keytrade: bankkaart werkt niet - update eID
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
keytrade: bankkaart werkt niet - update eID
Wou onlangs betalen met mijn keytrade debitkaart. Al lang niet meer gebruikt. Wel nog geldig. In de Aldi. Werkt niet. Speciale foutmelding. Iets in de geest dat ik mij diende te identificeren bij de bank.
Gaan zoeken in mijn bankomgeving via de website. Bericht van einde augustus gevonden dat ik mijn persoonlijke informatie diende te bijwerken. En dat ik mijn identiteitskaart bij de hand diende te nemen. Interface beschikbaar om de voor- en achterkant van de eID te uploaden.
Heb dat zojuist gedaan. Toevoeging staat nu ter moderatie. Gaan zien naar de status van mijn betaalkaart volgens de website. Niets speciaal te zien. Geen status 'geschorst' ofzo.
Ik raadpleeg Keytrade regelmatig via de app. Geen bericht ontvangen hierover. Toch niet uitdrukkelijk; 'update eID info, deactivate betaalkaart in X dagen'.
Geen elegante werkwijze van Keytrade. Ik denk dat er niet veel zaken zijn die je als bank kunt doen om je klanten meer pissig te krijgen is in een winkel bij de kassa te staan met voldoende geld op rekening met een niet-vervallen kaart en niet kunnen betalen.
Had alternatieven bij, voor mij geen probleem. Maar soms ga ik op stap met enkel eID en 1 betaalkaart.
Gaan zoeken in mijn bankomgeving via de website. Bericht van einde augustus gevonden dat ik mijn persoonlijke informatie diende te bijwerken. En dat ik mijn identiteitskaart bij de hand diende te nemen. Interface beschikbaar om de voor- en achterkant van de eID te uploaden.
Heb dat zojuist gedaan. Toevoeging staat nu ter moderatie. Gaan zien naar de status van mijn betaalkaart volgens de website. Niets speciaal te zien. Geen status 'geschorst' ofzo.
Ik raadpleeg Keytrade regelmatig via de app. Geen bericht ontvangen hierover. Toch niet uitdrukkelijk; 'update eID info, deactivate betaalkaart in X dagen'.
Geen elegante werkwijze van Keytrade. Ik denk dat er niet veel zaken zijn die je als bank kunt doen om je klanten meer pissig te krijgen is in een winkel bij de kassa te staan met voldoende geld op rekening met een niet-vervallen kaart en niet kunnen betalen.
Had alternatieven bij, voor mij geen probleem. Maar soms ga ik op stap met enkel eID en 1 betaalkaart.
Re: keytrade: bankkaart werkt niet - update eID
Ja een mailtje sturen naar de klant na bijv. een maand bericht online te hebben bezorgd is te veel werk.
Een raad blijf er weg bij Keytrade.
Een raad blijf er weg bij Keytrade.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb er alleszins een e-mail over ontvangen.
Vreemd, ik krijg toch wel berichten in hun interface.
Bank is overigens verplicht 1 maal per jaar je gegevens opnieuw in te lezen (al doen ze het niet allemaal).
Mail is bij veel banken wel taboe uit vrees voor misbruik door kwaadwilligen. Als ze morgen starten met het "gewoon" maken dat ze mails sturen om je gegevens te updaten, dan zijn er overmorgen kwaadwilligen die starten met diezelfde mails maar dan in hun fraude vorm te sturen.
Veel banken zijn dus gestopt met zulke mails te sturen uit schrik voor misbruik en vertrouwen erop dat de klant zijn berichten leest binnen in de bank applicatie.
Bank is overigens verplicht 1 maal per jaar je gegevens opnieuw in te lezen (al doen ze het niet allemaal).
Mail is bij veel banken wel taboe uit vrees voor misbruik door kwaadwilligen. Als ze morgen starten met het "gewoon" maken dat ze mails sturen om je gegevens te updaten, dan zijn er overmorgen kwaadwilligen die starten met diezelfde mails maar dan in hun fraude vorm te sturen.
Veel banken zijn dus gestopt met zulke mails te sturen uit schrik voor misbruik en vertrouwen erop dat de klant zijn berichten leest binnen in de bank applicatie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ja, dat van die screenshot was ook wat ik ontvangen heb. Met dus ergens een icoontje in het rood en een cijfer van ongelezen berichten.
Zover ik weet was dat het enige bericht. Wat naar mijn mening schromelijk onvoldoende is.
