Spaargids, the movie
Re: Spaargids, the movie
Honest disagreement is often a good sign of progress.
M. Gandhi
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
De hemel klaarde op boven roeptoeterland. Dat was eigenaardig maar zeker niet uitzonderlijk want Frank Deboosere had net zes weken onophoudelijke regen voorspeld.
Ondertussen maakte het bootje met alle roeptoeters weer vaart. Haelewyn was reeds dronken en discussieerde met carpe noctem over wie nu de kapitein van de rubberboot was.
Nou ja, eigenlijk was het geen discussie maar eerder een eindeloze reeks van extreem langdradige monologen waar zelfs de meest ervaren kat haar jongen niet meer in terugvond.
Ondertussen kon jozefien 1969 maar niet zwijgen over de grootse kennis van B7H4 aka den diesel die eens hij op gang komt niet meer kan stoppen. Laatstgenoemde was er echter niet bij wegens ingebeelde fantoompijnen over zijn geamputeerde ETF’s bij het herbalanceren. Enfin, eigenlijk was er een gebrek aan stoelen en banken om haar verwondering niet onder te steken.
Roeiers van dienst waren davy, foopah, nto en poldermol. Poldermol was de eigenaar van de rubberboot maar wenste dit geheim te houden tot nader order.
Op zoek naar zeezoutjes zag geebee iets wat op een kadaver leek in de vorm van jefdewit. Het bleek echter een groot stuk plastic te zijn dat yaris weggegooid had. Dit was voor geebee het zoveelste bewijs dat iedereen lid moest worden van Groen.
Toen hij dit voorstelde en luidkeels begon te roepen sloeg davy hem KO. Hierdoor werd de reis abrupt beëindigd.
Ondertussen was de strijd over de rol van de kapitein gestreden. Haelewyn had met glans gewonnen door de omvang van een ego waar weinige sterveling kan aan tippen.
Volgende keer: de roeptoeters op bezinning in een Duits klooster, 16+***
Ondertussen maakte het bootje met alle roeptoeters weer vaart. Haelewyn was reeds dronken en discussieerde met carpe noctem over wie nu de kapitein van de rubberboot was.
Nou ja, eigenlijk was het geen discussie maar eerder een eindeloze reeks van extreem langdradige monologen waar zelfs de meest ervaren kat haar jongen niet meer in terugvond.
Ondertussen kon jozefien 1969 maar niet zwijgen over de grootse kennis van B7H4 aka den diesel die eens hij op gang komt niet meer kan stoppen. Laatstgenoemde was er echter niet bij wegens ingebeelde fantoompijnen over zijn geamputeerde ETF’s bij het herbalanceren. Enfin, eigenlijk was er een gebrek aan stoelen en banken om haar verwondering niet onder te steken.
Roeiers van dienst waren davy, foopah, nto en poldermol. Poldermol was de eigenaar van de rubberboot maar wenste dit geheim te houden tot nader order.
Op zoek naar zeezoutjes zag geebee iets wat op een kadaver leek in de vorm van jefdewit. Het bleek echter een groot stuk plastic te zijn dat yaris weggegooid had. Dit was voor geebee het zoveelste bewijs dat iedereen lid moest worden van Groen.
Toen hij dit voorstelde en luidkeels begon te roepen sloeg davy hem KO. Hierdoor werd de reis abrupt beëindigd.
Ondertussen was de strijd over de rol van de kapitein gestreden. Haelewyn had met glans gewonnen door de omvang van een ego waar weinige sterveling kan aan tippen.
Volgende keer: de roeptoeters op bezinning in een Duits klooster, 16+***
Aan het paar "SG, the movie" scenaristen die mij ook een rol toebedeelden:
Ik heb met plezier jullie verhalen gelezen.
De reden waarom ik nog niet kon reageren is omdat ik (weliswaar aan écht zee was), maar vandaar na een ongelukkige val, in het AZ St Jan in Brugge ben terechtgekomen.
Groetjes in afwachting van mijn revalidatie.
