Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Klopt, maar hij kan ook niet echt veel doen, vrees ik. Daarvoor moet je de staatsstructuur en de grondwet heel goed kennen.
Door de inwerkingtreding van de Pandemiewet wordt de federale overheid bevoegd gemaakt om alle nodige maatregelen te treffen op het vlak van veiligheid en volksgezondheid, en dit over het ganse grondgebied van België. De deelstaten hebben daarbij maar weinig in de pap te brokken. Ze kunnen enkel wat rommelen in de marge (de toepassing van de maatregelen in detail uitwerken maar steeds binnen het federale kader).
Het Overlegcomité is precies wat de naam zegt: een comité waarin de verschillende regeringen (federaal, Vlaams, Waals, …) met elkaar overleggen (maar niet beslissen). De federale overheid neemt de beslissingen in het kade van de Pandemiewet. Ieder blijft wel bevoegd voor zijn eigen materie (bv. Onderwijs) maar steeds binnen het kader van de beslissingen van de federale overheid.
- DeanThe6th
- Verbannen Gebruiker
Protest in Rotterdam tegen de pasjesmaatschappij. Dit is het 2G-beleid van een demissionair kabinet dat nota bene een verkiezingsnederlaag leed!!!
https://www.nu.nl/binnenland/6168791/ze ... erdam.html
De politie heeft gericht geschoten op de betogers volgens bovenstaande link en andere artikels. Verdeel en heers! Het werkt heel goed voor de onverkozen boevenbende aan de top. Het werkt heel wat minder goed voor het verdeelde gepeupel. Want hoe lang gaat het duren voordat betogers zelf niet meer ongewapend komen? Zoals ik al eerder schreef, dit is gewoon de zoveelste burgeroorlog in de maak, alle ingrediënten zijn aanwezig, en de verantwoordelijken zitten zoals steeds hoog en droog, en vooral in alle veiligheid!
https://www.nu.nl/binnenland/6168791/ze ... erdam.html
De politie heeft gericht geschoten op de betogers volgens bovenstaande link en andere artikels. Verdeel en heers! Het werkt heel goed voor de onverkozen boevenbende aan de top. Het werkt heel wat minder goed voor het verdeelde gepeupel. Want hoe lang gaat het duren voordat betogers zelf niet meer ongewapend komen? Zoals ik al eerder schreef, dit is gewoon de zoveelste burgeroorlog in de maak, alle ingrediënten zijn aanwezig, en de verantwoordelijken zitten zoals steeds hoog en droog, en vooral in alle veiligheid!
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Si vis pacem, para bellum.
- DeanThe6th
- Verbannen Gebruiker
Helemaal juist!
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
En uiteraard ook die wat 700 dagen lang verzuimd hebben om voor meer capaciteit te zorgen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
- DeanThe6th
- Verbannen Gebruiker
m-peeters schreef: ↑19 november 2021, 20:51 Door de inwerkingtreding van de Pandemiewet wordt de federale overheid bevoegd gemaakt om alle nodige maatregelen te treffen op het vlak van veiligheid en volksgezondheid, en dit over het ganse grondgebied van België. De deelstaten hebben daarbij maar weinig in de pap te brokken. Ze kunnen enkel wat rommelen in de marge (de toepassing van de maatregelen in detail uitwerken maar steeds binnen het federale kader).
![Afbeelding](https://sun9-43.userapi.com/impg/lkR922bRvy-5Jm8MsSdIpqmpNNOVwLJ89F3Y7w/aGlXE0eHqZI.jpg?size=693x960&quality=96&sign=5d5fb56e060be4dbf84bdd2fa82fcc11&type=album)
- DeanThe6th
- Verbannen Gebruiker
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Met de huidige beperkingen gaat men de trend niet rap genoeg kunnen keren, het aantal opnames gaat te lang hoog blijven waardoor een overbelasting er zit aan te komen. Men laat het, nog maar eens, eerst zodanig uit de hand lopen dat een lockdown en contact beperkingen in het sociaal leven onvermijdelijk worden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je hebt hier een ferm punt. Hoe de regering de burgers tegen elkaar opzet is toch wel du jamais vu, behalve in de donkerste periodes van de menselijke geschiedenis.DeanThe6th schreef: ↑20 november 2021, 10:21Verdeel en heers! Het werkt heel goed voor de onverkozen boevenbende aan de top. Het werkt heel wat minder goed voor het verdeelde gepeupel. Want hoe lang gaat het duren voordat betogers zelf niet meer ongewapend komen? Zoals ik al eerder schreef, dit is gewoon de zoveelste burgeroorlog in de maak, alle ingrediënten zijn aanwezig, en de verantwoordelijken zitten zoals steeds hoog en droog, en vooral in alle veiligheid!
Eéntje voor jou:
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- DeanThe6th
- Verbannen Gebruiker
Absoluut! Zolang ik hier lange epistels met betogen post over vrijheid en tirannie, is het nog allemaal goed. Wanneer ik daarmee stop, heeft ofwel corona me eindelijk toch te pakken gekregen (en lig ik onder de zoden want principes staan of vallen niet met een ziekte), ofwel is het gedwongen, ofwel ben ik tot het besluit gekomen dat betogen met woorden geen zin meer heeft en tot andere actie overgegaan. Een verplichte vaccinatie zou me wel eens over die lijn kunnen trekken, en niet alleen mij, zie mijn eerdere post over de rellen in R'dam.
