Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Ik ben ook voor kernenergie, met wiekjes en paneeltjes ga je er niet komen als elektrisch wagenpark zwaar gaat laden samen met huishoudelijk verbruik, o ja ge kunt dit sturen, ja mijn b. llen.
Afschakelplan kan eindelijk in voege gaan.
Zie dat je voorzien bent met kleine stroom generator die je met een mannelijke stekker in buiten contakt steekt. WEL EERST HOOFDSCHAKELAAR AAN KAS AFZETTEN.
Ben je offgrid met eigen stroombron, enkel voor kleine verbruikers, licht, tv, computer enz..
Afschakelplan kan eindelijk in voege gaan.
Zie dat je voorzien bent met kleine stroom generator die je met een mannelijke stekker in buiten contakt steekt. WEL EERST HOOFDSCHAKELAAR AAN KAS AFZETTEN.
Ben je offgrid met eigen stroombron, enkel voor kleine verbruikers, licht, tv, computer enz..
Ik heb het niet over een thuisbatterij maar over de hoogspanning die opgewekt wordt in elektriciteitscentrales en verdeeld moeten worden naar huishoudens en industrie. Er zijn wat proefprojecten met pompcentrales, accuparken enz … maar niks wat momenteel de totale capaciteit van de kerncentrales kan vervangen. Doe dus je huiswerk maar zelf …
Ik ook niet. Grapjas.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- DeanThe6th
- Verbannen Gebruiker
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Si vis pacem, para bellum.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zolang iedereen met het vingertje naar een andere partij blijft wijzen, zal er van een meer duurzame wereld niet veel in huis komen. Natuurlijk heeft de industrie haar verantwoordelijkheden, maar dat is ook voor de consument het geval. Zijn wij bereid om pakweg een GSM twee of drie keer zolang te gebruiken of kopen we na een paar jaar toch een nieuwer model. Kleding, hoeveel kledij die eigenlijk nog best draagbaar is gaat in de vodden omdat de mode dit jaar anders is? Vanuit het standpunt van de industrie, waarom een GSM maken die 15 jaar meegaat terwijl de consument er gemiddeld maar 2 jaar mee doet? Of waarom kledij maken die 10 jaar gedragen kan worden terwijl de consument er hooguit 2 jaar mee doet, enz.. Kortom elke partij zal iets moeten veranderen wil men naar een meer duurzaam energie en grondstoffen gebruik evolueren, het wijzend vingertje lost niks op.Gebruikersnaam2 schreef: ↑14 november 2021, 21:13 Zolang de happy few er geen moeite mee hebben om - ik heb er zelfs geen idee van hoeveel - liters kerosine er door te jagen om een paar minuten in de ruimte te zijn geweest dan vind ik niet dat wij, de kleine man, ons schuldig moeten voelen als we jaarlijks één keer (en de merendeel van de mensen halen dit gemiddelde niet eens) met het vliegtuig op reis zouden gaan.
Ik denk dat er niemand vragende partij is dat apparaten tegenwoordig maar een paar jaar meer mee gaan, het is de "industrie" die er voor gezorgd heeft dat het zo is.
Net zoals vele andere zaken die beslist werden door de industrie, ik heb bv. ook niet gevraagd dat ze in de supermarkten nog eens extra plastic rond een paar conservenblikken doen om maar een klein voorbeeld te geven.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Uiteraard helpt het wijzend vingertje niet MAAR het vingertje mag wel gewezen worden. Iedere inspanning die jij en ik doet valt in het niks met één enkel "haantjes-gedrag"-ruimtereisje van Elon Musk en consoorten.verbanneling schreef: ↑21 november 2021, 10:52 Zolang iedereen met het vingertje naar een andere partij blijft wijzen, zal er van een meer duurzame wereld niet veel in huis komen. Natuurlijk heeft de industrie haar verantwoordelijkheden, maar dat is ook voor de consument het geval. Zijn wij bereid om pakweg een GSM twee of drie keer zolang te gebruiken of kopen we na een paar jaar toch een nieuwer model. Kleding, hoeveel kledij die eigenlijk nog best draagbaar is gaat in de vodden omdat de mode dit jaar anders is? Vanuit het standpunt van de industrie, waarom een GSM maken die 15 jaar meegaat terwijl de consument er gemiddeld maar 2 jaar mee doet? Of waarom kledij maken die 10 jaar gedragen kan worden terwijl de consument er hooguit 2 jaar mee doet, enz.. Kortom elke partij zal iets moeten veranderen wil men naar een meer duurzaam energie en grondstoffen gebruik evolueren, het wijzend vingertje lost niks op.
