Holdings
TIP
Re: Holdings
Misschien een domme vraag, maar wat is precies het verschil tussen INVESTOR AB (INVE A) en INVESTOR AB (INVE B) en welke koop je best ?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Class A shares hebben 1 stem, Class B shares hebben 1/10de van een stem.
Dividend is voor beide aandelen hetzelfde.
Mvg,
Geblin
Dividend is voor beide aandelen hetzelfde.
Mvg,
Geblin
Er bestaan geen domme vragen.
Van Investor zelf: https://www.investorab.com/investors-me ... tor-share/ => klik onderaan op button '...at a glance'
Meer gedetailleerd: https://www.investopedia.com/ask/answer ... -stock.asp
Aangezien dividend hetzelfde is, zou ik initieel zeggen dat het aandeel met de laagste koers het interessantste is (hoogste dividend-rendement).
Het laatste jaar staan de A-aandelen lager. Ze hebben wel een iets lager handelsvolume, maar niet in die mate dit me relevant lijkt.
Valt mij net op dat de A-aandelen serieus verhandeld zijn vorige week.
Het laatste jaar staan de A-aandelen lager. Ze hebben wel een iets lager handelsvolume, maar niet in die mate dit me relevant lijkt.
Valt mij net op dat de A-aandelen serieus verhandeld zijn vorige week.
K wou nog wat Brederootjes scoren onder de 130, maar die schieten ineens weer een pak omhoog.
Wat een toppertjes
Afwachten of toch meegaan
Wat een toppertjes
Afwachten of toch meegaan
Ik verplicht mezelf elke maand een holding te kopen - DCA into holdings zeg maar - en zoek deze maand wat inspiratie.
Welke zouden jullie nu (niet) kopen?
Welke zouden jullie nu (niet) kopen?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Bois Sauvage lijkt mij nu toch wel interessant om in te stappen/bij te kopen?
CIE BOIS SAUVAGE, serieuze koersdalingen, koop moment? hebben ze Recticel te goedkoop v/d hand gedaan of is de reden dat de verkoop mogelijk niet doorgaat, Europa.
Ken dat
Om dat gedrag te vermijden heb ik mijn posities verminderd en koop ik sowieso bij van wat ik nog in port heb.
Soms elk om beurt of als er eens een dip is waar ik kan van profiteren.
Maar sowieso gaan mijn posities omhoog, wat ze hier ook mogen schrijven over de waarde
Prosus zag de winst fors stijgen dankzij de verkoop van een belang van 2% in Tencent voor een winst van 12,3 miljard dollar. De teller ging vorig kwartaal zo’n 439 à 446% hoger, goed voor een extra 8,12 tot 8,25 dollar. Belangrijker is de kernwinst, die vorige kwartaal 5% tot 12% hoger zal uitkomen, ondanks dat lagere Tencent-belang. De groep pompte recent 5,2 miljard dollar in overnames, vooral in educatie technologie en maaltijdbezorging. Op 22 november komt Prosus met gedetailleerde resultaten, maar werd vandaag al opgenomen in de Dow Jones Sustainability Indices (DJSI Europe).
bron: kbc
Niet verkeerd he die resultaten. Meer dan 4% koerswinst op de beurs.laeka schreef: ↑16 november 2021, 10:12 Prosus zag de winst fors stijgen dankzij de verkoop van een belang van 2% in Tencent voor een winst van 12,3 miljard dollar. De teller ging vorig kwartaal zo’n 439 à 446% hoger, goed voor een extra 8,12 tot 8,25 dollar. Belangrijker is de kernwinst, die vorige kwartaal 5% tot 12% hoger zal uitkomen, ondanks dat lagere Tencent-belang. De groep pompte recent 5,2 miljard dollar in overnames, vooral in educatie technologie en maaltijdbezorging. Op 22 november komt Prosus met gedetailleerde resultaten, maar werd vandaag al opgenomen in de Dow Jones Sustainability Indices (DJSI Europe).
Eurazeo en Wendel zitten beide net in een dipje...
Beide koopwaardig momenteel. Zelf heb ik recent Eurazeo aangekocht.
Prosus kan, al heb ik ze zelf niet in portefeuille en zou ik ze ook nu nog niet aankopen (te veel afhankelijk van Tenscent en dus China die wel eens onvoorspelbaar uit de hoek kunnen komen)
Gestart in februari 2021.
Brederode Alfen Exor Eurazeo Wendel CTPnv TSMC
Brederode Alfen Exor Eurazeo Wendel CTPnv TSMC
Ik heb laatste tijd eurazeo,wendel,Compagnie des bois sauvage en gbl bijgekocht,voor exor was ik iets te laat.Ik ga misschien nog wat extra eurazeo bijkopen. Ga meer inzetten op holdings door onzekerheid over beurstax etf acc(0,12% of 1,32%).