Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Aandelen die verdubbelen zou ik niet automatisch verkopen, je gaat uiteindelijk geen enkele dividend aristocraat overhouden want die gaan allemaal vroeg of laat verdubbelen.051BDR schreef: ↑4 november 2021, 08:59 hallo,
mijn plan is om 36 dividend aandelen te zoeken en er voor te zorgen dat er elke maand 3 zijn die hun dividend uitbetalen. dus 3 aandelen in januari, 3 in februari en zo verder. telkens inkopen om hetzelfde bedrag en dan het aandeel pas verkopen bij koersverdubbeling of bij kopen als koers 20% daalt.
in mijn zoektocht kwam ik uit bij het Britse Toro ltd(TORO) wat vinden jullie van dit dividend aandeel?
thx
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Denk niet dat je rap problemen zult hebben met aandelen die verdubbelen als je aandelen zoals TORRO noemtreteiP schreef: ↑4 november 2021, 09:05Aandelen die verdubbelen zou ik niet automatisch verkopen, je gaat uiteindelijk geen enkele dividend aristocraat overhouden want die gaan allemaal vroeg of laat verdubbelen.051BDR schreef: ↑4 november 2021, 08:59 hallo,
mijn plan is om 36 dividend aandelen te zoeken en er voor te zorgen dat er elke maand 3 zijn die hun dividend uitbetalen. dus 3 aandelen in januari, 3 in februari en zo verder. telkens inkopen om hetzelfde bedrag en dan het aandeel pas verkopen bij koersverdubbeling of bij kopen als koers 20% daalt.
in mijn zoektocht kwam ik uit bij het Britse Toro ltd(TORO) wat vinden jullie van dit dividend aandeel?
thx
Het dividend aandeel bij uitstek JNJ gaat zijn "consumer health" luik afsplitsen. Nog niet zoveel informatie beschikbaar: Splitsing voorzien ergens in de zomer van 2023. Dividend zal minstens gelijk blijven. Meer dan waarschijnlijk zullen JNJ aandeelhouders aandelen "krijgen" van het nieuw afgesplitste luik. Normaal spoedig wel meer info over de splitsing. Zit vrij beperkt in JNJ. Koop normaal wat bij op koerszwakte.
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
JNJ noteert aan een P/E van 16,7 wat onder het gemiddelde is van 17 is dus koopwaardig .Wimpies schreef: ↑16 november 2021, 15:04 Het dividend aandeel bij uitstek JNJ gaat zijn "consumer health" luik afsplitsen. Nog niet zoveel informatie beschikbaar: Splitsing voorzien ergens in de zomer van 2023. Dividend zal minstens gelijk blijven. Meer dan waarschijnlijk zullen JNJ aandeelhouders aandelen "krijgen" van het nieuw afgesplitste luik. Normaal spoedig wel meer info over de splitsing. Zit vrij beperkt in JNJ. Koop normaal wat bij op koerszwakte.
Op de duur zit je portefeuille vol met afsplitsingen realty income , pfizer , ibm , vf corp , johnson control , blackstone
AT&T en JNJ nu nog wie is de volgende
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kan je dan niet beter een goed fonds zoeken dat maandelijks uitkeert ?051BDR schreef: ↑4 november 2021, 08:59 mijn plan is om 36 dividend aandelen te zoeken en er voor te zorgen dat er elke maand 3 zijn die hun dividend uitbetalen. dus 3 aandelen in januari, 3 in februari en zo verder. telkens inkopen om hetzelfde bedrag en dan het aandeel pas verkopen bij koersverdubbeling of bij kopen als koers 20% daalt.
Zit niks achter JNJ wil gewoon terug vlugger kunnen groeien daarom dat ze het traag groeiend stuk willen afsplitsen .
Na de spinn off zal het medische gedeelte weer een groei vertonen zoals dit 10 jaar geleden was .
Als aandeelhouder is het uw keus of je het traag groeiend segment houd of niet .
Het zullen 2 kwaliteitsvolle aandelen blijven na de splitsing .
En hoogstwaarschijnlijk zal dit een positieve invloed hebben op de koers .
Niet elke spin off is een slechte zaak , Abbvie is een goed voorbeeld sinds de spinn off van Abbotte in 2013 heeft Abbv een van de beste groeicijfers vertoond van alle aandelen zit zelfs in de top 5 qua dividensgroei in deze periode .
Al mag je dit niet verwachten van deze afsplitsing .
Val bijna van mijn stoel,dat er een nieuw dubbelbelastingsverdrag ondertekend was tussen Belgie en Frankrijk,dat wist ik al.
MAAR het tweede luik,dat ik hier nu lees,dat er bovendien ook meerwaarden op sommige franse aandelen,NIET MEER, vrijgesteld zouden zijn van Franse meerwaardebelasting als de franse vennootschap in kwestie meer dan 50% van haar activa in vastgoed aanhoudt.
Dus als je aandelen Compagnie des Alpes bezit en je verkoopt ze nadat het verdrag in werking is gesteld dien je een Franse meerwaardebelasting te betalen !!!
Geldt uiteraard ook voor alle franse vastgoedreits !!
Men zegge het voort !! Want het gaan onwetende beleggers zijn ,die men de eerste jaren in de pan gaat hakken!
Begin meer en meer de overtuiging van Lop te delen,dat je als dividendbelegger bitter weinig te zoeken hebt bij europese aandelen.(Een allegaartje van fiscaliteit,waar een kat haar jongen niet in terug vind)
MAAR het tweede luik,dat ik hier nu lees,dat er bovendien ook meerwaarden op sommige franse aandelen,NIET MEER, vrijgesteld zouden zijn van Franse meerwaardebelasting als de franse vennootschap in kwestie meer dan 50% van haar activa in vastgoed aanhoudt.
Dus als je aandelen Compagnie des Alpes bezit en je verkoopt ze nadat het verdrag in werking is gesteld dien je een Franse meerwaardebelasting te betalen !!!
Men zegge het voort !! Want het gaan onwetende beleggers zijn ,die men de eerste jaren in de pan gaat hakken!
Begin meer en meer de overtuiging van Lop te delen,dat je als dividendbelegger bitter weinig te zoeken hebt bij europese aandelen.(Een allegaartje van fiscaliteit,waar een kat haar jongen niet in terug vind)
Hou je vast want binnen enkele maanden mag je nogmaals veranderingen , waarschijnlijk verhogingen verwachtenDivi schreef: ↑17 november 2021, 17:59 Val bijna van mijn stoel,dat er een nieuw dubbelbelastingsverdrag ondertekend was tussen Belgie en Frankrijk,dat wist ik al.
Effecten taks waarschijnlijk vernietigd en meerwaarde weer op tafel maar ze willen beleggers stimuleren
Jaren geleden kwam J&J al verkondigen dat ze van hun farma consumer divisie af wilden, dit was niet meer van de tijd. De toekomst is vooral ziektes voorkomen volgens hen.
Ik zou er niet van opkijken dat ze binnen enkele jaren de farma divisie zouden verkopen.
Vandaag was het ex-dividend date voor CCEP (ISIN:GB00BDCPN049). Zoals ik had verwacht is het dividend hoger dan vorig jaar.Van 0.85 naar 1,4 euro. Mijn laatste dividend voor dit jaar.
Wolters Kluwer voor het eerst boven de 100 gesloten
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
-
- Newbie
- Contacteer:
België en Frankrijk hebben een nieuw belastingverdrag ondertekend dat ten vroegste op 1 januari 2023 in werking zal treden. Op termijn zult u netto wel minder overhouden van uw Franse dividenden...
Jezus....Wel/niet/wel/niet
Dividendaandelen zijn leuk en bieden een mooie toekomst.
Maar het verlies aan belastingen op alle dividend maakt het bijna onmogelijk om hier te kunnen van genieten.
Een optie is misschien nog dividend etf met domicilie in ierland om zo toch nog wat van het rendement over te houden.
Indexinvesting met ETF's dan maar......
Voor Franse aandelen moet je eerst Formulier 5000-NL invullen voor verlaagde brontarieven.
Dan waren de BB RV verlaagd naar 15% en nu terug verhoogd naar 30%
Netto zal men van een Frans dividend van 100 EUR namelijk slechts 61,04 EUR overhouden ten opzichte van 70 EUR op een Belgisch dividend. triestig
Jezus....Wel/niet/wel/niet
Dividendaandelen zijn leuk en bieden een mooie toekomst.
Maar het verlies aan belastingen op alle dividend maakt het bijna onmogelijk om hier te kunnen van genieten.
Een optie is misschien nog dividend etf met domicilie in ierland om zo toch nog wat van het rendement over te houden.
Voor Franse aandelen moet je eerst Formulier 5000-NL invullen voor verlaagde brontarieven.
Dan waren de BB RV verlaagd naar 15% en nu terug verhoogd naar 30%
Netto zal men van een Frans dividend van 100 EUR namelijk slechts 61,04 EUR overhouden ten opzichte van 70 EUR op een Belgisch dividend. triestig
Is het belastingverdrag tussen Ierland en Frankrijk beter dan tussen Belgie en Frankrijk?GLennpuystjens schreef: ↑29 november 2021, 14:01 Een optie is misschien nog dividend etf met domicilie in ierland om zo toch nog wat van het rendement over te houden.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.