Energieleveranciers zullen frauderen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Energieleveranciers zullen frauderen
Misschien, maar ik daarentegen hanteer het nog gezondere principe wie het kleine niet eert is het grote niet weerd ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
OK, de overheid gaat dus met 45% en een klein schepje aan btw, taksen en heffingen lopen …CarpeNoctem schreef: ↑19 november 2021, 14:06Misschien, maar ik daarentegen hanteer het nog gezondere principe wie het kleine niet eert is het grote niet weerd ...
Voor een basisproduct nog altijd schandalig, niet? Mijn gezond verstand zegt dan ook dat onze nutsvoorzieningen een tweede belastingbrief zijn.m-peeters schreef: ↑19 november 2021, 14:30OK, de overheid gaat dus met 45% en een klein schepje aan btw, taksen en heffingen lopen …CarpeNoctem schreef: ↑19 november 2021, 14:06
Misschien, maar ik daarentegen hanteer het nog gezondere principe wie het kleine niet eert is het grote niet weerd ...
Uiteraard, volledig akkoord!
45% aan BTW, taksen en heffingen is veel te veel. Het is inderdaad een 2e belastingbrief. Als ik vandaag 1l diesel tank, kost dit mij 1,67 euro, waarvan dus 0,75 euro niks met het product te maken heeft.
Zonder al die taksen zou diesel 0,92 euro excl. BTW kosten. Of, in geval van 6% BTW, 0,975 euro inclusief BTW.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Misschien wil CarpeNoctem gewoon een punt maken dat er eerder gefraudeerd wordt door de overheid dan door de energieleveranciers ? (om binnen het topic te blijven)CarpeNoctem schreef: ↑19 november 2021, 12:02Ik zeg (nu voor de derde maal) dat ik die zitpenningen voor die politici eigenlijk ook beschouw als (verdoken) belastingen.
En nu jagen ze iedereen naar de elektriciteit om dan over X-aantal jaar dubbel te cashen. Mij niet gezien! Lekker op gas. Straks ben je nog eens de pineut als de stroom uitgeschakeld wordt omdat er 20 auto's aan de laadpaal hangen in je straat.
Er wordt een CD&V-man in mijn straat die Vlaams Volksvertegenwoordiger is en Schepen is. Hij heeft zijn hele huis verbouwd en verwarmd op gas. Ik wil maar zeggen, als die politiekers zelfs niet alles op elektriciteit doen moet je het zaakje niet al te veel gaan vertrouwen.
Er wordt een CD&V-man in mijn straat die Vlaams Volksvertegenwoordiger is en Schepen is. Hij heeft zijn hele huis verbouwd en verwarmd op gas. Ik wil maar zeggen, als die politiekers zelfs niet alles op elektriciteit doen moet je het zaakje niet al te veel gaan vertrouwen.
Een CD&V politicus die toch nog op gas verwarmt? Je hebt gelijk, dat is een betrouwbare referentie ….Kevva schreef: ↑19 november 2021, 23:15 En nu jagen ze iedereen naar de elektriciteit om dan over X-aantal jaar dubbel te cashen. Mij niet gezien! Lekker op gas. Straks ben je nog eens de pineut als de stroom uitgeschakeld wordt omdat er 20 auto's aan de laadpaal hangen in je straat.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Onze overheid heeft nu uit eerlijke schaamte erkend dat de taksen op elektriciteit veel te hoog zijn in verhouding met de taksen op gas. Als oplossing gaan ze de taksen en CO2 heffingen op gas verhogen, er komt met andere woorden een taxshift. Wel spijtig dat onze elektriciteit binnenkort voor een groot stuk door gas opgewekt zal worden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Schandalig ? Ik weet het nog zo niet.
Ja, het is een deel een "belastingbrief".
De interessantere discussie lijkt mij welke van de posten daar niet in thuishoren (en dus van ergens anders zouden moeten komen). En wat is dat "ergens anders" dan ?
Als ze bepaalde heffingen eruit halen, dan zullen die inkomsten ongetwijfeld elders gecompenseerd worden.EarthNvstr1 schreef: ↑20 november 2021, 19:32Schandalig ? Ik weet het nog zo niet.
Ja, het is een deel een "belastingbrief".
De interessantere discussie lijkt mij welke van de posten daar niet in thuishoren (en dus van ergens anders zouden moeten komen). En wat is dat "ergens anders" dan ?
Een vestzak-broekzak operatie, dus!
Maar los daarvan, buiten BTW zouden er geen andere belastingen of heffingen in de energiefactuur mogen gestopt worden!
Wat uit heffingen komt van netsvergoedingen komt bij transitie aardgas volgend jaar met nieuw capaciteitstarief.
Laatst gewijzigd door odbc op 20 november 2021, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Voor "de staat" misschien, voor "ons" niet per se.
Wat er voor mij helemaal niet thuishoort:
- "beschermde klanten"
- "steun OCMW"
De rest is voor mij voor discussie vatbaar.
Ik vind het niet abnormaal dat gemeenschappelijke kosten i.v.m. electriciteit opgenomen worden in de electriciteitsfactuur.
Het alternatief is dat "de belastingbetalers" het allemaal mogen betalen...