Ik heb met plezier jullie verhalen gelezen.
De reden waarom ik nog niet kon reageren is omdat ik (weliswaar aan écht zee was), maar vandaar na een ongelukkige val, in het AZ St Jan in Brugge ben terechtgekomen.
Groetjes in afwachting van mijn revalidatie.
Get well soon, Neefje !
Als je nooit bezoek krijgt breng ik (na uitnodiging) Yaris en de vrolijke bende wel mee met taartjes.
Ik hoop voor jou dat je de naam van het hospitaal veranderd hebt in je tekst want anders krijg je misschien nog stalkende fans op bezoek.
Hierboven heeft er nog eentje een F cup BH over (in de Nick).. Als je dat kan gebruiken als reparatie elastiek voor je looprekje of om je been in tractie te houden : we pakken het het (onzijdig) wel af en sturen het je op met iedere andere mogelijke koerier dan Bpost.
Als je nooit bezoek krijgt breng ik (na uitnodiging) Yaris en de vrolijke bende wel mee met taartjes.
Ik hoop voor jou dat je de naam van het hospitaal veranderd hebt in je tekst want anders krijg je misschien nog stalkende fans op bezoek.
Hierboven heeft er nog eentje een F cup BH over (in de Nick).. Als je dat kan gebruiken als reparatie elastiek voor je looprekje of om je been in tractie te houden : we pakken het het (onzijdig) wel af en sturen het je op met iedere andere mogelijke koerier dan Bpost.
Mooi! Lachen is gezond, maar doet momenteel pijn door gebroken schouder.
Bezoek wordt hier niet toegelaten, zelfs mijn man niet. Ik moet hem al 4 dagen missen.
Stalkers zouden me niet vinden, want ik wordt later overgebracht naar kliniek in mijn eigen streek.
Bezoek wordt hier niet toegelaten, zelfs mijn man niet. Ik moet hem al 4 dagen missen.
Stalkers zouden me niet vinden, want ik wordt later overgebracht naar kliniek in mijn eigen streek.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Veel beterschap Nefertari. Hopelijk verzorgen ze je goed in Brugge.
Platin gaat op 1 mei met rooie klak zijn 1 prikkie halen.
Estate Guru believer.
Dat is een goed excuus om niet te komen, Platin. De anderen zullen er ene drinken op je rooie geaardheid. Santé !
Op de liederlijke vraag : Watskeburt? kan je even liederlijk antwoorden met Cornelis Vreeswijk (De nozem en de non) :
Niemand ter aarde weet hoe het eigelijk begon
Het droevige verhaal van de nozem en de non
Van de nozem en de non .........
Sterk is de liefde
tijdelijk althans
de non vergat haar plichten en zelfs haar rozenkrans
ze vergat haar rozenkrans
Met z'n zonnebril en z'n nauwe pantalon
verwekte onze nozem de hartstocht van de non
ja de hartstocht van de non.......
"Leve de liefde" zei Pieterman galant
maar juffrouw Janssen die belde naar de krant (DPG)
ja die belde naar de krant
Maar daar dacht een ieder dat ze het maar verzon
dus ging ze naar de kapelaan en verklikte daar de non
en verklikte daar de non.........
Dankzij juffrouw Janssen en de kapelaan
maakte de politie er een einde aan
ja er kwam een einde aan
Want ze liepen namelijk zomaar op het gras
en de politie zei dat dat verboden was
dat het gras verboden was.......
Niet om het een of ander
maar omdat het niet kon
eindigde de liefde
van de nozem en de non
van de nozem en de non
Volgens Aristoteles weegt een
zoen niet zwaar
letterlijk uitstekend
figuurlijk zelden waar
Vraag de non er maar eens naar!
Niemand ter aarde weet hoe het eigelijk begon
Het droevige verhaal van de nozem en de non
Van de nozem en de non .........
