Holdings
TIP
Re: Holdings
Met beurstaks bij, zit je nog steeds aan 2-3% kosten.Toch wel veel voor een Belgisch aandeel. Dan zou ik eerst een paar maanden sparen. Op lange termijn is het belangrijk om kosten zo laag mogelijk te houden.
Wel niet vergeten om het dividend van buitenlandse aandelen aan te geven op je belastingsbrief.Je wilt liever geen problemen met de fiscus. Degiro neemt de 30% RV hier niet automatisch af. Ik ben niet zeker maar ik denk dat Degiro dit wel doet bij Belgische aandelen.
Hoe kom je aan 105 euro. Resultaten zijn een paar dagen geleden gepubliceerd en daar spreekt Eurazeo zelf over 99 euro!
[/quote]
Die 105€ is een voorzichtige raming inclusief hun rendement in private equity. Gevonden bij advies van Beurswijzer. Zelf geven ze daar immers geen info over.
[/quote]
Die 105€ is een voorzichtige raming inclusief hun rendement in private equity. Gevonden bij advies van Beurswijzer. Zelf geven ze daar immers geen info over.
Gestart in februari 2021.
Brederode Alfen Exor Eurazeo Wendel CTPnv TSMC
Brederode Alfen Exor Eurazeo Wendel CTPnv TSMC
Texaf krijgt vleugels. Mooi nieuws viel er daar te rapen bij de tussentijdse verklaring.
Eindelijk zou ik zeggen.
Belreca, heeft iedereen zijn aandelen ondertussen al verkocht? geen nieuws of mis ik iets.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Heb de mijne nog steeds.
https://www.belreca.be/frame5N.html
Die Aliaxis aandelen vind ik wel interessant ...Er werden 19.396 aandelen Aliaxis en 13.198 aandelen Vrancken Pommery
bijgekocht met de bedoeling om de aandelen Aliaxis en Vranken Pommery te
verdelen onder de aandeelhouders van Belreca in het kader van een
ontbinding/vereffening (3 aandelen Belreca geven recht op 2 aandelen Aliaxis en 1
aandeel Vranken Pommery).
De buitengewone algemene vergadering die zich zal moeten uitspreken over de
ontbinding/vereffening wordt voorzien op 23 december 2021. Verdere informatie
hieromtrent volgt nog.
Hartelijk dank voor uw reactie, waarschijnlijk fiscaal vriendelijker.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat het eerder met de liquiditeit van die 2 aandelen te maken heeft.
Over de fiscaliteit is vermoedelijk nog steeds geen duidelijkheid.
Uit vorige communicatie van Beleca (zelfde link, een beetje naar beneden scrollen):
De Raad van bestuur heeft beslist om de Buitengewone algemene vergadering die
zich moet uitspreken over de ontbinding/vereffening van Belreca later bijeen te
roepen. De fiscaliteit omtrent het “kapitaal” en de “meerwaardes op de portefeuille”
van Belreca dient nog verduidelijkt te worden. Dit kan nog enige tijd in beslag
nemen.
Ik heb nog 1aandeel belreca(illiquide)geraakt niet verkocht,zal het vrees ik met serieuze korting moeten van de hand doen...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als je geen verkooporder geeft, dan raakt het natuurlijk niet verkocht (eventueel aan de prijs die je wil) ...
Edit:
Blijkbaar vandaag nog 20 stuks verhandeld aan 158 EUR. Die van jou op één na ? Dat is balen
Was ervoor van 20 oktober geleden dat er nog handel was dacht ik.
Vind ik ook. Zover ik weet kun je ze alleen maar aankopen via Bolero.
Belreca nu speciaal kopen om toch Aliaxis in bezit te krijgen is ook te stom.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Via Keytrade ook dacht ik.
Hoogste bid op Belreca is momenteel 134 EUR. Je kan een kooporder zetten aan 135 EUR en hopen dat er iemand toehapt
Edit: hopelijk dan niet Gg70, want dan zit je daar met een aankoop van 1 aandeel
Via Keytrade had ik het al geprobeerd, zonder resultaat.
Aliaxis is een niet beursgenoteerd aandeel maar staat op de expert market (de vroegere openbare veiling). Alleen via Bolero kun je daar kopen. Ook alleen maar op dinsdag is er handel op een bepaald uur (ik dacht 11u30).
Aliaxis is een niet beursgenoteerd aandeel maar staat op de expert market (de vroegere openbare veiling). Alleen via Bolero kun je daar kopen. Ook alleen maar op dinsdag is er handel op een bepaald uur (ik dacht 11u30).
Hier spreekt een ervaren belegger, chapeau. Voor de starters: knoop dit goed in uw oren. Over voorspellen kwam ik de onderstaande passage vandaag tegen:sintorama schreef: ↑12 november 2021, 12:02Er is geen verklaring. Prijzen van aandelen worden puur door vraag en aanbod bepaald. Op korte termijn zijn die bewegingen allesbehalve rationeel, en zeker niet gebaseerd op objectieve criteria zoals de onderliggende waarde van Tencent.
Analisten proberen achteraf altijd met een verklaring te komen. Dat gaat als volgt: stel, een aandeel daalt in waarde. Dan gaat men kijken naar :
- welke nieuwsberichten zijn er gelanceerd die negatief zouden kunnen geinterpreteerd worden?
- welke macro-economische factoren zijn er die mogelijk negatief geinterpreteerd kunnen worden?
Van zodra men voldoende antwoorden heeft op deze vragen stopt men met zoeken en dan zegt men: dit zijn de oorzaken van de daling. Dat er ook nieuws was dat positief zou kunnen geinterpreteerd worden, negeert men.
Dergelijke analyses zijn niet alleen volstrekt uit de lucht gegrepen, ze zijn ook compleet nutteloos. De analisten die beweren de reden voor de daling te kennen: zouden ze ook in staat geweest zijn de daling te voorspellen? Uiteraard niet, en bijgevolg is deze oefening nutteloos.
Bepaal zelf wat volgens jou de faire waarde is voor het aandeel. Koop in wanneer het aandeel onder deze faire waarde + een veiligheidsmarge noteert. En negeer vervolgens alle nieuwsberichten. De prijs van het aandeel heeft voor de volgende 20 jaar enkel nog nut om te kijken of de markt belachelijke ideeen heeft, zoals aandelen te koop aanbieden voor een absurd lage prijs (dan mag je bijkopen -- of negeren) of een absurd hoge prijs bieden (dan mag je verkopen -- of negeren).
“Disney stock tumbles after earnings, Disney+ subscriber miss”
“Roblox beats expectations on revenue, stock jumps 28%”
“Altria falls 6% as Q3 earnings miss estimates”
“Facebook sales miss Q3 forecasts as growth slows on iPhone privacy change”
“Coinbase confounds crypto bulls after results miss forecasts”
“Moderna’s sales miss forecasts by 20%”
“Qualcomm stock jumps more than 7% after earnings, forecast easily beat projections”
“Etsy stock up on Q3 2021 earnings beat”
“Paysafe stock tumbles to record low after Q3 earnings, 2021 revenue guidance cut”
“Peloton crashes by a third after slashing guidance”
These are all real headlines from last week: of all the stupid things we in finance say, these are by far the dumbest.
Finance is the only industry where people blame their poor forecasting skills on reality: no one ever says "the weather missed estimates" or blame the weatherman for getting it wrong.
Repeat after me: earnings don't miss estimates, forecasts miss earnings.
And if shares fell after the company lowered guidance, this just proved that guidance can be wrong: why do you think the new one will be any more accurate?
Ik dacht dat de term "poorcasting" wel aardig was om dit fenomeen te betitelen.
Bedankt sintorama en Michael25 voor de wijze woorden, ik vermoed dat ook veel ervaren beleggers dit theoretisch misschien wel weten maar in de praktijk zich toch altijd blijven laten vangen door het ‚noise of the day‘ en achter verklaringen zoeken. Mijn Prosus houd ik in ieder geval stevig vast.michael25 schreef: ↑12 november 2021, 22:27Hier spreekt een ervaren belegger, chapeau. Voor de starters: knoop dit goed in uw oren. Over voorspellen kwam ik de onderstaande passage vandaag tegen:sintorama schreef: ↑12 november 2021, 12:02
Er is geen verklaring. Prijzen van aandelen worden puur door vraag en aanbod bepaald. Op korte termijn zijn die bewegingen allesbehalve rationeel, en zeker niet gebaseerd op objectieve criteria zoals de onderliggende waarde van Tencent.
Analisten proberen achteraf altijd met een verklaring te komen. Dat gaat als volgt: stel, een aandeel daalt in waarde. Dan gaat men kijken naar :
- welke nieuwsberichten zijn er gelanceerd die negatief zouden kunnen geinterpreteerd worden?
- welke macro-economische factoren zijn er die mogelijk negatief geinterpreteerd kunnen worden?
Van zodra men voldoende antwoorden heeft op deze vragen stopt men met zoeken en dan zegt men: dit zijn de oorzaken van de daling. Dat er ook nieuws was dat positief zou kunnen geinterpreteerd worden, negeert men.
Dergelijke analyses zijn niet alleen volstrekt uit de lucht gegrepen, ze zijn ook compleet nutteloos. De analisten die beweren de reden voor de daling te kennen: zouden ze ook in staat geweest zijn de daling te voorspellen? Uiteraard niet, en bijgevolg is deze oefening nutteloos.
Bepaal zelf wat volgens jou de faire waarde is voor het aandeel. Koop in wanneer het aandeel onder deze faire waarde + een veiligheidsmarge noteert. En negeer vervolgens alle nieuwsberichten. De prijs van het aandeel heeft voor de volgende 20 jaar enkel nog nut om te kijken of de markt belachelijke ideeen heeft, zoals aandelen te koop aanbieden voor een absurd lage prijs (dan mag je bijkopen -- of negeren) of een absurd hoge prijs bieden (dan mag je verkopen -- of negeren).
“Disney stock tumbles after earnings, Disney+ subscriber miss”
“Roblox beats expectations on revenue, stock jumps 28%”
“Altria falls 6% as Q3 earnings miss estimates”
“Facebook sales miss Q3 forecasts as growth slows on iPhone privacy change”
“Coinbase confounds crypto bulls after results miss forecasts”
“Moderna’s sales miss forecasts by 20%”
“Qualcomm stock jumps more than 7% after earnings, forecast easily beat projections”
“Etsy stock up on Q3 2021 earnings beat”
“Paysafe stock tumbles to record low after Q3 earnings, 2021 revenue guidance cut”
“Peloton crashes by a third after slashing guidance”
These are all real headlines from last week: of all the stupid things we in finance say, these are by far the dumbest.
Finance is the only industry where people blame their poor forecasting skills on reality: no one ever says "the weather missed estimates" or blame the weatherman for getting it wrong.
Repeat after me: earnings don't miss estimates, forecasts miss earnings.
And if shares fell after the company lowered guidance, this just proved that guidance can be wrong: why do you think the new one will be any more accurate?
Ik dacht dat de term "poorcasting" wel aardig was om dit fenomeen te betitelen.