Zover ik weet was dat het enige bericht. Wat naar mijn mening schromelijk onvoldoende is.
ik kan mijn voor en achterkant van mijn id-kaart niet uploaden. Voldoe nochtans aan de voorwaarden (jpg-bestand, minder dan 10 Megabytes)
Sleep ik de jpg van de achterkant zegt die "Gelieve een Belgische identiteitskaart op te laden
Heb dan maar gebeld en na een kwartier had ik iemand aan de lijn. Werd niet nagegaan waarom het doorsturen niet lukte, mocht het gewoon opsturen naar hun info mailadres
Sleep ik de jpg van de achterkant zegt die "Gelieve een Belgische identiteitskaart op te laden
Heb dan maar gebeld en na een kwartier had ik iemand aan de lijn. Werd niet nagegaan waarom het doorsturen niet lukte, mocht het gewoon opsturen naar hun info mailadres
Toevallig een nieuw model identiteitskaart? Hun systemen zijn daar nog niet aan aangepast, denk ik.bartman schreef: ↑29 november 2021, 16:54 ik kan mijn voor en achterkant van mijn id-kaart niet uploaden. Voldoe nochtans aan de voorwaarden (jpg-bestand, minder dan 10 Megabytes)
Een weekje na het doorsturen van eID-gegevens werkte kaart nog niet. Geen reactie ontvangen. Goed dat ik die kaart eigenlijk niet nodig heb.
Gestuurd naar dataadministration@keytradebank.com? Ik had daar na 2 dagen antwoord op.
Neen. Gewoon via de webinterfase, naar de sectie van de persoonlijke informatie. Dat vak met de eID-afbeeldingen. Daar is de optie om een foto van de eID te uploaden. Dat heb ik gedaan omstreeks 20 november.
Ah, mijn excuses. Ik dacht dat je een e-mail diende te sturen omdat die webinterface niet werkte, maar dat was een ander forumlid. Als je identiteitskaart aanvaard werd in deze interface maar je bankkaart nog steeds niet werkt, zou ik eens een e-mail sturen naar dat adres.
Ik heb een bericht naar Keytrade verzonden hierover.
Reactie;
Maar kom, het zou er dus niets mee te maken hebben wat het ook was.
Alleen weet ik niet of ik dat moet geloven. Dit omdat ik op de vraag 'Keyplan 732XXXX; kan ik uitstappen zonder kosten voor dat plan? Indien niet; vanaf wanneer?' als reactie kreeg;
Nauja. het maakt niet echt uit. Die debitkaart ligt terug in de schuif en die ligt daar goed.
Reactie;
Ik kreeg in de winkel op het scherm niet de melding dat er een blokkering was. Maar iets over identificatie bij de bank die nodig was.Het werken van de bankkaart heeft niks te maken met het uploaden van van uw ID kaart. Als deze geblokkeerd is , dient u ons hiervoor te bellen.
Maar kom, het zou er dus niets mee te maken hebben wat het ook was.
Alleen weet ik niet of ik dat moet geloven. Dit omdat ik op de vraag 'Keyplan 732XXXX; kan ik uitstappen zonder kosten voor dat plan? Indien niet; vanaf wanneer?' als reactie kreeg;
...wat ik niet beschouw als erg behulpzaam. Ik weet dat het 5 jaar is. Maar niet of dat plan 5 jaar is.U kunt pas na 5 jaar kosteloos uit uw keyplan stappen.
Nauja. het maakt niet echt uit. Die debitkaart ligt terug in de schuif en die ligt daar goed.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is nieuw voor mij ... bij geen enkele van mijn banken heb ik mijn ID moeten laten "herlezen" de voorbije jaren.
Ik kan mij zelfs niet herinneren wanneer ik dat de laatste keer heb moeten doen.
Men kan perfect een mail sturen zonder links of telefoonnummers, maar enkel met de melding dat je een nieuw bericht hebt in de online omgeving en eventueel wat uileg over phishing erbij. Elke bank (of toch die waar ik klant ben) lijkt mij dat ook te doen, zeker voor belangrijke berichten.SMGGM schreef: ↑20 november 2021, 14:52 Mail is bij veel banken wel taboe uit vrees voor misbruik door kwaadwilligen. Als ze morgen starten met het "gewoon" maken dat ze mails sturen om je gegevens te updaten, dan zijn er overmorgen kwaadwilligen die starten met diezelfde mails maar dan in hun fraude vorm te sturen.