- DeanThe6th
- Verbannen Gebruiker
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
-
- Jr. Member
- Contacteer:
De enige oplossing om uit de impasse te komen is "VERPLICHTE VACCINATIE".
Zo niet, blijven we gewoon jojo spelen met alle gevolgen van dien.
Eigenlijk zou dit vanaf het begin de opzet moeten geweest zijn, maar ja, achteraf is het wel makkelijker praten.
Maar met een beetje voortschrijdend inzicht is verplichte vaccinatie de enige oplossing.
Voor- en tegenstanders vind je altijd en overal. Hopelijk wordt Oostenrijk gevolgd, er zullen nog wel EU en andere landen volgen.
Eigenlijk zou dit vanaf het begin de opzet moeten geweest zijn, maar ja, achteraf is het wel makkelijker praten.
Maar met een beetje voortschrijdend inzicht is verplichte vaccinatie de enige oplossing.
Voor- en tegenstanders vind je altijd en overal. Hopelijk wordt Oostenrijk gevolgd, er zullen nog wel EU en andere landen volgen.
Oeps, een typfoutje, hieronder de rechtzetting:DeanThe6th schreef: ↑20 november 2021, 10:26Helemaal juist!
En uiteraard ook die wat 700 dagen lang verzuimd hebben om voor meer capaciteit te zorgen.
De gevaccineerden moeten niet worden gepest, het zijn de niet gevaccineerden die moeten worden aangepakt. In die gedachtengang volg ik Oostenrijk: streng voor niet gevaccineerden (verplichte lockdown), minder streng voor gevaccineerden. Edit: het zijn de NIET-gevaccineerden die zorgen voor de overbelasting van ziekenhuizen.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Ik zal er wat cijfers bijhalen: wat is het effect op de ziekenhuisbezetting indien iedereen gevaccineerd zou zijn?
Dit zijn de basisgegevens:
- er zijn ongeveer 2000 ziekenhuisbedden bezet door covidpatiënten, waarvan ca. 500 op IC.
- de helft van de opgenomen covidpatiënten zijn gevaccineerd, de helft is niet gevaccineerd.
- ca. 86% van de meerderjarige Belgen is gevaccineerd, 14% is niet gevaccineerd.
Zodus, enkele eenvoudige rekensommen:
- momenteel nemen de 14% niet-gevaccineerden evenveel bedden in als de 86% gevaccineerden: 1000 ziekenhuisbedden, waarvan 250 op intensieve.
- indien iedereen zou gevaccineerd zijn, dan zouden de momenteel 14% niet-gevaccineerden 166 ipv 1000 ziekenhuisbedden innemen, waarvan 42 op intensieve ipv 250.
Er zouden dus 834 ziekenhuisbedden, waarvan 208 op IC, minder bezet worden door covidpatiënten en vrijkomen voor mensen met andere aandoeningen (die nu hun zorg moeten laten uitstellen).
De ziekenhuisbezetting zou dan als volgt zijn: 1166 ziekenhuisbedden bezet door covidpatiënten, waarvan 292 op intensieve. Nog altijd veel maar toch al een pak minder …
Dit zijn de basisgegevens:
- er zijn ongeveer 2000 ziekenhuisbedden bezet door covidpatiënten, waarvan ca. 500 op IC.
- de helft van de opgenomen covidpatiënten zijn gevaccineerd, de helft is niet gevaccineerd.
- ca. 86% van de meerderjarige Belgen is gevaccineerd, 14% is niet gevaccineerd.
Zodus, enkele eenvoudige rekensommen:
- momenteel nemen de 14% niet-gevaccineerden evenveel bedden in als de 86% gevaccineerden: 1000 ziekenhuisbedden, waarvan 250 op intensieve.
- indien iedereen zou gevaccineerd zijn, dan zouden de momenteel 14% niet-gevaccineerden 166 ipv 1000 ziekenhuisbedden innemen, waarvan 42 op intensieve ipv 250.
Er zouden dus 834 ziekenhuisbedden, waarvan 208 op IC, minder bezet worden door covidpatiënten en vrijkomen voor mensen met andere aandoeningen (die nu hun zorg moeten laten uitstellen).
De ziekenhuisbezetting zou dan als volgt zijn: 1166 ziekenhuisbedden bezet door covidpatiënten, waarvan 292 op intensieve. Nog altijd veel maar toch al een pak minder …
Inderdaad, ik verwacht dat, nu een eerste Westers land deze beslissing heeft genomen, dat de anderen ook zullen volgen. Maar het had van mijn part al veel vroeger een verplichting mogen zijn.E10ne schreef: ↑20 november 2021, 13:01 De enige oplossing om uit de impasse te komen is "VERPLICHTE VACCINATIE".
-
- Jr. Member
- Contacteer:
En denk je dat er geen jojo meer zal zijn als iedereen gevaccineerd is ?
Laat ons even aannemen dat iedereen nu gevaccineerd was, denk je dat er geen vierde golf meer ging geweest zijn ?
Droom maar verder.
En wie zal je dan beschuldigen, eenmaal je het niet meer op niet-gevaccineerden zal kunnen steken ?
Een mens zou bijna gaan geloven in complottoestanden als je ziet op welke krampachtige manier er geprobeerd wordt om bij iedereen het spuitje te zetten, eerst de stoute vaccinweigeraars, de lagere-schoolkinderen staan intussen ook al klaar om het spuitje te krijgen. Daarna onze kleuters en dan de nog-niet-eens-geborenen rechtstreeks in de zwangere buik van hun mama.