Contract aardgas
Re: Contract aardgas
Je kan elk contract opzeggen wanneer je wil, je hoeft zelfs het eerste jaar niet uit te doen. Of je de promoties pro rata of pas op het eind van de periode krijgt staat in de kleine lettertjes, die je bij deze contracten dus best met de nodige aandacht leest.336 schreef: ↑13 november 2021, 09:31 Mijn contract komt te vervallen, dus moet op zoek naar een nieuw.
Wanneer ik prijzen vergelijk op verlijkingssites zie ik dat steeds meer leveranciers contracten aanbieden voor langer dan één jaar.
Heb je als consument niet het recht op na één jaar op te zeggen?
Of verlies je dan de promoties, ook voor het eerste jaar?
Dat leveranciers nu contracten aanbieden voor meerdere jaren is niet om de consument ten gunste te zijn, zij gaan er immers van uit dat de prijs weer zal zakken en dat sommige klanten uit vergetelheid twee of drie jaar de huidige prijs blijven betalen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Indien je niet van plan bent je contract, het eerste jaar, tot op het einde uit te doen dan zou ik eens contracten vergelijken zonder promoties. En bij die van meerdere jaren de kleine lettertjes lezen.
Zonet een fijne mail van Lampiris
Edit: Dit is voor aardgas + elektriciteit
Eventjes een verdubbeling van de prijsDe energieprijzen zijn vandaag erg hoog. Op 31-01-22 vervalt jouw contract. Daardoor zal je toekomstig contract helaas altijd duurder zijn.
...
Toen jij je vast contract afsloot bij Lampiris, deed je dat op het moment dat de prijzen lager waren dan vandaag. Dat was toen veruit de slimste keuze.
Vandaag adviseren we je een variabel tarief.
...
Bij een variabel tarief kan straks de marktprijs weer dalen, én dan profiteer je daar automatisch van mee. Je zal dat dan merken op je eindafrekening.
...
€90,00 jouw huidig contract vaste prijs
€179,99 jouw toekomstig contract gedurende 12 maanden, geschatte prijs
€174,95 maandelijks teherzien geschatte variabele prijs
...
Als je graag overschakelt naar het variabel contract, hoef je niets te doen. Je omschakeling gebeurt automatisch.
Edit: Dit is voor aardgas + elektriciteit
Dat lijkt momenteel de trend te zijn: X2.
Het nieuwe voorschot vandaag in de bus gekregen, zonder dat ze mijn verbruik of meterstanden weten....
€219,50 per maand en géén mogelijkheid om deze te verlagen op de website, want staat zogezegd reeds op het minimum. Ik krijg wel de mogelijkheid om te verhogen tot €2.500,00 per maand
Gangsters.
Idd, hier ook slotfactuur gekregen, zowel gas als elektriciteit x2. Variabel contract gas, vast contract elektriciteit van 4c/kwh nog gelukkig tot mei 2022. Anders was het nog meer geweest. Toekomstige voorschotten x2 vanaf nu.
Ik heb dat van gas op leegstand laten zetten bij een niet nader te noemen leverancier. Ga ook effectief mijn gasverbruik /4 doen wegens verwarming met warmtepomp is voor mij nu veel goedkoper dan gas. Zal wel weer veranderen in de toekomst (hopelijk volgende winter al natuurlijk).Bae1 schreef: ↑9 februari 2022, 08:25Het nieuwe voorschot vandaag in de bus gekregen, zonder dat ze mijn verbruik of meterstanden weten....
€219,50 per maand en géén mogelijkheid om deze te verlagen op de website, want staat zogezegd reeds op het minimum. Ik krijg wel de mogelijkheid om te verhogen tot €2.500,00 per maand
Gangsters.
Was dat Elek 1 of 3 j vast of 5 j.
Als 1 j succes aan 33 cent vanaf mei.
Estate Guru believer.
Hoe geraak jij aan een slotfactuur die dubbel zo duur is geworden ondanks je geniet van een vast tarief?
Moh ze zijn nu toch helemaal zot geworden.
Ik zat bij Vlaamse Energieleverancier, na faillissement overgeschakeld tegen mijn zin naar engie. Heb analoge meter en toevallig valt mijn meteropname in januari.
Vandaag krijg ik factuur met:
- afrekening van effectief verbruik van dag overname tot dag meteropname +
- afrekening verbruik tussen dag meteropname en dag factuur op basis van extrapolatie verbruik onder streepje 1
Sorry maar hetgeen onder tweede streepje staat heb ik voor zover ik mij kan herinneren nog niet meegemaakt, is dat uberhaupt wettelijk. Daar dient toch de voorschot voor? Die ik by the way voor die maand ook heb moeten betalen.
Gangsters
Ik zat bij Vlaamse Energieleverancier, na faillissement overgeschakeld tegen mijn zin naar engie. Heb analoge meter en toevallig valt mijn meteropname in januari.
- afrekening verbruik tussen dag meteropname en dag factuur op basis van extrapolatie verbruik onder streepje 1
Sorry maar hetgeen onder tweede streepje staat heb ik voor zover ik mij kan herinneren nog niet meegemaakt, is dat uberhaupt wettelijk. Daar dient toch de voorschot voor? Die ik by the way voor die maand ook heb moeten betalen.
Gangsters
Ik snap niks van uw uitleg.,,,
Dat tweede streepje is normaal de factuur van fluvuis toen die uw noodleverancier was. Dus van 7/12/2021 tot aan datum overname. Kijk eens de overnamedatum en startdatum van uw nieuw contact na. Zie de uitleg vansvparijs schreef: ↑9 februari 2022, 18:50 Moh ze zijn nu toch helemaal zot geworden.
Gangsters
Fluvius https://www.fluvius.be/nl/thema/factuur ... everancier
Was vorige week ook in de inspecteur op Radio2.
https://radio2.be/de-inspecteur/krijg-j ... m?view=app
Laatst gewijzigd door Tycoon op 9 februari 2022, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is net de grap. Heb engie zover gekregen dat overname retroactief gebeurde dat van faillissement VEL.
Dus nooit van fluvius als noodleverancier gebruik gemaakt
Dus nooit van fluvius als noodleverancier gebruik gemaakt
Dan moet je de stappen volgen in de weblink van fluvius. Luister ook naar de uitzending van de inspecteur.
Engie heeft mogelijk uw contract te laat opgeladen, laat het daarom zelf bij fluvius op via hun website. Vraag aan engie om de overname te bevestigen. Dan krijg je mogelijk een creditnota en moet je de fluvius factuur niet betalen.
Engie heeft mogelijk uw contract te laat opgeladen, laat het daarom zelf bij fluvius op via hun website. Vraag aan engie om de overname te bevestigen. Dan krijg je mogelijk een creditnota en moet je de fluvius factuur niet betalen.