Sterk is de liefde
tijdelijk althans
de non vergat haar plichten en zelfs haar rozenkrans
ze vergat haar rozenkrans
Met z'n zonnebril en z'n nauwe pantalon
verwekte onze nozem de hartstocht van de non
ja de hartstocht van de non.......
"Leve de liefde" zei Pieterman galant
maar juffrouw Janssen die belde naar de krant (DPG)
ja die belde naar de krant
Maar daar dacht een ieder dat ze het maar verzon
dus ging ze naar de kapelaan en verklikte daar de non
en verklikte daar de non.........
Dankzij juffrouw Janssen en de kapelaan
maakte de politie er een einde aan
ja er kwam een einde aan
Want ze liepen namelijk zomaar op het gras
en de politie zei dat dat verboden was
dat het gras verboden was.......
Niet om het een of ander
maar omdat het niet kon
eindigde de liefde
van de nozem en de non
van de nozem en de non
Volgens Aristoteles weegt een
zoen niet zwaar
letterlijk uitstekend
figuurlijk zelden waar
Vraag de non er maar eens naar!
Laatst gewijzigd door Destereir op 16 november 2021, 01:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Heerlijk om dit nog eens terug te horen (of lezen)!
In de tijd van de protestsongs werden ergernissen tenminste nog 'met stijl' verwoord, in tegenstelling tot de bagger die we tegenwoordig op social media in de strot geduwd krijgen.
Dank Timoootjex. Daar in Brugge was ik in zeer goede handen.Timoootjex schreef: ↑30 april 2021, 08:47 Veel beterschap Nefertari. Hopelijk verzorgen ze je goed in Brugge.
Nu, na 6 maand van revalidatie, hoopte ik terug volop te kunnen genieten van het leven; maar Covid-19 heeft daar anders over beslist. Alle evenementen die ik recent boekte, worden stuk voor stuk terug uitgesteld of afgelast.
And the movie goes on.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nu dat de zoveelste nick van Weverke (correctie: de nieuwe nick van haelewyn) dit oude topic van onder 't stof heeft gehaald zal ik nogmaals de ganzeveer hanteren. En een paar nieuwe(re) leden mee het bad intrekken
Na
Episode 1: Kabaal in Koksijde
Episode 2: Middelkerkse Malheuren
Episode 3: Onrust in Oostende
Episode 4: Ambras in Albion
Nadat de bonte bende roeptoeters ontscheept was in Ramsgate werd treinsgewijs koers gezet naar Victoria Station. GSM-lovers Haelewyn en satsurfer wouden op de trein voor eens en altijd bewijzen wie het meest van GSM's afweet.
Maar hoe te becijferen? We spraken af dat diegene die het meest ontbrekende SG-roeptoeters naar Londen kon lokken voor eens en altijd de titel van 'Beste Smartphoner van Spaargids' mocht dragen.
Haelewyn contacteerde eerst inquirer, er was anders niemand die wou riposteren op de anti-N-VA-jeremiades van Haelewyn. Inquirer bedankte feestelijk. In een land waar ze in hun taal niet vousvoyeren wou hij geen voet zetten.
Er werd een waardige vervanger gevonden in meneerke Peeters, die wou haelewyn wel van antwoord dienen over de N-VA. Zo moest de rest van ons gezelschap dit niet langer aanhoren.
Na heel wat rondbellen zouden ook Sjarel VDW, Groene Dean, GroepB, Vortex & NieuweSter ons vervoegen. Het werd een draw tussen Haelewyn en satsurfer: 3-3...
Om hun achterstand op ons in te lopen stelde GroepB voor om zijn Lancia Delta van stal te halen. Daarmee vlamde hij naar Rijsel vanwaar de achterkomers op de Eurostar naar Londen reisden.
De Eurostar stopt echter in St Pancras dus spraken we af om te verzamelen in Hyde Park waar Groene Dean en ik in Speakers' Corner het spreekgestoelte zouden beklimmen om het belang van vrije meningsuiting nogmaals door de strot van de rest van de roeptoeters te rammen.
Daar samengekomen werd er verbroederd met de laatkomers, er was echter weinig animo om naar het gezaag over vrije meningsuiting van Dean en ik te luisteren. Yaris wou naar Buckingham Palace trekken om daar een glimp op te vangen van één of andere royal, pukkie wou naar Wembley en dixit vond de Spreeksteen in Amsterdam natuurlijk heel wat beter.
En zo besloten we om individueel Londen onveilig te maken en 's avonds tesamen te komen in een pub.
Aerolla had een zelf geknutseld verhoog meegebracht en wou toch de toehoorders toespreken, maar Haelewyn vond dat verhoog een ingenieur onwaardig. Terwijl die twee aan het discussiëren gingen trok de rest Londen in.
Die avond troffen de meeste roeptoeters elkaar terug in de pub. Maar we waren toch een aantal man kwijt, Poldermol had door dat de oversteek naar Canada vanuit Londen toch al heel wat makkelijker was en had Svetlana naar ons gestuurd met de boodschap dat hij ons verliet. Svetlana zelf ging ons ook niet langer verblijden met haar aanwezigheid, ze had een rijke Engelse bankier aan de haak geslagen.
Vortex wou zoals gewoonlijk de maaltijd van Haelewyn betalen, en deze aanvaardde het voorstel zonder scrupules.
Overnachting werd gevonden in een nabijgelegen hostel. Haelewyn wou graag de kamer delen met Nefertari maar zijn haring braadde niet.
's Anderendaags werd terug huiswaarts gekeerd. Allen de maalboot op. FTP had in Soho een vals paspoort aangeschaft en wenste niet langer als FTP geadresseerd te worden. Zijn nieuwe identiteit deelde hij enkel mee aan een paar betrouwbare SG'ers. Geebee had zich in stilzwijgen gehuld. MoreOrLess werd als vermist opgegeven.
Aan boord kwam het andermaal tot een discussie tussen Vortex en Haelewyn over het betalen van Haelewyns maaltijd. De kapitein liet dan maar beiden opsluiten in een kajuit naast de kombuis.
Op de terugvaart kwamen we een visserschuit tegen die zich had vastgevaren op één van de vele windmolens. Wij maanden de kapitein aan om hulp te bieden. Toen we echter dichter kwamen merkten we twee SG'ers aan boord. Het bleken de twee nickwisselaars NTO/Calco/Weverke/amturingas/etc & Cronos/JefDeWit/David_DeWa. Deze laatste had eindelijk de laatste nagel van de in zijn eigen kelder getimmerde ark geslagen en had met dubbel FFP2-masker aan het ruime sop gekozen in Diksmuide en langs de IJzer de Noordzee bereikt.
Het betrof echter een nauwelijks zeewaardige schuit uit konijnekotelarenhout die niet bestand was tegen zeewater. Toen we voorstelden bij ons aan boord te komen werden we hooghartig weggelachen. Wij waren klimaatnegationisten en de stijging van de zeespiegel ging er wel voor zorgen dat hun sloep ging loskomen. Tegen zoveel ratio konden we niet op. Dus stoomden wij verder op naar de koningin der badsteden.
Bij aankomst in Oostende vroegen we de kapitein of die aub onze twee kornuiten uit hun cachot wou vrijlaten maar dat bleek nog niet voor vandaag. We moesten maar leren wennen aan de stilte.
Toen moest nog blijken dat in ons thuisland de Coronagekte weer toegeslagen had en hadden de onverkozen totalitairen de macht gegrepen. In moedeloze lethargie verzonken dropen alle roeptoeters dan maar huiswaarts af. Wel met het goede voornemen eens goed hun gedacht te zeggen op Spaargids!
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 22 november 2021, 06:42, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Bij deze is alweer bewezen dat je niet altijd juiste conclusies trekt !CarpeNoctem schreef: ↑21 november 2021, 12:33 Nu dat de zoveelste nick van Weverke dit oude topic van onder 't stof heeft gehaald .....
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Perfectie is dan ook niet van deze wereld ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.