Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Verleden week vroeg men aan minister VDB of Belgie niet te laat begonnen was met het derde vaccin. Waar en wanneer geeft u dat vat ?
-
- Full Member
- Contacteer:
Op een chirofuif in Oost-Vlaanderen volgende week. CU there.
Organiseer een besmettingsfeestje zoals in Italië.
"Een 55-jarige man is overleden aan de gevolgen van corona, nadat hij het virus bewust gaan opzoeken was op een ‘besmettingsfeestje’ in de Italiaanse provincie Zuid-Tirol. Naar verluidt hoopte hij op die manier zijn coronapas te bemachtigen. Een kind en twee volwassenen zijn in gelijkaardige omstandigheden in het ziekenhuis beland. Twee onder hen vechten voor hun leven op intensieve zorgen.
In Italië is zo’n ‘groene pas’ nodig om te gaan werken of om (vanaf 12 jaar) naar school te gaan. Enkel wie gevaccineerd is of na een besmetting de nodige immuniteit opgebouwd heeft, heeft er recht op. Zichzelf twee à drie keer per week laten testen kan ook, maar dat wordt uiteraard een kostelijke bedoening.
Sommigen vinden er daarom niet beter op dan besmettingsfeestjes te organiseren, in de hoop natuurlijke bescherming tegen het virus te krijgen. Concreet knuffelen of kussen de gasten dan iemand die besmet is of drinken ze uit hetzelfde glas. Soms staan ze ook dicht bij het bed van een coronapatiënt, in de hoop om het virus ‘in te ademen’." (HLN)
Zotten!
"Een 55-jarige man is overleden aan de gevolgen van corona, nadat hij het virus bewust gaan opzoeken was op een ‘besmettingsfeestje’ in de Italiaanse provincie Zuid-Tirol. Naar verluidt hoopte hij op die manier zijn coronapas te bemachtigen. Een kind en twee volwassenen zijn in gelijkaardige omstandigheden in het ziekenhuis beland. Twee onder hen vechten voor hun leven op intensieve zorgen.
In Italië is zo’n ‘groene pas’ nodig om te gaan werken of om (vanaf 12 jaar) naar school te gaan. Enkel wie gevaccineerd is of na een besmetting de nodige immuniteit opgebouwd heeft, heeft er recht op. Zichzelf twee à drie keer per week laten testen kan ook, maar dat wordt uiteraard een kostelijke bedoening.
Sommigen vinden er daarom niet beter op dan besmettingsfeestjes te organiseren, in de hoop natuurlijke bescherming tegen het virus te krijgen. Concreet knuffelen of kussen de gasten dan iemand die besmet is of drinken ze uit hetzelfde glas. Soms staan ze ook dicht bij het bed van een coronapatiënt, in de hoop om het virus ‘in te ademen’." (HLN)
Zotten!
Zo’n coronafeestjes kosten je niks … behalve misschien je leven!Yaris schreef: ↑24 november 2021, 08:05 Organiseer een besmettingsfeestje zoals in Italië.
Zotten!
Te zot voor woorden …
Is gewoon een kwestie van kansberekening, hé Yaris. Te voet vertrekken in Mongolië om in het Verenigd Koninkrijk een beter leven te gaan leiden, lijkt mij een grotere gok.
Gegarandeerde winnaar van een Darwin-award, zijn familie zal wel trots zijn.Yaris schreef: ↑24 november 2021, 08:05 Organiseer een besmettingsfeestje zoals in Italië.
Zotten!
Anderhalf jaar, bijna 2 jaar verder, en er is 0,0 veranderd in de zorg. Of heeft men nu nog steeds niet door dat het virus niet zomaar opeens zal verdwijnen?TikTak schreef: ↑23 november 2021, 12:43Capaciteit kun je maar verhogen als er gekwalificeerd personeel voor is of denk je dat je een IC verpleegkundige kunt opleiden met een maandje avondschool.JackPot schreef: ↑23 november 2021, 11:50
Dankzij die oude rommel en het fantastisch beleid vanuit Brussel zitten we vandaag opnieuw met de gebakken peren. Dankzij de oude rommel worden gevaccineerden minder/niet ziek en loopt men met het al even fantastisch CTS overal binnen en buiten om het boeltje te besmetten zonder dat men het zelf weet.
Men had al langer de capaciteit in de ziekenhuizen moeten verhogen, dan kon men vandaag min of meer het normale leven verder zetten. Maar neen, evenementen terug gaan aflassen, de (zelfstandige) werkmens kl*ten met absurde maatregelen en met het vingertje wijzen om het eigen falen te verdoezelen.
Of toch wel, ik zou het haast vergeten. De helden van vorig jaar worden met de rug tegen de muur gezet om zich verplicht te laten vaccineren met iets die besmettingen niet eens tegen houd.
Topidee moet ik zeggen, dat wordt lachen binnen enkele maanden, als er enkele honderden, wie weet duizenden er de brui aan geven.
Zijn er eigenlijk cijfers bekend over hoeveel niet gevaccineerden personen we spreken:
- Verplegend personeel en dokters
- Mensen die werken in de woonzorgcentra
Ik kan mij niet voorstellen dat we spreken over een 20% die zich niet heeft laten vaccineren. Ik gok dat het aantal vele lager zal zijn.
Ik kan mij niet voorstellen dat we spreken over een 20% die zich niet heeft laten vaccineren. Ik gok dat het aantal vele lager zal zijn.
Dat is wat mij betreft enkel en alleen maar uw mening, en geen feit.m-peeters schreef: ↑23 november 2021, 13:33 Je gooit alles op 1 hoop: de “oude” vaccins hebben niks te maken met het beleid in Brussel, het CST (ik veronderstel dat je dat bedoelt met CTS) of al dan niet nutteloze maatregelen van de overheid.
Over de capaciteit van ziekenhuizen is al genoeg commentaar gegeven: we moeten het doen met wat we hebben aan capaciteit en dat is veel in vergelijking met onze buurlanden. En je kan niet zomaar ziekenhuizen bijbouwen, uitrusten met medisch materiaal en vooral, bemannen met gekwalificeerd medisch personeel. We hebben nu met de huidige capaciteit al verpleegkundigen te kort.
Zagen en klagen of opmerkingen zoals “als de overheid dit” en “indien men dat had gedaan” helpen ons geen stap verder. En niet vaccineren omdat je wacht op een nieuw vaccin al zeker niet. Doe verder met de vaccinaties, zowel bij niet-gevaccineerden als de boosterprik bij reeds gevaccineerden, gebruik de huidige beschikbare vaccins en ontwikkel, test en produceer nieuwe en betere vaccins. Dat is de boodschap …
Als men tientallen vaccinatiecentra over heel België kan uit de grond stampen, vrijwilligers, medisch personeel en de hele Belgische bevolking kan mobiliseren om 2 prikken te laten zetten, dan lijkt het me geen onmogelijke opdracht om enkele tijdelijke ziekenhuizen te openen.
Dat er onvoldoende medisch personeel is, is best mogelijk. Zoals in mijn vorige post al vermeld, tot op vandaag is er 0,0 actie ondernomen om extra volk te zoeken, opleiden, aanwerven, whatever ze kunnen doen. Wel integendeel, ze wegjagen, dat kost blijkbaar minder moeite.
De zogenaamde vaccins, die geven enkel een tijdelijke boost, daarmee gaat het virus niet weg zo blijkt al een hele tijd. Vaccineren tot in het hiernamaals lijkt me dus behoorlijk zinloos. Dat men volgend jaar opnieuw de hele bevolking zal kunnen overtuigen om zich te laten vaccineren, dat zie ik niet gebeuren. Of zal dat opeens niet meer nodig zijn en lost het probleem zichzelf op denk je?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Toch wel, ze hebben de ideale oplossing gevonden om van iedereen een slaafse ja-knikker te maken : het covid-safe-paspoort (voorlopig heet het nog "ticket" maar dat zal binnenkort standaard op de eID staan) en het gebruik ervan zal uitgebreid worden : niet meer op het openbaar vervoer, geen toegang meer tot de werkplaats, warenhuizen, enzovoorts.
Dat zie ik niet gebeuren denk je waarschijnlijk maar toch : wie had een jaar geleden gedacht dat je bijna overal waar je naar toe kan/wil met je smartphone (of in mijn geval, een afgedrukt blad) ging moeten staan zwaaien en hopen op een groen scherm ?
De bereidheid tot het nemen van de derde, vierde, vijfde, zesde prik zal niet meer gebeuren uit overtuiging (zoals bij die eerste en tweede prik) maar enkel om te kunnen overleven in de pasjesmaatschappij.
Extra verpleegkundigen opleiden voor intensieve zorgen duurt 5 jaar ...
Men had vooral moeten inzetten op maatregelen om besmettingen te voorkomen. Sociale contacten verminderen bv..
China is er met een kortere en extreme lockdown in geslaagd om alles binnen de perken te houden. Voor wie dat fake news vindt moet maar eens kijken hoever je staat na 3 maanden niets doen (maar wel doen alsof) in BE en omringende landen.
Als ze in China 1 of 1,5 jaar niets deden , dan wisten we het ondertussen wel al.
De boost is ook meegenomen om de ziekenhuizen niet te overspoelen of om dat moment uit te stellen en de impact te verminderen.
Het zal stilaan wel duidelijk zijn dat dat er echt wel van komt als er weinig of niets gedaan wordt.
Er mochten bovenop ook betere vaccins ontwikkeld zijn en er mag gas gegeven worden met virusremmers, maar dat alleen is niet genoeg.
Men had vooral moeten inzetten op maatregelen om besmettingen te voorkomen. Sociale contacten verminderen bv..
China is er met een kortere en extreme lockdown in geslaagd om alles binnen de perken te houden. Voor wie dat fake news vindt moet maar eens kijken hoever je staat na 3 maanden niets doen (maar wel doen alsof) in BE en omringende landen.
Als ze in China 1 of 1,5 jaar niets deden , dan wisten we het ondertussen wel al.
De boost is ook meegenomen om de ziekenhuizen niet te overspoelen of om dat moment uit te stellen en de impact te verminderen.
Het zal stilaan wel duidelijk zijn dat dat er echt wel van komt als er weinig of niets gedaan wordt.
Er mochten bovenop ook betere vaccins ontwikkeld zijn en er mag gas gegeven worden met virusremmers, maar dat alleen is niet genoeg.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het zou gaan om rond de 41.000 personen.Predah schreef: ↑24 november 2021, 10:20 Zijn er eigenlijk cijfers bekend over hoeveel niet gevaccineerden personen we spreken:
Best niet te lang meer wachten als je nog van plan bent om ziek te worden
Ik dacht dat de vaccinatiegraad in de zorgsector boven de 95% lag (in Vlaanderen welteverstaan).Predah schreef: ↑24 november 2021, 10:20 Zijn er eigenlijk cijfers bekend over hoeveel niet gevaccineerden personen we spreken:
Inderdaad, preventief werken lijkt me belangrijker. Zorgen dat mensen niet op intensieve terechtkomen.Destereir schreef: ↑24 november 2021, 10:52 Extra verpleegkundigen opleiden voor intensieve zorgen duurt 5 jaar ...
Het idee van ziekenhuizen bijbouwen naargelang het aantal covidpatiënten stijgt lijkt theoretisch mooi maar is praktisch weinig realistisch. Ik heb het dan niet over de gebouwen of uitrusting maar vooral over het medisch personeel. We zitten nu - met onze huidige ziekenhuiscapaciteit - al met een tekort van meer dan 4.000 verpleegkundigen. Vacatures die gewoon niet ingevuld geraken.
Het heeft totaal geen zin om extra ziekenhuizen te bouwen of pop-up ziekenhuizen te laten verrijzen wanneer je geen personeel hebt om deze te bemannen. De zorgsector is al decennia kapot bespaard. Zo iets los je niet op in 2 jaar, zelfs niet in 10 jaar.
Je kunt gerust zeggen dat de politici er niets van bakken maar de bevolking bakt er ook niets van. Moesten we met zijn allen de contacten wat meer beperken dan zouden we er beter voor staan.
Je kunt gerust zeggen dat de politici er niets van bakken maar de bevolking bakt er ook niets van. Moesten we met zijn allen de contacten wat meer beperken dan zouden we er beter voor staan.