Slechte service, van kwaad naar erger!
Re: Slechte service, van kwaad naar erger!
Hebben ze stock dividend setting mee overgenomen?Wimpie1 schreef: ↑13 november 2021, 14:01 Ik ga niet zeggen dat het goed is, maar voor mij is het toch al minder slecht.
Ik begin mijn weg te kennen in saxoinvestor, maar rapportering kan nog veel beter.
Als app op de GSM is saxoinvestor veel slechter dan de binckapp.
Maar positief (voor mij), keuzedividenden ook voor UK aandelen.
Heb die nog niet gevonden/gechecked.
Uitgaande van saxoinvestor op de pc:
Rechtsboven poppetje (naast enveloppe en vraagteken) -> corperate actions -> overzicht en keuzes
Dan kan je per valutarekening je standaard keuze instellen door op "keuze wijzigen" te klikken (zelfde rij als "Aankomend Huidig Historie") .
Ik zou er niet vanuit gaan dat de setting van binck is overgenomen.
De setting die je hier kiest geld ook maar vanaf nieuwe ex-div events. Als je al een ex-div van een aandeel had, en je veranderd de 'globale' setting, dan moet je voor dat nog niet uitbetaalde aandeel de setting manueel aanpassen.
Je kan ook per aandeel de setting aanpassen...
Laatst gewijzigd door Wimpie1 op 14 november 2021, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Merci Wimpie, we gaan dat eens checken.Wimpie1 schreef: ↑14 november 2021, 10:19Uitgaande van saxoinvestor op de pc:
Rechtsboven poppetje (naast enveloppe en vraagteken) -> corperate actions -> overzicht en keuzes
Dan kan je per valutarekening je standaard keuze instellen door op "keuze wijzigen" te klikken (zelfde rij als "Aankomend Huidig Historie") .
De setting die je hier kiest geld ook maar vanaf nieuwe ex-div events. Als je al een ex-div van een aandeel had, en je veranderd de 'globale' setting, dan moet je voor dat nog niet uitbetaalde aandeel de setting manueel aanpassen.
Moet ik zeker goed zetten tegen dat ze WDP en Monteaatjes gaan uitdelen
Mercikes, dit weten we ook al weer. Staat op stock, dus ik denk overgenomen van Binck.Jhn schreef: ↑15 november 2021, 14:12Merci Wimpie, we gaan dat eens checken.Wimpie1 schreef: ↑14 november 2021, 10:19
Uitgaande van saxoinvestor op de pc:
Moet ik zeker goed zetten tegen dat ze WDP en Monteaatjes gaan uitdelen
Wij zien een melding in transactieoverzicht dat we een "claim" voor "rights" toegekend hebben gekregen voor onze aandelen Care Property.
Er staat geen bedrag bij. We vinden ook nergens info over een kapitaalsverhoging of iets dergelijks.
Weet iemand hier meer over ?
Waarom Binckbank nog een telefoonnummer heeft is me een raadsel, nooit bereikbaar (een half uur tot een uur aan de telefoon hangen is niet aan mij besteed).
Er staat geen bedrag bij. We vinden ook nergens info over een kapitaalsverhoging of iets dergelijks.
Weet iemand hier meer over ?
Waarom Binckbank nog een telefoonnummer heeft is me een raadsel, nooit bereikbaar (een half uur tot een uur aan de telefoon hangen is niet aan mij besteed).
Afhouding gedeeltelijk dividend naar aanleiding van de kapitaalsverhoging vandaag.
Op 4 november een supportticket verzonden naar SAXO.
Op 10 november een klachtenformulier ingediend.
Allebei nog steeds zonder antwoord. Wat een service!
Op 10 november een klachtenformulier ingediend.
Allebei nog steeds zonder antwoord. Wat een service!
Deze mail krijg ik 4 keer binnen in verband met een WIJZIGING van telefoonnummer bij Saxobank:
Geachte klant,
Bij Saxo Bank heeft de veiligheid van uw persoonlijke gegevens en uw aanmeldingsgegevens de hoogste prioriteit.
Het telefoonnummer dat u bij ons hebt geregistreerd, is gewijzigd.
Als u deze wijziging niet hebt geïnitieerd, neemt u direct contact met ons op.
Vorig telefoonnummer: None
Nieuw telefoonnummer: +32xxxxxxxxx
Met vriendelijke groet,
Saxo Bank
Mijn klacht (zoals ze in feite vragen als ik hun tekst volg)
Ik ben betrokken bij 4 portefeuilles bij BinckBank die binnenkort overgezet worden naar Saxobank.
1) Er is helemaal geen nummerwijziging, maar mijn nummer is gewoon overgebracht van Binck naar Saxo.
Formulering is dus FOUT.
2) Als ikzelf die zogezegde WIJZIGING niet gedaan heb moet ik direct contact opnemen met Saxo Bank.
Weerom is de formulering FOUT.
Bij deze neem ik dus maar contact op om te melden dat ik niets gewijzigd heb.
Beetje hallucinant, niet ?
