Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Stoere taal. Doet me een beetje denken aan Crembo die tijdens de eerste lockdown elke dag op TV aan het blaten was.
Wat had je precies in gedachten ? Hoe moeten de gevaccineerde burgers nog wat extra worden gepest ?
En wat gaat dat opleveren in de ziekenhuisbezetting ?
Wat had je precies in gedachten ? Hoe moeten de gevaccineerde burgers nog wat extra worden gepest ?
Voor mij is de Covid-19 pandemie collectieve massahysterie en bangmakerij. Ben eens benieuwd wie de stoerste burgemeester van het land zal worden qua verstrengingen ![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Ik heb geen problemen met een strenge aanpak, of de vaccins nu goed werken of niet dat laat ik in het midden. Maar iemand die een zorgberoep uitoefent kan tot op heden nog altijd minder sterke mensen behandelen .. tja ....
Meer nog er worden politieke spelletjes over gespeeld. Ons land geeft maw geen extra bescherming aan de mensen die het kunnen gebruiken.
Meer nog er worden politieke spelletjes over gespeeld. Ons land geeft maw geen extra bescherming aan de mensen die het kunnen gebruiken.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Als de 5de golf in februari begint zal de vaccinatiegraad in Brussel nog altijd even laag zijn
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
De gevaccineerden moeten niet worden gepest, het zijn de niet gevaccineerden die moeten worden aangepakt. In die gedachtengang volg ik Oostenrijk: streng voor niet gevaccineerden (verplichte lockdown), minder streng voor gevaccineerden. Edit: het zijn de NIET-gevaccineerden die zorgen voor de overbelasting van ziekenhuizen.Dixit schreef: ↑19 november 2021, 16:47 Stoere taal. Doet me een beetje denken aan Crembo die tijdens de eerste lockdown elke dag op TV aan het blaten was.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 20 november 2021, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoeveel % met onder liggende kwalen en niet gevaccineerden liggen er op intensieve. Dan zitten ze toch snel aan 90%.
Jaarlijkse griep epidemie is praktisch zelfde, maar werd nooit aan de grote klok gehangen.
Dus heel de gezonde gevaccineerde bevolking word gegijzeld voor een zware verkoudhrid met beetje koorts, want zo ervaren de meeste gezonde mensen dit.
Jaarlijkse griep epidemie is praktisch zelfde, maar werd nooit aan de grote klok gehangen.
Dus heel de gezonde gevaccineerde bevolking word gegijzeld voor een zware verkoudhrid met beetje koorts, want zo ervaren de meeste gezonde mensen dit.
Dat blijft een probleem. En dat zou gerust wat meer door de federale regering mogen benadrukt worden. Vlaanderen: 92% van de volwassen bevolking gevaccineerd, Brussel: bijna 70%.
- DeanThe6th
- Verbannen Gebruiker
Mag de olifant in de huiskamer ook benoemd worden? Of toch maar niet omdat dat toch o zooo politiek incorrect is?
Dit triestige saga is bijna 2 jaar bezig. Dat zijn zowat 700 dagen waarop actie ondernomen had kunnen worden indien dat nodig is.
Eerst stond de overheid wat met de vingers in de neus en, was het maar een griepje, was het beperkt tot Wuhan, en meer van dat.
Toen kwamen de quarantaines die, om het beleefd te zeggen, de complete incompetentie blootlegden.
Om dan een lockdown af te kondigen die op een vrijdag om middernacht zou ingaan! Als er een probleem is en er echt iets aan de hand is, zou je toch denken dat men niet het signaal geeft van "neem het er nog eens goed van, want alles gaat voor 3 weken dicht", maar dat de koe onmiddelijk bij de horens gevat wordt.
700 dagen dus, waarop voor meer capaciteit in de ziekenhuizen gezorgd had kunnen worden.
700 dagen, waarop voor meer bedden en bedpannen, en al het andere dat daar bij hoort, gezorgd had kunnen worden.
700 dagen, om extra mensen aan te trekken. Er is genoeg corona-geld bij gedrukt, dus die lonen is ook niet direct een probleem, en we hebben een hele horde hooggschoolde werklozen die voor onze pensioenen gaan zorgen.
700 dagen, om extra ziekenhuizen te bouwen, of leegstaande gebouwen in te richten, exclusief voor covid-patienten en covid-personeel. Dan zijn ze meteen gescheiden van de rest van de ziekenhuispopulatie en is besmetting toch weer wat bemoeilijkt.
700 dagen, waarop men dat allemaal verzuimd heeft.
Maar wel 700 dagen waarop we de meest absurde maatregelen door de strot geramd hebben gekregen, waar totaal geen lijn in zat en nog steeds niet zit.
Iedere burgemeester, ieder schepencollege, iedereen met een gram politieke ambitie heeft deze hoax misbruikt om zich te profileren en dwaze maatregelen af te kondigen die haaks staan op andere dwaze maatregelen door een andere nitwit 'afgekondigd'. En dat allemaal illegaal en totalitair op de kap van de burger, die in één adem meteen ook maar gecriminaliseerd werd/wordt.
