De Beurs vandaag
TIP
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Met een IWDA op 80 EUR...
-50% = 40 EUR
-40% = 48 EUR
-30% = 56 EUR
-20% = 64 EUR
-10% = 72 EUR
-5% = 76 EUR
Laat maar komen! Vanaf -40% ga ik wel een beetje bleekjes trekken. Om dat toch massaal. bij te kopen! :-)
-50% = 40 EUR
-40% = 48 EUR
-30% = 56 EUR
-20% = 64 EUR
-10% = 72 EUR
-5% = 76 EUR
Laat maar komen! Vanaf -40% ga ik wel een beetje bleekjes trekken. Om dat toch massaal. bij te kopen! :-)
Be careful what you wish for!troglodytes schreef: ↑17 november 2021, 06:25 Met een IWDA op 80 EUR...
-50% = 40 EUR
-40% = 48 EUR
-30% = 56 EUR
-20% = 64 EUR
-10% = 72 EUR
-5% = 76 EUR
Als iwda -50% staat dan komt dat omdat er andere veel grotere problemen zijn!
Vul zelf maar in, maar dan het bloed over de straten lopen, imho.
Ik hoop daar alleszins niet, want hebben we dan nog een job?
Dan kan je full-time op spaargids van de paniek genieten
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Verwacht niet dat de beurzen zich zo snel en goed van alle correcties zullen herstellen zoals die van maart 2020. Bovendien vereist een daling van 50% een stijging van 100% om terug op het oude niveau te komen.
IWDA -50% is het niveau van anderhalf jaar geleden, tijdens de covidcrash. Zo uitzonderlijk zou ik het niet vinden.Jhn schreef: ↑17 november 2021, 07:15Be careful what you wish for!troglodytes schreef: ↑17 november 2021, 06:25 Met een IWDA op 80 EUR...
-50% = 40 EUR
-40% = 48 EUR
-30% = 56 EUR
-20% = 64 EUR
-10% = 72 EUR
-5% = 76 EUR
Als iwda -50% staat dan komt dat omdat er andere veel grotere problemen zijn!
Vul zelf maar in, maar dan het bloed over de straten lopen, imho.
Ik hoop daar alleszins niet, want hebben we dan nog een job?
Voor mezelf zou een crash van 30% me ongeveer terug break-even zetten
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Ik ben wel van overtuigd: dat als we 40% dalen, als we niet na een maand minstens 20% hoger terug zitten, dan zullen we na 5 jaar ook niet terug komen naar normaal niveau komen...
Volgende crash lijkt me er een te zullen zijn met een zeeeer traag herstel (ofwel een flash crash met supersnel herstel), omdat je geen economisch herstel nodig hebt, maar psychologisch herstel van vertrouwen in de stelling " de beurs kan alleen stijgen"
Want remember, daar zijn onze waarderingen tegenwoordig op gebaseerd
Het is niet zoals voordien...
Volgende crash lijkt me er een te zullen zijn met een zeeeer traag herstel (ofwel een flash crash met supersnel herstel), omdat je geen economisch herstel nodig hebt, maar psychologisch herstel van vertrouwen in de stelling " de beurs kan alleen stijgen"
Want remember, daar zijn onze waarderingen tegenwoordig op gebaseerd
Het is niet zoals voordien...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ipv een florerende stabiele markt waar de onderliggende cijfers een mooie groei neer kunnen zetten. Hopen we op een flinke crash zodat we de auto met butsen en een kapotte motor na veel reparaties en onderhoud terug op de weg kunnen krijgen?
waarom de IWDA niet kan doorgroeien tot 500€ is mij totaal onduidelijk.
waarom de IWDA niet kan doorgroeien tot 500€ is mij totaal onduidelijk.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Natuurlijk kan dat, met genoeg inflatie kan alles (of je er gelukkig van zal worden betwijfel ik )
De andere mogelijkheid is dat je een manier vindt om 100 miljard mensen op deze aardbol te duwen.
Dus je moet ook realistisch zijn: de groei is niet meer oneindig...
Economische groei is meer mensen die een hogere levensstandaard krijgen, maar daar staat gewoon een praktische bovenlimiet op...
Dus theoretisch gezien kan de stelling "de beurs stijgt altijd" niet kloppen, want je zal op een maximum komen, maar dat is niet meer voor ons leven.
De andere mogelijkheid is dat je een manier vindt om 100 miljard mensen op deze aardbol te duwen.
Dus je moet ook realistisch zijn: de groei is niet meer oneindig...
Economische groei is meer mensen die een hogere levensstandaard krijgen, maar daar staat gewoon een praktische bovenlimiet op...
Dus theoretisch gezien kan de stelling "de beurs stijgt altijd" niet kloppen, want je zal op een maximum komen, maar dat is niet meer voor ons leven.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Een factor, die eigenlijk niets met beleggen te maken heeft, die toch enige invloed heeft: het overschot aan geld - mensen zullen steeds verwachten dat geld een zekere opbrengst moet genereren. Banken spelen al lustig in om beleggen vanaf jonge leeftijd te introduceren, idem met pensioensparen, groepsverzekeringen, allerhande apps om te gaan beleggen on the spot... nooit eerder kreeg het thema zoveel aandacht als vandaag ...
Mss zie ik dat in zijn geheel verkeerd maar niet zelden komt de beurs ter sprake wanneer ik afspreek met vrienden, 10 jaar terug was dat absoluut niet het geval.
-
- Full Member
- Contacteer:
Veel orakels van Delphi hier... Er zal ongetwijfeld nog een crash komen. Wanneer? Wie weet dat...
Niets belet je van nu iets meer defensief te beleggen en in de crash wat offensiever?
Niets belet je van nu iets meer defensief te beleggen en in de crash wat offensiever?
ECB waarschuwt vandaag (nogmaals!) voor een correctie van de vastgoedprijzen en BEURZEN !
Waarom denk je dat ze dit doen ?
Waarom denk je dat ze dit doen ?
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Een duidelijk koop-signaal!
-
- Full Member
- Contacteer:
Ze moet toch iets doen voor 500.000 € per jaar dat ze belastingsvrij ontvangt en waarschijnlijk nog een dik pensioen nog zal aan overhouden... Veel economen zeggen dit de laatste tijd. Waarom panikeren? Stick to your plan zou ik zeggen