Holdings
TIP
Re: Holdings
Neen. Niet dus.
Je moet het maar kunnen, dalen op een +4,2%... Om moedeloos van te worden
Dat is juist uitstekend nieuws. Dit geeft de kans om de positie goedkoop vet te mesten.
Ik begrijp er ook niets van(goede cijfers,sterk management, aandeleninkoop, mooie differentiatie,veel cash,groeiaandeel),k'had zoals laeka moeten doen,paar keer winst nemen,prosus blijft volatiel.
In mei sterk getwijfeld tussen Prosus en Alfen als groeiaandeel. Voorlopig zeer tevreden met de keuze voor Alfen. Hoewel ik nog steeds overtuigd ben dat Prosus groeipotentieel heeft.
Groeiaandelen zullen momenteel wel wat dalen door stijgende inflatie. Misschien is dat de verklaring bij Prosus?
Vandaag wel ingestapt bij een andere holding. Hopelijk is de Eurazeo trein na een koersval opnieuw vertrokken. Stond al een tijdje op mijn watchlist... Met een intrinsieke waarde van ongeveer 105€ toch een koopje op de dure beurs van tegenwoordig.
Groeiaandelen zullen momenteel wel wat dalen door stijgende inflatie. Misschien is dat de verklaring bij Prosus?
Vandaag wel ingestapt bij een andere holding. Hopelijk is de Eurazeo trein na een koersval opnieuw vertrokken. Stond al een tijdje op mijn watchlist... Met een intrinsieke waarde van ongeveer 105€ toch een koopje op de dure beurs van tegenwoordig.
Gestart in februari 2021.
Brederode Alfen Exor Eurazeo Wendel CTPnv TSMC
Brederode Alfen Exor Eurazeo Wendel CTPnv TSMC
Momenteel heb ik enkel Brederode als holding. Heeft het al zeer mooi gedaan de voorbije periode.
Ik overweeg om een andere holding erbij te nemen.
Ik heb op een kladblaadje volgende namen geschreven:
Quest for Growth, TINC, GIMV voor België
Eurazeo voor Frankrijk
Investor en Kinnunick voor Scandinavië
Ik overweeg één Belgische nog en een buitenlandse. Nu gaat de uitdaging worden alles goed te bekijken en te vergelijken.
En google erbij nemen om te leren hoe je 'berekend' of een holding koopwaardig is of niet.
Fundamentele analyse... ik zal en wil het leren
Eurazeo voor Frankrijk
Ik overweeg één Belgische nog en een buitenlandse. Nu gaat de uitdaging worden alles goed te bekijken en te vergelijken.
En google erbij nemen om te leren hoe je 'berekend' of een holding koopwaardig is of niet.
Net Indutrade eens opgezocht. Is inderdaad een interessante holding. Vooral industrie verspreid over Europa en met een duidelijke duurzaamheidsboodschap. Ik had er nog niet van gehoord dus bedankt!
En misschien ook eens Sofina bekijken?Tarbo schreef: ↑11 november 2021, 13:21 Momenteel heb ik enkel Brederode als holding. Heeft het al zeer mooi gedaan de voorbije periode.
Eurazeo voor Frankrijk
Momenteel ben ook ik rustig aan het bekijken welke holding ik erbij wil nemen. (Brederode en Investor heb ik al, ook KKR en EQT)
Begin december wil ik graag een inkoop doen.
Laat het hier eens weten als je de knoop doorgehakt hebt?
Succes!
Hoe kom je aan 105 euro. Resultaten zijn een paar dagen geleden gepubliceerd en daar spreekt Eurazeo zelf over 99 euro!KristofJ schreef: ↑11 november 2021, 11:38 In mei sterk getwijfeld tussen Prosus en Alfen als groeiaandeel. Voorlopig zeer tevreden met de keuze voor Alfen. Hoewel ik nog steeds overtuigd ben dat Prosus groeipotentieel heeft.
