Corona-virus.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
De Chinezen hebben bij de uitbraak in Wuhan op minder dan 2 weken een tijdelijk covid ziekenhuis met 1000 bedden gebouwd met een bestaffing van 7000. Wij het rijke en ontwikkelde Westen zouden zoiets niet in 2 jaar kunnen? Personeel?, misschien eens beginnen met een faire verloning en een doenbare werkdruk, gaat de uitstroom uit de zorg al een heel stuk afremmen. Denk je dat ze in China zomaar eventjes 7000 opgeleide verpleegkundigen en dokters op reserve hebben. Natuurlijk niet, ook zij hebben moeten schuiven met personeel en mensen op korte termijn moeten bijscholen. Kostprijs? Het is blijkbaar geen probleem om voor miljarden schuld op te bouwen voor de lockdown uitkeringen, een half miljard om het zorgsysteem wat meer covid proof te maken zal er ook nog wel bij kunnen zeker.m-peeters schreef: ↑20 november 2021, 20:33
Nogal naïef om te veronderstellen dat we zomaar x aantal ziekenhuizen operationeel zouden kunnen maken op nog geen 2 jaar tijd. Bouwen is 1 ding, ze volledig uitrusten en bemannen is nog een andere zaak. We zitten nu al met een tekort aan verpleegkundigen. Om nog maar te zwijgen over de kostprijs van jouw maffe idee.
Het is nu wel al duidelijk dat we nog jaren in deze situatie gaan blijven zitten. In de reguliere zorg is stilaan een leegloop op gang aan het komen omdat het personeel aanhoudend overbelast wordt. Het wordt hoog tijd dat hier iets aan gedaan wordt, covid zorg centraliseren zodat ziekenhuizen hun normale zorg kunnen voortzetten kan daar een deel van zijn.
In hogere sferen bedoel je? 't Ja, daar vergeet je al snel dat er getest moet worden. ![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Kleine kroegen met een heel trouw cliënteel maar het is er niet elke dag dezelfde zever ?
Waar het bier goedkoopst is, zijn veel bezoekers van het slag dat op een betaalbare manier hun alcoholverslaving komt in stand houden. Die kiezen zelden een brasserie waar het bier een euro duurder is.
De houders van een 'deftiger' etablissement gebruiken net hun prijs als een middel om een bepaald publiek (tooghangers en breiers) buiten te houden.
Het is ook te zien wat je wil horen op café.
Voor de betere complottheorie of verklaring van maatschappelijke problemen met theorieën of oplossingen die voor de toeschouwer te ingewikkeld zijn om nog te zien hoe hard ze de mist ingaan, moet je zijn waar de alcohol gemiddeld meer in de man zit.
Zelf ga ik naar geen van beide genres en verkies ik een online kroeg.
Dat is gratis en (on topic) je kan er geen coronabesmetting opdoen.
Waar het bier goedkoopst is, zijn veel bezoekers van het slag dat op een betaalbare manier hun alcoholverslaving komt in stand houden. Die kiezen zelden een brasserie waar het bier een euro duurder is.
De houders van een 'deftiger' etablissement gebruiken net hun prijs als een middel om een bepaald publiek (tooghangers en breiers) buiten te houden.
Het is ook te zien wat je wil horen op café.
Voor de betere complottheorie of verklaring van maatschappelijke problemen met theorieën of oplossingen die voor de toeschouwer te ingewikkeld zijn om nog te zien hoe hard ze de mist ingaan, moet je zijn waar de alcohol gemiddeld meer in de man zit.
Zelf ga ik naar geen van beide genres en verkies ik een online kroeg.
Dat is gratis en (on topic) je kan er geen coronabesmetting opdoen.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Ik kom nooit in cafés waar een pint meer dan 2 of een Duvel meer dan 3 euro kost. Zijn dit de lagere regionen dan ? Waarom voor hetzelfde bier in zogenaamd betere kringen 30% meer betalen ? Naar verluid betaal je in de lelijke stad Antwerpen tegenwoordig al 4 euro voor een simpele Duvel.
Lelijke stad Antwerpen , daar mag een duvel 1 euro kosten dan nog niet bij dat carnaval volk zitten en zeker geen eurocent spenderen in LEZBrembos schreef: ↑21 november 2021, 11:45 Ik kom nooit in cafés waar een pint meer dan 2 of een Duvel meer dan 3 euro kost. Zijn dit de lagere regionen dan ? Waarom voor hetzelfde bier in zogenaamd betere kringen 30% meer betalen ? Naar verluid betaal je in de lelijke stad Antwerpen tegenwoordig al 4 euro voor een simpele Duvel.
Voorzitter artsenvakbond teleurgesteld in paniekerige corona-aanpak: “Misschien is het tijd voor een nieuwe expertengroep”
Waar gaat ons coronabeleid heen? Zelfs in de zorgsector weten ze het nog steeds niet. Thomas Gevaert, voorzitter van artsenvakbond ASGB, vroeg vorig jaar al een duidelijk plan. “Ik zie echter ook tijdens deze vierde golf opnieuw veel paniek en weinig visie. Niemand lijkt te weten wat het doel is.” Gevaert bepleit een nieuwe strategie. “Want corona is een blijver. Het wordt tijd dat we daarmee leren leven.”
https://www.hln.be/binnenland/interview ... ~a994ce0b/
Waar gaat ons coronabeleid heen? Zelfs in de zorgsector weten ze het nog steeds niet. Thomas Gevaert, voorzitter van artsenvakbond ASGB, vroeg vorig jaar al een duidelijk plan. “Ik zie echter ook tijdens deze vierde golf opnieuw veel paniek en weinig visie. Niemand lijkt te weten wat het doel is.” Gevaert bepleit een nieuwe strategie. “Want corona is een blijver. Het wordt tijd dat we daarmee leren leven.”
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Een nieuwe expertengroep of een nieuwe regering?E10ne schreef: ↑21 november 2021, 13:54 Voorzitter artsenvakbond teleurgesteld in paniekerige corona-aanpak: “Misschien is het tijd voor een nieuwe expertengroep”
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Oei, een dokter die niet akkoord is met het gevoerde corona-beleid, dat zal dan wel een anti-vaxxer, corona-ontkenner, enzovoorts zijn. Weg ermee, geen afwijkende (of dat de afwijkende mening is durf ik te betwijfelen) meningen toegelaten.E10ne schreef: ↑21 november 2021, 13:54 Voorzitter artsenvakbond teleurgesteld in paniekerige corona-aanpak: “Misschien is het tijd voor een nieuwe expertengroep”
Ondertussen gaan Filiberke van Schoten en consoorten in Brussel betogen tegen het Corona virus :-) . Als ze maar ergens tegen kunnen zijn dan zijn die gasten tevreden.Net een interview met één van de gasten gehoord op Radio 1, enig niveau was ver te zoeken.
Alles is beter dan Lier, een provinciestadje dat zich de contouren van een grootstad aanmeet. Culinair stelt het niks voor maar ze durven op de Grote Markt wel 4 euro vragen voor een Duvel. Weg ermee …odbc schreef: ↑21 november 2021, 12:04Lelijke stad Antwerpen , daar mag een duvel 1 euro kosten dan nog niet bij dat carnaval volk zitten en zeker geen eurocent spenderen in LEZBrembos schreef: ↑21 november 2021, 11:45 Ik kom nooit in cafés waar een pint meer dan 2 of een Duvel meer dan 3 euro kost. Zijn dit de lagere regionen dan ? Waarom voor hetzelfde bier in zogenaamd betere kringen 30% meer betalen ? Naar verluid betaal je in de lelijke stad Antwerpen tegenwoordig al 4 euro voor een simpele Duvel.
![Evil >:D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/evil.gif)
Naar mijn mening is één grote cruciale fout gemaakt door vanaf de eerste prik van de vaccinatie deze niet verplicht te maken!
Met al hun getreuzel hebben ze zeer veel voeding gegeven aan allen die op één of andere reden niet akkoord waren/zijn.
Denk dat regering(en) met staart tussen de benen best opkrast(sen). Wat in de plaats komt is koffiedik kijken.
Met al hun getreuzel hebben ze zeer veel voeding gegeven aan allen die op één of andere reden niet akkoord waren/zijn.
Denk dat regering(en) met staart tussen de benen best opkrast(sen). Wat in de plaats komt is koffiedik kijken.
Ondertussen vernielt het krapuul Brussel. Best keihard optreden met de wapenstok en indien nodig zwaarder geschut. Eventuele gewonden (bij de betogers) de toegang tot het ziekenhuis weigeren. Laat ze zich zelf maar verzorgen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dan hadden we nu juist dezelfde discussies, zelfs een verplichting betekent niet dat iedereen zich zou laten vaccineren, er zouden nog evengoed vaccinweigeraars en niet bereikbare gemeenschappen zijn. Verplichten is één, die verplichting ook daadwerkelijk afdwingen is nog wat anders, kijk maar naar de zorg sector, zelfs een zware sanctie als ontslag zal niet iedereen overtuigen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je bedoelt minder steil, neem ik aan.verbanneling schreef: ↑20 november 2021, 16:25De golf zou ongetwijfeld minder stijl zijn, of ze minder hoog zou zijn durf ik te betwijfelen. De hoogte van voorgaande golven zijn enkel door het invoeren maatregelen afgetopt. Indien iedereen gevaccineerd zou zijn, zouden er evengoed besmettingen en ziekenhuis opnames zijn, die aantallen zouden zonder bijkomende maatregelen trager maar evengoed blijven oplopen. Een verdubbeling van het aantal doorbraak besmettingen zou ook een verdubbeling in de ziekenhuizen teweeg brengen met uiteindelijk ook een overbelasting tot gevolg. Het is gewoon zo dat we met de huidige vaccins niet zonder beperkende maatregelen kunnen, ook niet wanneer iedereen gevaccineerd zou zijn. Portugal is nu ook gewoon aan zijn vierde golf begonnen, dankzij 98% vaccinatie lopen ze wat achter en gaat het misschien wat trager maar uiteindelijk gaat daar eveneens te veel virus circuleren om zonder beperkingen te blijven.Charlesvdw schreef: ↑20 november 2021, 15:16 De post van m-peeters is duidelijk: er zou nog steeds een vierde golf zijn als iedereen gevaccineerd was, maar heel wat lager.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.