Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Is het partijblad van Achteruit van de hippe basketbalsloefkesvoorzitter Conrad een voldoende betrouwbare bron?Brembos schreef: ↑18 november 2021, 16:42 Graag vermelding van wetenschappelijk bronnen over het niet effectief zijn van deze antigen sneltesten. nb : het partijblad van het Vlaamsch Blok beschouw ik niet als een wetenschappelijke bron. Net zo min als verhalen als ' ik ken iemand die...' De test werd trouwens afgenomen door de apotheker en niet door mezelf. Als je dat zelf doet dan kan ik me voorstellen dat de foutenmarge door de onervarenheid met deze test groter is
Uiteraard niet. Los van het feit dat de partij Achteruit niet bestaat is dit geen wetenschappelijke bron. Net zo min als beweringen van Dries Plastron en Filiberke van Schoten.
Wie systematisch de namen van rechtse Vlaamse partijen en Vlaamse politici verkeerd spelt, moet niet steigeren als iemand anders per ongeluk de naam van een linkse partij of politicus verkeerd spelt.
Dit is wat Sciensano zelf zegt over zelftesten met een antigengtest :
Zelftesten
Bepaalde snelle Ag-testen kunnen ook gebruikt worden als zelftest, waarbij een persoon zelf thuis een nasale wisser afneemt en de test ook zelf uitvoert. Deze testen zijn te koop in de apotheek, en hun verkoop is sinds 1 juli ook toegelaten buiten de apotheek. Zelftesten kunnen niet gebruikt worden als vervanging voor testen in een testcentrum of door de huisarts voor de reeds bestaande test-indicaties, bv. voor personen met mogelijke symptomen van COVID-19, na hoog-risico contact of reizigers die na terugkeer verplicht getest dienen te worden. Ze kunnen wel bijkomend gebruikt worden door asymptomatische personen in de volgende twee situaties:
1. Als gebaar van hoffelijkheid naar de omgeving, vóór een contact met mensen buiten de huishoudbubbel/knuffelcontact en waarbij men vreest dat er zelfs met in acht name van de voorzorgsmaatregelen nog een risico op overdracht zou kunnen zijn.
2. Om een mogelijke besmetting bij zichzelf vroegtijdig op te sporen:
Na een contact waarbij gevreesd wordt dat men besmet kan zijn geraakt. In dit geval moet de test 5 dagen na het contact worden gedaan, of in ieder geval in de periode 3-7 dagen na het contact en niet vroeger.
Volledig gevaccineerde personen die terugkeren/aankomen uit een rode zone in een EU/Schengen land of in een land die op de lijst van uitzonderingslanden staat. Deze reizigers moeten zich niet verplicht laten testen (zie: Reizigers), maar het is aangeraden om zichzelf te testen indien ze tijdens de reis een risico liepen. De test wordt best ongeveer 3-5 dagen na terugkeer gedaan.
Indien gecontacteerd als een hoog-risico contact door het call center EN er meer dan 3 dagen zijn verstreken sinds het contact met het indexgeval (RT-PCR-test op dag 7 is echter nog steeds vereist!).
Indien geïdentificeerd als een laag-risico contact door de CoronAlert app, en niet door het call center.
Net zoals voor andere COVID-19 testen, zijn zelftesten niet aangewezen binnen de 90 dagen na een eerdere positieve COVID-19 test. Zelftesten zijn ook niet nuttig voor volledig gevaccineerde personen, tenzij na een contact waarbij gevreesd wordt dat men besmet kan zijn geraakt.
Een negatief resultaat is nooit een vrijgeleide voor het niet langer respecteren van de geldende voorzorgsmaatregelen, een positief resultaat vereist altijd bevestiging met PCR. Meer informatie over de interpretatie van deze testen is hier beschikbaar.
Zelftesten
Bepaalde snelle Ag-testen kunnen ook gebruikt worden als zelftest, waarbij een persoon zelf thuis een nasale wisser afneemt en de test ook zelf uitvoert. Deze testen zijn te koop in de apotheek, en hun verkoop is sinds 1 juli ook toegelaten buiten de apotheek. Zelftesten kunnen niet gebruikt worden als vervanging voor testen in een testcentrum of door de huisarts voor de reeds bestaande test-indicaties, bv. voor personen met mogelijke symptomen van COVID-19, na hoog-risico contact of reizigers die na terugkeer verplicht getest dienen te worden. Ze kunnen wel bijkomend gebruikt worden door asymptomatische personen in de volgende twee situaties:
1. Als gebaar van hoffelijkheid naar de omgeving, vóór een contact met mensen buiten de huishoudbubbel/knuffelcontact en waarbij men vreest dat er zelfs met in acht name van de voorzorgsmaatregelen nog een risico op overdracht zou kunnen zijn.
2. Om een mogelijke besmetting bij zichzelf vroegtijdig op te sporen:
Na een contact waarbij gevreesd wordt dat men besmet kan zijn geraakt. In dit geval moet de test 5 dagen na het contact worden gedaan, of in ieder geval in de periode 3-7 dagen na het contact en niet vroeger.
Volledig gevaccineerde personen die terugkeren/aankomen uit een rode zone in een EU/Schengen land of in een land die op de lijst van uitzonderingslanden staat. Deze reizigers moeten zich niet verplicht laten testen (zie: Reizigers), maar het is aangeraden om zichzelf te testen indien ze tijdens de reis een risico liepen. De test wordt best ongeveer 3-5 dagen na terugkeer gedaan.
Indien gecontacteerd als een hoog-risico contact door het call center EN er meer dan 3 dagen zijn verstreken sinds het contact met het indexgeval (RT-PCR-test op dag 7 is echter nog steeds vereist!).
Indien geïdentificeerd als een laag-risico contact door de CoronAlert app, en niet door het call center.
Net zoals voor andere COVID-19 testen, zijn zelftesten niet aangewezen binnen de 90 dagen na een eerdere positieve COVID-19 test. Zelftesten zijn ook niet nuttig voor volledig gevaccineerde personen, tenzij na een contact waarbij gevreesd wordt dat men besmet kan zijn geraakt.
Een negatief resultaat is nooit een vrijgeleide voor het niet langer respecteren van de geldende voorzorgsmaatregelen, een positief resultaat vereist altijd bevestiging met PCR. Meer informatie over de interpretatie van deze testen is hier beschikbaar.
Triestig debat in Terzake tussen Filiberke van Schoten , die zoals gewoonlijk tegen alles is , en de heer Coens. Arm Vlaanderen dat een populist zoals Filiberke verkozen geraakt in Belgie......
Flauw, flauw. Geen namen verhakkelen. Die rakker heet immers Connard Rousseau.m-peeters schreef: ↑18 november 2021, 17:13Is het partijblad van Achteruit van de hippe basketbalsloefkesvoorzitter Conrad een voldoende betrouwbare bron?Brembos schreef: ↑18 november 2021, 16:42 Graag vermelding van wetenschappelijk bronnen over het niet effectief zijn van deze antigen sneltesten. nb : het partijblad van het Vlaamsch Blok beschouw ik niet als een wetenschappelijke bron. Net zo min als verhalen als ' ik ken iemand die...' De test werd trouwens afgenomen door de apotheker en niet door mezelf. Als je dat zelf doet dan kan ik me voorstellen dat de foutenmarge door de onervarenheid met deze test groter is
Wie is hier dan het Filiberke op het forum?Brembos schreef: ↑17 november 2021, 15:56 Spijtig dat thuiswerk maar 3 of 4 dagen per week verplicht zal worden. Ik pleit , mede uit milieu oogpunt (minder files en CO2 uitstoot)voor 100% en dit blijvend . Hopelijk voert mevrouw Berx dit alsnog in in de provincie Antwerpen. Voordeel is ook dat idioterien zoals team buildings , personeelsfeesten en dergelijke waarschijnlijk niet kunnen door gaan. Ik heb daar trouwens nooit mijn vrije tijd aan opgeofferd. Kerstmarkten mogen afgeschaft worden , ik heb een hekel aan dat opgeklopt gedoe.
O , u bedoelt de heer Connor Rousseau ! Lijkt me een aangename man maar ik zou er nooit op stemmen wegens te weinig inhoud en te veel populistische uitspraken.
Neen, neen. Dixit sprak over iemand anders, ene Connard Rousseau. Dat is niet de mediageile Conrad Rousseau, de voorzitter van de partij Achteruit met zijn basketsloefkes. Of die basketsloefkes, was dat Sam Gooris?
Soit, het doet er niet toe, we weten nu dat je wel correct kan spellen … als je dat echt wil!
Inderdaad, jammer dat een populist zoals Jacobus Koens (CPV) verkozen raakt. Hij is zelf verkozen tot burgemeester van Godverdamme.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Uw grappig uurtje was precies wel goed gevallen. ''Wij" gingen er even op door. *wink*.EarthNvstr1 schreef: ↑17 november 2021, 21:40Oei. Ons grappig uurtje is precies niet goed gevallen.Jozefien1969 schreef: ↑17 november 2021, 21:24 Ja, ja ‘’wij” begrijpen het helemaal. Met ‘’wij” bedoel ik mijn man, mijn zoon, mijn kat, mijn buurvrouw, mijn overbuurman, mijn nicht, mijn oom en tevens mijn vriend in Ouagadougou!
Met ‘’zij” bedoelt u ? Wij kunnen het wel invullen maar dat gaan we nu even niet doen wellicht worden we dan ook ‘’tijdelijk’’ verwijderd zoals Haelewijn!
Met "zij" bedoelde ik Jozefien1969, vermits die zichzelf als "wij" presenteert (of presenteren).
Onze excuses als wij jullie beledigd zouden hebben, wij hadden het zo niet bedoeld.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Alé, wij zijn blij voor ons danJozefien1969 schreef: ↑18 november 2021, 20:40 Uw grappig uurtje was precies wel goed gevallen. ''Wij" gingen er even op door. *wink*.
Nu dat van de baan is ... ik denk dat met "mannetjes in hun rare pakjes" iets anders bedoeld wordt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Naast een interpretatie-, cultuur- en politiekprobleem hebben we schijnbaar nog meer problemen. Gekker moet het niet worden toch!?
Ik kan de heer Coens wel apprecieren. In tegenstelling tot Filiberke behield hij zijn kalmte en begon niet te raaskallen. Verleden week riep hij , of één van zijn handpoppen , de bevolking zelfs op om de corona maatregelen , CST , te boycotten. Het personeel in de zorg zal het graag horen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Met als afsluiter "Het debat is in ieder geval geopend"
Ach ja ... ik vind dit inderdaad ook een debat in de marge ... het gaat voor mij niet over wel/niet vaccinatie verplichten.
Vaccinatie moet niet verplicht worden n.m.i.
Mensen moeten wel de gevolgen dragen van hun beslissing(en)/keuze(s), maar daar gaat het nooit over.
Eigenlijk zou Ontex toch elk kwartaal recordcijfers moeten kunnen rapporteren
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 18 november 2021, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.