Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Zou men in de ziekenhuizen de FIFS niet beter invoeren? Waarom moet een tumor-operatie wijken voor een corona-patiënt? Als spuitjes, en straks ook de pilletjes, slechts een beperkte werking hebben, kan men die andere zorg toch niet blijven uitstellen. En om dat allemaal op de kap van de niet-gevaccineerden te steken is veel te simplistisch.
Klopt
Tikt wel lekker aan voor Pfizer, het zo lang mogelijk uitstellen van de aanpassing van de vaccins. 1000 euro winst per seconde.
Wie wil zo'n gouden koe nu slachten? (cynisch)
Ik heb me laten vaccineren omdat ik graag eens op restaurant ga en me niet altijd wil laten testen. Hoe niet-gevaccineerde mensen worden behandeld en gestigmatiseerd lijkt me toch zeer zorgwekkend
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Inderdaad een mRNA vaccin kan zeer vlot én snel aangepast worden. De in grote getale geproduceerde vaccins moeten eerst op hé, het is gewoon zo ... heb aandelen van Pfizer en anderen die erg actief zijn in de Covid-19 business ik klaag niet. Een griepvaccin is quasi nutteloos en al achterhaald als het jaarlijks op de markt komt. Het is eigenlijk een 'gok'.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wordt inderdaad tijd dat men dit debat eindelijk eens gaat voeren, het is nu reeds twee jaar dat zorg wordt uitgesteld. Is het leven van iemand met kanker misschien minder waard dan iemand die ernstige covid heeft? Iedereen heeft recht op gezondheidszorg, ook zij die een nieuwe heup of donor nier nodig hebben. Het ziet er niet naar uit dat de covid toestroom in ziekenhuizen de komende jaren zal verdwijnen, misschien toch maar wat tijdelijke covid centra inrichten zodat ziekenhuizen hun normale zorg kunnen blijven doen.
Ben geen anti-vaxxer, maar quasi alle virologen en vaccinologen ea spreken in naam van 'Big Pharma'. De werkzaamheid tegen de Delta-variant is gewoon heel slecht.
Dus je hebt je alleen maar laten vaccineren omdat je toegang zou hebben tot restaurants en op reis zou kunnen? Goede zaak. Dit is de juiste manier om mensen te overtuigen zich te laten vaccineren. Een verplichting zal weinig uithalen. Je kunt de mensen niet manu militari vastpakken en een spuit geven.
Dus moet je het hen zodanig moeilijk maken dat ze niet anders kunnen dan zich te laten vaccineren.
De ziekenhuizen moeten beschermd worden.
Ook ik ben gevaccineerd maar als ik nu zie dat het toch wel heel weinig zoden aan de dijk zet...geen derde prik meer voor mij.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het reproductie cijfer van de delta variant is 6.5, om daar voldoende groepsimmuniteit tegen te hebben zodat de verspreiding stopt, moet 95% van de bevolking gevaccineerd zijn en moeten de vaccins 85% efficiënt zijn tegen besmetting. Geen van die twee voorwaarden zijn vervuld, zelfs een verplichte vaccinatie gaat nooit 95% opleveren (kinderen jonger dan 6, mensen die niet gevaccineerd mogen worden en vaccin weigeraars). De efficiëntie tegen besmetting met de delta variant is maar +/- 60% en neemt na 20 weken af naar minder dan 50%. Die aangepaste vaccins zijn echt wel nodig.
Ik zal het braafjes laten zetten wil zonder testen ergens naartoe kunnen gaan, al geloof ik er niet in.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Beste Etienne,m-peeters schreef: ↑20 november 2021, 15:38Sommigen kennen nog steeds het verschil niet tussen een vaccin en een medicijn.![]()
Sommigen snappen nog steeds niet dat een vaccin geen 100% bescherming geeft.![]()
Sommigen blijven nog steeds de efficiëntie van een vaccinatie negeren.![]()
Sommigen blijven hardleers het bestaan van het coronavirus ontkennen.![]()
Sommigen geloven nog steeds dat alles rond corona een verzinsel is, een complot waaraan dan miljoenen mensen om de een of andere reden aan meewerken.![]()
Je reactie houdt geen enkele steek, mag ik je er voor ALLE duidelijkheid op wijzen op het feit dat ik dubbel gevaccineerd ben en dat ik mijn derde prik zal nemen en mijn vierde, vijfde, zesde ... en dat ik daarnaast al twintig (of dertig jaar, ik raak de tel kwijt) de jaarlijkse griepprik neem. Neen, ik ben geen anti-vaxxer en neen, ik ben geen ontkenner en neen, ik stel de vaccinatie niet in vraag MAAR ik ben wel tegen de verdere polarisatie en de tweedracht die men wil (en er blijkbaar heel goed in slaagt) zaaien in de maatschappij tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden.