Die boevenclub is er opnieuw in geslaagd het volk te verdelen, ditmaal in gevaccineerden en niet-gevaccineerden, en te heersen. Zelf blijven ze mooi buiten schot terwijl we toch 700 dagen van schuldig verzuim achter de rug hebben. Of het zou moeten zijn dat het probleem toch zo groot niet is als het wordt voorgesteld. Dat is ook een mogelijkheid, natuurlijk. Maar dat tweede lijkt mij nog een volle graad erger dan het eerste, waar ik niet mee zeg dat ik er niet serieus rekening mee houd. Die boevenclub is tot het meest verachtelijke in staat, zie de geschiedenis voor de bewijzen.
Dit triestige saga is bijna 2 jaar bezig. Dat zijn zowat 700 dagen waarop actie ondernomen had kunnen worden indien dat nodig is.
Eerst stond de overheid wat met de vingers in de neus en, was het maar een griepje, was het beperkt tot Wuhan, en meer van dat.
Toen kwamen de quarantaines die, om het beleefd te zeggen, de complete incompetentie blootlegden.
Om dan een lockdown af te kondigen die op een vrijdag om middernacht zou ingaan! Als er een probleem is en er echt iets aan de hand is, zou je toch denken dat men niet het signaal geeft van "neem het er nog eens goed van, want alles gaat voor 3 weken dicht", maar dat de koe onmiddelijk bij de horens gevat wordt.
700 dagen dus, waarop voor meer capaciteit in de ziekenhuizen gezorgd had kunnen worden.
700 dagen, waarop voor meer bedden en bedpannen, en al het andere dat daar bij hoort, gezorgd had kunnen worden.
700 dagen, om extra mensen aan te trekken. Er is genoeg corona-geld bij gedrukt, dus die lonen is ook niet direct een probleem, en we hebben een hele horde hooggschoolde werklozen die voor onze pensioenen gaan zorgen.
700 dagen, om extra ziekenhuizen te bouwen, of leegstaande gebouwen in te richten, exclusief voor covid-patienten en covid-personeel. Dan zijn ze meteen gescheiden van de rest van de ziekenhuispopulatie en is besmetting toch weer wat bemoeilijkt.
700 dagen, waarop men dat allemaal verzuimd heeft.
Maar wel 700 dagen waarop we de meest absurde maatregelen door de strot geramd hebben gekregen, waar totaal geen lijn in zat en nog steeds niet zit.
Iedere burgemeester, ieder schepencollege, iedereen met een gram politieke ambitie heeft deze hoax misbruikt om zich te profileren en dwaze maatregelen af te kondigen die haaks staan op andere dwaze maatregelen door een andere nitwit 'afgekondigd'. En dat allemaal illegaal en totalitair op de kap van de burger, die in één adem meteen ook maar gecriminaliseerd werd/wordt.
Die boevenclub is er opnieuw in geslaagd het volk te verdelen, ditmaal in gevaccineerden en niet-gevaccineerden, en te heersen. Zelf blijven ze mooi buiten schot terwijl we toch 700 dagen van schuldig verzuim achter de rug hebben. Of het zou moeten zijn dat het probleem toch zo groot niet is als het wordt voorgesteld. Dat is ook een mogelijkheid, natuurlijk. Maar dat tweede lijkt mij nog een volle graad erger dan het eerste, waar ik niet mee zeg dat ik er niet serieus rekening mee houd. Die boevenclub is tot het meest verachtelijke in staat, zie de geschiedenis voor de bewijzen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Si vis pacem, para bellum.
Si vis pacem, para bellum.
Ziezo, uitnodiging voor booster vandaag gekregen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
In elk geval is voor mij (en gelukkig ook voor de politici) een lockdown onbespreekbaar !
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Haar lip zal wel bloeden, nu Berx geen extra maatregelen kan/mag opleggen in de provincie Antwerpen. Toch te gek voor woorden dat dorpen, steden en provincies zelf nog mogen sleutelen aan akkoorden.
Als men de top van de ziekenhuisbezetting verkeerd heeft gecalculeerd, vrees ik er toch voor, Charles. Niet dat ik vragende partij ben, verre van.
Oeps, je kan alvast Oostenrijk aan je lijstje van landen met een verplichte vaccinatie toevoegen. Wie volgt?Aerolla schreef: ↑19 november 2021, 09:28 Bwa, als je weet dat er (volgens de Croo tenminste) maar 4 landen zijn ter wereld met verplichte vaccinatie (Turkmenistan en Micronesië en consoorten)
dan moet je je afvragen of we ons daar echt absoluut ASAP moeten bij aansluiten...
Het is geen schande om dat niet te doen, lijkt me
Inderdaad, zo'n dingen maken het allemaal nog ongeloofwaardiger.
Klopt, maar had persoonlijk toch ook veel meer verwacht van Jan Jambon. Hij staat erbij en kijkt er naar.