Sofina ligt te ver boven mijn budget :p ik probeer 100 à 200€ per maand te beleggen afhankelijk van wat ik kan missen.Georg schreef: ↑12 november 2021, 08:09En misschien ook eens Sofina bekijken?Tarbo schreef: ↑11 november 2021, 13:21 Momenteel heb ik enkel Brederode als holding. Heeft het al zeer mooi gedaan de voorbije periode.
Eurazeo voor Frankrijk
Momenteel ben ook ik rustig aan het bekijken welke holding ik erbij wil nemen. (Brederode en Investor heb ik al, ook KKR en EQT)
Succes!
Ik heb ook al overwogen gewoon een paar maanden te sparen en dan een Sofina aandeel te kopen.
Maar ik laat het nog weten wie mijn portefeuille mag versterken.
Je koopt toch niet voor 100€ per schijf aan aandelen? Dat is bijna 8% transactiekost per keer op die manier.Tarbo schreef: ↑12 november 2021, 09:29Sofina ligt te ver boven mijn budget :p ik probeer 100 à 200€ per maand te beleggen afhankelijk van wat ik kan missen.Georg schreef: ↑12 november 2021, 08:09
En misschien ook eens Sofina bekijken?
Succes!
Ik heb ook al overwogen gewoon een paar maanden te sparen en dan een Sofina aandeel te kopen.
Via Degiro is het €2 transactiekosten voor de Belgische beurs en 0.05% per aandeel. Dus dat valt heel goed mee.axl1988 schreef: ↑12 november 2021, 09:57Je koopt toch niet voor 100€ per schijf aan aandelen? Dat is bijna 8% transactiekost per keer op die manier.Tarbo schreef: ↑12 november 2021, 09:29
Sofina ligt te ver boven mijn budget :p ik probeer 100 à 200€ per maand te beleggen afhankelijk van wat ik kan missen.
Ik koop maar af en toe een aandeel, meestal gaat het naar de ETF uit de kernselectie.
Er is geen verklaring. Prijzen van aandelen worden puur door vraag en aanbod bepaald. Op korte termijn zijn die bewegingen allesbehalve rationeel, en zeker niet gebaseerd op objectieve criteria zoals de onderliggende waarde van Tencent.
Analisten proberen achteraf altijd met een verklaring te komen. Dat gaat als volgt: stel, een aandeel daalt in waarde. Dan gaat men kijken naar :
- welke nieuwsberichten zijn er gelanceerd die negatief zouden kunnen geinterpreteerd worden?
- welke macro-economische factoren zijn er die mogelijk negatief geinterpreteerd kunnen worden?
Van zodra men voldoende antwoorden heeft op deze vragen stopt men met zoeken en dan zegt men: dit zijn de oorzaken van de daling. Dat er ook nieuws was dat positief zou kunnen geinterpreteerd worden, negeert men.
Dergelijke analyses zijn niet alleen volstrekt uit de lucht gegrepen, ze zijn ook compleet nutteloos. De analisten die beweren de reden voor de daling te kennen: zouden ze ook in staat geweest zijn de daling te voorspellen? Uiteraard niet, en bijgevolg is deze oefening nutteloos.
Bepaal zelf wat volgens jou de faire waarde is voor het aandeel. Koop in wanneer het aandeel onder deze faire waarde + een veiligheidsmarge noteert. En negeer vervolgens alle nieuwsberichten. De prijs van het aandeel heeft voor de volgende 20 jaar enkel nog nut om te kijken of de markt belachelijke ideeen heeft, zoals aandelen te koop aanbieden voor een absurd lage prijs (dan mag je bijkopen -- of negeren) of een absurd hoge prijs bieden (dan mag je verkopen -- of negeren).
Laatst gewijzigd door sintorama op 12 november 2021, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat in- en uitdansen is zowat het slechtste dat je kunt doen. Alleen de tussenpersoon wordt daar beter van.