Holdings
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Holdings
Niet dat wij ''iets weten"" voor de beurstax betreffende ETF's moet u Bh74Long raadplegen. Enige aandelen, geen holdings maar wel investeringsmaatschappijen die het volgen waard zijn: KKR, BX en CG.
Vreemd dat nu op dit moment interesse is in Eurazeo. De korting schommelt maar rond de 20%. Historisch zeer laag.
Maar ieder zijn ding he.
Maar ieder zijn ding he.
Niet te vergeten: EQT, deze heeft ook een indrukwekkende klim gemaakt en heeft een mooie groei van AuM...Jozefien1969 schreef: ↑16 november 2021, 20:17 Enige aandelen, geen holdings maar wel investeringsmaatschappijen die het volgen waard zijn: KKR, BX en CG.
Bron De Tijd.
Ergernis rond vereffening Belreca groeit
De (kleine) belegger tast in het duister rond de vereffening van Belreca
De Antwerpse miniholding is zich volledig van haar participaties aan het ontdoen, maar communiceert niet over het verloop van de vereffening en de fiscale gevolgen voor de belegger.
Ook de Amsterdamse activistische belegger Frans Faas roert zich in de zaak. 'Het blijft wachten op de benodigde stukken om de fiscale implicaties van de vereffening in te schatten', aldus de activist, die recent zijn gelijk haalde voor de rechtbank rond een te goedkope beursexit van het grafische bedrijf Xeikon.
Ergernis rond vereffening Belreca groeit
De (kleine) belegger tast in het duister rond de vereffening van Belreca
De Antwerpse miniholding is zich volledig van haar participaties aan het ontdoen, maar communiceert niet over het verloop van de vereffening en de fiscale gevolgen voor de belegger.
Ook de Amsterdamse activistische belegger Frans Faas roert zich in de zaak. 'Het blijft wachten op de benodigde stukken om de fiscale implicaties van de vereffening in te schatten', aldus de activist, die recent zijn gelijk haalde voor de rechtbank rond een te goedkope beursexit van het grafische bedrijf Xeikon.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Onderwaardering is volgens ''de Belegger.be" 25% waarom kunt u aldaar lezen. Via "Boursorama" voor iedereen vrij te raadplegen gaat de ''consensus" langzaam maar zeker omhoog. Momenteel is het gemiddeld doel Euro 97.68
-
- Hero Member
- Contacteer:
True, maar EQT zit ook al in Investor....toch?Georg schreef: ↑17 november 2021, 09:43Niet te vergeten: EQT, deze heeft ook een indrukwekkende klim gemaakt en heeft een mooie groei van AuM...Jozefien1969 schreef: ↑16 november 2021, 20:17 Enige aandelen, geen holdings maar wel investeringsmaatschappijen die het volgen waard zijn: KKR, BX en CG.
Inderdaad, maar een overlap kan geen kwaad als je erin gelooft.
EXOR
https://techcrunch.com/2021/11/17/auton ... 1-million/
De investering van Astanor kadert in een kapitaalronde van 61 miljoen dollar (54 miljoen euro) van het Californische bedrijf. Het investeringsfonds nam de leiding van die kapitaalronde. Ook CNH Industrial, At One Ventures en Trimble Ventures legden geld op tafel.
Bij die investeerders zitten onder meer de families Toye (holding Diepensteyn) en Colruyt (investeringsmaatschappij Korys), de Colruyt-groep en Belfius Insurance. Oaks Estate - een vehikel van de familie Adriaenssen-de Spoelberch - en de financiële arm van de federale regering (FPIM) legden eveneens geld op tafel.
https://techcrunch.com/2021/11/17/auton ... 1-million/
De investering van Astanor kadert in een kapitaalronde van 61 miljoen dollar (54 miljoen euro) van het Californische bedrijf. Het investeringsfonds nam de leiding van die kapitaalronde. Ook CNH Industrial, At One Ventures en Trimble Ventures legden geld op tafel.
Bij die investeerders zitten onder meer de families Toye (holding Diepensteyn) en Colruyt (investeringsmaatschappij Korys), de Colruyt-groep en Belfius Insurance. Oaks Estate - een vehikel van de familie Adriaenssen-de Spoelberch - en de financiële arm van de federale regering (FPIM) legden eveneens geld op tafel.
Ik baseer mij op de zeer recente persberichten (resultaten) van Eurazeo zelf. Zullen het zelf wel beter weten zeker dan 1 of andere prullenwebsite van de belegger die er met hun klak naar gooien.Jozefien1969 schreef: ↑17 november 2021, 20:52Onderwaardering is volgens ''de Belegger.be" 25% waarom kunt u aldaar lezen. Via "Boursorama" voor iedereen vrij te raadplegen gaat de ''consensus" langzaam maar zeker omhoog. Momenteel is het gemiddeld doel Euro 97.68
Speciaal aandelen kopen van Belraca lijkt mij dan toch geen idee. Zoals ik verwachtte is de koers van Aliaxis aan het dalen. Recente stijging was door de aankopen van Belreca.EarthNvstr1 schreef: ↑12 november 2021, 21:17Via Keytrade ook dacht ik.
Hoogste bid op Belreca is momenteel 134 EUR. Je kan een kooporder zetten aan 135 EUR en hopen dat er iemand toehapt
Edit: hopelijk dan niet Gg70, want dan zit je daar met een aankoop van 1 aandeel
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als je de waarde van de Belreca aandelen berekend en iemand wil zijn aandelen verkopen aan een interessante prijs, kan dit wel handig zijn om Aliaxis aandelen te bekomen.
Probleem is dat er nog onduidelijkheid is over de fiscaliteit van de ontbinding.
Het zou mij niet verbazen dat de fiscus 30% RV gaat vragen. Ik zie dit ook gebeuren met de afsplitsing van J&J. Heeft niks met een dividend te maken maar toch doen ze het telkens opnieuw...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vermoedelijk zal inderdaad het "gestort kapitaal" teruggeven belastingvrij zijn en de rest als "winstuitkering" (met 30% RV) beschouwd worden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ok, dan gooi ik al die beleggersblaadjes weg en lees alleen nog de info van desbetreffende holding cq aandeel. Waarom heb ik het gevoel dat het niet geheel objectief is?laeka schreef: ↑18 november 2021, 08:39Ik baseer mij op de zeer recente persberichten (resultaten) van Eurazeo zelf. Zullen het zelf wel beter weten zeker dan 1 of andere prullenwebsite van de belegger die er met hun klak naar gooien.Jozefien1969 schreef: ↑17 november 2021, 20:52
Onderwaardering is volgens ''de Belegger.be" 25% waarom kunt u aldaar lezen. Via "Boursorama" voor iedereen vrij te raadplegen gaat de ''consensus" langzaam maar zeker omhoog. Momenteel is het gemiddeld doel Euro 97.68
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Oa door een wat aantrekkende rente is er een lichte afkoeling merkbaar qua multiples op de overnamemarkt. Nog altijd torenhoog en peperduur, maar onmiskenbaar: wat afkoeling.
Mocht ook wel...
https://argos.wityu.fund/argos-mid-mark ... rter-2021/
Mocht ook wel...
https://argos.wityu.fund/argos-mid-mark ... rter-2021/
https://twitter.com/orakelvanoilsjt