Waar gaan we naar toe als het maatschappelijk zo gemakkelijk wordt aanvaard dat we een pasjesmaatschappij worden met groene en rode schermen ... misschien kunnen we de niet-gevaccineerden een jodenster opspelden zo dat we ze gemakkelijk kunnen herkennen en er dan met stenen naar smijten.
Ik KIES er voor om al die prikken te zetten, ik doe het voor mezelf, niet voor een ander. Ik heb trouwens NOOIT geloofd in de zogezegde groepsimmuniteit, naïevelingen die dachten dat we zo weer naar de "vrijheid" gingen en daarvoor de prik hebben gekozen zijn nu diegenen die nog altijd dromen dat we er met een volledig gevaccineerde bevolking gaan geraken, het zijn die die zo krampachtig alles en iedereen willen laten prikken. (Al diegenen die beweren dat ze het voor het "algemeen belang" doen zou ik dan ook voorstellen om in het vervolg niet meer in een auto te kruipen, niet meer te roken en geen alcohol meer te drinken want daarmee breng je ook anderen in gevaar.)
Ik had je tekstje gelezen mr. of mevr.Peeters, het scheelt een aantal honderd bedden op IC mocht iedereen gevaccineerd zijn maar denk je werkelijk dat er dan geen "maatregelen" gingen genomen worden mochten we aan een 100%-vaccinatie zitten ?, ik heb de indruk dat alles goed is om "maatregelen" te nemen.
In plaats van de hele maatschappij plat te leggen hadden ze in die TWEE jaar dat ze er de tijd voor hadden nieuwe IC-bedden voorzien en extra personeel aangeworven ... al het geld dat nu verloren is gegaan aan economische schade en het uitdelen van premies allerhande had men al tien ziekenhuizen kunnen bouwen volgestouwd met IC-bedden en duizenden extra mensen in de zorg tewerkgesteld kunnen hebben ... maar nee, men blijft liever bij het aantal bedden die men had en van zodra er een paar mensen op IC belanden wordt er gepanikeerd.
Het is tijd dat we leren leven met het virus, ja, sommigen zullen ziek worden (en de kans dat ik er bij ben is heel groot gezien mijn medische achtergrond), ja, sommigen zullen er aan sterven (net zoals er dagelijks mensen sterven aan andere zaken) maar er zijn er ook zovelen die zelfs niet eens weten dat ze besmet zijn. Life is a bitch, de ene rookt dagelijks 100 sigaretten en wordt nooit ziek en zijn buur die sport en gezond eet wordt zwaar ziek.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wie wil dat dan ?Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 november 2021, 20:02 Neen, ik ben geen anti-vaxxer en neen, ik ben geen ontkenner en neen, ik stel de vaccinatie niet in vraag MAAR ik ben wel tegen de verdere polarisatie en de tweedracht die men wil (en er blijkbaar heel goed in slaagt) zaaien in de maatschappij tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden.
Misschien naar een veiliger maatschappij ?Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 november 2021, 20:02 Waar gaan we naar toe als het maatschappelijk zo gemakkelijk wordt aanvaard dat we een pasjesmaatschappij worden met groene en rode schermen ... misschien kunnen we de niet-gevaccineerden een jodenster opspelden zo dat we ze gemakkelijk kunnen herkennen en er dan met stenen naar smijten.
Belachelijke vergelijkingen voor de rest.
Er wordt vandaag de dag zoveel "gecontroleerd" ... daar heb je dan geen enkel probleem mee ?
Stel je voor ... al onze bedrijvigheid spenderen aan covid-zorg ... hoeveel zou dat opbrengen ?Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 november 2021, 20:02 In plaats van de hele maatschappij plat te leggen hadden ze in die TWEE jaar dat ze er de tijd voor hadden nieuwe IC-bedden voorzien en extra personeel aangeworven ... al het geld dat nu verloren is gegaan aan economische schade en het uitdelen van premies allerhande had men al tien ziekenhuizen kunnen bouwen volgestouwd met IC-bedden en duizenden extra mensen in de zorg tewerkgesteld kunnen hebben ... maar nee, men blijft liever bij het aantal bedden die men had en van zodra er een paar mensen op IC belanden wordt er gepanikeerd.
Serieus: het is altijd een evenwicht dat gezocht moet worden hé!
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 20 november 2021, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Klopt, maar begrijp nog altijd niet waarom, 't is in openlucht?
Laatst gewijzigd door GroupB op 20 november 2021, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: