Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Om een effect te bekomen hoeft er niet altijd een verplichting of verbod aan te pas te komen. Door nog maar gewoon op te roepen om zo weinig mogelijk dichte contacten te hebben en grotere indoor gelegenheden als risico persoon te mijden, gaan al veel mensen zich aanpassen en voorzichtiger zijn. Het is juist door overdreven regelneverij, zinloze en zelfs idiote regeltjes (aan het raampje zitten richting kust bv) dat men het draagvlak ondermijnt. De focus op outdoor drukte in de media zou beter stoppen, het is juist goed dat mensen aan buiten recreatie doen, met 100 in een café is riskanter dan met 10.000 op straat.Charlesvdw schreef: ↑12 november 2021, 21:53 Langs de andere kant denk ik dat er geen draagvlak is om dat soort contacten met vrienden en familie terug te verbieden. En dus kijkt men naar dingen zoals massa-evenementen, die -zeker outdoor - veel minder kans op verspreiding geven. Maar als men dat verbiedt, heeft men toch het gevoel iets te doen.
Geloof je dat echt zelf ?vortex schreef: ↑13 november 2021, 11:11
Om een effect te bekomen hoeft er niet altijd een verplichting of verbod aan te pas te komen. Door nog maar gewoon op te roepen om zo weinig mogelijk dichte contacten te hebben en grotere indoor gelegenheden als risico persoon te mijden, gaan al veel mensen zich aanpassen en voorzichtiger zijn.
Is het bewijs van het tegendeel niet al in zeer grote mate geleverd ?
Op Allerheiligen met 10 familieleden bij elkaar gezeten. Zeven hiervan zijn nu positief getest, nochtans allemaal gevaccineerd !
Dacht je soms dat gevaccineerden niet meer besmet konden worden ? Dan vrees ik dat je de werking van een vaccin niet goed kent …
-
- Hero Member
- Contacteer:
Er verandert zeker met deze delta variant niet veel aan de besmettelijkheid. Denk dat het meest optimistische scenario dat je dubbel zo snel besmet wordt als je niet gevaccineerd bent tegenover gevaccineerd maar dat is dan nog met een roze bril.
Ik heb 2 dochters welke lesgeven in het L.O. 2 weken voor het allerheiligenverlof was bij één een klas (4de leerjaar) in quarantaine (wat ook gevolgen heeft voor die ouders edm...), nochtans was NIEMAND ziek.
Dus, wat mij betreft, gelieve die paniekreacties achterwege te laten en laat het gezond verstand (als dat nog zou aanwezig zijn) zegevieren.
Zelfs de zogezegde experten komen elke dag met een andere en verschillende visie naar buiten, ze weten evenmin waar de klepel hangt.
Het is misschien wenselijker te zwijgen of met één stem naar buiten te komen, dan hopelijk waar men iets aan heeft en geen losse flodders. Deze vliegen genoeg rond onze oren de laatste maanden.
Dus, wat mij betreft, gelieve die paniekreacties achterwege te laten en laat het gezond verstand (als dat nog zou aanwezig zijn) zegevieren.
Zelfs de zogezegde experten komen elke dag met een andere en verschillende visie naar buiten, ze weten evenmin waar de klepel hangt.
Het is misschien wenselijker te zwijgen of met één stem naar buiten te komen, dan hopelijk waar men iets aan heeft en geen losse flodders. Deze vliegen genoeg rond onze oren de laatste maanden.
"Vaccinatie is de injectie van een vaccin in het lichaam waardoor je antistoffen aanmaakt die je beschermen tegen een infectieziekte. Als je in de toekomst in aanraking komt met de echte virussen of bacteriën dan herkent je lichaam die en worden snel extra antistoffen aangemaakt. Je wordt dan niet of veel minder ziek."
https://www.laatjevaccineren.be/hoe-werken-vaccins
Gevaccineerd zijn wil niet zeggen dat je immuun bent voor een ziekte, wel dat je lichaam beter voorbereid is om zich te verdedigen tegen het virus.
https://www.laatjevaccineren.be/hoe-werken-vaccins
Gevaccineerd zijn wil niet zeggen dat je immuun bent voor een ziekte, wel dat je lichaam beter voorbereid is om zich te verdedigen tegen het virus.
Hangt van het vaccin af hé, bij sommige vaccins (gele koorts, hepatitis,...) is er wel een heel hoog percentage levenslange immuniteit. Tegen de alfa variant was er eveneens in +90% van de gevallen immuniteit, tegen de delta variant was dat vlak na vaccinatie nog maar goeie 60% en na 20 weken zelfs maar 37% bij 65 plussers. Bij J&J is er na 20 weken maar 13% meer over.
Een aangepast covid vaccin zal weer voor +90% immuniteit bieden tegen de delta variant, alleen daarmee kan de cyclus van infectie golven door verzwakte immuniteit doorbroken worden. De huidige vaccins voldoen niet om de delta variant onder controle te houden. Maar zolang men de lat maar laag genoeg legt, "vaccinatie zorgt ervoor dat de kans op ernstig ziekte voor een risico patiënt 3 keer lager is en 10 keer voor een gezonde -65 jarige", dan zijn ze nog "goed genoeg". Op 300.000 gevaccineerden uit de risico groep gaan er evenveel zwaar ziek worden of sterven dan op 100.000 niet gevaccineerden uit diezelfde groep. Ik vind niet dat we daar zo tevreden mee moeten zijn, wetende dat aangepaste vaccins in productie kunnen genomen worden maar blijkbaar mag de efficiëntie nog niet in vraag gesteld worden.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Net wat ik zei, het is op zulke bijeenkomsten dat besmettingen gebeuren, niet door te gaan winkelen of naar een outdoor event te gaan. Bijna alle besmettingen zijn door vrienden of familie.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
En so what? Moeten we allemaal door, als we gevaccineerd zijn. Nu ligt er voor elk dorp in België gemiddeld 1 zwaar zieke met mogelijk onderliggende kwalen op intensieve of één niet gevaccineerdeCharlesvdw schreef: ↑13 november 2021, 17:16Net wat ik zei, het is op zulke bijeenkomsten dat besmettingen gebeuren, niet door te gaan winkelen of naar een outdoor event te gaan. Bijna alle besmettingen zijn door vrienden of familie.
Moeten bevolking niet bang laken met statistieken, met griepepidemie liggen er nog meer in ziekenhuis. Die statistieken van vroeger zie ik niet.
Denk je niet dat het ook niet ideaal is als je enkele honderden meters ver, buiten, schouder tegen schouder, aanschuift op een evenement als het lichtfestival of een dichtbevolkte kerstmarkt ?
Minder erg dan dat je dat binnen doet maar ook niet langer ideaal..
Statistieken : dat er toen op anderhalf jaar tijd geen 26000 doden waren door de griep zal je wel ergens kunnen terugvinden.
GEMS-voorzitter Erika Vlieghe vindt dat we nu moeten verstrengen: “Het is kwart ná twaalf”
https://www.hln.be/vtm-nieuws/gems-voor ... ~a25b3133/
Valt dit onder hypochondrie en bangmakerij jongens ?
Minder erg dan dat je dat binnen doet maar ook niet langer ideaal..
Statistieken : dat er toen op anderhalf jaar tijd geen 26000 doden waren door de griep zal je wel ergens kunnen terugvinden.
GEMS-voorzitter Erika Vlieghe vindt dat we nu moeten verstrengen: “Het is kwart ná twaalf”
GEMS-voorzitter Erika Vlieghe zou beter samen met andere virologen en overheden wat druk uitoefenen bij de WHO opdat die het startschot geven om de aangepaste vaccins in productie te brengen, het is op dat punt ook al kwart na twaalf.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Lees eens wat de mediageilste der TV-virologen hierover te zeggen heeft (in tempore non suspecto).
Viroloog: “Tot 5.000 griepdoden”
Dus tot 5.000 doden in een seizoen door de griep, een virus waar er al jaren vaccins tegen worden ontwikkeld en gegeven.
Covid zou wel eens dezelfde grootteorde kunnen worden nu de immuniteit zienderogen stijgt ( zowel door vaccins als op de natuurlijke manier)
Zonder twijfel.haelewyn schreef: ↑13 november 2021, 17:26 GEMS-voorzitter Erika Vlieghe vindt dat we nu moeten verstrengen: “Het is kwart ná twaalf”
Uit de oude doos:
En zowat elk jaar komt diezelfde klaagzang:
Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat dat geklaag van de zorgsector onterecht is.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het is natuurlijk lucratiever voor de grote farmabedrijven om nog even te wachten met die aangepaste vaccins
Farmabedrijven moeten geen liefdadigheidsinstellingen zijn, maar ze hebben miljarden gekregen van de Amerikaanse overheid om de vaccins te ontwikkelen, en ze (vooral Pfizer en Moderna) verkopen ze nu voor grof geld (ongeveer 20 euro per dosis).
Onbegrijpelijk dat de patenten nog niet werden opgeheven
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik constateer gewoon. Ik zeg niet dat familiebijeenkomsten niet meer zouden mogen. Alleen dat besmettingen gebeuren indoor via persoon-tot-persoon contact.odbc schreef: ↑13 november 2021, 17:24En so what? Moeten we allemaal door, als we gevaccineerd zijn. Nu ligt er voor elk dorp in België gemiddeld 1 zwaar zieke met mogelijk onderliggende kwalen op intensieve of één niet gevaccineerdeCharlesvdw schreef: ↑13 november 2021, 17:16
Net wat ik zei, het is op zulke bijeenkomsten dat besmettingen gebeuren, niet door te gaan winkelen of naar een outdoor event te gaan. Bijna alle besmettingen zijn door vrienden of familie.
Moeten bevolking niet bang laken met statistieken, met griepepidemie liggen er nog meer in ziekenhuis. Die statistieken van vroeger zie ik niet.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.