Met al die zaken die je opnoemt heb ik alvast geen probleem : ik heb geen gsm en kleren draag ik tot ze weer in de mode zijn, de laatste 20 jaar heb ik één keer het vliegtuig genomen, ik ga met de fiets waar ik kan en het haalbaar is, thuis met een fleece ipv de temperatuur een graad hoger te zetten, enzovoorts, milieubewust moet je me niet maken, ik ben het al maar toch is en blijft wat ik doe niet eens een druppel op de spreekwoordelijke plaat. En jouw druppel ook niet, enzovoorts.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Behalve die fleece* ben je al goed bezig, jouw druppel op zich is niks maar als een paar miljard mensen hun druppel bijdragen heb je een rivier om die plaat te koelen. Musk is trouwens de pionier die elektrische auto's als alternatief mogelijk gemaakt heeft, zijn honderdduizenden Tesla's zullen zijn ruimtevaart programma wel compenseren.Gebruikersnaam2 schreef: ↑22 november 2021, 10:46 Uiteraard helpt het wijzend vingertje niet MAAR het vingertje mag wel gewezen worden. Iedere inspanning die jij en ik doet valt in het niks met één enkel "haantjes-gedrag"-ruimtereisje van Elon Musk en consoorten.
Met al die zaken die je opnoemt heb ik alvast geen probleem : ik heb geen gsm en kleren draag ik tot ze weer in de mode zijn, de laatste 20 jaar heb ik één keer het vliegtuig genomen, ik ga met de fiets waar ik kan en het haalbaar is, thuis met een fleece ipv de temperatuur een graad hoger te zetten, enzovoorts, milieubewust moet je me niet maken, ik ben het al maar toch is en blijft wat ik doe niet eens een druppel op de spreekwoordelijke plaat. En jouw druppel ook niet, enzovoorts.
*Fleece zijn plastiek microvezels, vaak uit gerecycleerde PET flessen, die vezels breken bij het dragen en wassen tot microplastics en komen zo in het milieu en de voedselketen. Wie dus milieu bewust is, kiest best natuurlijke producten zoals wol, katoen, linnen, enz... allemaal biologisch afbreekbaar en het kost geen fossiele grondstoffen om ze te produceren
Hahaha, de discussie tussen 2 recente verbannelingen gaat gewoon door
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Er zitten 20.000 druppels in een liter water, een paar miljard druppels is gelijk aan 100.000 liter.verbanneling schreef: ↑22 november 2021, 12:32 Behalve die fleece* ben je al goed bezig, jouw druppel op zich is niks maar als een paar miljard mensen hun druppel bijdragen heb je een rivier om die plaat te koelen. Musk is trouwens de pionier die elektrische auto's als alternatief mogelijk gemaakt heeft, zijn honderdduizenden Tesla's zullen zijn ruimtevaart programma wel compenseren.
*Fleece zijn plastiek microvezels, vaak uit gerecycleerde PET flessen, die vezels breken bij het dragen en wassen tot microplastics en komen zo in het milieu en de voedselketen. Wie dus milieu bewust is, kiest best natuurlijke producten zoals wol, katoen, linnen, enz... allemaal biologisch afbreekbaar en het kost geen fossiele grondstoffen om ze te produceren
Een kubieke meter is 1000 liter, 100.000 liter is dus 100 kubieke meter.
Het debiet van de Schelde bedraagt ter hoogte van Lillo 161 kubieke meter per seconde ... die paar miljard druppels leveren je rivier net geen seconde stroming op ... daarmee gaat je plaat niet gekoeld geraken.
Het alternatief van Musk is trouwens verre van milieuvriendelijk, elektriciteit komt ook ergens vandaan en draagt zijn steentje ook bij aan de verdere opwarming. Zijn honderdduizend Tesla's hebben er vooral voor gezorgd dat hij rijk werd en met dat geld hangt hij nu het haantje uit.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Er zitten 20.000 druppels in een liter water, een paar miljard druppels is gelijk aan 100.000 liter.verbanneling schreef: ↑22 november 2021, 12:32 Behalve die fleece* ben je al goed bezig, jouw druppel op zich is niks maar als een paar miljard mensen hun druppel bijdragen heb je een rivier om die plaat te koelen. Musk is trouwens de pionier die elektrische auto's als alternatief mogelijk gemaakt heeft, zijn honderdduizenden Tesla's zullen zijn ruimtevaart programma wel compenseren.
Een kubieke meter is 1000 liter, 100.000 liter is dus 100 kubieke meter.
Het debiet van de Schelde bedraagt ter hoogte van Lillo 161 kubieke meter per seconde ... die paar miljard druppels leveren je rivier net geen seconde stroming op ... daarmee gaat je plaat niet gekoeld geraken.