3) Saxo bank getroost zich dus niet eens de moeite om een degelijk opgemaakte mail te gebruiken om het inbrengen van een telefoonnummer naar de komende klant te melden. Dat belooft voor de toekomst.
Geachte klant,
Bij Saxo Bank heeft de veiligheid van uw persoonlijke gegevens en uw aanmeldingsgegevens de hoogste prioriteit.
Het telefoonnummer dat u bij ons hebt geregistreerd, is gewijzigd.
Als u deze wijziging niet hebt geïnitieerd, neemt u direct contact met ons op.
Vorig telefoonnummer: None
Nieuw telefoonnummer: +32xxxxxxxxx
Met vriendelijke groet,
Saxo Bank
Mijn klacht (zoals ze in feite vragen als ik hun tekst volg)
Ik ben betrokken bij 4 portefeuilles bij BinckBank die binnenkort overgezet worden naar Saxobank.
1) Er is helemaal geen nummerwijziging, maar mijn nummer is gewoon overgebracht van Binck naar Saxo.
Formulering is dus FOUT.
2) Als ikzelf die zogezegde WIJZIGING niet gedaan heb moet ik direct contact opnemen met Saxo Bank.
Weerom is de formulering FOUT.
Bij deze neem ik dus maar contact op om te melden dat ik niets gewijzigd heb.
Beetje hallucinant, niet ?
3) Saxo bank getroost zich dus niet eens de moeite om een degelijk opgemaakte mail te gebruiken om het inbrengen van een telefoonnummer naar de komende klant te melden. Dat belooft voor de toekomst.
JulusCesar schreef: ↑30 maart 2021, 21:09in de nieuwe spelling twijfelde men ook lang, of men bij EICEL een c of k ging gebebruikendreaZ schreef: ↑30 maart 2021, 08:30
Het zijn er 2 of het zijn er 4, afhankelijk van hoe je telt, maar geen 3.
Als je twijfelt:
https://woordenlijst.org/#/
Gebruik ik dagelijks (en dan nog).
Op zondag 21 november uiteindelijk bericht gekregen op beide berichten. Fout is vandaag rechtgezet. Zijn ineens precies wakker geschoten.
17 dagen om op een vraag te reageren: GOE BEZIG !
Ik had een vraag en heb gisteren eens de keuze getoetst om een telefonisch order in te geven. Zelfde verhaal: onbereikbaar.
Dat waarschijnlijk één "slachtoffer" op de helpdesk kan er natuurlijk ook weinig aan verhelpen, maar voor een broker die naam waardig heb ik daarvoor maar één woord: SCHANDALIG.
Voor zover ik al rondgedwaald heb op de saxo site: dat ziet er niet slecht uit.
Ik had een vraag en heb gisteren eens de keuze getoetst om een telefonisch order in te geven. Zelfde verhaal: onbereikbaar.
Dat waarschijnlijk één "slachtoffer" op de helpdesk kan er natuurlijk ook weinig aan verhelpen, maar voor een broker die naam waardig heb ik daarvoor maar één woord: SCHANDALIG.
Voor zover ik al rondgedwaald heb op de saxo site: dat ziet er niet slecht uit.
Hun uittreksels van bv. dividenden trekken ook op niet veel.
Als je zo een uittreksel moet indienen om ongeveer 240 euro roerende voorheffing van de fiscus terug te krijgen, lijkt mij dat toch wel een heel betwistbaar uiitreksel
Op het blad zelf met de getallen staat geen enkele verwijzing naar saxo ( op de vorige bladzijden wel ), maar zulke " uittreksel" kan men makkelijk zelf fabriceren.
Dikke brol vind ik het
Als je zo een uittreksel moet indienen om ongeveer 240 euro roerende voorheffing van de fiscus terug te krijgen, lijkt mij dat toch wel een heel betwistbaar uiitreksel
Op het blad zelf met de getallen staat geen enkele verwijzing naar saxo ( op de vorige bladzijden wel ), maar zulke " uittreksel" kan men makkelijk zelf fabriceren.
Dikke brol vind ik het
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Een handig iemand kan zo'n PDF van eender wat namaken.paul schreef: ↑24 november 2021, 19:28 Hun uittreksels van bv. dividenden trekken ook op niet veel.
Dikke brol vind ik het
Daar gaat het ook niet over... waar het over gaat is dat de nodige informatie erop staat.
Als de fiscus vermoedt dat er fraude in het spel is, dan zullen ze wel nagaan of de documenten die jij voorlegt daadwerkelijk kloppen. Of je die dan van Saxo hebt of zelf gemaakt hebt, speelt weinig rol.
Wat ik niet snap is dat er hier velen maar klagen en klagen over Saxo, maar weinigen die ook iets doen aan de bron van dat geklaag (of daarover dan hier toch niets vermelden).
Wat kan je er aan doen als ze totaal onbereikbaar zijn ?EarthNvstr1 schreef: ↑24 november 2021, 23:16
Wat ik niet snap is dat er hier velen maar klagen en klagen over Saxo, maar weinigen die ook iets doen aan de bron van dat geklaag (of daarover dan hier toch niets vermelden).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: