rekening in de toekomst een negatieve rentevoet kunnen hebben, op het volledige bedrag of op bepaalde delen van het saldo dat op uw rekening staat.
Sparen wordt dus verder afgestraft, binnenkort zit iedereen tot over zijn oren in de schulden met allerhande leningen. Vastgoedprijzen swingen de pan uit, aandelen zijn absurd overgewaardeerd.Ardennois schreef: ↑29 april 2021, 10:42 NIBC bereidt zich voor om nog meer rente-onheil over ons af te roepen :
Onze spaarproducten
Allemaal te danken aan het monetaire beleid van de centrale banken.
Ik heb die mail ook gekregen. En hen de vraag gesteld wat ze met mijn tweede fkexrekening gaan doen: samenvoegen? Werkwijze? Nog geen antwoord.
Beste klant,
Vanaf 19 juli 2021 zullen de rentevoeten op onze gereglementeerde spaarrekeningen wijzigen.
Op de NIBC Direct Spaarrekening zal (op jaarbasis) een basisrente van 0,10% en een getrouwheidspremie van 0,10% gelden (in plaats van 0,15% basisrente en 0,15% getrouwheidspremie).
Op de NIBC Direct Getrouwheidsrekening zal (op jaarbasis) een basisrente van 0,05% en een getrouwheidspremie van 0,20% gelden (in plaats van 0,05% basisrente en 0,35% getrouwheidspremie).
Heeft u op 19 juli nog lopende getrouwheidspremies, dan blijft de huidige rentevoet van die premie gelden. De nieuwe getrouwheidspremie zal gelden zodra een nieuwe verwervingsperiode start.
Het tarief op de NIBC Direct Flex rekening blijft ongewijzigd.
Vanaf 19 juli 2021 zullen de rentevoeten op onze gereglementeerde spaarrekeningen wijzigen.
Op de NIBC Direct Spaarrekening zal (op jaarbasis) een basisrente van 0,10% en een getrouwheidspremie van 0,10% gelden (in plaats van 0,15% basisrente en 0,15% getrouwheidspremie).
Op de NIBC Direct Getrouwheidsrekening zal (op jaarbasis) een basisrente van 0,05% en een getrouwheidspremie van 0,20% gelden (in plaats van 0,05% basisrente en 0,35% getrouwheidspremie).
Heeft u op 19 juli nog lopende getrouwheidspremies, dan blijft de huidige rentevoet van die premie gelden. De nieuwe getrouwheidspremie zal gelden zodra een nieuwe verwervingsperiode start.
Het tarief op de NIBC Direct Flex rekening blijft ongewijzigd.
Laag - lager - laagst
En ik vond dat enkele jaren (startdatum: 2014) terug dat mijn termijnrekening al bijna niets meer opdracht. (brut 2.76%)
Mag ik hier nog interestvoeten vermelden of word ik dan ook beticht van stoeferij/Stooverij?
Mag ik hier nog interestvoeten vermelden of word ik dan ook beticht van stoeferij/Stooverij?
Ja dankzij de geldontwaarding wordt de gewone burger armer en armer, nog even en ze gaan het nog durven: geld vragen om geld bij te houden
Ze geven nog een hoge(re) rente, en klanten van Rabobank.be moeten ook ergens naar toe.
Kans bestaat dat er nog zullen volgen die een hoge(re) rente geven.
Ik hoop dat ik fout ben ;-)
Kans bestaat dat er nog zullen volgen die een hoge(re) rente geven.
Ik hoop dat ik fout ben ;-)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
?!?
Is nog altijd meer dan het minimum (voor gereglementeerde spaarrekeningen) inderdaad, maar ze *verlagen* hun rente wel hé!
De komende 12 maanden zal een substantiëel deel van het spaargeld van bij rabobank.be verhuizen naar andere banken.
Waarom denk jij dan dat die andere banken hun rente op spaarrekeningen zouden verhogen ?
Edit: bij nader inzien was je post misschien ironisch bedoeld
Weer een daling, heb er alles maar afgehaald, een spaarrekening heeft voor mij momenteel geen reden van bestaan meer.
100% de schuld van de EU bono's die de aandelenmarkten hebben gedrogeerd met kunstmatig lage rentes. De dag dat er geen drugs (lage rente) meer zou zijn creperen de markten en al deze die hun geld in de drugsverslaafden hebben gestoken.
deze lage renten kosten mij jaarlijks vele vele duizenden euro's. Ik betaal liever wat meer belasting dan dat ik die lage renten moet ondergaan.
deze lage renten kosten mij jaarlijks vele vele duizenden euro's. Ik betaal liever wat meer belasting dan dat ik die lage renten moet ondergaan.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven