Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ge moet niet ver zoeken, hoofdbron is de lagere scholen. Hier gaan we van klasquarantaine naar klasquarantaine in de verschillende lagere scholen. Blijkbaar vergeet de Weyts dat die kinderen hun leraren, ouders en grootouders kunnen besmetten enz.
Nu is dat gewoon overal waar meerdere mensen in een gesloten ruimte zijn. Gaat van scholen, werkplek, horeca, enz... Je kan niet zeggen dat de ene meer of minder besmettingen oplevert dan de andere, gaat gewoon om de hoeveelheid aan contacten. Waar de overdracht niet of nauwelijks plaatsvindt, is in open lucht, kerstmarkten en open lucht gebeurtenissen verbieden zijn dus zinloze en overbodige pesterijen.
1 corona patiënt voor elk dorp in België ligt in zierkenhuis op intensieve moeten ze de mensen bang blijven maken.
De rest is besmet, so what, iedereen in gevaccineerd en zal dit wel overleven net zoals griep soorten.
1 corona patiënt in uw dorp ligt in ziekenhuis en het is alle hens aan dek!
Alsof elk dorp maar één zware zieken heeft per jaar.
Cortona besmettingen gaat nu mee als een verkoudheid voor 99,9% van bevolking.
De rest is besmet, so what, iedereen in gevaccineerd en zal dit wel overleven net zoals griep soorten.
1 corona patiënt in uw dorp ligt in ziekenhuis en het is alle hens aan dek!
Alsof elk dorp maar één zware zieken heeft per jaar.
Cortona besmettingen gaat nu mee als een verkoudheid voor 99,9% van bevolking.
Inderdaad, in open lucht is de besmettingskans heel gering (behalve als je een kwartier lang van heel dichtbij in iemands gezicht blaast). Het zijn gesloten ruimtes die het gevaar vormen.vortex schreef: ↑12 november 2021, 12:42Nu is dat gewoon overal waar meerdere mensen in een gesloten ruimte zijn. Gaat van scholen, werkplek, horeca, enz... Je kan niet zeggen dat de ene meer of minder besmettingen oplevert dan de andere, gaat gewoon om de hoeveelheid aan contacten. Waar de overdracht niet of nauwelijks plaatsvindt, is in open lucht, kerstmarkten en open lucht gebeurtenissen verbieden zijn dus zinloze en overbodige pesterijen.
Ik ben terughoudend voor massa evenementen in gesloten ruimtes (zoals Sportpaleis) maar ben niet bang om naar kerstmarkten en andere open lucht gebeurtenissen te gaan. Het lichtfestival in Gent? De wandeling op zich is OK (al was het wel heel druk op bepaalde plaatsen) maar het risico wordt gevormd door de overvolle cafés waar iedereen nadien de dorst wil gaan laven.
Zand erover! De formulering was nogal cru maar de boodschap is duidelijk: we moeten niet telkens alles stilleggen als er een stijging is van de cijfers.GroupB schreef: ↑12 november 2021, 12:10 Mijn excuses voor de scherpe formulering.
Maar zouden ze niet beter eens de mensen met rust laten ipv angst en paniek te zaaien en overal commentaar op te geven. Overrompeling in Gent door het lichtjesfestival, dan worden de kerstmarkten geviseerd. Momenteel weten ze gewoon niet waar Covid exact wordt opgelopen dat ze dat gewoon eens toegeven is dat nu zo moeilijk??
Ik hou mijn hart al vast voor wat de federale regering gaat beslissen nu de Nederlandse regering een 3-weken durende lockdown heeft aangekondigd. Meestal begint 1 land met zoiets en voelen buurlanden zich geroepen om mee te doen in een soort van opbod.
Ik hou mijn hart eerder vast voor wat er gaat gebeuren als ze verder niks doen ... Of als ze verder doen alsof ze er iets aan doen.
Eén ding is zeker : dat houden ze niet vol zonder dat er bolsonarotoestanden van komen of het begin daarvan.
En dan moeten ze wel iets doen weer.
Zoals altijd : too little, too late
Eén ding is zeker : dat houden ze niet vol zonder dat er bolsonarotoestanden van komen of het begin daarvan.
Inderdaad, zo denk ik er ook over.m-peeters schreef: ↑12 november 2021, 13:10Inderdaad, in open lucht is de besmettingskans heel gering (behalve als je een kwartier lang van heel dichtbij in iemands gezicht blaast). Het zijn gesloten ruimtes die het gevaar vormen.vortex schreef: ↑12 november 2021, 12:42
Nu is dat gewoon overal waar meerdere mensen in een gesloten ruimte zijn. Gaat van scholen, werkplek, horeca, enz... Je kan niet zeggen dat de ene meer of minder besmettingen oplevert dan de andere, gaat gewoon om de hoeveelheid aan contacten. Waar de overdracht niet of nauwelijks plaatsvindt, is in open lucht, kerstmarkten en open lucht gebeurtenissen verbieden zijn dus zinloze en overbodige pesterijen.
Ik ben terughoudend voor massa evenementen in gesloten ruimtes (zoals Sportpaleis) maar ben niet bang om naar kerstmarkten en andere open lucht gebeurtenissen te gaan. Het lichtfestival in Gent? De wandeling op zich is OK (al was het wel heel druk op bepaalde plaatsen) maar het risico wordt gevormd door de overvolle cafés waar iedereen nadien de dorst wil gaan laven.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Overdrijft u niet een beetje? Beetje zoals Geert Molenbergs en Twitter held journalist Joel Deceulaer veel voorspellen maar niks komt uithaelewyn schreef: ↑12 november 2021, 15:08 Ik hou mijn hart eerder vast voor wat er gaat gebeuren als ze verder niks doen ... Of als ze verder doen alsof ze er iets aan doen.
Mijn broer woont in de Verenigde Staten en daar zijn er in 44 staten geen Corona maatregelen + mask mandates. De cijfers zijn daar niet slecht. Hier regeert de paniek.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het zal hier wel niet worden zoals in Brazilië, ook al doen we verder niets ? Is dat wat overdreven ?
Och... Als we gemeenschappelijk nog altijd zouden erkennen (jullie dan toch, ik niet) dat het nergens slechter was dan in Belgie, is een Bolzonarotoestand een verbetering.
Toen ik laatst een bezwaar had tegen het bijwonen van een vergadering (Jep..ik woon ook vergaderingen bij als profiteur van de maatschappij. Dat hoort er tegenwoordig bij. En ik beslis nog altijd voor mezelf, niet voor een ander) kreeg ik als weerwerk :
''''Maar we tonen allemaal onze Coronapas (nou en ? Wat bewijst dat nou over vandaag ?)
We houden allemaal ons masker op tot we aan tafel zitten (Dat zal zeker helpen als je het daarna voor een uur, binnen, afdoet)
etc...'''''
Is de doorsnee Belg niet zo dom als een ezel ? Overdrijf ik nu weer een beetje ?
Er wordt hier op dit moment erg weinig tot bijna niets gedaan om de verspreiding van het virus in te perken.
Dat is toch de realiteit ? Moeten we hopen dat het vanzelf wel ophoudt ?
Waarom zou dat het afgelopen jaar niet gelukt zijn ?
We gaan binnenkort eens praten over een booster voor iedereen. Huh ? Daar moesten we al lang mee bezig zijn !!
De huidige stijging van het aantal besmettingen en het aantal doden die het virus in belgie al heeft gemaakt zou me nu niet direct naar de uitspraak 'overdrijf je niet een beetje' doen grijpen* !
Maar als het een gemeende vraag was : neen.. Ik denk van niet, met 26261 doden.
U (en zeker U !) mag me gerust tutoyeren hoor. We zijn hier onder vrienden zeker he ?
*
"""""November 11
Updates
14,586 new cases and 31 new deaths in Belgium
November 10
Updates
10,132 new cases and 30 new deaths in Belgium """"""
Och... Als we gemeenschappelijk nog altijd zouden erkennen (jullie dan toch, ik niet) dat het nergens slechter was dan in Belgie, is een Bolzonarotoestand een verbetering.
Toen ik laatst een bezwaar had tegen het bijwonen van een vergadering (Jep..ik woon ook vergaderingen bij als profiteur van de maatschappij. Dat hoort er tegenwoordig bij. En ik beslis nog altijd voor mezelf, niet voor een ander) kreeg ik als weerwerk :
''''Maar we tonen allemaal onze Coronapas (nou en ? Wat bewijst dat nou over vandaag ?)
We houden allemaal ons masker op tot we aan tafel zitten (Dat zal zeker helpen als je het daarna voor een uur, binnen, afdoet)
etc...'''''
Is de doorsnee Belg niet zo dom als een ezel ? Overdrijf ik nu weer een beetje ?
Er wordt hier op dit moment erg weinig tot bijna niets gedaan om de verspreiding van het virus in te perken.
Dat is toch de realiteit ? Moeten we hopen dat het vanzelf wel ophoudt ?
Waarom zou dat het afgelopen jaar niet gelukt zijn ?
We gaan binnenkort eens praten over een booster voor iedereen. Huh ? Daar moesten we al lang mee bezig zijn !!
De huidige stijging van het aantal besmettingen en het aantal doden die het virus in belgie al heeft gemaakt zou me nu niet direct naar de uitspraak 'overdrijf je niet een beetje' doen grijpen* !
Maar als het een gemeende vraag was : neen.. Ik denk van niet, met 26261 doden.
U (en zeker U !) mag me gerust tutoyeren hoor. We zijn hier onder vrienden zeker he ?
*
"""""November 11
Updates
14,586 new cases and 31 new deaths in Belgium
November 10
Updates
10,132 new cases and 30 new deaths in Belgium """"""
-
- Full Member
- Contacteer:
Zorgsector vraagt vandaag aan de overheid strengere maatregelen. Zijn er dan nog andere meningen nodig?
Dus de Wetstraat heeft een mailtje gestuurd naar het UZ Gent? Komt wel in orde dan.
-
- Full Member
- Contacteer:
A.S.Z. Aalst. Het is maar dat je nog mee bent.
Oeps, dacht echt dat Gent nog de scepter zwaaide. Mss is er een uitwisseling gebeurd ...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Verdikke Vortex, jij slaat weer de nagel op de kop.vortex schreef: ↑12 november 2021, 12:42Nu is dat gewoon overal waar meerdere mensen in een gesloten ruimte zijn. Gaat van scholen, werkplek, horeca, enz... Je kan niet zeggen dat de ene meer of minder besmettingen oplevert dan de andere, gaat gewoon om de hoeveelheid aan contacten. Waar de overdracht niet of nauwelijks plaatsvindt, is in open lucht, kerstmarkten en open lucht gebeurtenissen verbieden zijn dus zinloze en overbodige pesterijen.
Inderdaad, besmetting in buitenlucht is nagenoeg onbestaande. Het gaat van mens tot mens, indoor, door met elkaar te praten.
Op het werk als men geen mondmasker draagt bv.
Een zeer belangrijke factor is dat men vrienden en familie weer ziet, men gaat samen eten enz.
Zo hadden mijn ouders een koffietafel na een begrafenis, daar was niets van coronamaatregelen. En de moeder van Charlesvdw, anders zeer voorzichtig qua Covid, ging daar gewoon aan verschillende tafels wat bijkletsen met familieleden. Ze heeft gelukkig enkel een verkoudheid gevangen, geen Covid.
Vrienden en familie worden thuis uitgenodigd zoals vroeger.
Langs de andere kant denk ik dat er geen draagvlak is om dat soort contacten met vrienden en familie terug te verbieden. En dus kijkt men naar dingen zoals massa-evenementen, die -zeker outdoor - veel minder kans op verspreiding geven. Maar als men dat verbiedt, heeft men toch het gevoel iets te doen.
Ik stel vast, ik oordeel niet.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.