(bron : google - zo slim ben ik niet)
Het alternatief van Musk is trouwens verre van milieuvriendelijk, elektriciteit komt ook ergens vandaan en draagt zijn steentje ook bij aan de verdere opwarming. Zijn honderdduizend Tesla's hebben er vooral voor gezorgd dat hij rijk werd en met dat geld hangt hij nu het haantje uit.
Blijf maar proberen, ik ben geen banneling.
Ik heb trouwens de indruk dat bannelingen (die zelfs niet eens moeite doen om een nickname te bedenken die hen niet verdacht zou maken, waaronder mijn confrater van dit bericht) hier vliegensvlug weer op het forum geraken terwijl ik bijna een maand door de moderator werd gecontroleerd op ieder berichtje die ik postte (en dan - als hij goesting/tijd had - het na een aantal dagen goedkeurde en waarvan bepaalde berichten om voor welke reden dan ook niet eens goedgekeurd geraakten), ik heb hier al andere bagger zien passeren.
- DeanThe6th
- Verbannen Gebruiker
Wat het milieu betreft, lijk je me toch met sterke vooroordelen te worstelen. Ik ben blij dat dat met die corona-hoax heel wat minder het geval is.verbanneling schreef: ↑22 november 2021, 12:32 Wie dus milieu bewust is, kiest best natuurlijke producten zoals wol, katoen, linnen, enz... allemaal biologisch afbreekbaar en het kost geen fossiele grondstoffen om ze te produceren
Katoen en vlas groeien op akkers en velden, die vooral bemest worden met meststoffen uit, jawel, fossiele drap (zie het Haber-Bosch proces). Ploegen, zaaien, ..., gebeurt met zwaar materieel en die draaien allemaal op diesel. Als je nog eens in Australië bent (of één van de andere grote producenten) moet je met potlood en papier maar eens proberen bij te houden hoeveel vrachtwagens en tractoren met mega-aanhangers af en aan rijden tijdens de oogst. Je zal het snel opgeven.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cotton
Vlasoogst:
https://community.agriculture.com/t5/Wo ... a-p/544777
Wol is een beetje een ander verhaal, maar die gaan ook dikwijls genoeg de vrachtwagen op van het ene graasgebied naar het andere, en naar en van de scheerbarakken. Scheren gebeurt ook meestal electrisch en zo'n 'tondeuse' hangt niet aan een zonnepaneel. Keiharde knaken die 300+ schapen op een dag scheren (op 8u, anders ben je geen echte) met een hand'tondeuse' (niet electrisch, dus) vind je anno 2021 haast niet meer. En electrisch scheren is ook bikkelharde labeur waar anno 2021 in heel vlaanderen bijna geen enkele mens meer voor geschikt is. De man (en hier en daar een vrouw) die 300 schapen geschoren heeft, heeft tot in zijn eigen haarwortels pijn wanneer hij 's avonds zijn/haar bed in rolt/valt.
De echt milieubewusten en de echte SJW hebben gewoon hun eigen angora-konijnen voor de wol, en hebben zelf katoen en vlas groeien, die ze met de hand oogsten en met de hand tot kleding verwerken.
Met woorden en meningen zonder basis in de realiteit en de wetenschap (in de zin van gewoon weten) is het gemakkelijk lawaai maken over hoe het zou horen te zijn. Op zich geen probleem als we er ook gewoon goed, en vooral luid, om mogen lachen. Het wordt echter een levensgroot probleem wanneer die nitwits er een onrealistisch beleid door weten te drukken.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dit vind ik wel interessant ...DeanThe6th schreef: ↑22 november 2021, 20:10 Het wordt echter een levensgroot probleem wanneer die nitwits er een onrealistisch beleid door weten te drukken.
Wie zijn "die nitwits" ?
Wat is dat "onrealistisch beleid" ?
Hoe drukken "die nitwits" dat "onrealistisch beleid" erdoor ?
- DeanThe6th
- Verbannen Gebruiker
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kan je ook antwoorden op mijn vragen ?
(ik kan er niet aan doen dat ik zo simpel ben dat ik niet tussen uw lijnen/visuals kan lezen, sorry daarvoor)
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik denk dat Dean6 het o.a. over de groene jongens/meisjes heeft die om een voorbeeldje te geven bv. de kerncentrales willen sluiten tegen 2025 en er daarna even over gaan nadenken hoe ze het energietekort gaan opvangen. Allee, zo leest deze simpele ziel het toch tussen de regelsEarthNvstr1 schreef: ↑22 november 2021, 20:21Dit vind ik wel interessant ...DeanThe6th schreef: ↑22 november 2021, 20:10 Het wordt echter een levensgroot probleem wanneer die nitwits er een onrealistisch beleid door weten te drukken.
Wie zijn "die nitwits" ?
Wat is dat "onrealistisch beleid" ?
Hoe drukken "die nitwits" dat "onrealistisch beleid" erdoor ?