BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Dank u wel Jens maar we kunnen alleen lezen dat teleurgestelde Saxo-klanten kosteloos mogen vertrekken! Hoe en wat weten wij niet.
In ieder geval het euvel van eind oktober is schijnbaar opgelost vandaag hebben we mail gehad dat wij nu eind november worden overgezet! Wij zijn al aan het stofzuigen geweest maar we kunnen natuurlijk niet alles weg stofzuigen.
In ieder geval het euvel van eind oktober is schijnbaar opgelost vandaag hebben we mail gehad dat wij nu eind november worden overgezet! Wij zijn al aan het stofzuigen geweest maar we kunnen natuurlijk niet alles weg stofzuigen.
In veel gevallen zal verhuizen een zeer onaangename en ongemakkelijke dobber zijn!
Saxo klanten klagen over een uiterst trage of onbereikbare servicedesk dus als geste moet dezelfde klantendienst gebruikt worden om een kostenloze transfer te proberen regelen
En hiaten voor de optiebelegger. Ik wil een aandeel coveren, een vaste strategie. Bij Saxo, geen koers, geen volume, beurs dicht...
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Er is zelfs een saxoclaim website.
https://www.beursduivel.be/forum/Topic/ ... de%20lucht
Bij mij is de recente omzetting wel keurig verlopen. Ik had wel eerst opkuis gehouden; ook in de nog resterende cash.
Deze opkuis was zo toch nodig....
Nu ja als er geen problemen zijn dat heb je natuurlijk ook geen ervaring met de helpdesk.
Wel een paar items die niet direct meer verhandelbaar zijn.....tja dat zal dan per mail moeten?
Tja en als er geen goeie helpdesk is lijkt me overzetten naar een ander broker al helemaal geen goed idee.
Gewoon enkel verkopen als dit voor het effect zich aandient(Vb winstname, afbouw sector..) en het geld overschrijven naar elders lijkt me de beste oplossingen
Maar ook bij medirect zijn eer fondsen die ze niet meer ondersteunen...En bij binck zelf bleef een opgedoekte=stopgezette etf halsstarrig in mijn portfolio staan met O euro.
Wat mij meer zorgen baart is dat saxo nu in Chinese handen zit. Tja een firma mat een wielrennersploeg is altijd wel wat gedopeerd ;-)
https://www.beursduivel.be/forum/Topic/ ... de%20lucht
Bij mij is de recente omzetting wel keurig verlopen. Ik had wel eerst opkuis gehouden; ook in de nog resterende cash.
Deze opkuis was zo toch nodig....
Nu ja als er geen problemen zijn dat heb je natuurlijk ook geen ervaring met de helpdesk.
Wel een paar items die niet direct meer verhandelbaar zijn.....tja dat zal dan per mail moeten?
Tja en als er geen goeie helpdesk is lijkt me overzetten naar een ander broker al helemaal geen goed idee.
Gewoon enkel verkopen als dit voor het effect zich aandient(Vb winstname, afbouw sector..) en het geld overschrijven naar elders lijkt me de beste oplossingen
Maar ook bij medirect zijn eer fondsen die ze niet meer ondersteunen...En bij binck zelf bleef een opgedoekte=stopgezette etf halsstarrig in mijn portfolio staan met O euro.
Wat mij meer zorgen baart is dat saxo nu in Chinese handen zit. Tja een firma mat een wielrennersploeg is altijd wel wat gedopeerd ;-)
Klanten BinckBank: 'Vincent, geef ons ons platform terug'
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/k ... c40c4e3a1b
Hieronder hun antwoord van 1 maand geleden.
Door de overgang van Binck naar Saxo hebben we een andere tussenpersoon voor niet-beursgenoteerde fondsen. We hebben de melding gekregen dat we nu voor onbepaalde tijd geen DBI fondsen aanbieden. Dit kan later eventueel nog mogelijk worden maar men heeft gezegd dat dit tijd zal kosten om dit te kunnen verwezenlijken.
Door de overgang van Binck naar Saxo hebben we een andere tussenpersoon voor niet-beursgenoteerde fondsen. We hebben de melding gekregen dat we nu voor onbepaalde tijd geen DBI fondsen aanbieden. Dit kan later eventueel nog mogelijk worden maar men heeft gezegd dat dit tijd zal kosten om dit te kunnen verwezenlijken.
Ik kan mij alleen maar aansluiten bij de vele reviews van de app.Bp8755 schreef: ↑15 november 2021, 08:30 Klanten BinckBank: 'Vincent, geef ons ons platform terug'
Ik ben nu 4maanden gemigreerd, ik dacht in het begin: "ik moet het nog wat tijd geven".
Ze spreken zelf in het interview over "gewenningsproblemen". Ik ben nog altijd niet aan de app (lees: vereredelde website) gewend.
Ik zie ook nog weinig verbetering. Het komt over alsof je plots van een Rolce Royce naar een Lada gaat. Ok, het heeft ook 4wielen en het rijdt, soms, maar het is niet hetzelfde.
Ik moet zeggen dat ik er daardoor minder naar kijk, minder handel, minder inkomsten voor hun... (ook voor mij).
Ik heb de hoop opgegeven, ik ga over naar een andere broker.
De vraag die rest is: wat met de transfertkosten?
In NL worden de ontevreden ex-Binck-klanten blijkbaar gratis getransfereerd, kan dit ook in België?
Saxo spreekt zelf van omzetten van hun klanten in schijven van 500.000, maar onder het artikel staat:
SAXO Group: Aantal klanten: circa 790.000 (van wie circa 85.000 in België).
Iets aan die cijfers klopt niet...
500.000 is het totaal aantal klanten doet moet worden gemigreerd, niet de grootte van de batches. Zo lees ik het.
Sinds de overdracht van Binck naar Saxo, kan ik bepaalde ETF's niet langer aankopen. Als reden wordt gegeven dat de KID / KIID niet in minstens 1 van de landstalen beschikbaar is.
Eenvoudig online zoekwerk brengt mij nochtans makkelijk bij de KID’s van de ETF’s die Saxo voor ons blokkeert sinds overdracht van het Binck platform. Deze zijn zelfs in het Nederlands beschikbaar, zowel op Morningstar.nl als op de websites van de ETF uitgevers.
Werkt Saxo / Binck hiervoor aan een structurele oplossing? Tegen wanneer verwachten we dat die oplossing geïmplementeerd zal zijn?
Eenvoudig online zoekwerk brengt mij nochtans makkelijk bij de KID’s van de ETF’s die Saxo voor ons blokkeert sinds overdracht van het Binck platform. Deze zijn zelfs in het Nederlands beschikbaar, zowel op Morningstar.nl als op de websites van de ETF uitgevers.
Werkt Saxo / Binck hiervoor aan een structurele oplossing? Tegen wanneer verwachten we dat die oplossing geïmplementeerd zal zijn?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb besloten om binnekort weg te gaan bij Saxo Bank.
Zeer amateuristisch platform.
Ik heb het een paar maanden de tijd gegeven, maar genoeg is genoeg.
Zeer amateuristisch platform.
Ik heb het een paar maanden de tijd gegeven, maar genoeg is genoeg.
Dit weekend ben ik overgezet naar Saxo. Alles is correct overgezet, ook de initiële aankoopkoers van mijn aandelen.
Een tijdje terug had ik het webinar gevolgd, en dat was wel goed om overal snel mijn weg te vinden en de kolommen te zetten naar mijn voorkeur. Iets aan- of verkopen heb ik nog niet gedaan, maar momenteel ziet het er veel beter uit dan gevreesd.
Een tijdje terug had ik het webinar gevolgd, en dat was wel goed om overal snel mijn weg te vinden en de kolommen te zetten naar mijn voorkeur. Iets aan- of verkopen heb ik nog niet gedaan, maar momenteel ziet het er veel beter uit dan gevreesd.
Bij mij staan er na 2 maanden nog altijd dividenden op Binck. Saxo verwijst via ticket (na 3 weken) naar Binck, en Binck antwoordt niet.
Zijn er nog mensen die sukkelen met die profieltest als je in ETF's wil handelen? Ik heb nog nooit gesukkeld en nu probeer ik al een week een ETF te kopen maar het product is zogezegd 'niet passend'. Dan moet ik die profieltest doen en ik slaag gewoon niet.